DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Clapeta de soc, rol

darkavenger183
post 15 Dec 2010, 12:44
Post #1


Un fel de Decebal


Group: Members
Posts: 31
Joined: 17 April 08
From: Your Location




Iarna dimineata insa pornesc foarte greu, (foarte= inseamna 20-30 secunde de dat la automat cu sprituri din acceleratie). Odata pornita, de obicei merge 2-3 secunde dupa care moare motorul. Dupa mai multe insitente si aproape descarcand bateria pornesc si o las sa se incalzeasca.
Carburatorul a fost decalaminat cu decanol si apoi am urmat reteta "ciorba de carburator" decrisa de un coleg pe forum (apropo, reteta ii f buna, se curata excelent). Reglat la cald merge excelent, dar dimineata tot asa greu porneste.
Am o intrebare: Ce rol are clapeta de soc? la mine nu exista, e scoara din motiv ca am instalatie GPL, si alimetarea cu GPL se face prin "luleaua" de la filtru de aer.
Poate lipsa clapetei de soc sa fie explicatia?


--------------------
Dacia Berlina 1999 Dupa Hristos - TM 11 YTV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 15 Dec 2010, 12:49
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




si cu benzina porneste greu?


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 15 Dec 2010, 14:53
Post #3


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Clapeta de soc imbogateste amestecul la pornirea la rece ajutand motorul sa demareze.In lipsa ei pornirea se face foarte greu deoarece la rece e nevoie de un amestec mai bogat,lucru care nu se realizeaza fara clapeta.Practic ea obtureaza partial admisia de aer si motorul isi schimba amestecul aer/benzen(gaz).Daca la tine stutul de la gaz e pus in gatul de lebada de la filtru,atunci nu vei putea folosi socul pentru gaz.Montarea corecta a racordului de gaz se face direct in corpul carburatorului sub clapeta de soc,astfel la rece o vei putea folosi si pentru gaz.

This post has been edited by Paulorossi: 15 Dec 2010, 14:54


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Dec 2010, 15:07
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




asta ce spui cu 20-30 sec spui pe gaz sau pe benzina ca pornesti?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darkavenger183
post 15 Dec 2010, 19:52
Post #5


Un fel de Decebal


Group: Members
Posts: 31
Joined: 17 April 08
From: Your Location




Spun pentru benzina.
GPL nu cred ca am sanse sa pornesc daca afara sunt sub 0 grade. GPL-ul din butelie iarna are acceasi teperatura ca si afara, si cand trece din stare lichida in gaz absoarbe caldura. Este posibil ca vaporizatorul sa atinga temperaturi de sub -20C. Asa imi explic faptul ca vaporizarorul ingheara foarte foarte tare si se oprestye motorul daca incerc sa comut de pe benzina pe gaz inainte ca apa sa fie incalzita.


--------------------
Dacia Berlina 1999 Dupa Hristos - TM 11 YTV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 15 Dec 2010, 19:59
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




si ai verificat daca ai sprit in carburator cand apesi acceleratia?dimineata inainte sa pornesti verifica


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Dec 2010, 20:08
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




exact, da-o de cu seara pe benzina, verifici ce a spus kiraly;dar daca e reglata bine merge pornit direct pe gpl pana spre -7,totu e sa nu o turezi , cand porneste o tii in 1200 din soc pana se incalzeste, si asa nu ai clapeta, actionezi cu socul doar acceleratia


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 15 Dec 2010, 20:11
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




daca nu porneste pe gpl atunci nu e reglata bine instalatia.dar cu benzina trebuie sa porneasca la sfert


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Dec 2010, 20:23
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




mai greu la el ca nu are clapeta de soc, iar spriturile le da degeaba daca nu are benzina in carb sau nu lucreaza pompa sprit


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
darkavenger183
post 16 Dec 2010, 10:02
Post #10


Un fel de Decebal


Group: Members
Posts: 31
Joined: 17 April 08
From: Your Location




face sprit, o lasam de cu seara pe benzina. Am pornit-o rece si am umblat la jiglorul de aer si din avans cand, astfel incat sa mearga optim la rece. Azidimineata am pornit-o direct prima de GPL. Pe benzina pleaca greu, trebuie sa spritui mult cu acceleratia. Problema partial rezolvata: porneste pe GPL, pe benzina se simte lipsa clapetei de soc, dar cu reglajele ce le am acum pleaca mai bine.
10x for help


--------------------
Dacia Berlina 1999 Dupa Hristos - TM 11 YTV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 11:13
Forum Renault