Limitare turatie, (temp)
![]() ![]() ![]() |
Limitare turatie, (temp)
R19/16v |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|||
DragosP |
![]()
Post
#2
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Eu sunt!
![]() Te-au păcălit. Pe bune. Da' nu ne certam, cel puțin nu eu. Iar în ceea ce privește diferența de limitare a turației la dci-ul tău și mpi-urile noastre: tu o ai limitată numai la 4000 (sau cât ziceai) pen'că la diesel e mai simplu să faci limitarea direct din pompă (mecanic sau nu, depinzând de pompă). De aici și diferența de comportament a motoarelor în limitare: mpi-urile fac pâc pâc pâc, dci-ul rămâne frumos la turația de limitare. L.E. Cum îl/o chemă pe operatorul de la VC care ți-a dat răspunsul ăsta idiot, așa cum bine l-ai caracterizat? |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
R19/16v |
![]()
Post
#3
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
asaaa! tu!!
![]() ma tot uitam la PaulP dar nu semana avatarul ![]() oricum, e de-a dreptul idiot raspunsul lor, e dat de un exemplar feminin si nici nu ma mai chinui sa mai intreb ![]() ![]() acum poti sa il si stergi ca te vaz moderator ![]() salut Late edit: Cu deosebit respect, Elena Ponea Agent Servicii Client buna explicatia ![]() ![]() This post has been edited by R19/16v: 8 May 2006, 15:59 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
DragosP |
![]()
Post
#4
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Nu-i pe "tarlaua" mea, da' nici nu știu dacă ar trebui șters.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Dragos, dieselul e comonrail, pompa merge la 1/2 din turatia arborelui cotit si are debit in consecinta (cilindreea pompei * turatia arborelui pompei). Limitarea se face din ECU, prin comanda injectoarelor (ele nu sunt lasate sa injecteze de mai mult de 2000 de ori pe minut, indiferent de cat de rau se storceste pedala de acceleratie).
La MPI, se taie aprinderea (eventual si injectia, nu cunosc amanuntele sistemului), iar la revenirea sub turatia de limitare avem un amestec mai bogat. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
DragosP |
![]()
Post
#6
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Nu neg că e așa cum spui la dci, oricum e mai simplu de menținut turația constantă decât la mpi.
Iar la mpi se taie injecția, nu aprinderea; doar nu arunc benzina nearsă pe țeava de eșpament, nu? |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#7
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu, face rateu in evacuare! Nu stiu exact cum e sistemul la Dacia, dar in scopuri de control al tractiunii la unele motoare se taie doar aprinderea.
Si da, e mai usor la diesel . |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
QUOTE(DragosP @ 8 May 2006, 18:22) Eu sunt! ![]() Te-au păcălit. Pe bune. Da' nu ne certam, cel puțin nu eu. Iar în ceea ce privește diferența de limitare a turației la dci-ul tău și mpi-urile noastre: tu o ai limitată numai la 4000 (sau cât ziceai) pen'că la diesel e mai simplu să faci limitarea direct din pompă (mecanic sau nu, depinzând de pompă). De aici și diferența de comportament a motoarelor în limitare: mpi-urile fac pâc pâc pâc, dci-ul rămâne frumos la turația de limitare. L.E. Cum îl/o chemă pe operatorul de la VC care ți-a dat răspunsul ăsta idiot, așa cum bine l-ai caracterizat? Asta am zis si eu , era mai bine sa nu se taie injectia ci sa ramana la o turatie constanta , ar fi fost si mai util . De aceea am zis ca la mpi practic nu e o limitare de turatie ( am fost bagat cu afirmatia asta la BULA ) ci doar o oprire a injectiei pentru a proteja motorul . Daca sa zicem ca motorul nu se putea tura mai mult de 6200 , ajungea si ramanea acolo , da era o limitare a turatiei . This post has been edited by big2003: 9 May 2006, 12:37 |
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
DragosP |
![]()
Post
#9
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
QUOTE(big2003 @ 9 May 2006, 13:36) ... Daca sa zicem ca motorul nu se putea tura mai mult de 6200 , ajungea si ramanea acolo , da era o limitare a turatiei . Și cum crezi că s-ar putea face asta? Crezi că sunt niște piticuți mici în cilindri care împiedică pistoanele să facă mai multe curse? Dacă ai viteză mare și retrogradezi forțat într-o treaptă inferioară de turație, poate sări urgent turația peste turația de limitare, caz în care, la mpi-urile de pe Dacii, motorul intră-n frână de motor, după care, dacă insiști face hâr hăr. ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Corect. Daca se inchidea doar clapeta de acceleratie si cineva retrograda aiurea, motorul se ducea in balarii la 7000 rpm, dar avea benzina si scanteie.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:46 |