DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Diferente componente Logan diesel sau benzinar, Diferente componente Logan diesel sau benzinar

sltraian
post 27 Nov 2010, 20:34
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




As vrea sa aflu cat mai detaliat care sunt diferentele de design/componente folosite intre un Logan cu motor diesel si unul benzinar, in afara de motorul propriu-zis.

De exemplu, din ce am auzit despre Loganul Ph1:

- Loganul cu motor diesel prezinta diferente in primul rand la cutia de viteze JH3 / JH5, potrivite unui cuplu >= 160Nm (nu ma refer la rapoarte de viteze ci la arhitectura); legat de cutie si ambreiajul intalnit este preponderent cel hidraulic, nu pe cablu

- acceleratia nu este actionata prin cablu, ci "by wire", adica informatia este transmisa elecronic la motor (mai exact la ECU) si nu prin cablu.

- servodirectia este antrenata de un motoras electric, nu de o curea de accesorii

- sistemul de incalzire, este ajutat atunci cand motorul este rece de o rezistenta electrica (practic, un resou)

Imi cer scuze pt confuzii sau greseli, voiam sa subliniez ca sunt diferente arhitecurale si m-ar interesa sa discutam care ar fi acelea, astfel consumatorul sa fie informat cat mai bine pe ce da banii (destul de multi ) atunci cand opteaza pt o Dacie dCI.

Se poate analiza diferentiat Loganul Ph1 sau Ph2, dCI 70, 75 (E5), 85 sau 90CP (E5).

Multumesc anticipat!

This post has been edited by sltraian: 27 Nov 2010, 20:35


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_gtx
post 28 Nov 2010, 13:13
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 23 April 09




e logic sa difere tot ansamblul motopropulsor (motor + cutie). difera si planetarele.

ambreiajul hidraulic a aparut doar la ph2, daca nu ma insel.

nu stiu ce actionare au motoarele benzina 16v la acceleratie, dar la 8v sunt pe cablu, iar la diesel sunt electronice.

pompa de servo e montata in locul compresorului de AC pe variantele de echipare fara AC (ambiance si preference). cu alte cuvinte, e electrica doar la variantele cu AC.

la sistemul de incalzire ai dreptate.

variantele superioare de echipare au discuri ventilate.

mi se pare ca pe evacuare e montat alt batator acustic.

cutia JR5 parca are actionare pe cabluri.

mai difera dimensiunile radiatorului si ale GMV-ului, in functie de motorizare si nivel de echipare.

intre dci70 si dci85 difera presiunea in rampa comuna si presiunea data de turbina, ambele superioare la dci85. s-ar putea ca pistonii de dci85 sa fie dintr-un material mai dur.

versiunile superioare de echipare au claxon bitonal, cele inferioare au monotonal.

indiferent de motorizare, cu consumabile de calitate si tratament decent, motorul rezista mult si bine. ajungi sa schimbi restul masinii inainte sa schimbi motorul.
prin tratament decent vreau sa spun: fara turatii maxime tot timpul, fara subturare, combustibil de calitate si nu de la nea gigi tiristu, si mai ales fara turatii mari cand e motorul rece. merge forjata dar nu excesiv.

daca am gresit undeva, va rog sa ma corectati.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sltraian
post 28 Nov 2010, 14:07
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 11 December 07




mikey_gtx, multumesc pentru info: de ex, nu stiam ca servo e electrica doar la modelele cu AC. Eu am Ambiance asa ca nu am nici servo, nici AC biggrin.gif

In schimb, am ambreiaj hidraulic (cel putin asa cred), deci nu a aparut odata cu Ph2.

Ar mai fi de mentionat, bara stabilizatoare care s-a pastrat mai mult timp pe modelele diesel Ph2, in timp ce pe 1.4 a disparut de la inceput.

This post has been edited by sltraian: 28 Nov 2010, 14:09


--------------------
Dacia Logan 2007 / 1.5 dCi Ambiance - TM 012345
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikey_gtx
post 8 Dec 2010, 00:06
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 23 April 09




asa am si eu, tot ambiance, si zilnic invart strasnic de covrig la parcari si manevre.
am 1.4 si cred ca am bara stabilizatoare. nu am fost atent la asta cand mi'am facut revizia.

mai am de adaugat ca planetarele de 1.6 ar fi mai durabile ca cele de 1.4. asa am auzit.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabylzr
post 8 Dec 2010, 07:10
Post #5


membru autentic


Group: Members
Posts: 598
Joined: 7 October 06
From: MANGALIA




Cred ca nu ai bara stabilizatoare , mai bine te uiti ca sa fii sigur .


--------------------
Skoda Octavia 2, ex logan laureate 1,5 dci/2006 1,6/2005 - CT------
Forza Steaua
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 19:54
Forum Renault