DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rotile la mashina noua sunt echilibrate calumea?

Mihai B
post 21 Sep 2003, 22:28
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 25 May 03
From: Bucuresti




am facut de curand o pana, m-am dus la vulcanizare, au facut roata, dupa care i-au tras shi o echilibare. uitandu-se shi testand roata shi ce plumbi avea pe ea, amicul de la vulcanizare mi-a zis ca roata nu era echilibrata calumea, ca avea plumbii aplicatzi la mishto. El sustzine ca e posibil ca ashtia de fapt sa nu le echilibreze, doar sa aplice plumbi la mishto shi sa zica ca sunt echilibrate.
voi ce zicetzi? atzi avut probleme cu echilibratul? e posibil ca astea de fapt sa nu fie echilibrate ci doar asha cu nishte plumbi la mishto? sau pur shi simplu amicul din vulcanizare vroia sa mai scoata un ban convingandu-ma sa echilibrez toate rotzile?
cam cand se re-echilibreaza rotzile? cand incep sa faca urat la viteze mari? sau e recomandabil la anumite intervale? sfaturi ceva?

(am jentzi de aliaj, 4500 KM. in afara loc. merg cu 120-130... shi nu am de ce sa ma plang, nu zdrangane/trancane/etc nimic suspect, nu face volanul nimic urat, totul pare a fi ok)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 21 Sep 2003, 22:52
Post #2


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Eu cred ca sunt echilibrate bine. Daca ar fi pus plumbii la misto sigur ar fi aparut probleme. Eu nu am avut probleme nici in oras si nici in afara lui desi 90% din km i-am facut in oras si nu prea am mers cu viteza.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 22 Sep 2003, 07:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




E vb. de Dacia! Probabil majoritatea sunt echilibrate cum trebuie din fabrica ... dar sigur mai scapa unele. Vb. aia, ies din fabrica masini cu probleme mai visibile (nu zic mai grave)...


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 22 Sep 2003, 12:20
Post #4


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Amicul tau d ela vulcanizare vroia sa faca un ban pe circa ta! In momentul in care dai anvelopa jos de pe janta, s-a dus dracu' echilibrarea precedenta! Nu mai nimereste nici dracu' si nici taxu' anvelopa pe janta, exact in pozitia in care a fost echilibrata roata si chiar daca ar nimeri-o, tot nu mai corespunde fiindca ti-a aplicat smacolina d-aia de etansare intr-o cantitate diferita de cum fusese roata echilibrata!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai B
post 22 Sep 2003, 13:12
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 25 May 03
From: Bucuresti




ceea ce zici tu este perfect adevarat.
insa amicul din vulcanizare nu a facut asta. el intai a umflat roata (gaurica nu era mare, ieshea putzin aer), a pus-o in apa sa vada un e problema shi apoi direct pe mashina de echilibrat de curiozitate. abia dupa aia a dat anvelopa jos, a vulcanizat-o, a echilibrat-o iar, etc.
tinand cont ca atunci cand am facut pana nu am lovit janta prea tare - nu are deformari shi mai tinand cont ca are doar cca 4500 km... putem zice ca e o roata... cat de cat noua, nu?
asta a fost elementul care m-a pus pe ganduri - ca daca facea testul dupa ce vulcaniza, clar ca nu mai avea nici o importantza. pe langa marmelada aia cu care ung sa etansheze mai e shi peticul, care are shi el cateva grame, asha ca e absolut clar ca rezultatea nu ar fi avut nici o relevantza.
so... eu zic ca intrebarea ramane in picioare.

ceva pareri privind momentul in care rotzile trebuiesc re-echilibrate? Comportamentul la viteze mari e singurul criteriu sau e bine sa o mai fac shi periodic? voi pe la cat timp/km va re-echilibratzi roatele?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 22 Sep 2003, 13:17
Post #6


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




eu le echilibrez cin incepe sa tremure volanul


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 22 Sep 2003, 14:02
Post #7


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Am inteles ca in momentul in care treci de pe roti de vara pe cele de iarna (sau invers) trebuie echilibrate cele ce vin puse.


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
egtheb
post 22 Sep 2003, 14:18
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 31 August 03
From: Bucuresti




QUOTE
Am inteles ca in momentul in care treci de pe roti de vara pe cele de iarna (sau invers) trebuie echilibrate cele ce vin puse.

Este normal pentru ca anvelopele sunt cele care influenteaza cel mai mult repartizarea greutatii (echilibrarea), aflandu-se la distanta mai mare de centrul rotii. Anvelopele se tocesc adesea neuniform, mai ales cele de proasta calitate pe care apar denivelari pe calea de rulare.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Wolfmark
post 22 Sep 2003, 14:26
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 642
Joined: 24 March 03




MoneyTalks, eu cred ca trebuie sa le echilibrezi de fiecare data cand apare vreo modificare (pana, schimbat pneu etc...). Plus periodic, de verificare...


--------------------
DACIA Solenza Scala 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 22 Sep 2003, 14:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
Am inteles ca in momentul in care treci de pe roti de vara pe cele de iarna (sau invers) trebuie echilibrate cele ce vin puse.



tocmai de aceea io am ales sa-mi montez anvelopele de iarna pe un alt set de jante si voi scapa de echilibrarile astea constante si enervante. scot rotile cu totul si le pun pe celelalte care sunt gata echilibrate.


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Watchful snake
post 22 Sep 2003, 15:03
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 4 June 03
From: București




QUOTE

tocmai de aceea io am ales sa-mi montez anvelopele de iarna pe un alt set de jante si voi scapa de echilibrarile astea constante si enervante. scot rotile cu totul si le pun pe celelalte care sunt gata echilibrate.

Tu poate ai garaj. Dar noi, ăștia de la bloc, unde păcatele mele să mai ținem încă patru roți echipate cu anvelope de iarnă? laugh.gif


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 22 Sep 2003, 15:10
Post #12


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE

Tu poate ai garaj. Dar noi, ăștia de la bloc, unde păcatele mele să mai ținem încă patru roți echipate cu anvelope de iarnă? laugh.gif

Pe balcon ? 8)


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Watchful snake
post 22 Sep 2003, 15:14
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 4 June 03
From: București




Ei da, sigur că este o soluție. Dar eu nu vreau ca pe balconul destul de mic de la sufragerie să am o stivă de patru roți de mașină. Boxă în subsol nu am, așa că voi merge în continuare cu anvelopele alea "all weather", fie iarnă, fie vară...


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
Nu conduceți mai repede decît poate zbura îngerul vostru păzitor!!!...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob
post 22 Sep 2003, 21:07
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 1 June 03
From: Timisoara




Mai eu am echilibrat rotile cind am trcut de la cele de iarna pe cele de vara. De atunci am mai echilibrat de vreo 2 ori. (Am 45K de km). Roata nu e ovala (prea tare) dar de pe la 130 pina la 140 am un vibrat in volan. Nu stiu ce dreq e. Astia de la vulcanizare au zis ca problema e de la cauciucuri (Matador MP12) care au gilme pe lateral. icon_evil.gif


--------------------
Renault Megane 2008 Privilege 1.5 dCi 105 Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bob
post 22 Sep 2003, 21:07
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 1 June 03
From: Timisoara




Mai eu am echilibrat rotile cind am trcut de la cele de iarna pe cele de vara. De atunci am mai echilibrat de vreo 2 ori. (Am 45K de km). Roata nu e ovala (prea tare) dar de pe la 130 pina la 140 am un vibrat in volan. Nu stiu ce dreq e. Astia de la vulcanizare au zis ca problema e de la cauciucuri (Matador MP12) care au gilme pe lateral. icon_evil.gif


--------------------
Renault Megane 2008 Privilege 1.5 dCi 105 Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 22 Sep 2003, 21:48
Post #16


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
insa amicul din vulcanizare nu a facut asta. el intai a umflat roata (gaurica nu era mare, ieshea putzin aer), a pus-o in apa sa vada un e problema shi apoi direct pe mashina de echilibrat de curiozitate. abia dupa aia a dat anvelopa jos, a vulcanizat-o, a echilibrat-o iar, etc.


Pai amicul tau a pus roata sparta pe masina de echilibrat ?!? Eu asa am inteles din ce ai scris tu. Normal ca daca roata scapa aer si presiunea fluctueaza aparatul da rezultate eronate, recte roata neechilibrata. In toata cazurile, pe langa altele, ochii cat sarmalele la plumbii aia de pe roti ca se mai intampla sa si cada daca nu sunt pusi bine sau la frecarile cu bordurile mai inalte.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai B
post 22 Sep 2003, 22:18
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 25 May 03
From: Bucuresti




da, a pus roata sparta pe mashina de echilibrat. acuma scapa aer... nu stiu ce sa zic, o fi cum zici tu, da scapa putzin putzin putzin, ca era o gaurica vai de capul ei.

apropos de plumbii aia: tot amicul asta mi-a zis exact ce zici shi tu, ca mai cad plumbii la rotzile de aliaj, ca au marginea diferita shi necesita alt sistem de prindere la plumb... chestie pe care sincer sa fiu nu am studiat-o. iar el mi-a recomandat alt tip de plumbi de se prind cu banda autoadeziva pe interiorul jentzii. nu am mai vazut asha ceva pana acum, da mi se par mult mai cool, ca nu vad de loc. sunt ca nishte pastilutze pe care scrie 5..10.. etc functzie de greutate shi vin frumos aplicate cu banda in interiorul jentzii.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 23 Sep 2003, 00:40
Post #18


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE

tocmai de aceea io am ales sa-mi montez anvelopele de iarna pe un alt set de jante si voi scapa de echilibrarile astea constante si enervante. scot rotile cu totul si le pun pe celelalte care sunt gata echilibrate.


Exact asa fac si eu (am alte jenti pentru rotile de iarna) In primavara cind am schimbat rotile, le-am echilibrat de curiozitate pe cele de vara, pe care le-am folosit anul trecut. Nici nu iti vine sa crezi ce dezechilibrate erau!!! :shock: :shock: desi erau pe alte jenti.


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 23 Sep 2003, 00:41
Post #19


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE

tocmai de aceea io am ales sa-mi montez anvelopele de iarna pe un alt set de jante si voi scapa de echilibrarile astea constante si enervante. scot rotile cu totul si le pun pe celelalte care sunt gata echilibrate.


Exact asa fac si eu (am alte jenti pentru rotile de iarna) In primavara cind am schimbat rotile, le-am echilibrat de curiozitate pe cele de vara, pe care le-am folosit anul trecut. Nici nu iti vine sa crezi ce dezechilibrate erau!!! :shock: :shock: desi erau pe alte jenti.


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 23 Sep 2003, 08:40
Post #20


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.213
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Toti vinzatorii de "caucioace" recomanda, in cazul unora noi, echilibrarea rotilor dupa aprox. 500KM. Asta pt ca orice cauciuc nou se mai "lasa" ceva.


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Așılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu77
post 23 Sep 2003, 08:53
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 11 August 03
From: Bucuresti




E normal ca dupa vulcanizare roata sa nu mai fie echilibrata deci el a facut bine ca ti-a echilibrat-o. Daca nu ai nevoie mai devreme, echilibrarea se face din 20.000km in 20.000km la revizie.


--------------------
Dacia SupeRNova Rapsodie - B-29-EZI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 24 Sep 2003, 07:56
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




QUOTE
Mai eu am echilibrat rotile cind am trcut de la cele de iarna pe cele de vara. De atunci am mai echilibrat de vreo 2 ori. (Am 45K de km). Roata nu e ovala (prea tare) dar de pe la 130 pina la 140 am un vibrat in volan. Nu stiu ce dreq e. Astia de la vulcanizare au zis ca problema e de la cauciucuri (Matador MP12) care au gilme pe lateral. icon_evil.gif


aceeasi prolema o am si io: pe la 130-140 incepe sa tremure volanul, nu stiu de ce, dar nu face intotdeauna.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 19:30
Forum Renault