Joja ulei - benzina 1.6 16V, topic informativ-pret + rezistenta la "incovoiere"
![]() ![]() ![]() |
Joja ulei - benzina 1.6 16V, topic informativ-pret + rezistenta la "incovoiere"
eXtenSion |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|||
AR-18-MOS |
![]()
Post
#2
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
La Verbita nici nu are rost sa vii, ca sunt cele mai scumpe piese.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
jelly |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 702 Joined: 3 October 07 From: București ![]() |
Si eu am patit acela-si lucru dar am vrut sa iau tot originala si am cumparat-o cu tot cu teava, vre-o 70 lei parca a costat
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 - Laureate
- B030431 Lucrurile nu se întâmplă. Lucrurile sunt făcute să se întâmple. (John F. Kennedy)
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#4
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
@eXtenSion - atentie cum "calibrezi" noua joja, sa nu te trezesti ca o sa ai nivel corect pe joja si de fapt in realitate sa ai nivel cu vreun cm mai sus...
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Am calibrat-o bine, zic eu. Stiti ce e interesant?
Cum privesti joja, eu am crestat-o pe margine, cum sunt cele normale de 1.4 etc. (A mea avea niste Xuri pe latimea ei, pe lungimea de masura). Daca inserez joja cu partea crestata spre botul masinii, la citire pare ca e prea mult ulei. Daca pun joja cu partea crestata spre habitaclu, e mai mic nivelul decat maxim cu vreo 7 mm. Ciudat, nu-i asa? Cam acelasi lucru se intampla si cu joja originala. Pe o parte aveam tot timpul mai mult decat trebuie -toate x-urile erau acoperite de ulei-, iar cand ma uitam pe cealalta era mai putin decat maxim. Cred ca din cauza ca e carn acel ghidaj se intampla asta. Si mai interesant e ca doua masuratori consecutive nu prea ies la fel. Probabil pe cum scot joja se scurge ulei pe ghidaj, iar a 2-a oara cand o scot, acest ulei ramas tot pe joja ajunge. Eu am considerat ca nivelul minim aratat e cel bun, sper ca asa e. |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#6
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Probabil cand scoti joja prima data (ca sa o stergi de ulei) murdaresti putin din "peretii" tubului. A doua oara e posibil sa se atinga joja de acesti pereti murdari si de asta sa vezi diferentele.
Trebuie sa iei drept nivel de ulei nivelul minim pe joja (pana acolo a fost cufundata in ulei), restul e ulei de pe pereti. In ceea ce priveste calibrarea, cu prima ocazie poti verifica cu joja originala de la alta masina. La nivelul de ulei se recomanda sa fie intre min si max, fara a depasi niciunul din aceste doua repere. Ca un sfat - mai bine lasi nivelul 4-5mm mai jos de max, decat sa incerci sa il urci la fix si sa ai surprize ca din cauza unei proaste calibrari (fie ea de numai 5mm) sa stai cu nivelul peste maxim. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Pana la urma am luat joja originala, ca sa nu ma simt "carpaci". Si nu am mai rupt-o.
![]() |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Memo |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 24 July 09 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(eXtenSion @ 20 Jun 2010, 18:38) Si ai reusit sa masori uleiul corespunzator? Eu nu reusesc nicicum, tot peste x-uri imi arata, ori decate ori as sterge-o. E plina de ulei si pace, asa ca las cum vrea domnu daca-i prea mult e prea mult, daca e prea putin sper sa se aprinda ceva bec pe la bord. |
--------------------
DACIA
LOGAN
2009 / Prestige F2, 1.6 16V
- -
|
|
tribunul |
![]()
Post
#9
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Daca ai prea mult ulei de ce nu incerci sa mai scoti din el?
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
Memo |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 24 July 09 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(tribunul @ 25 Aug 2010, 15:56) Pentru ca stiu sigur ca nu e prea mult. Acu 2-3 saptamani i-am facut prima revizie. S-a ocupat cineva aparte de masina, si i-a acordat maxima atentie fiecarei operatiuni. I-am dat 5L de ulei si a pus 4,8 restul mi l-a lasat 0,2 l in bidonul de 1L. Sunt 100% sigur ca mai mult ulei decat trebuie, nu este acolo. Iar 99% sunt sigur ca habar n-am cum se afla nivelul de ulei cu ajutorul jojei. |
--------------------
DACIA
LOGAN
2009 / Prestige F2, 1.6 16V
- -
|
|
tribunul |
![]()
Post
#11
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Daca faci un drum pana la Bucuresti iti arat eu.
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
BZN |
![]()
Post
#12
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Eu zic ca e mult sa pui 4,8l. Eu am fost recent la revizia de un an si am cerut imperativ sa nu se puna mai mult de 4,5l.
Cu toate astea nivelul e foarte aproape de maxim... Oricum 4,5l sigur nu e putin. |
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
71doru |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Masina mea a venit din fabrica cu nivelul de ulei depasit pe joja cam 2-3 mm.
Cu primul schimb facut si la toate ce au urmat, am cerut mecanicului sa-mi puna decat 4,5 l. In aceste conditii nivelul pe joja este fix la maxim. Daca pentru 300 ml avem cu 3 mm mai putin pe joja, faceti socoteala cat ulei mai ai la semnul minim al jojei pana la care constructorul a asigurat inca o ungere corecta a motorului. Ceea ce vreau sa spun este ca punand decat 4,5 l nu este nicio tragedie, din contra, este de preferat decat sa fie depasit nivelul maxim. Se poate ajunge la situatia in care sa ai ulei mai mult de 4,8 l, daca nu l-ai lasat sa se scurga bine pe cel vechi. Apoi cine stie foarte in amanunt cum arata circuitul de ungere al motorului, isi da seama ca uleiul nu se poate scurge pana la ultimul ml. Joja este stramba deoarece asa este si teava prin care ea ajunge la baia de ulei. Nivelul de ulei pe joja se verifica dupa ca masina a stationat suficient ca motorul sa fie rece si obigatoriu cu masina in pozitie perfect orizontala. Dupa ce aceste conditii sunt indeplinite, se scoate joja, se sterge cu o carpa foarte curata pe toata lungimea ei apoi se baga la loc complet si se scoate din nou. Abia acum se poate vedea nivelul de ulei. Eu schimb uleiul anual la aprox. 10000 km. La inceput verificam mai des dar cum nu am observat o scadere a nivelului, in ultima vreme nu i-am mai dus grija. |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Cum de ti-a venit ideea sa indrepti joja?
Ea este curbata si urmeaza exact curburile tevii de ghidare in care sta. Trebuie avut grija sa introduci joja exact in pozitia "initiala" astfel incat curbura sa ramana mereu pe aceeasi parte. Initial cand am verificat uleiul am pus-o invers. (Trebuie sa va uitati la traseul tevii si joja introdusa sa respecte aceeasi curbura cu teava) Sistemul in sine este facut destul de prost. Daca motorul/uleiul este inca cald, (chiar si dupa 20 minute de la oprirea motorului) nu prea sunt sanse sa vezi o linie clara pe joja. Teava de ghidare se manjeste pe interior cu ulei si apoi se manjeste joja de la teava. Poti face mai multe masuratori - si nu poti vedea o delimitare clara pe joja, corespunzatoare nivelului de ulei. Pentru o masuratoare corecta este recomandabil sa masurati dimineata nivelul, inainte de a porni motorul. Sau in orice moment al zilei, daca nu ati mers cu masina de cel putin 4 ore. Nu e vina "Dacia". Mai toti producatorii au trecut la joje de plastic, cu traseul tevii curbat, care prezinta viciile de mai sus. Unii producatori chiar au desfintat joja - doar service-ul putand masura nivelul cu o joja din trusa service-ului. Nici Dacia 1300 nu excela capitolul joja si citire nivel ulei. Daca a avut cineva Lada, stie ce insemna o joja bine facuta si bine marcata. Era dintr-o sarma mai groasa, cu sectiunea aproximativ semirotunda. Pe fata dreapta erau facute marcajele min si max si chiar daca pe partea rotunda mai puteau exista dare de ulei de la contactul cu teava de ghidare - pe suprafata dreapta delimitarea nivelului de ulei se facea foarte clar si precis. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
elm |
![]()
Post
#15
|
![]() Biciclist de cursa lunga Group: Members Posts: 208 Joined: 30 July 09 ![]() |
QUOTE(BZN @ 25 Aug 2010, 15:19) Eu zic ca e mult sa pui 4,8l. Eu am fost recent la revizia de un an si am cerut imperativ sa nu se puna mai mult de 4,5l. Cu toate astea nivelul e foarte aproape de maxim... Oricum 4,5l sigur nu e putin. Domnilor, eu la schimbul de 15000 km nu am pus decit 4L. Au zis aia ca trebuiesc 4.8 la 16 valve, am verificat in cartea masinii si asa era, dar nu-mi ajungeau firfiricii pentru inca un 1L de ulei (mde, Mobil). Si cum stiam eu ca mai bine mai putin decit prea mult (in carte scria ca intervalul de pe joja inseamna cam 1.6 .. 2.2L, deci no problem)... am pus decit 4L. A mers masina bine-mersi, nici-o problema, cind sa verific totusi oloiul, stupoare: nivelul pe joja era fix pe maxim. Tinind cont ca schimbasem si filtrul de ulei, am fost destul de surprins sa vad cit ulei ramasese nescurs la schimb. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan II
2018, Prestige
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Cum ai facut schimbul de ulei?
Daca il faci singur, ideal e: - motorul sa fie bine incalzit inainte de a te apuca de schimbat uleiul - sa deschizi busonul de umplere (busonul superior) inainte de a scoate busonul de golire (busonul inferior) - sa lasi uleiul sa se scurga cat mai mult timp (20 sau chiar 30 minute) |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th May 2025 - 11:21 |