DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Acceleratie, demaraj, rapoarte, etc, ..split de la Jurnal de Bord

PaulT
post 23 Nov 2010, 17:17
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Pai treburile alea ignorate nu au nici o relevanta cand vrei doar sa compari ce se transmite prin rapoartele cutiei(sa compari ce se transmite intr-o treapta cu ce se transmite in alta). Diferenta va ramane in final aceeasi. Procentual, pierderile vor fi aceleasi pentru toate treptele. Daca vrei sa determini exact ce ajunge la sol, va trebui sa tii cont si de pierderile interne, normal.

L.E. @cristidb - Corect, cam 10-15% pentru transmisii 4x2 si cam 20% pentru 4x4.

This post has been edited by PaulT: 23 Nov 2010, 17:20


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MuciX
post 23 Nov 2010, 17:17
Post #62


sunt un om bun


Group: Members
Posts: 9.559
Joined: 19 November 07
From: când în când




@cristidb: Asta propuneam si eu mai sus, sa se scoata randamentul cutiei, totusi mie mi se par cam mari pierderile alea intre 10 si 20%. Bine nici nu am studiat problema, dar ma asteptam ca randamentul cutiei sa fie totusi la 90%. In fine, eu am invatat ca nicio masuratoare nu se poate face fara eroare... biggrin.gif

This post has been edited by MuciX: 23 Nov 2010, 17:17


--------------------
- - -
Un român emigrat este un român salvat.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Nov 2010, 17:18
Post #63


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Știu, însă tu așa ai spus, că poți calcula foarte simplu ce ajunge la sol... smile.gif Se pare că totuși nu e chiar așa de simplu, nu?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 23 Nov 2010, 17:19
Post #64


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Ce rost are... Pierderile din cutie le consideri constante-n orice treapta si se reduc.
Pe voi va interesa strict ca ordin de marime ce ajunge-n cele 2 cazuri la roata, pentru a face comparatia.

Da' as fi curios sa aflu de unde luati valorile de cuplu/putere la fiecare turatie 04.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Nov 2010, 17:21
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(C a t a l i n @ 23 Nov 2010, 18:18)
Știu, însă tu așa ai spus, că poți calcula foarte simplu ce ajunge la sol... smile.gif Se pare că totuși nu e chiar așa de simplu, nu?
*



A fost un viciu de exprimare. Trebuia sa mentionez ca e simplu sa calculezi in vederea compararii diverselor trepte. Asa suna altfel, nu? biggrin.gif
@Muttley - Poti afla cuplul la o anumita turatie intersectand graficul de cuplu/putere cu verticala de la turatia respectiva. Apoi trebuie sa ai rapoartele cutiei si raportul final.

This post has been edited by PaulT: 23 Nov 2010, 17:34


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 23 Nov 2010, 17:40
Post #66


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Iti trebuie mai mult de un punct ca sa obtii un grafic precis.
Ori parca v-apucaserati sa bateti apa-n piua ca sa descoperiti ceva, deci trebuie sa fiti precisi tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Nov 2010, 17:42
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Pai iei mai multe puncte. Iar graficul la roata sa stii ca va urma forma graficului la volanta in fiecare treapta. Valorile de cuplu vor fi altele...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 23 Nov 2010, 17:45
Post #68


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Eu ma cam retrag d-acu' smile.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 23 Nov 2010, 17:58
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Cel mai usor se observa pe graficele puse de cristidb.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 23 Nov 2010, 18:09
Post #70


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(cristidb @ 23 Nov 2010, 17:14)
Daca vrei sa despici firul in 4 o pui pe dyno si vezi ce pierderi ai in transmisie.
*


Yep doar ca dyno pe care-l stim noi masoara cuplul la roata si estimeaza cuplul la volant. Asa ca ar trebui sa masori atat la roata cat si la volant, pentru a evalua corect pierderile.
Sunt "baieti" care fac treburi de-astea, adica producatorii, dar nu prea se omoara sa le faca publice. Ceva transpira totusi, ca altfel dyno de pe la tuningi ar estima in orb.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 24 Nov 2010, 10:55
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




mama cati specialisti in acceleratie pe aici... o singura intrebare. cand se schimba la formula 1, le mans, wrc etc....?


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 24 Nov 2010, 11:33
Post #72


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.471
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




cand trebuie, ca altfel li se dezmebreaza al naibii de iute jucariile. Masinile alea au tolerante foarte mici la muuuulte lucruri. Cutia si motorul nu sunt lucruri separate, ele sunt proiectate impreuna.

Nu acelasi lucru il poti spune despre masinile de strada, unde o cutie de viteze e aceeasi si pentru 75, 85, sau 105 cai, cum e par egzamplu la logan, daca nu ma insel.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Nov 2010, 11:35
Post #73


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Vezi ca sunt multe alte masini de strada cu cutii custom pentru motorul respectiv, Loganul e masina de ulita.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 24 Nov 2010, 11:38
Post #74


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Exact. Orice producator care se respecta schimba rapoartele pentru fiecare motorizare chiar daca foloseste aceeasi cutie.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 Nov 2010, 12:01
Post #75


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.424
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Asa, si la Logan nu sunt rapoarte diferite intre diesel si benzina? Sau intre JH3ul de Logan si ala de Kangoo?
Apropo bucatzele, cutiile se cumpara de la furnizori, idem motorul, si o cutie Sadev sau Xtrac vine si cu o lada de roti dintate ca sa schimbi rapoartele din cutie dupa nevoi.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 24 Nov 2010, 12:18
Post #76


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.471
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Discutabil in ce conditii se intampla miscarea asta.

As fi in stare sa pariez ca orice producator care tine la profit, o sa puna aceeasi cutie pe doua motoare suficient de apropiate ca si capabilitati. Chestie de costuri. Bagati de seama ca eu vorbesc de versiuni de larg consum, nu de versiuni exotice, de serie mica. Sau de pemfeuri si alte obiecte de genul unde trebuie sa se justifice pretul final

@einstein... stiu si eu ca difera cutiile pentru benzinare de cele de tractoare. De aia am pomenit motoarele pe benzina de la logan. credeam ca observi macar atat.



--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 24 Nov 2010, 22:57
Post #77


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Numai alea de Woo sunt cutii. Am auzit ca la Matiz, pentru fiecare versiune de poluare Euro exista cate o cutie special modificata. Unii zic ca cele mai bune cutii sunt cele de Matiz albastru euro 2 si de Sexpero non-euro alb

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 00:53
Forum Renault