DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> schimb ulei, curatare motor

ORIJINAL21
post 19 Dec 2010, 00:49
Post #31


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




ms frumusel. smile.gif


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 19 Dec 2010, 20:01
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




ORIJINAL21, nu are nicio importanta daca motorul e pe injectie sau carburatie in alegerea unui ulei mineral sau sintetic.Fiecare motor necesita o calitate minima a uleiului(precizata in manualul de intretinere) si,daca aceasta cerinta e satisfacuta,nu conteaza daca e mineral sau sintetic.Ce-i drept e mai usor sa se obtina un comportament bun(sa nu se ingroase exagerat)la temperaturi joase impreuna cu vascozitate buna la cald pe varianta"sintetic".De exemplu nu stiu un "mineral"5W40.Altceva,de ce nu esti multumit de Aral,ce Aral ai folosit?

Krapcarasu,niciunul din uleiurile mentionate de tine nu intra in categoria "slabe",deci crezi foarte bine ca nu trebuie sa schimbi Motul-ul la 3000 km.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 19 Dec 2010, 20:22
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




ok, deci pot schimba direct, nu mai spal, am mers aprope numai pe gaz, am observat ca numai dupa ce am mers cu benzina chiar si numai 10-20 km sa innegrit,si urmtorul schimb tot la 6-7000.Oricum ar trebui schimbat la max 7000 chiar daca nu se innegreste, voi ce spuneti?
Nu e off topic ca am motor de 1.6


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 19 Dec 2010, 20:23
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




uleiul de motor care nu se inegreste in motor nici dupa 5000 km ala nu e ulei bun ,nu are proprioetati de curatire


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 19 Dec 2010, 22:15
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




cine stie cat or fi de bune? numai falsuri! s-a murdarit imediat ce am pus benzina, nu e rau lucrul asta(mobil 15w-40), deci are aditivi detergenti


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 19 Dec 2010, 23:12
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Pentru a sti intervalul de schimb ar trebui vazuta fisa tehnica a uleiului.Un reper bun e cifra de bazicitate totala,CBT (TBN in engleza).Bazicitate mai mare inseamna capacitate de neutralizare a acizilor formati in motor pe kilometraje mai lungi.Iar aditivii care asigura aceasta capacitate de neutralizare au si alte roluri,deci si alte proprietati dureaza mai mult.Mai concret,la motoarele cu 3..5 l de ulei in baie pentru fiecare mg KOH(hidroxid de potasiu)echivalent ca bazicitate se poate utiliza uleiul la limita,interurban,circa 2000 km.Pentru motorine de tip vechi cu0,3...0,6% sulf,1000 km.Pentru a demonstra o durabilitate mai mare a motoarelor lor,mai ales ca nu se circula doar interurban,fabricantii lor indica in prezent cam jumatate din aceste kilometraje.Si oricum nu e bine sa ajungem chiar la limita,mai ales ca scad calitatile de ungere cu cresterea kilometrajului.Exemplu: uleiul romanesc de nivel Super1(de obicei 20W40) are CBT 2,5 si era indicat schimbul la 5000 km la Dacia clasica.Uleiul Super2(cum e M40 Super 2)indicat la ARO 240 are CBT 6 si era indicat schimbul la 6000 km;motorina romaneasca avea cam 0,5% sulf.Daca folosim un ulei cu CBT 9,5 ,de ex.Prista Leader,limita de schimb e la 19000 km.Oricum,Daca stim precis CBT pentru uleiul scris in manualul de intretinere,putem cel mai precis sa vedem intervalul de schimb al altui ulei,care creste sau scade proportional cu CBT(dar obligatoriu sa satisfaca cel putin nivelul de performanta API sau ACEA din cartea masinii).Daca masina e utilizata bland si motorul are uzura in limitele indicate de fabricant prin consumul de ulei,intervalui de schimb poate creste cu circa 50%.Unele masini moderne au la calculator si functia de a calcula o eventuala astfel de prelungire si de a o afisa pe bord.Sprinterul meu are asa ceva.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 21 Dec 2010, 18:12
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




aditivi detergenti se gasesc separat? cumpar un ulei ieftin, pun aditivul detergent si merg vreo 2 zile sa spele bine inainte sa trec la semisintetic?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 21 Dec 2010, 18:49
Post #38


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




era cineva care zicea ca ar fi bun "flush motor" pt curatirea motorului. dar, eu m-am gandit mai bine sa fac tot asa cum a facut si (eustefan88) cu un ulei ieftin merg ceva timp il scurg si il inlocuiesc cu unul bun.
zicea cineva ca la motoarele pe carburatie sunt foarte bune uleiurile minerale.
Si pentru ca tot acolo este "inima", ma gandeam sa-i pun Attached Image deoare este un: (Ulei mineral ptr. autoturisme cu motoare cu aprindere prin scinteie sau compresie, aspirate natural sau turbo.) cum scrie pe site.

si i-as pune si un filtru bun (MANN) numai ca vanzatorii de la service-uri imi zic ca nu au pt motoare de dacie si ma enerveaza.


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 21 Dec 2010, 19:04
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




ceri mann W914/2
-Pt ce masina domnu?
- renault 12

This post has been edited by krapcarasu: 21 Dec 2010, 19:04


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 21 Dec 2010, 21:18
Post #40


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




se potriveste?


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 22 Dec 2010, 10:06
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.244
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




QUOTE(ORIJINAL21 @ 21 Dec 2010, 22:18)
se potriveste?
*



Ce intrebare !
Uita-te si tu la ambele motoare si decide.

Si un alt exemplu de marca de incredere pt filtru: Purolator... dar nu stiu cod pt. R 12


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 24 Dec 2010, 19:03
Post #42


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




mi-am luat acum o saptamana cred, bujii BRISK
azi, mi-am luat fise de bujii TESLA .
si sunt foarte multumit de rezultat deocamdata.
pe viitor (ianuarie) , vreau sa mi iau aprindere electronica cu senzor(gotronic).

GHITA, ms mult pt siteuri si sfaturi smile.gif
daca ne intalnim ai o bere de la cheers.gif mine smile.gif


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Dec 2010, 00:20
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




wink.gif craciun fericit iti doresc ma bucur cete-am ajutat


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 29 Dec 2010, 00:33
Post #44


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




mi-am luat azi filtru mann. am gasit gata 20 lei smile.gif28_12_2010__20lei_.JPG ( Size: 2.29mb ) Number of downloads: 779
ms mult


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 12 Jan 2011, 16:37
Post #45


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




mi am luat azi super motor flush vreau sa mi curat motorul. dar inca nu sunt hotarat in privinta uleiului.elf sau castrol gtx?ma refer la un ulei mineral.


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Jan 2011, 17:01
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




eu as merge pe elf wink.gif


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 12 Jan 2011, 17:11
Post #47


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




ce se intampla daca mai ai 100ml ulei in motor si peste el bagi motor flush sii dai chee....? exista cumva riscul sa se aprinda motorul??


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 12 Jan 2011, 17:15
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




fa cum scrie pe sticla de flush


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 12 Jan 2011, 17:52
Post #49


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




nu mi da prea multe detalii :|

12 Jan 2011, 18:57:
ma gandesc sa cumpar un litru de ulei ieftin si sa l pun la un loc cu motor flush si apoi sa i dau chee. scrie ceva de 2+2 si nu inteleg care i treaba..DSC08428.JPG ( Size: 2.09mb ) Number of downloads: 764
DSC08430.JPG ( Size: 2.71mb ) Number of downloads: 739


This post has been edited by ORIJINAL21: 12 Jan 2011, 17:57


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 12 Jan 2011, 20:39
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




pune 2l de ulei ieftin, torni asta deasupra, pornesti , lasi 3 minute fara sa turezi


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 12 Jan 2011, 20:40
Post #51


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




am facut operatia. (trebuie sa l segmentez sau..( imi ttrebuie un motor bun)


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 13 Jan 2011, 02:24
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




adica l-ai terminat?
cum ai procedat?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 14 Jan 2011, 02:30
Post #53


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




QUOTE(danciusergiu84 @ 13 Jan 2011, 03:24)
adica l-ai terminat?
cum ai procedat?
*



vreau sa o fac sa traga bine.
am curatat eu motorul dar, totusi vreau sa schimb in motor ce trebuie (momentan nu stiu ce,Dar stiu ca mananca ulei). si vreau sa i schimb si discul de ambreaj.(restul vorbim la topicul cu segmentare)



--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Schumy2
post 19 Jan 2011, 20:20
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 14 March 10




2-3 persoane inteligente in tot topicul asta care au zis ca motorul nu se spala sau curata sau mai stiu eu ce inventii si inginerii d-astea facute de mari meseriasi care repara masina in fata blocului.Ce dileme au unii....nu stiu ce tip de ulei sa le puna....pai daca-l lasi fara ungere 1 minut poti sa-ti iei adio de la motorul ala indiferent ce ulei ii pui tu.....Bai baieti uleiul ramane curat doar daca mergeti cu GPl altfel o sa se murdareasca orice i-ati face....V-am pupat/!


--------------------
Aro 10,4 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 20 Jan 2011, 14:16
Post #55


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




ms frumos.nenea "shumy2" bine ca esti tu destept si ai motorul curat cu al tau ulei.
daca nu erau bune,nu le mai scoteau pe piata. wink.gif


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 22 Jan 2011, 00:27
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




s-au scos pe piata din cauza de marketing mai mult...
am incercat si eu odata solutia minune si sincer bine ca nu a dizolvat depunerile vizibile, la ce aveam pe capacul chiulasei... oricum surubelnita e singurul aditiv care putea indeparta asa ceva
deci ca si concluzie efecte pozitive nu are nici daca curata nici daca nu curata, pentru motor curat eu recomand ulei semi-sintetic schimbat intre 5k si max. 10k

aditivii din magazine contin substante care "curata" (superficial) dar distrug ungerea, ca si cum ai scoate o pata de ulei din haine, ceea ce duce la ruperea partiala a filmului de ulei intre componentele motorului, daca tot vreti sa diluati putin uleiul inainte de schimb ca sa se scurga bine si ca sa antreneze odata cu el si suspensiile libere (care nu s-au depus) eu cred ca 100-200 ml de motorina rezolva cazul fara sa distruga ungerea (aceasta fiind uleioasa la randul ei, ganditi-va la pompele clasice de motorina care de fapt se ung cu motorina sau masinile diesel care merg si cu ulei sau traducerea motorinei in engleza: "oil")

This post has been edited by danciusergiu84: 22 Jan 2011, 00:28


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 12 Feb 2011, 17:46
Post #57


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




acum, dupa atata timp ma pot lauda ca uleiul de pe joja este galben. smile.gif
adica un ulei sanatos si curat.


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 16 Feb 2011, 23:07
Post #58


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




smile.gif


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 24 Feb 2011, 12:09
Post #59


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




se poate inchide.
ms smile.gif


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madmario
post 16 May 2011, 08:16
Post #60


magic blue


Group: Members
Posts: 73
Joined: 10 January 07




Probabil v-ati documentat deja... motorul se spala cu solutie speciala pentru asa ceva.

E un degresor FOARTE PUTERNIC, dizolva depunerile de ulei cu murdarie, sau mazga de la garnituri uzate. Se cumpara un flacon - circa 15 lei, se introduce in ulei, prin partea superioara a motorului, se porneste LA RELANTI FARA ACCELERARE, SE LASA DOAR 3 MINUTE MAXIM !!! dupa care se goleste TOT uleiul si se schimba. NU SE FORJEAZA, NU SE MERGE LA DRUM.

Dealtfel instructiunile sunt scrise pe flacon.

Mie mi-ar fi fost extrem de folositoare solutia asta cand am luat masina, o avusese un sofer de meserie, un cretin care si-a batut joc de ea... era uleiul intarit pe la culbutori cum se face untul bagat in frigider... se rupea in bucati pur si simplu. N-as fi crezut vreodata ca se poate face asa ceva... si asta la temperatura de la blocul motor...

Eu am gasit la Selgros, sunt toate instructiunile pe flacon. Se recomanda in loc unde se poate colecta uleiul, nu oriunde. Nu mai poti merge cu uleiul ala deloc.

(sper ca nu dublez ce a scris altcineva, n-am citit toate raspunsurile... )


--------------------
Nova GT 1600 cmc Dacia Nova - 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th June 2025 - 14:15
Forum Renault