Duster 2019 motor 1.6 GPL, Problema motor sau cam atata poate un motor 1.6?
![]() ![]() ![]() |
Duster 2019 motor 1.6 GPL, Problema motor sau cam atata poate un motor 1.6?
csatloss |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 June 21 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
2019
|
|||
tavi_ro |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
Da, este normal. Cel mai probabil ai un 4x4 cu GPL aftermarket, cu instalatie de lubrifiere (era indicat pentru motoare Nissan care nu prea se impaca cu GPL aftermarket....ai grija la acest aspect....). Daca te uitai in cartea tehnica motoarele aspirate de acest tip au cuplu maxim la 3700+ si puterea maxima la 5200RPM. Pe GPL mai scade cam cu 5%. Trebuie sa ai in vedere ca instalatia GPL decupleaza la o anumita turatie, poate sa fie 5000 sau 4500 sau mai sus in functie de cum e reglata. Deci folosesti cu incredere trepte de viteza mai mici, talpa mai sanatoasa. Eu schimb in general pe GPL la 2500-3000, depasesc de la 3k in sus. La 5000 intra pe benzina, la 6500 intra limitarea pe motor, adica imi taie injectia. Am 80+ mii km si dusterul merge super, ca in prima zi !. Eu am un k4m, 105Cp, 2012, benzina+GPL.
QUOTE(csatloss @ 14 Jun 2021, 12:27) In afara de asta mai aud si ceva sunet ciudat ca la un motor de diesel cand acceleraz sau cand folosesc frana de motor, si asta este ceva normal la Duster 1.6? Injectoarele pe GPL se aud destul de tare, in afara de asta frana de motor e cam inexistenta pe benzinare, urca extrem de repede in ture in frana de motor.......dar exista frana de serviciu si retrogradare.... Daca inveti sa conduci cum trebuie un benzinar este extraordinara masina ! This post has been edited by tavi_ro: 14 Jun 2021, 18:55 |
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pe benzina urca dealul si pe gpl nu?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
tavi_ro |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 868 Joined: 11 September 05 ![]() |
Depinde de inclinatia dealului, de incarcarea masinii, de ESP/ASR... Am fost intr-o situatie in care nu am reusit sa plec de pe loc in rampa mare pe benzina. Turata la 4000 RPM cand luam piciorul de pe ambreiaj murea instant motorul. Pe GPL nu am incercat...
|
--------------------
Duster
Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4
Q-Box plus Logan Laureate 2005-1.4 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pe csatloss il intrebam.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
csatloss |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 June 21 ![]() |
QUOTE(tavi_ro @ 14 Jun 2021, 18:42) Da, este normal. Cel mai probabil ai un 4x4 cu GPL aftermarket, cu instalatie de lubrifiere (era indicat pentru motoare Nissan care nu prea se impaca cu GPL aftermarket....ai grija la acest aspect....). Daca te uitai in cartea tehnica motoarele aspirate de acest tip au cuplu maxim la 3700+ si puterea maxima la 5200RPM. Pe GPL mai scade cam cu 5%. Trebuie sa ai in vedere ca instalatia GPL decupleaza la o anumita turatie, poate sa fie 5000 sau 4500 sau mai sus in functie de cum e reglata. Deci folosesti cu incredere trepte de viteza mai mici, talpa mai sanatoasa. Eu schimb in general pe GPL la 2500-3000, depasesc de la 3k in sus. La 5000 intra pe benzina, la 6500 intra limitarea pe motor, adica imi taie injectia. Am 80+ mii km si dusterul merge super, ca in prima zi !. Eu am un k4m, 105Cp, 2012, benzina+GPL. Injectoarele pe GPL se aud destul de tare, in afara de asta frana de motor e cam inexistenta pe benzinare, urca extrem de repede in ture in frana de motor.......dar exista frana de serviciu si retrogradare.... Daca inveti sa conduci cum trebuie un benzinar este extraordinara masina ! Am avut mai multe masini pe GPL cu moatoare de 1.8 sau 2.0 cu 130/150 cp si inteleg ca motorul 1.6 are doar 114 CP dar se simpte parca ar avea doar 60-80 ![]() QUOTE(einstein1984 @ 15 Jun 2021, 07:20) Eu nu prea am observat diferenta intre bnzina si GPL poate un pic dar si pe benzina tot asa se comporta. |
--------------------
Dacia
Duster
2019
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#7
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
motor mic, masina mare ca suprafata si masa... e de asteptat. cu loganul de 90 de cai nu tineam 120 de cai pe autostrada la deal la murfatlar in a 5a.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
csatloss |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 14 June 21 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2019
|
|
miki |
![]()
Post
#9
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.211 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Mai mult fum....cu siguranta
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.356 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
in mod sigur tinea viteza la deal mai bine. Am testat pe logan2 unul 0,9 si unul dci, ambele de 90 de cai si era diferenta f clara la urcat dealurile pe A1 dupa sibiu spre deva. Ce-i drept, nu am incercat sa dau a 4a in aia pe benzina ca si asa era galagie.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 15:32 |