Geometrie imposibila
![]() ![]() ![]() |
Geometrie imposibila
AnduTM |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 November 14 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
2009
|
|||
user123 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Zici ca rotile raman \ / .....isi modifica pozitia la normal dupa ce mergi in alignament? Adica pozitia vicioasa ramane fixa sau revine la normal dupa ce nu mai virezi? ( sper ca se intelege ce vreau sa zic) Caseta de directie + ansamblele exterioare ( bielete ) sunt ok? Despre astea nu ai zis nimic Este foarte util sa vezi direct; vorbe si discutii se pot face la infinit |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
AnduTM |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 November 14 ![]() |
Isi modifica pozitia la normal inclusiv cand virez iar pe loc maxim in partea opusa.
Bieletele am fost asigurat ca sunt bune iar despre caseta de directia mi sa spus ca singura chestie ce ar putea fi defecta la ea ar fi ca vireaza cu 2 centimetri mai mult intr-o parte decat in cealalta, cam atat. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
2009
|
|
user123 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(AnduTM @ 26 Nov 2014, 23:28) despre caseta de directia mi sa spus ca singura chestie ce ar putea fi defecta la ea ar fi ca vireaza cu 2 centimetri mai mult intr-o parte decat in cealalta, cam atat. Ti se pare ok chestia asta? 3 lucruri "strica" geometria pe fata, in general : brat, lonjeron, fuzeta-portfuzeta deformata..... |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
AnduTM |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 November 14 ![]() |
Nu mi se pare ok dar poate sa fie inclinatie aiurea in viraj maxim de la caseta? Pe langa cele 3 enumerate de tine.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
2009
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu as verifica care e problema (sic!).
Daca aceeasi roata "pleaca" de pe pozitie atat la viraj stanga cat si la viraj dreapta, atunci e o problema la respectiva roata, daca insa, in functie de viraj (stanga/dreapta), pleaca de pe pozitie alta roata, atunci e de la un element de legatura intre roti, care nu poate fi decat caseta sau elementele de legatura (bieleta, cap bara) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
AnduTM |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 November 14 ![]() |
Am vorbit acuma 10 minute cu unchiul unui coleg si mi-a spus ca marti poate sa ii faca o investigatie amanuntita pe baza unei geometrii computerizata, sper sa rezolv.
Revin saptamana urmatoare cu detalii. |
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
2009
|
|
edy99 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
nu e din flansele telescoapelor?
|
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
AnduTM |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 26 November 14 ![]() |
am intrebat la service daca nu poate sa fie din flanse si mi-au spus ca nu, marti ma duc la alt service unde mi-au promis o diagnoza amanuntita si ca afla orice ar fi. Revin atunci cu detalii.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
2009
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ce se întâmpla la mașină, e faptul că roțile virează diferit, cu atăt mai accentuat, cu cât virajul e mai strâns. La un viraj maxim la stânga , să zicem, ai să vezi că roata din stâga (din interior) virează 45 de grade, iar cea din dreapta mai mult, poate 50, dând posibilitatea (forțată) să se apropie între ele, în așa fel, că se văd și cauciucurile c-ar vrea să iasă de pe jenți. Deși convergența e bună (eu nu cred în aparatele computerizate și sunt convins de erorile lor sau lipsurile celor ce le utilizează, încăt nu știu nici ce fac nici ce unghi reglează), roțile se înscriu sau au tendința să descrie aceeași rază. Unghiul de fuga. Roțile pe directia, înainte. Dacă unghiul ar fi zero la ambele roți (amortizor perfect vertical, sau axa pe care se rotește,dintre pivot și rulmentul de la flanșă) la viraj, roțile nu s-ar inclina deloc, și fiecare ar merge pe traiectoria ei, păstrând paralelismul, în ideea că e perfecta convergența. Daca unul din unghiuri se abate de la a fi egal cu celălalt, să zicem pe dreapta ca e mai mare, adica pivotul mai către în față, la viraj spre stânga, roata din dreapta descrie o raza mai mica, pentru ca se inclină cu partea de sus către înapoi, având tendința de închidere continua a razei, în timp ce cealaltă își pastreaza raza care i s-a dictat din volan. O roata virata 10 grade să zicem, dar verticala, va descrie o rază constantă, pe când cealaltă e virată tot 10 grade dar înclinată, va descrie o rază din ce în ce mai mică, avănd tendința să intre sub mașină. Diferența de fugă între roți, ar provoca tragerea intr-o parte sau alta, dar anulată de unghiul de cădere. Oricât de nereglabile sunt ele, devierea suportului de pe cadru (al basculei) cu 1mm, la pivot se pot măsura devieri de zeci de mm, modificând unghiul de fuga. Ovalizarea gaurilor la prinderea amortizorului de portfuzetă, la fel face „reglabil” unghiul de cădere. Brațul portfuzetei, dacă s-a deformat, micșorâdu-și distanța față de axa unghiului de fuga, iar produce diferențe. Caseta, daca e mai apropiata la un capăt, față de axa transversală dintre roți, iar se virează diferit. Spuneam că n-am încredere. Cu un mercedez, la două ateliere computerizate a fost, sa-l facă sa nu mai tragă intr-o parte și să nu mai scârțâie în curbe. Amândouă l-au declarat perfect, dar efectue era același, și a mai dat și câte 80 de lei. În realitate un unghi de fugă era mai mare, ca și convergența proasta, cu tendința de accentuare la viraj.
This post has been edited by PH-06-BOA: 24 Jan 2015, 18:14 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
dizzy |
![]()
Post
#11
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.074 Joined: 11 February 04 ![]() |
caseta de directie defecta, lonjeroane rupte, amortizoare cu prindere defecta, sunt destule de verificat.
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:42 |