vibratii la franare
![]() ![]() ![]() |
vibratii la franare
szm |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 21 January 09 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
dCi
2006
|
|||
Johnny91 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Ai cam 2 raspunsuri din partea mea:
1: Poate discurile s-au ovalizat din cauza placutelor vechi 2: Am un prieten care a luat o bordura la modul agresiv(pe polei masina a mers drept, intr-o curba la 90 de grade) si si-a smintit toata partea stanga(indoit brat, schimbat pozitia telescopului, etc). El crezut ca e din cauza discurilor de proasta calitate (made in korea), si le schimba la 10.000km. Dupa ce le-a schimbat de 2 ori, a 3-a oara a mers la un specialist, si de fapt avea un decalaj, daca ii pot spune asa (sau mai bine zis efectul de "8"opt la bicicleta) al discului de 0.2 cm, din cauza acelei smuncituri. Asa si-a rezolvat el acel "tremur" la franare. Asta ca ziceai si ceva de o groapa mare Poate te ajuta... Bafta |
--------------------
-
dizl
-
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#3
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
deci nu te inteleg, amicul tau a schimbat discurile de 2 ori si abia pe urma sa constatat ca discurile au abatere? ce treaba are prima bordura cu ultimul set de discuri?
szm, o verificare a jocurilor din suspensie ar putea lamuri relativ usor problema. Daca era o problema la discuri nu astepta sa se manifeste timp de 2 luni, era sesizabila imediat. In alta ordine de idei, daca nu ai lovit cu discul in groapa si nu cred ca se poate asta, discul e OK, socul a fost preluat de suspensie. Intre timp, cu ceva uzura anterioara si dupa, te-ai ales cu trepidatia respectiva. Recomand calduros overificare la service, si daca te lasa sa te uiti si tu, nu te pot duce cu presul sa iti schimbe ceca aiurea. Succese |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Nu cred ca v-ati imaginat prea bine cum a lovit roata bordura. Curba era la dreapta, roata era virata maxim dreapta iar cand a lovit bordura janta a lovit bordura, ca si cum ai lovi-o cu un baros (ciocan mare) la baza. A miscat foarte putin pozitia discului in sistemul de prindere, nu l-a lovit propriu-zis. El era perfect circular(ca piesa), dar nu centrat cu etrierul. Nu stiu exact unde a fost buba, dar cert e ca pana nu a schimbat tot(ce tine de suspensie,directie, etc), nu a rezolvat-o. Cele 2 seturi de discuri au fost pe garantie, si la al 3-lea nu mai avea, asa ca s-a dus in alt tip de service(particular, non-reprezentanta) si abia atunci i-a descoperit decalajul acesta.
Acum ati inteles? |
--------------------
-
dizl
-
|
|
szm |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 21 January 09 ![]() |
In weekend am demontat roata si accelerand (masina fiind pe cric) se vede ca vibreaza. "Mesterul" a vazut cu cohiul liber, eu nu , dar se simte la mana cand tii usor sa atinga discul un lemn.
Acum am inteles ca exista scule/aparate pt. urmatoarele operatiuni: - testare disc frana (ce am facut noi cu batzul dar cu un aparat care se fixeaza de un element fix al masinii, telescop parca) - rectificare disc frana, direct pe masina (nu la strung) Am gasit pe youtube filme cu ambele aparate. Ma gandesc ca rectificarea discurilor direct pe masina tine cont si de alte deformari existente in sistemul de directie (datorate lovirii bordurilor, gropilor etc.) si sansele sa ai probleme dupa sunt mai mici, cel putin de genul vibratiilor ce se simt acum. Daca stie cineva vreun service in Bucuresti care are aparatura de rectificare disc frana direct pe masina, ar fi minunat. As incerca intai o rectificare, inaintea inlocuirii. (am sunat la doua nesti, autocob si daco, si nu au asa masini, fac rectificarea pe strung) Adaugare: - mesterul care a ajutat la "diagnoza" a avut o parere de genul (logica ce-i drept): s-a ovalizat discul dupa schimbarea placutelor pt. ca acestea fiind noi au incins discul si la o balta ..s-a ovalizat discul (pare logic , incerc sa nu ma intreb ..."chiar asa proaste sa fie discurile astea?") - facand legatura acum cu ce am zis ca in August am schimbat placutele (cu unele originale Dacia) , placutele de pe dreapta (aici unde discul e ovalizat, si unde in urma cu 4 ani am laut o groapa "la maxim") , deci aceste placute aveau desprinse tablitele de pe ele; deoarece placutele de pe stanga erau daor tocite nu si "dezmembrate", as spune totusi ca dreapta a avut ea niste probleme inainte ce s-au accentuat la schimbarea placutelor cu unele noi De aceea as opta pe o rectificare discuri direct pe masina. Pt. ca putini meseriasi ar identifica alte cauze si s-ar concentra doar pe ce e evident si simplu de facut/stiut, de genul: "e clar, e discul ovalizat, trebuie schimbat/rectificat" This post has been edited by szm: 22 Nov 2010, 13:45 |
--------------------
Logan
dCi
2006
|
|
YRX |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Masurarea corecta a abaterii laterale se face cu un ceas comparator. La mana este mai greu de sesizat, chiar si cu metoda lemnului descrisa de tine e dificil. Primul lucru ar trebui sa masori bataia laterala corect, sa stii ce ai de facut.
Rectificarea discurilor este o operatie destul de dificila, necesita strung si meserie. Rectificarile se practica mai mult pentru inlaturarea bavurilor (marginilor) de pe discuri, nu pentru alezarea intregii suprafete de contact. Cat despre strunjirea lor pe masina da-mi voie sa ma indoiesc ca se poate face si ca va avea alt rezultat decat aruncarea la gunoi a discului, cred ca realizezi ca este vorba de sutimi de milimetru, cu mana libera n-o sa ai aceasta precizie in veci. Sfatul meu este sa diagnostichezi corect problema si daca sunt vinovate discurile sa le schimbi, impreuna cu un set nou de placute. Gasesti discuri de calitate la aproximativ 150 de lei setul (Bosch, Brembo, ATE, Ferodo), n-are sens sa umbli cu prostii. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
szm |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 21 January 09 ![]() |
Cum merg destul de rar cu masina (la drum lung doar), inca nu am apucat sa fac nimic, dar trebuie pana la sfarsitul anului sa schimb discurile si placutele.
Am gasit ca ASAM S.A. fabrica si discuri ventilate si placuta de frana, ce spuneti de calitatea acestei marci romanesti ( prefer sa dau banii pe produse romanesti decat de import, daca calitatea este cam aceeasi ) ? Am gasit la 70 RON discul. Mai observ ca exista "set revizie frane pentru logan mvc" (160 RON), marca NGH si include placute si discuri ventilate. Ce spuneti despre ASAM, respectiv NGH ? |
--------------------
Logan
dCi
2006
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Eu spun bosch la 180 setul neventilate.
|
--------------------
-
dizl
-
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#9
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Nu te-as sfatui sa pui ASAM chiar daca pretul este incantator...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
szm |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 21 January 09 ![]() |
Intrebarea devine: de ce sa pun tot "de firma" ca cele cu care a venit Ambitiosu de la mama lui, si au tinut 47000KM/4 ani, cand cu cele ASAM ma invart in jur de tot cam aceiasi KM?
Altii reusesc sa mearga 90000KM cu cele originale, la mine originalele au cedat dupa 47000KM, si nici nu merg in fiecare zi cu masina. Stiu povestea cu balta rece si discu fierbinte, deci daca nici macar alea "originale" nu rezista, de ce sa arunc bani dublu/triplu pe "de firma"? |
--------------------
Logan
dCi
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:03 |