DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Blue Magic Logan 1.4

Alex_MIU
post 9 Dec 2010, 01:14
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 December 10




Muttley tu vad ca tot timpul atragi atentia cand cineva nu se exprima corect in fine...
Din ECU se fac toate astea nu ca nu ai fi stiut.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Berlina 2004 - IL 13 MIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Dec 2010, 01:18
Post #32


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Si de unde crezi tu ca stie ECU in ce treapta de viteza esti?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 9 Dec 2010, 01:26
Post #33


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Muttley: Intreb si eu (nu dati cu parul): daca maresti diametrul discurilor, marind astfel suprafata de contact disc-placuta nu imbunatatesti franarea?

This post has been edited by bmwh548: 9 Dec 2010, 01:26


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MIU
post 9 Dec 2010, 01:28
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 December 10




Uite ca este posibil detalii mai multe nu pot sa iti dau pentru ca nu ma ocup cu resoftari.
Muttley ti-am mai raspuns si pe alt forum insa vad ca omiti sau nu vrei sa vezi faptul ca am specificat ca e important sa fie si etrierii mai mari nu numai discurile.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Berlina 2004 - IL 13 MIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
al!n
post 9 Dec 2010, 01:29
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 83
Joined: 30 November 08




Galeria aia chiar e produsa de borla,si s-au facut cateva.Mie mi-a fost sugerat sa o pun pe masina de catre cei de la pilot si am refuzat.
legat de limitare,eu am pe loc la 6600rpm, iar in sarcina la 7000rpm.

This post has been edited by al!n: 9 Dec 2010, 01:31


--------------------
Dacia Logan - 1.4MPI - AG 16 Y M A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Dec 2010, 01:33
Post #36


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Pe loc si in sarcina e una. Dar ca difera in functie de treapta de viteza e o mica aberatie smile.gif

bmwh548 nu, doar opresti roata mai bine (poate), dar asta nu inseamna ca opresti si masina mai repede.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 9 Dec 2010, 01:36
Post #37


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Mai intreb ceva si pe urma inchei, dar intai completez ce am scris mai sus (in forma aia e o aberatie): cand am zis de discuri mai mari ma gandeam la tot ansamblul disc-etrier-placuta, nu doar discul.
Si intrebarea: cu o suspensie ceva mai rigida, cu cauciucuri mai bune si cu sistemul de franare imbunatatit se pastreaza raspunsul?


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Dec 2010, 01:39
Post #38


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(bmwh548 @ 9 Dec 2010, 01:26)
daca maresti diametrul discurilor, marind astfel suprafata de contact disc-placuta nu imbunatatesti franarea?
*


Asta ar insemna ca folosind vechiul disc, o portiune din placuta calca in afara discului? Si calca complet abia dupa ce umpli zona lipsa?


QUOTE(Alex_MIU @ 9 Dec 2010, 01:28)
Uite ca este posibil detalii mai multe nu pot sa iti dau pentru ca nu ma ocup cu resoftari.
*


Fara suparare, da' (cred) ca tu dai cu banu' si altii-ti lucreaza la masina.
In cazul de fata, pentru a-ti fi justificat un "onorariu", ti s-a spus ca noul "soft" are limitarea cutare in treapta 1 si cutare in restul. Asta ti-a indus un sentiment de "bani bine investiti" si ai ramas cu ideea asta fixa.

QUOTE(Alex_MIU @ 9 Dec 2010, 01:28)
Muttley ti-am mai raspuns si pe alt forum insa vad ca omiti sau nu vrei sa vezi faptul ca am specificat ca e important sa fie si etrierii mai mari nu numai discurile.
*


Am inteles (foarte clar imi permit sa adaug) ca pe o semipunte data (portfuzeta, portetrier, etrier invariabile), montand un disc de un diametru mai mare, cat o fi acel diametru, masina franeaza mai bine. Ceea ce-i o mare perla.
Ca s-o-nchei, placutele calca in acelasi punct, la aceeasi distanta de centrul discului, adica pe aceeasi raza. Bratul cuplului de franare e acelasi. Masina franeaza la fel.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Dec 2010, 01:39
Post #39


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Franarea se face intre roata si asfalt. Daca pui pe caruta sistem de franare de veyron nu insemna ca va frana ca veyronul.

LE Sau asa cum a zis Matli mai sus, ca stie mult mai bine ca mine worship.gif

This post has been edited by R19/16v: 9 Dec 2010, 01:41


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MIU
post 9 Dec 2010, 01:39
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 December 10




Cineva care e in materie de ECU iti poate explica fenomenu asta de ex am vazut pe topicul cuiva la o masina mai puternica cum pe treapta 1 si 2 s-a facut limitare de boost din cauza problemelor pe care le avea in "a pune" puterea pe asfalt la plecarea de pe loc
Muttley am zis ca se reduce distanta de franare in cazul in care se schimba si etrierii cu unii mai mari care sa permita instalarea unor placute mai mari astfel suprafata de frecare dintre placuta si disc fiind mai mare de aici crescand eficienta si reducand distanta de franare iar in leg cu ECU-ul da am platit o suma de bani la o firma care se ocupa cu asa ceva nu sunt inginer sa imi fac ECU-ul acasa toata lumea plateste pentru asta.

This post has been edited by Alex_MIU: 9 Dec 2010, 01:48


--------------------
Dacia Logan 1.4 Berlina 2004 - IL 13 MIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 9 Dec 2010, 01:41
Post #41


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Ala cred ca era controlul tractiunii, nu limitarea de turatie.

Muttley am explicat mai jos (adica mai sus de postul asta tongue.gif) ce am vrut sa spun...


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MIU
post 9 Dec 2010, 01:52
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 December 10




Era masina din gama Renault si nu era nici controlul traciunii nici limitarea de turatie ci limitare de boost ex daca turbina iti face boost 1.2bar,pe treapta 1 si 2 se poate modifica din soft sa iti faca 0.7bar de exemplu.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Berlina 2004 - IL 13 MIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Dec 2010, 01:53
Post #43


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Teoretic, daca ECU stie sa faca diferenta intre sarcina zero si sarcina partiala/plina, combinat cu semnalul de viteza, atunci ar putea face limitare diferita pe treapta 1.

Adica:
- inainte plecare de pe loc - viteza zero, sarcina zero:
- plecare de pe loc - viteza sub o valoare data (sa zicem 60km/h), sarcina plina, limitare x;
- schimbare 2,3,4,5 - viteza peste valoare data, limitare y.

Da' exista asa soft complicat pentru Logan? nedumerire.gif

Edit: de fapt sarcina nici nu este un factor. Daca viteza sub 60km/h, limitare x, daca viteza peste, limitare y.
Scuze atunci, aparent ar fi posibil.

This post has been edited by Muttley: 9 Dec 2010, 01:56


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 9 Dec 2010, 02:00
Post #44


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Daca nu inoportunez prea mult, vreau si eu un raspuns ca sa pot sa ma bag linistit la somn blush.gif

QUOTE(bmwh548 @ 9 Dec 2010, 01:36)
Mai intreb ceva si pe urma inchei, dar intai completez ce am scris mai sus (in forma aia e o aberatie): cand am zis de discuri mai mari ma gandeam la tot ansamblul disc-etrier-placuta, nu doar discul.
Si intrebarea: cu o suspensie ceva mai rigida, cu cauciucuri mai bune si cu sistemul de franare imbunatatit (adica discuri+etrieri+placute mai mare) se pastreaza raspunsul?
*





--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Dec 2010, 02:07
Post #45


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




bmwh548, repet: schimbi doar discurile (pui mai mari), nu si etrierii, aia raman la locul si pozitia lor, nu se modifica performantele de franare. Adica mi se pare prea elementar.

Ce raspuns sa se pastreze? Ca masina franeaza la fel daca-i pui frane mai puternice (discuri m mari + etrieri mutati mai langa janta) si cauciucuri mai lipicioase? Eu zic ca nu huh.gif
Insa daca-i pui suspensii mai rigide eu cred ca franeaza mai prost. O suspensie moale favorizeaza deplasarea centrului de greutate inspre fata, o apasare mai puternica pe puntea fata, deci o forta de franare mai mare.
Parerea mea...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 9 Dec 2010, 02:11
Post #46


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




E o posibilitate. Discurile mai mari pot imbunatati performantele de franare in cazul franarilor repetate in panta prin dispersia caldurii generate pe o suprafata mai mare laugh.gif


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bmwh548
post 9 Dec 2010, 02:15
Post #47


Membru cu insomnii


Group: Members
Posts: 1.943
Joined: 27 March 08
From: Iasi




Imi adun neuronii de prin colturile capului meu patrat si mai emit o parere (posibil sa bat campii): cu o suspensie mai rigida centrul de greutate se pastreaza "mai spre centrul masinii" in momentul franarii. Ceea ce inseamna ca va exista o apasare ceva mai mare pe puntea spate, limitatorul ala de franare de la puntea spate scade presiunea in sistemul spate in functie de apasarea pe punte, deci daca ea scade prin deplasarea centrului de greutate spre puntea fata scade si forta de franare pe puntea spate. Vorbesc aici de conditii ideale in care rotile nu se blocheaza, franarea realizandu-se la limita blocarii rotilor.

PS: daca bat campii imi cer scuze.


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Dec 2010, 02:18
Post #48


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Daca limitatorul spate ar fi responsabil de scaderea presiunii din circuit pe fata si pastrezi ipoteza ta cu limita aderentei, nu trebuie decat sa apesi mai tare pe pedala de frana tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MIU
post 9 Dec 2010, 02:18
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 December 10




Cred ca da avand o suspensie mai rigida pe franare masina nu se mai lasa de "bot" atat de mult ca in cazul suspensiei de fabrica greutatea ramanand distribuita intr-un mod oarecum egal atat pe rotile fata cat si pe cele spate.In multe din cazuri in momentul in care masina se lasa de "bot" majoritatea greutatii mutandu-se pe rotile fata cele de pe spate se infraneaza si se duc taras (in cazul masinilor fara ABS)


--------------------
Dacia Logan 1.4 Berlina 2004 - IL 13 MIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 9 Dec 2010, 02:23
Post #50


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Pentru asta exista limitatorul.
Dimpotriva, cu suspensii mai tari nu faci decat sa-l zapacesti si sa-l "pacalesti" ca spatele nu s-a descarcat si sa blochezi rotile.
Unde dai si unde crapa laugh.gif

De fapt conteaza si distributia fata/spate a tariei suspensiei.
Uite d-aia-i complicat sa faci modificari, ca poate iesi foarte pe dos.

This post has been edited by Muttley: 9 Dec 2010, 02:27


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MIU
post 16 Mar 2011, 00:16
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 December 10




Cu toate ca a fost balamuc mare pe topic o sa continui sa postez ce a mai aparut nou pe la masina in noul an.
-portat chiulasa 0,5mm
-polisat admisie si evacuare
-rectificat supape si scaune supape
-schimbat semeringuri supape + un arc care l-am gasit rupt
-schimbat galeria de evacuare


--------------------
Dacia Logan 1.4 Berlina 2004 - IL 13 MIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_DNK
post 16 Mar 2011, 06:17
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 9 May 08
From: Slobozia




e super masina.. eu o stiu. trec in fiecare dimineata pe langa ea. alex, parca mai ai un logan, nu?

stima


--------------------
skoda octavia 2009 - 87 dnk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MIU
post 16 Mar 2011, 13:56
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 December 10




Da mai am unul:d.Poze cu cele enumerate mai sus.
Scuzati claritatea ultimele 2 sunt facute cu telefonul.

Attached thumbnail(s)
P1010431___Copy.JPG ( Size: 156.74k ) Number of downloads: 546
P1010435___Copy.JPG ( Size: 164.16k ) Number of downloads: 593
P1010436___Copy.JPG ( Size: 212.12k ) Number of downloads: 605
P1010437___Copy.JPG ( Size: 184.49k ) Number of downloads: 590
P1010438___Copy.JPG ( Size: 185.54k ) Number of downloads: 583
P1010439___Copy.JPG ( Size: 194.74k ) Number of downloads: 192
P1010441___Copy.JPG ( Size: 173.79k ) Number of downloads: 203
P1010445___Copy.JPG ( Size: 240k ) Number of downloads: 238
image069.jpg ( Size: 1.1mb ) Number of downloads: 254
image071.jpg ( Size: 959.1k ) Number of downloads: 252


--------------------
Dacia Logan 1.4 Berlina 2004 - IL 13 MIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 17 Mar 2011, 01:15
Post #54


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




cum mama ciorilor s-a rupt arcul de la supapa ?


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex_MIU
post 17 Mar 2011, 22:25
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 5 December 10




O intrebare la care nu am gasit nici eu raspunsul pana acum sad.gif .Dupa mintea mea m-am gandit la 2 variante:
-din cauza turatiei tinand cont ca am ridicat limitarea cu 1000rpm fata de cea de fabrica si chiar a mers destul de des motorul in 6500rpm si peste.
-vechea galerie de evacuare fiind facuta cilindrul 1 cu 3 si 2 cu 4 m-am gandit ca o parte din gaze se intoarceau inapoi si fortau in supape iar supapa la randul ei in arc.
Dar dupa cum am zis la asta m-a dus pe mine capul inginer nu sunt si nici vreun super mecanic.Daca cineva se pricepe mai bine si poate da mai multe cauze care duc la ruperea unui arc de supapa e binevenit sa posteze smile.gif .

This post has been edited by Alex_MIU: 17 Mar 2011, 22:28


--------------------
Dacia Logan 1.4 Berlina 2004 - IL 13 MIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 18 Mar 2011, 00:15
Post #56


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




QUOTE(Alex_MIU @ 8 Dec 2010, 23:06)
.......-Limitarea e la 6400rpm pe tr1 si 6800restul treptelor ......
*




QUOTE(Muttley @ 9 Dec 2010, 01:09)
.....Fascinant! Detalii te rugam.
*




nu-mi explic nici eu prea bine dar Klaus afirma ca UCH "ar citi" vitezometrul si turometrul si ar face o "corelare" estimata deci UCH ar "intui" in ce viteza esti....



QUOTE(klaus @ 16 Mar 2011, 21:57)
da, stie. Stii tu, turatie-viteza => un raport anume de demultiplicare=> estimare exacta a treptei de viteze... D-astea.
*



poate eu schimb doar la 5000 ca asa vreau huh.gif eu sau la 2000 ca asa fac taximetristii radmasa.gif si de aici ar rezulta ca UCH a intuit o treapta gresita !

poate gresesc.....lamuriti-ma,va rog !

This post has been edited by sobolan: 18 Mar 2011, 00:24


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_2300
post 18 Mar 2011, 09:46
Post #57


Banned


Group: Members
Posts: 5.050
Joined: 5 May 06
From: București




Nu are cum sa "intuiască" greșit smile.gif
Dacă la 6000 rpm în treapta a 2-a ai 80, în a 3-a o să ai 5000 rpm, a 4-a 4000 rpm și a 5-a 3000 rpm, deci nu au cum să apară erori.


*ca să nu apară discuții, valorile sunt date "din burtă".


--------------------
Opel Astra J - 2016 - Diesel inside.
My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 18 Mar 2011, 13:56
Post #58


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




sobolan, daca tu schimbi la 2000 ca taximetristii, pai ce treaba mai are prefectura cu limitarea?

Arcul ala de supapa s-a rupt ca bine a facut. Limitarea e la 6000 rpm, ca asa au fost proiectate piesele din motorul ala, sa reziste pana la turatia aia.
Daca proprietaru' spune, citez, "chiar a mers destul de des motorul in 6500rpm si peste", pai sa fie el sanatos.
La cresterea turatiei maxime a motorului, arcurile de supapa se SCHIMBA, cu unele mai tari, capabile sa faca fata frecventei ridicate de miscare a supapei.

Studiu:


This post has been edited by Muttley: 18 Mar 2011, 13:56


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Mar 2011, 14:05
Post #59


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Frumoasa masina, multi kmp fara probleme, cam cati cai are si cat prinde cu modificarile la motor?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 18 Mar 2011, 14:11
Post #60


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




PS: e chiar misto noua evacuare.
Ai schimbat-o p-aia veche fara sa mai umbli la ceva, ca sa poti face o comparatie clara? Daca da, presupun ca schimbarea in bine a fost consistenta. Nu?

18 Mar 2011, 14:12:
QUOTE(argon @ 18 Mar 2011, 14:05)
Frumoasa masina, multi kmp fara probleme, cam cati cai are si cat prinde cu modificarile la motor?
*


argon, uneori (de multe ori) esti ataaaaaaaaaat de degeaba..........

This post has been edited by Muttley: 18 Mar 2011, 14:12


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 17:24
Forum Renault