DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Sfaturi, please !

yooyoo
post 2 Dec 2010, 15:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 24 November 10
From: piatra-neamt




rolleyes.gif
Salut !
Tocmai am devenit proprietar cu acte DSN clima din 2002.
Masina are 104 k Km, iar de la proprietar (unicul) stiu urmatoarele (dovedite cu chitante):
-revizie pt ITP + ITP facute in august 2010
-schimbat: amortizoare spate, placute frana fata, anvelope mixte Debica Navigator, baterie (toate in august 2010)
Intrebarea mea ar fi ce as mai avea de facut si la ce sa ma mai astept?
Multumiri!
PS: o sa postez niste poze dupa ce montez noile numere.


--------------------
DACIA SUPERNOVA 2002 CLIMA - NT 70NEA
UNITED FOREVER
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 5 Dec 2010, 19:23
Post #2


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Ce ai putea sa verifici:

1. verifica oalele spate portbagaj, MAI ALES sub mocheta care le acopera ( de preferat scoaterea mochetei pentru o mai buna vizualizare)
2. de verificat chederul parbrizului spate , mai ales partea de jos, pentru urme de rugina provenite de la eventualele scurgeri de apa, de care au avut parte multe dintre ele.
3. de verificat partea drepta fata (pasager - sub torpedou), pentru eventualele urme de antigel provenite de la calorifer spart + lichidul de racire daca se afla la nivelul corespunzator, multi care au caloriferul spart uita sa complecteze inainte de a aduce clientii sa vada masina.
4.de verificat lufturile de la usi, mai ales partea dreapta care e predispusa infiltrarii apei.
5. de verificat usile cum se inchid si daca colturile usilor (toate 4) lovesc partea de sus a aripii (valabil pentru usile spate) si coltul fata al usilor din spate (valabil pentru usile din fata)
6. de verificat cum se inchide hayonul, daca are joc sau nu.
7. de verificat daca masina a fost implicata in accidente( se verifica lufturile dintre aripi-usi / usi-usi,etc)
8. de verificat proiectoarele, multe s-au spart si au ruginit din cauza apei.
9. de verificat toate becurile de pe masina... avarii, ceata, marsalier, proiectoare, in special stopul de pe eleron (daca are), care de obicei nu functioneaza din cauza contactelor imperfecte
10. se verifica de rugina capetele amortizoarelor, in special cele spate, predispuse la rugina.
11. se verifica macaralele geamurilor prin actionarea lor (toate 4 usi)
12. de verificat sinele scaunelor. multe au ruginit si nu mai culiseaza deloc
13. de verificat MOCHETA din interior, in special cea din fata, ma refer de verificat daca este USCATA. Mai exact se scoate presul de cauciuc si se palpeaza mocheta.
14 de verificat lufturile la toate aripile, usile, capota, hayon, asta pentru a vedea daca este la "linie" si sa nu fi fost lovita, aripi/ usi schimbate, sau alte piese.
15. de verificat ceasurile de pe bord, kilometraj, turometru, benzina, daca functioneaza corect, si de verificat daca este posibil iluminarea ceasurilor din bord si functionalitatea martorilor + becurile din consola centrala si butoanele amplasate in bord (ceata fata, ceata spate, deschidere usi, dezaburire si avarii ( nu mai stiu sigur daca are bec pozitie in el din fabrica..)
16 de verificat tabla de sub bancheta spate. Daca a "luat apa" prin portbagaj sau usile din spate, atunci cu siguranta are urme de rugina.
17. de verificat compartimentul motor, eventuale urme de fusta fata schimbata, grila schimbata, tevi ac mutate.
18. de verificat instalatia de racire (ac) + treptele 1,2,3.
19 de verificat rotita de directionare a fluxului de aer ( picioare, parbriz, aeratoare bord)
20. de verificat reglajul farurilor prin rotirea rotitei din dreapta ceasurilor. Se poate parca masina in fata unui perete, se actioneaza rotita, apoi se urmareste daca cele 2 fascicule de lumina coboara respectiv urca in acelasi timp.
21. de verificat roata de rezerva si sistemul de prindere al acesteia. Coarba are in capatul celalalt un fel de "+" care se introduce in suportul special aflat in interiorul portbagajului spre bara.
22. de verificat inchiderea centralizata, inchiderea din cheie a usilor fata + hayon.
23. de verificat alarma si senzorii de prezenta. Se lasa un geam deschis, se armeaza si dupa 1-2 minute se baga mana in masina, ar trebui sa urle.... la fel si cu usile.... se armeaza alarma, si dupa 2 minute se descuie usile fata dreapta si stanga + hayon pentru a verifica daca functioneaza.
24. De verificat actionarea incuietorilor cu ajutorul cheii. Ambele usi fata (daca si cea din dreapta are incuietoare) + incuietoarea busonului de la rezervor + incuietoarea de la hayon.
25. Din fabrica masina primeste 2 chei. De verificat daca ambele chei sunt in regula, respectiv functioneaza inchiderea/deschiderea alarmei + inchiderii din fabrica de pe ele (chei), doar daca este cazul, anume masina este prevazuta cu alarma si inchidere.
26. de verificat uleiul. Sa nu fie negricios. Asta ar insemna ca nu a fost schimbat la timp si in timp pot aparea alte defectiuni din cauza neexploatarii corecte a motorului.

La 100.000 km ar fi fost echivalentul reviziei de 40.000 km adica:
- ulei
- filtru ulei
- fitru benzina
- filtru aer
- placute frana
- presiune roti
- geometrie fata

iar la 110.000 ar fi aceeasi revizie cu cea de 50 mii km, asta daca au fost respectate reviziile din urma, adica de schimbat doar ulei si filtre.

Personal as recomanda verificarea fizica a curelei de distributie, mai ales daca nu ai o certitudine in ceea ce priveste schimbarea ei la 60 mii km.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st June 2024 - 14:24
Forum Renault