Probleme Tehnice - Topic general Solenza, intrebari + raspunsuri rapide
![]() ![]() ![]() |
Probleme Tehnice - Topic general Solenza, intrebari + raspunsuri rapide
corbex |
![]()
Post
#1381
|
||
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|||
neacsugabrie |
![]()
Post
#1382
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
305.Masina asta se incapataneaza sa-mi dea de cap.Acum doua saptamani am schimbat ulei,filtre.Acum o saptamana pompa benzina pe motiv ca dadea in nas la turatii mici si aveam o pompa Klaxcar,noua prin portbagaj de un an.Acum trage super bine,porneste usor numai ca are un usor trepidat la relanti.Azi dimineata,am scos bujiile si le-am gasit negre pe toate patru (uscate nu ude).Cum bujiile aveau un an,cam 25.000 km si erau GM am crezut ca asta e cauza.Am inlocuit bujiile cu Renault 7700500155,am curatat MPP corp clapeta,am facut cam 10 km ,in forta (am dus-o pana pe la 140-150 km/h )si am scos o bujie.Neagra.Maine as incerca un reglaj de culbutori.
Masina nu consuma ulei si pana acum cateva zile nu am simtit trepidatul asta (mai precis pana sa schimb pompa) dar nu cred ca-i de la pompa caci merge mult mai bine cu pompa asta. This post has been edited by neacsugabrie: 23 Sep 2013, 16:23 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
tanase.petrebogdan |
![]()
Post
#1383
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 31 January 10 From: Mangalia ![]() |
304. Multumesc pentru sfaturi. Nu a vrut sub nici o forma sa curga, dar pana la urma i-am dat de cap cat de cat. Am folosit metoda cu furtunul la aerisitor si cu capul celalalt intrun bidon cu lichid. Pe spate s-au aerisit dupa cateva pedale, pe fata cand dadeam pedala in jos scotea aer apoi cand urca pedala intra la loc. Ca si cand imi rasufla pe undeva. Aveam pompa pe fata neamorsata cu f mult aer in ea. Pe la erisitor imi scotea lichid, drept pentru care am crezut initial ca mi s-a bulit pompa. Am desfacut tevile 1 si 2 (cele pentru fata) si am dat la pedala mai violent dupa 3-4 pedale acolo abia mi-a venit lichid. Le-am legat la loc si apoi am luat-o de la capat cu spate (unde nu era nevoie) si fata. Pe fata la inceput se intarise putin pedala si iesea aer la dr fata, dat cateva pedale dupa care s-a oprit (nu mai iesea nici aer, nici lichid; ce scotea si intra). Am pornit motorul si a inceput iar sa iasa aer facand cateva pedale, dupa care s-a oprit. Am oprit motorul, pedala era mai tare si a inceput iar sa iasa aer cateva pedale si tot asa am alternat oprirea motorului cu pornirea lui si am dat pedale pana mi-a venit lichid curat pe furtun. Bineinteles ca aveam grija ca in borcan sa nu imi scada nivelul la lichid sub minim.
Acum franele imi tin cam 85%. Nu sunt foarte prompte. Vreau sa fac cativa km dupa care sa-i fac din aerisirea , poate revin la normal. Ceea ce va recomand cand faceti aerisirea la frane este sa desfiletati contactul de deasupra pedalei, cel care va aprinde stopurile pentru ca eu l-am bulit. Si totusi daca l-ati stricat, ca sa nu dau banii pe altul si trebuia sa plec cu masina si pe la ora 22 si nu aveam de unde sa cumpar unul nou, l-am desfacut si am vazut care e problema. In capatul cuiului de plastic ce impinge contactul se afla o tablita de cupru ca are rol doar sa impinga si sa traga contactul. Eu am anulat tablita si am lipit direct pe spatele tablitei care face contactul un arc de pix cu fludor si am rezolvat problema. Va doresc spor la munca! |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
- CT
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#1384
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
305. N-are nimeni idei?!
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
corbex |
![]()
Post
#1385
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
305. Bujii negre inseamna ardere incompleta sau amestec bogat. Arderea incompleta e din cauza bujiilor nepotrivite pentru motorul ala. Amestecul bogat ar trebui sa fie din cauza injectoarelor sau senzorului de temperastura. E vorba de temperatura aerului la admisie, care e masurata in corpul clapeta de un senzor. Poate e bulit sau decalibrat.
This post has been edited by corbex: 24 Sep 2013, 10:47 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#1386
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
OK.numai ca bujiile alea GM au mers un an fara sa-mi inegreasca toba.Acum am pus originale si tot la fel.Momentan masina e in teste.Am scos sonda lambda,am curatit-o,o tura cu masina fara sonda si bujiile albe.Acum am montat sonda la loc si vad ce face.A plecat un amic sa dea o tura cu ea.
Eu sunt mai milos. ![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
corbex |
![]()
Post
#1387
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
La sonda Lambda nu m-am gindit, si aia ar putea fi o cauza.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#1388
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
305.S-a intors masina din teste.Bujiile sunt curate.Acum las motorul sa se raceasca si reglez si cubutorii.Am turat-o in pana in limitare de mai multe ori pe loc.A inegrit solul cu apa si funingine.Sunt eu mai milos dar nici batraneste nu am mers cu masina.Sper sa scap asa usor.Altfel cred ca urmeaza un divort.(parbriz,ulei,filtre,bujii...deja sotia se simte neglijata)
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#1389
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
305. Am scos mufa de la sonda de oxigen si am parcurs 50 km.Am scos bujiile si le-am gasit curate.Am pus mufa inapoi si dupa 25 km bujiile erau negre.L-am sunat pe un mecanic de la un service si-mi zice ca-i catalizatorul infundat,lucru pe care refuz sa-l cred caci masina trage super bine si nu am simtit diferente de putere majore cand am mers cu sonda scoasa de tot din galeria de evacuare.Din pacate ,timp de 5 zile nu o sa mai am timp de verificat sonda lambda din motive de ..."job".In timpul asta am sa merg cu mufa scoasa si astept parerile voastre.
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
Paulika |
![]()
Post
#1390
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 12 September 13 ![]() |
(301)Porneste solenza cu alt calculator de injectie? Ca eu am incercat sa pornesc cu un calculator de la alta masina si nu pornea...invartea dar nu pornea.Si va rog mult sa mi raspundeti la intrebarea 301 care am puso acum cateva saptamani pentru ca vreau sa o pornesc pana la iarna? Nu mai stiu ce sa i fac.
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2004
- BT 04 MLR
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#1391
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
305. Poate e sonda aia defecta.
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#1392
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
305.Asa sper si eu.Numai ca nu prea am timp acum de masina.Am sa incerc sa o masor cu apartul de masura sa vad ce valori da.
25 Sep 2013, 17:22: 301.Nu porneste.Numai daca ei si UCH si CIP-ul din cheia masinii donatoare. This post has been edited by neacsugabrie: 25 Sep 2013, 17:22 |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
urdavid |
![]()
Post
#1393
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
QUOTE(urdavid @ 11 Sep 2013, 20:34) 297. de cand o inceput sa faca figuri, am circulat cu ea numai pe benzina ( de la MOL Tempo plus 98 ), masina mere bricii, nu mai da in nas, trage super fain, creste mai repede in ture numai ca mananca cam mult in jur de 8-9 l/suta tinand cont ca pe gpl consuma 8 l/suta mers destul de sportiv, nu am schimbat nici acuma bujiile, nici nam curatat mpp, nici culbutorii nu i-am reglat, ce ma nelamureste pe mine ii ca consuma mai mult decat pe gpl, ca normal ar fi sa consume mai putin pe benzina decat pe gpl. Pareri ? Multumesc ! Din cauza ca consumu pe benzina se apropia de 10l la suta, si nu prea mai ma tinea buzunaru am trecut pe GPL si surpriza, si-a revenit, nu mai da in nas, mere brici, consumu pe gaz ii undeva la 7-8l/suta condus destul de sportiv, asa cum il stiam. Cu ce ar trebui sa incep sa verific de am asa mare consum pe benzina ? multumesc |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#1394
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
305. Schimbat sonda oxigen (cu o sonda de pe o solenza busita) ,reglat culbutori (doar la pistonul 1 erau un pic mai largi) si cu ocazia asta am descoperit ceva.Din capacul de culbutori,la galerie de admisie,este un furtun subtire,langa epurator.Am pornit masina fara el,caci am uitat sa-l pun si relatiul era la 1000 de ture.Am cuplat furtunul si relantiul scadea la 800 rotatii si motorul trepida.Am verificat furtunul si in interior are o duza,cu o gaura de cca 1 mm.La mine era total infundata.
Acum masina merge,nu mai afuma bujiile,nu mai trepideaza. O fi fost sonda sau acel furtun ,nu stiu. |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
i96nds |
![]()
Post
#1395
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
297- calculatorul de injectie pt benzina face reglajul in functie de niste parametri si de valorile inregistrate de diversi senzori.
La tine ma gandesc ca ar putea fi probleme la unul din senzori care "pacaleste" calculatorul... Senzor presiune atmosferica parca este , si inca vreo 2 prin spatele filtrului de aer - cunoscatorii sunt invitati sa zica mai pe larg. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
urdavid |
![]()
Post
#1396
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 11 August 12 ![]() |
Upss, urata treaba
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BH 82 UGD
|
|
corbex |
![]()
Post
#1397
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Nu strica sa se puna multimetrul pe fiecare dintre senzorii aia si sa compare valorile cu cele din carte. E treaba de o ora.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
solenza zaz |
![]()
Post
#1398
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 16 April 12 From: Bucuresti ![]() |
306.o intrebara,are vreo importanta sa e bine daca pun un pic de ulei sus la amortizoare pe fata unde sunt flansele sau rulmenti ce sunt aia de sub capota sau nu este recomandat?ms
|
--------------------
dacia
solenza
2004 clima
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#1399
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu asa am luat masina, cu ulei acolo, si am grija sa nu-i lipseasca.
![]() |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
virgilvwu |
![]()
Post
#1400
|
Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 25 January 09 ![]() |
307.Salut,de cateva zile am o problema careia nu-i gasesc o rezolvare.Mai exact pana acum 3 zile masina mergea perfecrt,pana cand intr-o zi la o parcare i-a scazut turatia undeva sub scala aceea de pe turometru,dar am accelerat si si-a revenit.De atunci mereu are o problema si anume cand este la relantiu si vreau sa o accelerez mai intai se subtureaza si apoi se accelereaza,in mers se manifesta prin faptul ca pana in 2000 ture nu trage deloc bine,parca se merge ingatuita asa,apoi deodata prinde viata de parca ar avea turbina,ma baga in scaun,de imi e frica sa nu amceva in fata ,de la ce sa fie?Am curatat corpul clapeta al meu,tot la fel facea,am pus alt motoras pas cu pas,la fel,am cumparat alt motoras pas cu pas klaxcar,la fel,am schimbat corp clapeta cu altul de la o masina din dezmembrari,la fel face,am curatat senzor turatie,la fel,am dat cu spray pe toate mufele,la fel,schimbat bobina inductie la fel,poate chiar mai rau cu cealalta de la un amic.Motorul merge rotund,foarte frumos la relanti,dar cand incerc sa-l accelerez da sa moara,in schimb daca il iau usor,dar usor,siil accelerez urca pana la 2000 ture,apoi odata prinde viata cum avea inainte.Fiecare bujie are scanteie,motorul trepideaza cand scot fisa aferenta,dar parca nu asa rau cum facea inainte,se simte o usoara trepidatie,dar la fel la toate bujiile...,inainte parca atunci cand scoteam o fisa de la bujie imi era sa nu se opreasca.De la ce sa fie?de la bujii??De la culbutori?i-am reglat mai in primavara si atunci mecaniul i-a regla la 0.10 cu 0.30,dar mergea bine dupa reglaj.Maine vreau sa-i schimb bujile,ca au undeva la 30 mii km,si sa schimb si senzorul de temperatura apa..,ce mai poate fi?
|
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
edy99 |
![]()
Post
#1401
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
307. Pune-o pe tester
|
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#1402
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
307. La solenza reglajul culbutorilor este 10admisie, 25evacuare. Verifica sonda lambda si pompa de benzina.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
virgilvwu |
![]()
Post
#1403
|
Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 25 January 09 ![]() |
307,Ms de sfaturi,maine asta o sa fac,ii schimb bujiile,vad cum merge si apoi o pun pe tester.
|
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
virgilvwu |
![]()
Post
#1404
|
Membru Group: Members Posts: 134 Joined: 25 January 09 ![]() |
307.Am rezolvat,tragea aer fals pe la conducta de la servo frana,cu toate ca nu era fisurata,acolo unde aceasta intra pe galeria de admisie,are o garnitura mica,si cred ca nu mai era ermetic,ptr ca era putin murdara de ulei,am sters bine bine,si am bagat la loc,si-a revenit...,poate stiti cumva ce-i cu senzorii aia 2 de pe galerie...,la mine cam joaca in voie pe acolo....nu stau deloc bine... Sal
|
--------------------
dacia
solenza
2004
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#1405
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
307. Senzorii de pe admisie asa joaca la toate.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#1406
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
305.Revin cu noutati.Reglat culbutorii 10 cu 25,inlocuit sonda oxigen,demontat si curatat injectoare (doua din ele pulverizau cam intr-o parte).Apoi am "pus-o pe tester".Toate valorile sunt ok mai putin amestecul la ralanti care cica "e un pic bogat" (nu mai retin valorile) si o eroare de imobilizator defect care a reaparut mereu,desi masina recunoaste cheia.In continuare bujiile sunt tot un pic afumate (de data asta electrozii sunt curati)Sfatul mecanicului.Sa-i bag benzina de 98-99 cand plec la un drum lung si sa-i dau "talpa" ca e posibil sa fie catalizatorul un pic infundat.
Pareri?! |
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
corbex |
![]()
Post
#1407
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Cind ajungi pe o autostrada, baga a patra si du-o in limitare sau pe aproape, vreo 5 minute. Eu am facut asta si am scos vreo 2 norisori de fum (funingine?).
![]() This post has been edited by corbex: 23 Oct 2013, 09:29 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Ming |
![]() ![]()
Post
#1408
|
![]() Membru Irlandez Group: Members Posts: 445 Joined: 2 July 10 From: Alba Iulia ![]() |
308.
vreau si eu un raspuns rapid va rog ... cand vreau sa pornesc daca nu calc acceleratia , masina porneste rau, tuseste tare si and las cheia moare... daca o calc cat de putin nu mai face asa si porneste perfect. iar daca pornesc cu acceleratia calcata porneste perfect. nu vreau sa deschid topic separat pt asta. ma puteti ajuta va rog? |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Avantage
- B-40-FJB I'd rather lose by a mile because I built my own car, then win by a inch because someone built it for me.
|
|
neacsugabrie |
![]()
Post
#1409
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 4 September 11 ![]() |
305.Am facut 924 km in doua zile,mers aproape sportiv.Bujiile sunt albe acum,trepidatia la ralanti a disparut.Toba a ramas afumata,probabil funinginea aia a aderat bine la tabla ruginita.
|
--------------------
dacia
solenza
2003/scala Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza. |
|
laur82 |
![]()
Post
#1410
|
Membru incepator Group: Members Posts: 80 Joined: 18 January 09 ![]() |
309. Am si eu o probl cu Solenza mea..dupa stat o zi in soare nu mai porneste la prima cheie!! Dupa ce o pornesc la a doua sau a treia tentativa nu mai am probl cu ea , o ia la sfert chiar daca merg 1 min sau o ora..Dimineața, noaptea o ia la sfert sau daca e racoare sau rece afara porneste fara probl..problema apare cand o las 3-4 ore in soare..toată vara am avut probl asta..păreri?,idei ??
|
--------------------
Dacia
Solenza
Scala/2004
- DB-82
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Pentru o buna urmarire a ideilor:
Precedati fiecare intrebare cu un numar (urmatorul numar nefolosit). Precedati raspunsul la intrebare cu numarul corespunzator. ![]() Acest topic a fost creat pentru a veni in sprijinul posesorilor de solenza. Mai exact, aici puteti lansa intrebari legate de diferite probleme tehnice, si cu putin noroc, veti primi un raspuns, in cel mai scurt timp, de la alti utilizatori, care au intampinat probleme similare, sau care cunosc rezolvarea problemei Dvs. Desi majoritatea problemelor tehnice aparute pe parcursul "vietii" solenzei, au fost publicate pe forum, avand fiecare topic separat, sau chiar mai multe topicuri, se accepta intrebari legate despre subiecte deja dezbatute. Topicul nu trebuie confundat cu un loc de vanzari, drept urmare, anunturile ce contin oferte comerciale directe (persoane fizice/juridice) vor fi sterse imediat, fara o notificare in prealabil. Topicul este "lipicios", astfel incat va ramane "sus" sub linia de demarcatie (fata de topicurile importante) chiar daca nu se adauga mesaje noi. |
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 16:02 |