DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> reparatie motor 1,4, piese necesare

fsilviu86
post 12 Nov 2010, 16:00
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




slautare baieti sunt destul de vechi pe forum, iar toate problemele legate de "papusa mea" (dacie 1310 an 1991) le-am rezolvat aici, masina merge bine, motorul inca toarce .. dar parca mi se pare mie ca nu mai trage asa bine, si unii au zis ca poate scoate putin fum motorul. mentionez ca motorul are peste 70 mii de km de cand lam refacut ultima data, are schimburile de ulei facute la zi consumabile absolut tot. stiu ca ultima data cand am facut motorul totul sa facut la reparatia a doua R2 ceea ce am inteles ca este destul de nasol adica este cam mult, se poate face la o reparatie mai mica sau cel putin la cea standard??? adica am de unde sa cumpar arborele nou banuesc ca i se zice seteu sau daca gresesc sa ma corectati, si restul pieselot dar as vrea sa faceti o lista cu obsolut toate piesele garniturile si ce mai trebuie la el. ultima data cand am facut motorul am lasat blocul motor gol si am pus numai piese noi si de uzina, am dat "o caciula" de bani , si as vrea sa i mai fac odata reparatia . multumesc si daca am gresit ceva scz

This post has been edited by fsilviu86: 12 Nov 2010, 16:03


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Nov 2010, 16:22
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pai set motor,set garnituri motor banuiesc 1,4,arbore cotit,set cuzineti,segmenti,inele etansare(cupru sau cauciuc dar poate astea intra cu totu la set motor sau nu)simeringu din fata si cel din spate si daca faci distributia (roti dintate 2,lant si intinzator)cred ca atat daca am omis ceva sau am zis prostii rog sa ma corectati


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia_slk
post 12 Nov 2010, 16:54
Post #3


If I'm not back in five minutes... wait longer!


Group: Members
Posts: 544
Joined: 13 November 09
From: Milky Way




Trebuie vazuta si chiulasa, scaunele, supapele etc. in ce stare sunt.
Daca faci o treaba asa de mare, macar s-o faci ca lumea...


--------------------
Dacia SLK 55 AMG
That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
peredur
post 12 Nov 2010, 18:32
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 21 April 10




Frate dal dracu de motor de dacie cumpara alta masina cu km putini si tabla proasta de prin 1998-incoace si fai transplant tongue.gif si ai scapat de toate problemele . Florin_Cis prieten de al meu a pus pe dacia lui 1300 din 1972 un 1,4 si o cutie in 5 treptre cu 1500 km (de cand o fost facut o data) de pe o dacie din 1998 cu praguri aripi tot copt la ea care o cumparase cu 150 ron !!!! Dupa care o duso la fier vechi si a mai primit pe ea 250 ron tongue.gif
Eu am cumparat una din 1978 cu 3 mil smile.gif
La noi de la fier vechi poti sa cumperi orce cutie in 5 trepte cu planetare 140 am negociat eu tongue.gif nu mai merita sa bagi caciuli de bani in masina


--------------------
Dacia 1300 Dacia 1300 1981 SB 04 SCU (4 SB 475 ) - Sb 04 SCU
telefon : 0741381720
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 12 Nov 2010, 19:09
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




chiuloasa este buna, este noua anu trec prin vara am schimbto..biggrin.gif ca a mea sa vovalizat si nu am vrut sa i iau fata plana, si am luato complet echimpata amdat 12 mil, stiu poate spuneti ca sunt nebun dar se merita, mergea motorul ca niciodata, tragea frumos, nu scotea fum nu papa ulei, compresie motor verificata cu manometre speciale sau cum se numesc ele, consum mic de benzina, oricum o sa fie si ea verificata. eu vroiam sa i schimb si axu cu came ca am luat un delcou nou si vreau sa i fac aprinderea brici, am mai luat aprindere electronica cu senzor ca sa inlocuiesc platina, nu ca as fi avut probleme cu platina dat am inteles ca merge mototul mult mai bine, pornire mai usoara etc. deci pana la urma diin ce am citi eu trebuie sa iau asa:

- set motor care mam dus si mam interesat are atasat segmentii + pistoane + camasi + garnitura chiuloasa + bolturi si ganitiru cauciiuc la camasi (400 ron)
- ax cu came 1.4 (90 ron)
- rampa culbutori (56 ron)
- arbore cotit si a zis ca are palier marit .. este bine?? sau trebuie altfel?? am inteles ca cuzinetii trebuiesc luati dupa arbore (257 ron)
- semeringuri fata spate sunt ieftine amandoua (25 ron)
- set distributie lant + pinioane 2 la numar + intinzator sau patina cum i se mai zice (24 ron)
- pinion delcou (12 ron)
pompa ulei debit marit (100 ron)
harnitura baie ulei (10 ron)
- semicuzineti sau cum le zice cei din capul arboreluisi care mai vine pe arbore prinsi nu am inca pret la ei
- cuzineti biela nu am pret inca

alceva am omos??? am gasit google chestiile astea ca ar trebui iar preturile sunt luate din magazin, nu este problema de bani, cand este vb de masina nu ma mai uit la bani, o fac pt ca merita ma scos din multe necazuri si nu ma lasat ca a fost mai greu, o sa atasez si niste poze cu ea maine sa o vedeti arata bine .. este din 91 dat are multe modificari, poate atasez si un filmulet (gemuri electrice fata, geamuri ionizate si omologate rar, proiectoare cu instalatie xenon 6000k urmeaza si pe faruri sa un dar momentan sa i fac motorul.\


daca am omos ceva va rog sa mai completati.


O seara buna!


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Nov 2010, 19:18
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




da e bine cu palier marit


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 13 Nov 2010, 07:14
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




daca are doar 70000 si a fost refacut cu simt de raspundere nu are rost sa il demontezi degeaba. presiune la ulei ai? daca da, atunci inseamna ca desi arborele e la cota R2 atunci functioneaza cum trebuie.




--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 13 Nov 2010, 08:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




presiune la ulei am aproape maxim.. cand este motorul cald am doar o liniuta libera, iar in mers mai ramane maxim kumatate libera, cand am facut ultima data motorul a fost facut la R2 iar setul motor pistoane camasi segmenti si biele de unde leam luat au zis ca sunt tratate erau mai inchise la culoare decat normal si erau si mai scumpe, iar segmentii sunt perfect circle si sunt destul de scumpi, ulei nu mananca dar nu prea mai trage asa bine, am fost la reprezentanta la dacia, am niste prieteni la service si au pus in loc de bujie un fel de sonda sau nustiu cum sa i spun care iti arata preasiunea in piston, cei de acolo au zis ca nu mai face presiune in camera de ardere sau ceva de genu cum trebuie, si e posibil ca un bolt sa fie slab pt ca tot ei au zis ca se aude o bataie la primul piston de l volanta, mie nu mi se pare ca se aude nimika dar poate ei stiu ce stiu,oricum vreau sa o fac sa ma mai tina macar 2 3 ani, oricum eu mai am si alta masina care o folosesc zi de zi, acum dacia o folosesc doar cand imi este dor de un condus adevarat, sa simti ca conduci, ca tragi de volan:)) sa simti cand pui frana etc etc:D

This post has been edited by fsilviu86: 13 Nov 2010, 08:51


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 13 Nov 2010, 10:30
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




scoate fum din capacul culbutorilor?
La km astia eu zic ca mai duce vreo 30 000
faptul ca nu mai trage mai cauta si in alta parte


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 13 Nov 2010, 10:34
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




nu scoate fum pe la capacul culbutorilor, chiar deloc, am scos acel futun care duce spre carburator si nu scoate deloc fum.


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 13 Nov 2010, 11:15
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




atunci presiunea o pierde pe la supape, nu desfa degeaba motorul, qlasele astea noi nu rezista mult in timp; cine e fabricantul?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djmix7388
post 13 Nov 2010, 11:48
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 14 July 09




daca scotea fum pe la capacul de culbutori inseamna ca scapa compresie?


--------------------
Dacia 1310 L Berlina / GPL 1997 - BZ 00 MIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 13 Nov 2010, 16:55
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




bataia poate fi si din cauza de ulei prost, sau insuficient.

daca iese fum pe la capacul de culbutori inseamna segmenti uzati.



--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 13 Nov 2010, 17:27
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




ulei are .. i schimb uleiul la maxim 10 mii de km ... iar ulei are numai castrol, nu mananca ulei, uleiul abia este schimbat de maxim o luna, si nivelul este unde trebuie, ulei nu mananca deloc, fum nu scoate pe la capacul de culbutori, dar nu prea mai are compresie, chiuloasa cand am luato zicea ca este de uzica ca de import echipata era in jur de 800 ron, si am luato pe asta mai scumpa, oare sa scape presiune pe la supape??? miramas sa se fi dus chiuloasa asa repede .... adica benzina nu ban decat 99 rareori 95, ulei are castrol care se zice ca este foarte bun, filtru tot de la castrol il da cu tot cu set. iam schimbat si bobina de inductie ca aia incepuse sa piarda ulei, am schimbat capac delocou, bujii, platina nu mai am ca am aprindere cu senzor pe cama axului de la delcou, (iam pus si platina sa vad daca la fel face si tot degeaba nu are putere) cu aprinderea asta are o scanteie mult mai puternica, avansul sil regleaza singur acum ca acel senzor citeste axu cu came al decoului, oricum as da eu delcoul, isi regeleaza imediat aprinderea.

This post has been edited by fsilviu86: 13 Nov 2010, 17:30


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 14 Nov 2010, 10:22
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




descrie putin aprinderea care regleaza singura avansul.
Faptul ca mergi cu benzina de 99+ si cu un posibil avans prea mic favorizeaza arderea supapelor de evacuare, semne ca sa ars garn de qlasa ai?Culbutorii sunt reglati? Da jos qlasa si verifica cu benzina daca inchid supapele.
Rateuri in evacuare ai?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 14 Nov 2010, 13:04
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




http://www.gotronic.ro/new/index.php?optio...emid=61&lang=ro aici gasesti tipul de aprindere care o am eu cu senzor, este foarte buna, avansul il regleaza automat nu mai trebuie sa mai misti tu de delcou stanga dreapta. culbutorii sunt reglati, si verificati de doi mecanici dupa reglare, la reglasj sau folosit lere, rampa de culbutori este nou luata odata cu chiuloasa, a fost verificata sa fi facut urma, si nu au, avansul si daca il pun pe aprindere clasica il regelz unde emrge motorul cel mai rotund, fara sa dea rateuri, nici la turatie mica nici la turatie mare, garnitura de chiuloasa este buna, nu mi se ridica apa peste normal nici vara nici iarna, nu face bule de aer in vasul de expansiune, nu imi scade nivelul de apa din vas. majoritatea care au vazuto au zis ca trebuie motorul segmentat. acum eu nu stiu ce sa zic.


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 14 Nov 2010, 13:36
Post #17


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Din nefericire, s-ar putea sa-ti fi stricat singur motorul, aprinderea AT011 nu regleaza singura avansul. Avansul initial il poti regla folosindu-te de acel led. Aduci volanta la semn, atentie ca apare de 2 ori semnu, asigura-te ca luleaua e iun dreptul fisei cilindrului 1, apoi pui contactul, rotesti maxim delcoul inspre radiator, apoi in sens invers pana se stinge ledul. Dupa pornirea motorului se ajusteaza avansul astfel incat sa fie optim pe toata plaja de turatie, si asta se face tot prin rotirea delcoului (asa cum sti sa faci pe clasic).
Acum problema e ca tu nu ai mai facut reglajul la avans corect ca te-a invatat cineva prost ca se regleaza singura, drept urmare ai mers cu avans mic si benzina cu co mare ceea ce a daunat motorului. Refa dinnou reglajele la avans si carburatie corect si daca nu s-au ars supapele e evacuare cum zicea un coleg mai sus o sa-ti mearga motorul rotund si nu o sa ti sa mai para ca nu are putere.
Eu mai verific supapele cu o foaie de hartie la toba, ti foaia lipita pe teava de la toba finala si urmaresti sa sufle constant, daca doar sufla e ok, daca mai trage uneori foaia in interior e naspa si se lasa cu demontat chiulasa si rectificat supape/scaune.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 14 Nov 2010, 13:59
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




"Din nefericire, s-ar putea sa-ti fi stricat singur motorul, aprinderea AT011 nu regleaza singura avansul. Avansul initial il poti regla folosindu-te de acel led. Aduci volanta la semn, atentie ca apare de 2 ori semnu, asigura-te ca luleaua e iun dreptul fisei cilindrului 1, apoi pui contactul, rotesti maxim delcoul inspre radiator, apoi in sens invers pana se stinge ledul. Dupa pornirea motorului se ajusteaza avansul astfel incat sa fie optim pe toata plaja de turatie, si asta se face tot prin rotirea delcoului (asa cum sti sa faci pe clasic).
Acum problema e ca tu nu ai mai facut reglajul la avans corect ca te-a invatat cineva prost ca se regleaza singura, drept urmare ai mers cu avans mic si benzina cu co mare ceea ce a daunat motorului. Refa dinnou reglajele la avans si carburatie corect si daca nu s-au ars supapele e evacuare cum zicea un coleg mai sus o sa-ti mearga motorul rotund si nu o sa ti sa mai para ca nu are putere.
Eu mai verific supapele cu o foaie de hartie la toba, ti foaia lipita pe teava de la toba finala si urmaresti sa sufle constant, daca doar sufla e ok, daca mai trage uneori foaia in interior e naspa si se lasa cu demontat chiulasa si rectificat supape/scaune."

cu foaia de hartie sau cu mana pe teava de esapament si simti cand da rateu daca da, acum problema este ca deci e posibil ca supapele sa se fi dus??sad.gif ar cam fi nasol:( se pot duce numai supapele sau se pot duce si scaunele?? asa repede se duc scaunele? ar cam fi nasol:( oricum acum motorul este dat jos si cutia ca masina este la tinichigerie pt ai aranja aripile pe fata si pt a fi antifonata, apoi merge la vopsit toata masina, si apoi o sa montez motorul, dar pana atunci am sa vad ce fac cu el, ori este chiuloasa de vina ori sa dus tot motoru... oricum ma gandesc sa refac chiuloasa si sa fac si motorul, sa fac segmentare schimbat distributie si ce mai trebuie daca tot am umblat la ea, iar pe urma o sa umblu la cutie unde o sa am o mare surpriza:D imi cam fluiera cutia si multi au zis ca este de la rulentii de la sateliti sau ceva de genu si sa nu fie si grupul conic?? sper sa fi zis bine ... oricum cutia a mai fost odata facut iam schimbat pinionul plus sincroanele de la a doua, pinionul de a patra si a cincea de nova sau supernova nu mai stiu exact de ce este. oricum de intrat intra foarte binein viteza intra usor nu intra greu dar luiera, ulei are nu piede pe nicaieri.


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 14 Nov 2010, 16:08
Post #19


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Scaunele nu se strica usor, dar supapele vor trebui rectificate apoi pasuite pe scaune fiecare. In functie de cum arata supapele frezezi si scaunele. Oricum verifici intai daca e cazul de rectificari, cu chiulasa demontata pui benzina sau petrol in camera de ardere si daca se scurge trebuie rectificare si pasuire, daca nu e ok si nu umbli la ea
La cutie, degeaba o desfaci, fluieratul e din cauza pinioanelor inlocuite, nu sunt perechi, unul e uzat si celalalt nou si de aici fluieratul, asa ca daca intra bine in viteze, las-o asa.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 14 Nov 2010, 17:11
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




aha ok ms mult nelu... asa o sa fac la chiuloasa cum ai zis tu, iar la cutie, nu stiu ce sa fac, ca am schimbat pinioanele si leam pus noi si leam luat perechi ca parca daca nu ma insel sunt cate doua pinioane la fiecare viteza sau ceva de genu, oricumam facut rost de o cutie de la cineva care merge bine si vrea sa i pun pinionul de la a 5 pe ea si sa o folosesc, este cutie de papuc din 2002 si am inteles ca astea de papuc sunt mult mai bune, masina fiind si diesel, si este aproape noua cutie, ca masina este rasturnata de 4 ani smile.gif)) si nu a mai umblat nimeni la masina pana acum 2 luni ,a tinuto in starea in care a rasturnato in curte. o so desfac o spal cu benzina calumea o asamblez i pun pinionul de a 5 de la mine si capacul de la cutia mea, ca aia este cu tractiune 4x4 si sper sa mearga brici. papucul are in jur de 40000 km

This post has been edited by fsilviu86: 14 Nov 2010, 17:12


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 14 Nov 2010, 23:06
Post #21


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




Nu-i buna cutia daca-i 4x4, te complici mult, mai mult e foarte posibil sa aiba grup de tras 8x33, berlinele au de regula grup de fuga 9x34; Modificarea nu se merita, trebuie pusa carcasa de ambreiaj de la cutia ta ca aia de diesel e diferita, trebuie pus grupul din cutia ta ca ala de papuc e scurt dupa cum ti-am zis, trebuie schimbat arbore primar, capac spate, diverse. Nu merita.


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 15 Nov 2010, 07:50
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




sad.gif mda nasol, oricum nu am dat bani pe ea:( deci cred ca mai bine o las pe a mea, dar ma enerveaza ca fluiera, iar la drum lung este enervanta, omoara nervii:(


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WGX
post 7 Dec 2010, 22:10
Post #23


Dacia 1310 Owner


Group: Members
Posts: 388
Joined: 27 August 09
From: Bucuresti




Sa ma ierte stapanirea,(off-topic) dar stie cineva prin bucuresti unde pot plana una chiuloasa de 1.4 si rectificat scaunele supapelor, cu schimbul aferent de ghiduri/semeringuri?


--------------------
Dacia Batranul REnAult Kombi 1999/1310 CL - WGX'u
ex:Dacia 1310 CL Break, Diamond Silver ,Gasoline with Gotronic Ignition Sensor inside
now: Opel Astra G Caravan 1.6 16V 101 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut1981
post 20 Dec 2010, 04:46
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 7 October 10
From: ilfov




pe sos andronache este un atelier pentru ce ai tu nevoie


--------------------
dacia super nova clima 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th July 2025 - 02:06
Forum Renault