DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Lampi ceata, Cum se conecteaza de fapt?

diaconuliviu
post 13 Jun 2005, 14:05
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Pe masinutza mea lampile de ceata erau legate de fostul proprietar pe frina ("sa am stop daca se arde vreun bec") blink.gif dar modificarea era numai la lampile spate, firul legat pe frina, nu si in bord.
Urmarind traseul in bord, am descoperit ca firul ce se conecteaza la comutatorul aferent se conecteaza in blocul de lumini cu papuc - singurul papuc tata de pe blocul de lumini. Si acel fir este in manunchiul instalatiei, nu adaugat de "ne Electricianu' "
Ei bine, intervine surpriza:
Acel fir este de POZITIE, deci lampile de ceata sint aprinse la comanda cu pozitiile aprinse; acest lucru e logic din punctul de vedere al faptului ca pe ceata uneori se aprinde si faza lunga, sau pozitia, nu doar faza de intilnire.

La alte masini, mai noi, lampile de ceata sint aprinde numai pe faza de intilnire(scurta).


Unde e adevarul? A mea e fabricatie '86, cele pe care am vazut aprinderea doar pe "scurta " sint dupa '90.

This post has been edited by diaconuliviu: 13 Jun 2005, 14:07


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Jun 2005, 15:29
Post #2


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.513
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




luminile de ceata trebuie sa se aprinda doar pe faza scurta (defapt, e si logic, ca daca aprinzi faza lunga pe ceata, nu mai vezi nimic).

La mine la masina asa e wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulianv
post 13 Jun 2005, 15:39
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 174
Joined: 7 December 04
From: Pascani - Iasi




La mine la masina, berlina din 2000, luminile de ceata spate (numai acolo am) se aprind doar pe faza scurta, dar dupa asta daca comut pe pozitii sau faza lunga raman aprinse. E normal?


--------------------
Dacia 1310Li - IS 04 XYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Jun 2005, 15:50
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.513
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




la fel face si la mine. Defapt, ca sa fim mai exacti se pot aprinde si pe faza lunga smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 13 Jun 2005, 15:58
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




La mine nu se aprind pe faza lunga, doar pe faza scurta, masina e din 97.


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 13 Jun 2005, 16:03
Post #6


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.513
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




sper sa nu fi vorbit prostii, o sa verific in seara asta sa vad daca intr-adevar se aprind si pe faza lunga, sau doar faza scurta


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Jun 2005, 08:34
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Acuma, conform regulament, lampile de ceata (incluzind aici SI proiectoarele de ceata) trebuie sa se aprinda NUMAI pe "scurta". In ideea asta (de a monta comanda proiectoarelor pe butonul LPC) probabil la masinile mai noi s-a realizat montajul cu LPC doar pe "scurta".
Problema concreta este ca pentru cele din SPATE ar trebui sa functioneze si daca trag pe dreapta si stau cu pozitiile sau daca semnalizez cu lumina de drum, etc.

Dupa ce vad aici, probabil ca modelele vechi aveau instalatia pe pozitii.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 14 Jun 2005, 08:48
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Ba eu pe berlina mea aveam un buton la bord cu care aprindeam luminile de ceata. Si cred ca asa era corect. Ca doar de aia se si numesc de "ceata" adicatelea sa le aprinzi numai in caz de nevoie. Ce rost ar mai avea atunci daca se aprind odata cu pozitiile? puteau sa puna pur si simplu 2 lampi pentru pozitii....


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Jun 2005, 09:42
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Slider @ 14 Jun 2005, 08:48)
Ba eu pe berlina mea aveam un buton la bord cu care aprindeam luminile de ceata. Si cred ca asa era corect. Ca doar de aia se si numesc de "ceata" adicatelea sa le aprinzi numai in caz de nevoie. Ce rost ar mai avea atunci daca se aprind odata cu pozitiile? puteau sa puna pur si simplu 2 lampi pentru pozitii....
*


TOATE se aprind din buton separat, numai ca NU oricind; la mine se aprind NUMAI DACA am pozitiile aprinse, la modelele mai noi NUMAI pe faza scurta.
Si ma refer la lampile spate, nu la proiectoarele montate de "nea Gica" si care se aprind oricum, numai sa fie orbit "ala de pe contrasens"

This post has been edited by diaconuliviu: 14 Jun 2005, 09:44


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 14 Jun 2005, 09:58
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Corect! si eu tot la lampile ceata de pe spate m-am referit.


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B_28_URA
post 14 Jun 2005, 13:30
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 4 June 05
From: Bucuresti




Acel fir este de POZITIE, deci lampile de ceata sint aprinse la comanda cu pozitiile aprinse; acest lucru e logic din punctul de vedere al faptului ca pe ceata uneori se aprinde si faza lunga, sau pozitia, nu doar faza de intilnire.

La alte masini, mai noi, lampile de ceata sint aprinde numai pe faza de intilnire(scurta).
Unde e adevarul? A mea e fabricatie '86, cele pe care am vazut aprinderea doar pe "scurta " sint dupa '90.
*

[/quote]

A mea este din '87, si este pe faza scurta, lucru care ma enerveaza cumplit, pentru ca in conditii de ceata densa, eu merg pe faza lunga(farurile nefiind prea bune)


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition/1.6MPI, 90 CP. - B 28 URA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Jun 2005, 14:21
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(B_28_URA @ 14 Jun 2005, 13:30)
A mea este din '87, si este pe faza scurta, lucru care ma enerveaza cumplit, pentru ca in conditii de ceata densa, eu merg pe faza lunga(farurile nefiind prea bune)
*


Solutia? cauta pe bloc si vezi unde e legat acel fir care e legat la comutatorul LPC. Daca pe bloc ai papuc "tata" NUMAI pe scurta si e legat de acolo, tai firul si-l legi pe pozitii; daca ai doi papuci "tata" nituiti in pozitii diferite, unul o fi de pozitie si schimbi locul.
Asta ca sa faci pe pozitie; totusi, ce facem cu agentul?
Eu o sa-l las asa, pe pozitii, pina una-alta, in fond, asa a fost fabricata.
A, e posibil ca original sa fi fost si la a mea pe scurta, eu am schimbat prin 2000 blocul-aveam din cel cu tija metalica, acum este cu tija plastifiata (dar tot in sistem "separat de semnalizare").


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B_28_URA
post 14 Jun 2005, 14:59
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 4 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 14 Jun 2005, 14:21)
Solutia? cauta pe bloc si vezi unde e legat acel fir care e legat la comutatorul LPC. Daca pe bloc ai papuc "tata" NUMAI  pe scurta si e legat de acolo, tai firul si-l legi pe pozitii; daca ai doi papuci "tata" nituiti  in pozitii diferite, unul o fi de pozitie si schimbi locul.
Asta ca sa faci pe pozitie; totusi, ce facem cu agentul?
Eu o sa-l las asa, pe pozitii, pina una-alta, in fond, asa a fost fabricata.
A, e posibil ca original sa fi fost si la a mea pe scurta, eu am schimbat prin 2000 blocul-aveam din cel cu tija metalica, acum este cu tija plastifiata (dar tot in sistem "separat de semnalizare").
*




da, o sa incerc, desi, s-ar putea sa ai dreptate, caci si a mea fiind 87, cred ca tot bloc de lumini din cel vechi a avut(cu tija metalica).


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition/1.6MPI, 90 CP. - B 28 URA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st May 2025 - 14:26
Forum Renault