DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme carburator, da in nas cand accelerez

ButySoft
post 28 Apr 2006, 13:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 April 04
From: Bucuresti




Salutare,

Am si eu urmatoarea problema la o dacie 1310 din 96':

Am instalatie GPL si benzina.
Pe GPL totul e OK
Pe benzina cand accelerez da sa moara motorul, dupa ce trece de regimul intermediar relanti-accelerat merge ok

Banuiesc ca problema este de la carburator de undeva, din moment ce:
- pe gaz merge OK
- motorul are set nou, supape si restul in el
- motorul nu are probleme de compresie, deci are putere suficienta


1. As dori daca poate cineva sa-i explice cum functioneaza carburatorul la trecerea de la regimul de relanti la regimul accelerat, pt ca acolo este problema.

2. in carburator intra un T cu doua furtune: de la capac motor si de la evacuare.
Pe furtunul care intra de la evacuare este o duza cu o gaura.
Cum este afectata functionarea carburatorului daca duza este infundata? Dar daca duza lipseste?

Va multumesc.





--------------------
Daewoo Cielo Executive+GPL Tomasetto secventiala/STAG-200 2004
Never drive faster than your Guardian Angel can fly./Niciodata sa nu conduci mai repede decat poate zbura Ingerul tau pazitor.

Cu respect, Florin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tabek
post 28 Apr 2006, 14:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 305
Joined: 23 June 05
From: Cluj Napoca




Si eu am avut mai demult o problema asemanatoare. La mine s-a rezolvat inlocuind membrana pompei de acceleratie cu una noua. Schimba si tu acea membrana, nu e scump, vreo 2 lei. Daca nu e asta, ar putea fi pompa de benzina, filtrul de benzina, sau carburator infundat. Curata carburatorul! Presupun ca avansul este reglat bine...
Daca duza este infundata nu tine ralantiul.

ps: problema ta s-a mai discutat pe forum, citeste asta:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=30251

This post has been edited by tabek: 28 Apr 2006, 14:36


--------------------
Dacia/Peugeot 1310L/307 1996/2006 - MM05HVM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Betian
post 30 Dec 2010, 18:20
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 23 August 05




Salut,

Si eu m-am lovit acum de aceasta problema cu "datul in nas" dupa ce i-am schimbat carburatorul.
Doua lucruri au ameliorat acest lucru, care era mult mai violent imediat dupa schimbarea carburatorului.:
1- Am schimbat teul si furtunele de la recircularea gazelor nearse (era rupt la iesirea din galerie, si tragea aer)
2- Am modificat si avansul, (l-am dat putin spre dreapta)

Acum tot mai face dar foarte putin este oarecum sesizabil, mai ales in treapta 2 si 3.

Am observat ca dupa modificarea avansului, cand scot furtunul de la capsula vacumatica, nu exista nici o diferenta la mersul motorului la relanti( nici nu am accelerat , recunosc blush.gif ).
Credeti ca ar putea fi aceasta o cauza ?


--------------------
Dacia 1300 - 3-B 5638
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut 69-71
post 30 Dec 2010, 18:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.933
Joined: 26 January 07
From: SUCEAVA




@ Betian
Daca nu se modifica turatia dupa ce ai scos furtunul , avansul vacumatic nu functioneaza ori nu este reglat cum trebuie sau avansul prea mare .

This post has been edited by danut 69-71: 30 Dec 2010, 18:43


--------------------
Colectionar Dacia 1300 - 0744/555816
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 30 Dec 2010, 19:09
Post #5


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(ButySoft @ 28 Apr 2006, 13:38)
Salutare,

Am si eu urmatoarea problema la o dacie 1310 din 96':

Am instalatie GPL si benzina.
Pe GPL totul e OK
Pe benzina cand accelerez da sa moara motorul, dupa ce trece de regimul intermediar relanti-accelerat merge ok

Banuiesc ca problema este de la carburator de undeva, din moment ce:
- pe gaz merge OK
- motorul are set nou, supape  si restul in el
- motorul nu are probleme de compresie, deci are putere suficienta
1. As dori daca poate cineva sa-i explice cum functioneaza carburatorul la trecerea de la regimul de relanti la regimul accelerat, pt ca acolo este problema.

2. in carburator intra un T cu doua furtune: de la capac motor si de la evacuare.
Pe furtunul care intra de la evacuare este o duza cu o gaura.
Cum este afectata functionarea carburatorului daca duza este infundata? Dar daca duza lipseste?

Va multumesc.
*



1.Presupunem ca esti la relanti si vrei sa accelerezi,in momentul cand accelerezi se intampla 2 chestii:
-se deschide clapeta de acceleratie pentru a intra mai mult aer in motor
-pompa de spritz arunca un jet de benzina prin ciocul de papagal pentru a face amestecul cu aerul intrat in motor.Dupa ce masina creste in turatie imediat incepe sa-si traga benzina,pentru amestecul optim din camera de nivel constant(CNC) prin jiclerul de benzina aflat tot in CNC.CNC este locul unde se afla plutitorul.
Deci daca tu accelerezi si pompa de spritz nu arunca imediat benzina intra prea mult aer si practic se saraceste amestecul,deci masina da in nas.
Ca sa vezi daca functioneaza pompa de spritz accelereaza brusc si te uita sa vezi daca prin ciocul de papagal iese jet compact.Daca nu iese atunci ori e infundat,ori scapi pe la saibele de cupru,ori ai membrana rupta a pompei.
Acesta este doar unul dintre motivele pentru care masina nu raspunde prompt la acceleratie.
Atasez mai jos documentatia corespunzatoare.

2.Diuza de pe furtunul respectiv trebuie sa fie calibrata la un diametru de 1,5-2 mm.Practic pe acolo masina isi trage aerul la relanti.Daca e infundata motorul se va balbii,nu va merge rotund si se va oprii.Daca lipseste masina va trage prea mult aer la relanti iar consecintele vor fi aceleasi:masina va merge f rau iar motorul va tinde sa se opreasca.

Succes!

Attached thumbnail(s)
CARBURATOR_1.jpg ( Size: 186.82k ) Number of downloads: 2103
CARBURATOR_2.jpg ( Size: 290.32k ) Number of downloads: 2261
CARBURATOR_3.jpg ( Size: 298.53k ) Number of downloads: 2207


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursu_florin2002
post 30 Dec 2010, 20:24
Post #6


Administrator


Group: Members
Posts: 279
Joined: 4 April 08




LOL blink.gif .... tu ai raspuns la o problema din aprilie 2006 ?? Raspunsul e bun , dar problema omului este de acum 4 ani jumate` . Are BMW acum . biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol 2008 - 1,4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Betian
post 31 Dec 2010, 00:21
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 411
Joined: 23 August 05




Si inca ceva. Cand am scos bujiile, eram curios sa vad daca sunt ude sau afumate, am observat ca pe ele este o depunere , ca de calcar ca sa fiu mai precis (alb -galbui).
Aveti idee de la ce poate fi? Cumva de la benzina fara plumb?


--------------------
Dacia 1300 - 3-B 5638
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 31 Dec 2010, 00:53
Post #8


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




QUOTE(ursu_florin2002 @ 30 Dec 2010, 20:24)
LOL blink.gif  .... tu ai raspuns la o problema din aprilie 2006 ??  Raspunsul e bun , dar problema omului este de acum 4 ani jumate` . Are BMW acum . biggrin.gif  biggrin.gif
*


Raspunsul era pentru dat-ul in nas la accelerare...la el era mai concludent problema.Eu nu am expus decat rezolvarea.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ButySoft
post 4 Jan 2011, 21:43
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 14 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(Paulorossi @ 31 Dec 2010, 02:53)
Raspunsul era pentru dat-ul in nas la accelerare...la el era mai concludent problema.Eu nu am expus decat rezolvarea.
*



Multumesc frumos pentru raspunsuri.

Intre timp am avut:
- Ford Sierra din 1989, motor DOHC 2l,
- Ford Scorpio din 1986, motor OHC 2l.
din motive de RCA scump si de batranete (pica tot timpul ceva) am luat un
Daewoo Cielo Euro 3 1.5l (ultimul motor) acum vreo 2 ani.

Anul trecut am pus GPL Tomasetto secvential cu STAG200 si rezervor toroidal.

Ca un facut m-am lovit din nou de o problema asemanatoare: la acceleratie brusca (peste 3000rpm) daca scot din viteza moare motorul.

Am inlocuit IAC, TPS si senzorul de temperatura motorului.

Rezolvare:
-Curatat corpul de acceleratie si clapeta cu spray pentru socuri si carburatoare. - se curata obligatoriu si supapa IAC si locasul unde vine montata.
-Inlocuire furtun T/supapa PCV (ventilatia craterului, cel care vine din capacul de ulei)
-Curatare supapa EGR (recircularea gazelor) - teoretic se curata preventiv la 30.000-40.000 KM, eu nu am curatat-o pana la 90.000Km

Daca mai aveti probleme din acestea ciudate, la care nu le dati de cap, dati un PM. Am ceva experienta cu senzorii motorului de la masinile ford vechi si acum si de la Cielo. Se pare ca de problemele astea cu senzori si supape electronice nu scapi decat in primii 2-3 ani (daca ai masina noua).

This post has been edited by ButySoft: 4 Jan 2011, 22:06


--------------------
Daewoo Cielo Executive+GPL Tomasetto secventiala/STAG-200 2004
Never drive faster than your Guardian Angel can fly./Niciodata sa nu conduci mai repede decat poate zbura Ingerul tau pazitor.

Cu respect, Florin
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kti
post 5 Jan 2011, 17:42
Post #10


,,hobyst,,


Group: Members
Posts: 123
Joined: 20 May 08
From: CRAIOVA




eu mai am putin si intru in sevraj:
nu porneste la rece
cu socul tras la maxim porneste dupa ce o mai fortez
merge acceptabil avind in vedere ca este rece afara
dupa ce se incalzeste cun bag socul moare imediat cand accelerez moare imediat
daca accelerez cu socul tras merge merge aproape bine si binenteles ca dupa ce se incalzeste normal ca nu mai merge cu socul tras ca asa este corect
dar problema este ca cum bag socul moare , trag socul merge
relantiul merge bine
acum este iar o buba ca dupa ce se incalzeste bine merge bine de zici ca gaaata dar la pornire a doua zi iar incepe nebunia
acum cumparai carburator nou si ---dezamagit--- nu merge face tot la fel asa ca nu credeam ca nu va merge la rece
mentionez ca ma uitai la joc supape si este normal, avansul normal, aprinderea este buna.
cine a intalnit problema sa ma ajute urgent ca dimineata precis face la fel


1-diuza este buna ca trage degetul cand il pui
2-am spus carburatorul este nou si face ca cel vechi mai ales ca umblai si la cel nou vazand ca face la fel nivel bun +sprit++++desi nu trebuia atata timp ca sintomul este acelasi

merge f bine la cald dar dupa ce ma omor sa pornescsi o tin din soc
cum deschid socul cum incepe sa moara trag si merge bine si iar si iar....
cind accelerez cu socul tras merge binisor ca se deschide socul progresiv
il targe aerul produs de clapeta de accelaratie


This post has been edited by kti: 5 Jan 2011, 20:54


--------------------
logan 1.4/gpl/stag200-4 ,1,5 diesel 2005 - xx-70-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kamelyan86
post 13 Jan 2011, 23:03
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 13 December 10




vezi ca si eu aveam o problema asemanatoare....am un break din 96 p carburatie si ii pusesem asta toamna bujii renault cu elemnet d argint pt motoarele p injectie. cum a dat gerul nu imi pornea decat dupa ce rupeam bateria in doua si cand pornea pornea in 2 bujii , 3 cel mai bun caz...nici nu va mai spun cat imi consuma pana plecau si celelalte bujii

problema rezolvata partial= schimbat filtru aer si bujiile ( acum am bosch) porneste la sfert dar daca o opresc cat am socul tras nu o mai pornesc nici neam.se inneaca si tre sa scot bujiile sa le curat.

This post has been edited by kamelyan86: 13 Jan 2011, 23:03


--------------------
dacia break 1.4 1996 break B-12-WES 1987 berlina B-61-KMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 14 Jan 2011, 23:12
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Kti,Faptul ca trage degetul nu inseamna neaparat ca diuza e buna.E posibil sa fie cu debit prea mare.Insa la un carburator in regula cand pui degetul trebuie sa scada turatia(incepe sa mearga un pic innecat).La tine ce face?
Jicloarele la Dacia au niste calibraje in limite prea largi si nici corpurile carburatoarelor nu sunt chiar la fel.Pun jiclor principal de benzina cu debit mai mare dupa ce il masor pe cel existent.Am set de jicloare cu debite care cresc cu circa 5% si il pun pe cel mai mic care da randament.Asa si consumul e de multe ori un pic sub cel de uzina.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 09:09
Forum Renault