Blue Magic Logan 1.4
![]() ![]() |
Blue Magic Logan 1.4
Alex_MIU |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 December 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan 1.4
Berlina
2004
- IL 13 MIU
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#32
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Si de unde crezi tu ca stie ECU in ce treapta de viteza esti?
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bmwh548 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Muttley: Intreb si eu (nu dati cu parul): daca maresti diametrul discurilor, marind astfel suprafata de contact disc-placuta nu imbunatatesti franarea?
This post has been edited by bmwh548: 9 Dec 2010, 01:26 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Alex_MIU |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 December 10 ![]() |
Uite ca este posibil detalii mai multe nu pot sa iti dau pentru ca nu ma ocup cu resoftari.
Muttley ti-am mai raspuns si pe alt forum insa vad ca omiti sau nu vrei sa vezi faptul ca am specificat ca e important sa fie si etrierii mai mari nu numai discurile. |
--------------------
Dacia Logan 1.4
Berlina
2004
- IL 13 MIU
|
|
al!n |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 30 November 08 ![]() |
Galeria aia chiar e produsa de borla,si s-au facut cateva.Mie mi-a fost sugerat sa o pun pe masina de catre cei de la pilot si am refuzat.
legat de limitare,eu am pe loc la 6600rpm, iar in sarcina la 7000rpm. This post has been edited by al!n: 9 Dec 2010, 01:31 |
--------------------
Dacia
Logan -
1.4MPI
- AG 16 Y M A
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#36
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Pe loc si in sarcina e una. Dar ca difera in functie de treapta de viteza e o mica aberatie
![]() bmwh548 nu, doar opresti roata mai bine (poate), dar asta nu inseamna ca opresti si masina mai repede. |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
bmwh548 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Mai intreb ceva si pe urma inchei, dar intai completez ce am scris mai sus (in forma aia e o aberatie): cand am zis de discuri mai mari ma gandeam la tot ansamblul disc-etrier-placuta, nu doar discul.
Si intrebarea: cu o suspensie ceva mai rigida, cu cauciucuri mai bune si cu sistemul de franare imbunatatit se pastreaza raspunsul? |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#38
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(bmwh548 @ 9 Dec 2010, 01:26) daca maresti diametrul discurilor, marind astfel suprafata de contact disc-placuta nu imbunatatesti franarea? Asta ar insemna ca folosind vechiul disc, o portiune din placuta calca in afara discului? Si calca complet abia dupa ce umpli zona lipsa? QUOTE(Alex_MIU @ 9 Dec 2010, 01:28) Fara suparare, da' (cred) ca tu dai cu banu' si altii-ti lucreaza la masina. In cazul de fata, pentru a-ti fi justificat un "onorariu", ti s-a spus ca noul "soft" are limitarea cutare in treapta 1 si cutare in restul. Asta ti-a indus un sentiment de "bani bine investiti" si ai ramas cu ideea asta fixa. QUOTE(Alex_MIU @ 9 Dec 2010, 01:28) Muttley ti-am mai raspuns si pe alt forum insa vad ca omiti sau nu vrei sa vezi faptul ca am specificat ca e important sa fie si etrierii mai mari nu numai discurile. Am inteles (foarte clar imi permit sa adaug) ca pe o semipunte data (portfuzeta, portetrier, etrier invariabile), montand un disc de un diametru mai mare, cat o fi acel diametru, masina franeaza mai bine. Ceea ce-i o mare perla. Ca s-o-nchei, placutele calca in acelasi punct, la aceeasi distanta de centrul discului, adica pe aceeasi raza. Bratul cuplului de franare e acelasi. Masina franeaza la fel. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#39
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Franarea se face intre roata si asfalt. Daca pui pe caruta sistem de franare de veyron nu insemna ca va frana ca veyronul.
LE Sau asa cum a zis Matli mai sus, ca stie mult mai bine ca mine ![]() This post has been edited by R19/16v: 9 Dec 2010, 01:41 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Alex_MIU |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 December 10 ![]() |
Cineva care e in materie de ECU iti poate explica fenomenu asta de ex am vazut pe topicul cuiva la o masina mai puternica cum pe treapta 1 si 2 s-a facut limitare de boost din cauza problemelor pe care le avea in "a pune" puterea pe asfalt la plecarea de pe loc
Muttley am zis ca se reduce distanta de franare in cazul in care se schimba si etrierii cu unii mai mari care sa permita instalarea unor placute mai mari astfel suprafata de frecare dintre placuta si disc fiind mai mare de aici crescand eficienta si reducand distanta de franare iar in leg cu ECU-ul da am platit o suma de bani la o firma care se ocupa cu asa ceva nu sunt inginer sa imi fac ECU-ul acasa toata lumea plateste pentru asta. This post has been edited by Alex_MIU: 9 Dec 2010, 01:48 |
--------------------
Dacia Logan 1.4
Berlina
2004
- IL 13 MIU
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Ala cred ca era controlul tractiunii, nu limitarea de turatie.
Muttley am explicat mai jos (adica mai sus de postul asta ![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Alex_MIU |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 December 10 ![]() |
Era masina din gama Renault si nu era nici controlul traciunii nici limitarea de turatie ci limitare de boost ex daca turbina iti face boost 1.2bar,pe treapta 1 si 2 se poate modifica din soft sa iti faca 0.7bar de exemplu.
|
--------------------
Dacia Logan 1.4
Berlina
2004
- IL 13 MIU
|
|
Muttley |
![]()
Post
#43
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Teoretic, daca ECU stie sa faca diferenta intre sarcina zero si sarcina partiala/plina, combinat cu semnalul de viteza, atunci ar putea face limitare diferita pe treapta 1.
Adica: - inainte plecare de pe loc - viteza zero, sarcina zero: - plecare de pe loc - viteza sub o valoare data (sa zicem 60km/h), sarcina plina, limitare x; - schimbare 2,3,4,5 - viteza peste valoare data, limitare y. Da' exista asa soft complicat pentru Logan? ![]() Edit: de fapt sarcina nici nu este un factor. Daca viteza sub 60km/h, limitare x, daca viteza peste, limitare y. Scuze atunci, aparent ar fi posibil. This post has been edited by Muttley: 9 Dec 2010, 01:56 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Daca nu inoportunez prea mult, vreau si eu un raspuns ca sa pot sa ma bag linistit la somn
![]() QUOTE(bmwh548 @ 9 Dec 2010, 01:36) Mai intreb ceva si pe urma inchei, dar intai completez ce am scris mai sus (in forma aia e o aberatie): cand am zis de discuri mai mari ma gandeam la tot ansamblul disc-etrier-placuta, nu doar discul. Si intrebarea: cu o suspensie ceva mai rigida, cu cauciucuri mai bune si cu sistemul de franare imbunatatit (adica discuri+etrieri+placute mai mare) se pastreaza raspunsul? |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#45
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
bmwh548, repet: schimbi doar discurile (pui mai mari), nu si etrierii, aia raman la locul si pozitia lor, nu se modifica performantele de franare. Adica mi se pare prea elementar.
Ce raspuns sa se pastreze? Ca masina franeaza la fel daca-i pui frane mai puternice (discuri m mari + etrieri mutati mai langa janta) si cauciucuri mai lipicioase? Eu zic ca nu ![]() Insa daca-i pui suspensii mai rigide eu cred ca franeaza mai prost. O suspensie moale favorizeaza deplasarea centrului de greutate inspre fata, o apasare mai puternica pe puntea fata, deci o forta de franare mai mare. Parerea mea... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#46
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
E o posibilitate. Discurile mai mari pot imbunatati performantele de franare in cazul franarilor repetate in panta prin dispersia caldurii generate pe o suprafata mai mare
![]() |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Imi adun neuronii de prin colturile capului meu patrat si mai emit o parere (posibil sa bat campii): cu o suspensie mai rigida centrul de greutate se pastreaza "mai spre centrul masinii" in momentul franarii. Ceea ce inseamna ca va exista o apasare ceva mai mare pe puntea spate, limitatorul ala de franare de la puntea spate scade presiunea in sistemul spate in functie de apasarea pe punte, deci daca ea scade prin deplasarea centrului de greutate spre puntea fata scade si forta de franare pe puntea spate. Vorbesc aici de conditii ideale in care rotile nu se blocheaza, franarea realizandu-se la limita blocarii rotilor.
PS: daca bat campii imi cer scuze. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Muttley |
![]()
Post
#48
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Daca limitatorul spate ar fi responsabil de scaderea presiunii din circuit pe fata si pastrezi ipoteza ta cu limita aderentei, nu trebuie decat sa apesi mai tare pe pedala de frana
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Alex_MIU |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 December 10 ![]() |
Cred ca da avand o suspensie mai rigida pe franare masina nu se mai lasa de "bot" atat de mult ca in cazul suspensiei de fabrica greutatea ramanand distribuita intr-un mod oarecum egal atat pe rotile fata cat si pe cele spate.In multe din cazuri in momentul in care masina se lasa de "bot" majoritatea greutatii mutandu-se pe rotile fata cele de pe spate se infraneaza si se duc taras (in cazul masinilor fara ABS)
|
--------------------
Dacia Logan 1.4
Berlina
2004
- IL 13 MIU
|
|
Muttley |
![]()
Post
#50
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pentru asta exista limitatorul.
Dimpotriva, cu suspensii mai tari nu faci decat sa-l zapacesti si sa-l "pacalesti" ca spatele nu s-a descarcat si sa blochezi rotile. Unde dai si unde crapa ![]() De fapt conteaza si distributia fata/spate a tariei suspensiei. Uite d-aia-i complicat sa faci modificari, ca poate iesi foarte pe dos. This post has been edited by Muttley: 9 Dec 2010, 02:27 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Alex_MIU |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 December 10 ![]() |
Cu toate ca a fost balamuc mare pe topic o sa continui sa postez ce a mai aparut nou pe la masina in noul an.
-portat chiulasa 0,5mm -polisat admisie si evacuare -rectificat supape si scaune supape -schimbat semeringuri supape + un arc care l-am gasit rupt -schimbat galeria de evacuare |
--------------------
Dacia Logan 1.4
Berlina
2004
- IL 13 MIU
|
|
alex_DNK |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.795 Joined: 9 May 08 From: Slobozia ![]() |
e super masina.. eu o stiu. trec in fiecare dimineata pe langa ea. alex, parca mai ai un logan, nu?
stima |
--------------------
skoda
octavia
2009
- 87 dnk
|
|
Alex_MIU |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 December 10 ![]() |
Da mai am unul:d.Poze cu cele enumerate mai sus.
Scuzati claritatea ultimele 2 sunt facute cu telefonul. Attached thumbnail(s) P1010431___Copy.JPG ( Size: 156.74k ) Number of downloads: 546 P1010435___Copy.JPG ( Size: 164.16k ) Number of downloads: 593 P1010436___Copy.JPG ( Size: 212.12k ) Number of downloads: 605 P1010437___Copy.JPG ( Size: 184.49k ) Number of downloads: 590 P1010438___Copy.JPG ( Size: 185.54k ) Number of downloads: 583 P1010439___Copy.JPG ( Size: 194.74k ) Number of downloads: 192 P1010441___Copy.JPG ( Size: 173.79k ) Number of downloads: 203 P1010445___Copy.JPG ( Size: 240k ) Number of downloads: 238 image069.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 254 image071.jpg ( Size: 959.1k ) Number of downloads: 252 |
--------------------
Dacia Logan 1.4
Berlina
2004
- IL 13 MIU
|
|
sobolan |
![]()
Post
#54
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
cum mama ciorilor s-a rupt arcul de la supapa ?
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Alex_MIU |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 5 December 10 ![]() |
O intrebare la care nu am gasit nici eu raspunsul pana acum
![]() -din cauza turatiei tinand cont ca am ridicat limitarea cu 1000rpm fata de cea de fabrica si chiar a mers destul de des motorul in 6500rpm si peste. -vechea galerie de evacuare fiind facuta cilindrul 1 cu 3 si 2 cu 4 m-am gandit ca o parte din gaze se intoarceau inapoi si fortau in supape iar supapa la randul ei in arc. Dar dupa cum am zis la asta m-a dus pe mine capul inginer nu sunt si nici vreun super mecanic.Daca cineva se pricepe mai bine si poate da mai multe cauze care duc la ruperea unui arc de supapa e binevenit sa posteze ![]() This post has been edited by Alex_MIU: 17 Mar 2011, 22:28 |
--------------------
Dacia Logan 1.4
Berlina
2004
- IL 13 MIU
|
|
sobolan |
![]()
Post
#56
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Alex_MIU @ 8 Dec 2010, 23:06) QUOTE(Muttley @ 9 Dec 2010, 01:09) nu-mi explic nici eu prea bine dar Klaus afirma ca UCH "ar citi" vitezometrul si turometrul si ar face o "corelare" estimata deci UCH ar "intui" in ce viteza esti.... QUOTE(klaus @ 16 Mar 2011, 21:57) da, stie. Stii tu, turatie-viteza => un raport anume de demultiplicare=> estimare exacta a treptei de viteze... D-astea. poate eu schimb doar la 5000 ca asa vreau ![]() ![]() poate gresesc.....lamuriti-ma,va rog ! This post has been edited by sobolan: 18 Mar 2011, 00:24 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#57
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Nu are cum sa "intuiască" greșit
![]() Dacă la 6000 rpm în treapta a 2-a ai 80, în a 3-a o să ai 5000 rpm, a 4-a 4000 rpm și a 5-a 3000 rpm, deci nu au cum să apară erori. *ca să nu apară discuții, valorile sunt date "din burtă". |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#58
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
sobolan, daca tu schimbi la 2000 ca taximetristii, pai ce treaba mai are prefectura cu limitarea?
Arcul ala de supapa s-a rupt ca bine a facut. Limitarea e la 6000 rpm, ca asa au fost proiectate piesele din motorul ala, sa reziste pana la turatia aia. Daca proprietaru' spune, citez, "chiar a mers destul de des motorul in 6500rpm si peste", pai sa fie el sanatos. La cresterea turatiei maxime a motorului, arcurile de supapa se SCHIMBA, cu unele mai tari, capabile sa faca fata frecventei ridicate de miscare a supapei. Studiu: This post has been edited by Muttley: 18 Mar 2011, 13:56 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#59
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Frumoasa masina, multi kmp fara probleme, cam cati cai are si cat prinde cu modificarile la motor?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#60
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
PS: e chiar misto noua evacuare.
Ai schimbat-o p-aia veche fara sa mai umbli la ceva, ca sa poti face o comparatie clara? Daca da, presupun ca schimbarea in bine a fost consistenta. Nu? 18 Mar 2011, 14:12: QUOTE(argon @ 18 Mar 2011, 14:05) argon, uneori (de multe ori) esti ataaaaaaaaaat de degeaba.......... This post has been edited by Muttley: 18 Mar 2011, 14:12 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:24 |