DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema curea aer conditionat...

mda25
post 17 Dec 2010, 18:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 20 February 10




Am si eu o problema, din cauza unui accident mia sarit cureaua de la aerul conditionat(cel putin ea cred ca e), si vroiam sa intreb daca pot sa merg cu masina fara ea sau daca are legatura cu alternatorul sau alte piese importante???Si daca e si alternatorul legat la ea, pot venii cu ea pe baterie doar? am gasit o poza si am incercuit eu cureaua respectiva...Ms mult!

supernova-motor-62375.jpg

This post has been edited by mda25: 17 Dec 2010, 18:24


--------------------
Dacia Supernova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 17 Dec 2010, 18:30
Post #2


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Pune cureaua la loc ca antreneaza si alternatorul si nu mai incarca bateria fara ea. Nu poti merge cu ea numai pe baterie, decat pe drumuri scurte si daca aprinzi si farurile si bateria e mai veche risti sa ramai fara curent. Cum dracu a sarit aia de acolo?


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mda25
post 17 Dec 2010, 19:36
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 20 February 10




mia intrat farul in ea si sa rasucit.Incercand sa o pun la loc a iesit de acolo,si problema e ca nu o mai pot pune la loc ca am incercat.pai am nevoie sa merg circa 10 min cu ea pana acasa.Vad eu poate reusesc sa o pun la loc.ms mult pt raspuns biggrin.gif


--------------------
Dacia Supernova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 17 Dec 2010, 20:38
Post #4


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




10 min poti merge asa, dar ca s-o pui la loc trebuie sa slabesti intinzatorul alternatorului si e cam dificil, trebuie sa te bagi ori pe jos, ori sa demontezi roata dreapta.


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 17 Dec 2010, 21:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




acea curea nu antreneaza alternatoru ,el are curea separat ,acea curea antreneaza doar compresoru de Ac baga bine ochi sub capota si vei vedea ca mai exista o curea

supernova clima are 2 curele ,restu supernovelor au 1 singura curea mica (curea asccesorii ,nu distributie)

This post has been edited by vladut88: 17 Dec 2010, 21:57


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mda25
post 18 Dec 2010, 10:32
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 20 February 10




Am vazut ca antreneaza compresorul de AC dar nu mai antreneaza si altceva? pentru ca e pe inca vreo 2 rotite si de aia ma gandeam ca poate e si alternatorul legat de ea...si crezi ca daca e doar asa pot sa merg fara ea???


--------------------
Dacia Supernova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v-king
post 18 Dec 2010, 10:46
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 8 March 10
From: Hunedoara - HD




Cum a spus si colegul vladut88, alternatorul e antrenat de o alta curea, mai mica.

Poti circula fara cureaua aia, fiindca antreneaza doar compresorul de a/c. A treia rola pe care o vezi, este rola de intindere a curelei.

This post has been edited by v-king: 18 Dec 2010, 11:02


--------------------
Ex: Dacia SuperNova 2002/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mda25
post 18 Dec 2010, 11:10
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 20 February 10




Mi-a spus cineva ca au fost scoase 2 tipuri de DSN Clima, una cu o curea care prindea si AC si alternatorul si una care tinea AC separat.Eu vreau sa precizez ca atunci cand pornesc masina porneste si cureaua asta care o am eu....acum nu ma pricep bine dar daca era doar pt AC nu trebuia sa porneasca cand porneam AC??? MS mult pt raspunsuri!!! icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia Supernova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serviccom
post 18 Dec 2010, 11:39
Post #9


Unii parca au doua maini stangi!


Group: Members
Posts: 2.031
Joined: 27 September 09
From: Wolverhampton




Pornesti frumos masina si vezi daca becul de incarcare a-l bateriei din bord ramane aprins dupa pornire, daca ramane aprins e clar ca alternatorul nu e antrenat de curea si nu incarca, daca se stringe poti merge fara probleme. Dar se pare ca sunt 2 curele cum spun colegii mai sus, una pentru alternator si una pentru compresor, iar tie ti-a sarit cea de la compresor. Alternatorul e inspre spatele masinii il vezi tu si se vede si cureaua.

This post has been edited by serviccom: 18 Dec 2010, 11:46


--------------------
Renault Trafic SL27 DCI 2006 - PE06 ZXZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
v-king
post 18 Dec 2010, 11:45
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 8 March 10
From: Hunedoara - HD




Cureaua de AC se invarte permanent, fie ca pornesti sau nu clima. In momentul in care pornesti clima angrenajul din interiorul compresorului il cupleaza la fulia care se invarte PERMANENT, fulie ce e antrenata de cureaua in cauza. Imagineaza-ti ca este cam aceeasi relatie intre mersul motorului si invartitul rotilor: Motorul invarte volanta permanent, dar DOAR cand bagi in viteza se invart si rotile. Asa e si la compresorul de clima: fulia antrenata de curea se invarte mereu, dar numai cand apesi butonul de AC, compresorul se cupleaza.

Da-i o cheie, si vezi daca iti ramane aprins martorul de baterie dupa pornirea motorului.

Si inca ceva: Uita-te atent la fulia mare de jos. Langa ea o sa vezi inca o fulie pe care se mai afla o curea. Aia e cureaua de la alternator.

This post has been edited by v-king: 18 Dec 2010, 11:45


--------------------
Ex: Dacia SuperNova 2002/Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mda25
post 18 Dec 2010, 12:40
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 20 February 10




Multumesc mult tuturor, o sa incerc sa vad ce ii fac si revin cu raspunsul!!!


--------------------
Dacia Supernova 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boditza
post 18 Dec 2010, 17:08
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 8 September 09




nu are nici o treaba cureaua de ac cu mersul motorului... eu am mers 2 luni fara ea tot din accident. presupun ca nu mai mergi cu aerul conditionat pornit pe vremea asta smile.gif. daca aveai servodirectie (solenza) atunci nu mai mergea dar la superdacie nu e nici o problema smile.gif


--------------------
Renault Megane Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 18 Dec 2010, 17:40
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




am patit odata ca mia sarit acea curea ,e solenza cu ac si servodirectie (cureaua uzata) am mers vreo 60 km asa ,la aro merge mult mai usor directia cum merge la solenza fara curea ,un chin ....


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:07
Forum Renault