dacia 1310, geometrie
![]() ![]() ![]() |
dacia 1310, geometrie
rusnacu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 27 January 10 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
131L
1997
|
|||
baranga |
![]()
Post
#2
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
rusnacu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 27 January 10 ![]() |
pai eu lucrez la hyundai si la noi la geometrie nu are valorile pentru dacie cine le are rog mult sa mi le dea si mie
|
--------------------
dacia
131L
1997
|
|
bylexus |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Azi am constatat ca cauciucul FATA-STANGA imi este uzat neuniform!
Toate sunt uzate uniform, inafara de cel FATA-STANGA! Tin sa precizez ca atunci cand actionez frana, de circa 1 an(dupa ce am schimbat disc+placute frana la 1000 km) am bataie in pedale simt cum discurile sunt ovalizate.... Cauciucul este uzat in interior , partea dinpre motor si pot spune ca deja e chiar aplatizat. Directa nu-mi trage nici in stanga nici in dreapta!!! Adica si cand trage, foarte putin, oricum dau vina pe drumuri ![]() Ce sa fac?! Sa nu fie oare roata stransa bine pe punte?! Sa fie din caza discurilor care s-au "tunat" dupa abia 1000 km sau sa fie din echilibrarea rotilor sau geometrie?! Ce sa fac?! Multumesc. Haideti domnilor, cu un raspuns, va rog. De ce credeti ca se deschid tot timpul topicuri noi?! pentru ca pe cele vechi nu se raspund........ This post has been edited by bylexus: 5 Feb 2010, 12:42 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
rusnacu |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 27 January 10 ![]() |
Azi am constatat ca cauciucul FATA-STANGA imi este uzat neuniform!
Toate sunt uzate uniform, inafara de cel FATA-STANGA! Tin sa precizez ca atunci cand actionez frana, de circa 1 an(dupa ce am schimbat disc+placute frana la 1000 km) am bataie in pedale simt cum discurile sunt ovalizate.... Cauciucul este uzat in interior , partea dinpre motor si pot spune ca deja e chiar aplatizat. Directa nu-mi trage nici in stanga nici in dreapta!!! Adica si cand trage, foarte putin, oricum dau vina pe drumuri DECI NU E FOARTE ACCENTUAT!!!! Ce sa fac?! Sa nu fie oare roata stransa bine pe punte?! Sa fie din caza discurilor care s-au "tunat" dupa abia 1000 km sau sa fie din echilibrarea rotilor sau geometrie?! Ce sa fac?! Multumesc. Haideti domnilor, cu un raspuns, va rog. De ce credeti ca se deschid tot timpul topicuri noi?! pentru ca pe cele vechi nu se raspund........ This post has been edited by bylexus: Yesterday, 12:42 si eu a schimbat discurile si placutele si tot la fel se simte cum bate in pedala eu cred ca este de la discuri -------------------- |
--------------------
dacia
131L
1997
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#6
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
In general uzura neuniforma ar fi mai degraba din dereglarea geometriei .......daca nu pui cel putin o poza sa vedem si noi convergenta rotilor nu avem cum sa ne dam cu parerea.....eventual consulta un mecanic ,sunt multi care vad ochiometric anumite lucruri legate de convergenta rotilor ....bafta
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
ATM |
![]()
Post
#7
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
bylexus, discurile ovalizate in sine nu ar trebui sa iti uzeze si cauciucurile. ca practic roata nu sta pe disc, ambele (atat janta cat si discul) stau pe fuzeta. Discurile ovalizate cel mult pot sa hartaneasca suspensia cu vibratiile lor. Daca o fi fuzeta usor stramba, poate ...cine stie...de la vreo bordura? si deci avand geometria dereglatapoate ca si discurile vibreaza, si roata uzeaza...? oricum, din cate stiu eu, geometria rotilor nu se stabileste ochiometric, ci cu aparate de masura. Doar sunt destule unghiuri mici acolo, de 1 grad, 2 grade, cat o fi de ochios mecanicul nu poate calcula asta la prima vedere.
This post has been edited by ATM: 6 Feb 2010, 16:04 |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
QUOTE(rusnacu @ 4 Feb 2010, 16:52) [B]cine imi poate da si mie datele de convergenta si pentru unghiul de fuga ca vreau sa fac geometria la dacie si nu are datele in calculator cine se ocupa de geometrie la noi va rog mult ajutatima ca trage rau stanga babuta mea va multumesc Sper sa te ajute. This post has been edited by Lunaticul: 6 Feb 2010, 16:23 Attached thumbnail(s) Unghiuri_Dacia.jpg ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 762 Unghiuri_Dacia_2.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 849 |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(bylexus @ 4 Feb 2010, 18:55) Azi am constatat ca cauciucul FATA-STANGA imi este uzat neuniform! Toate sunt uzate uniform, inafara de cel FATA-STANGA! Tin sa precizez ca atunci cand actionez frana, de circa 1 an(dupa ce am schimbat disc+placute frana la 1000 km) am bataie in pedale simt cum discurile sunt ovalizate.... Cauciucul este uzat in interior , partea dinpre motor si pot spune ca deja e chiar aplatizat. Directa nu-mi trage nici in stanga nici in dreapta!!! Adica si cand trage, foarte putin, oricum dau vina pe drumuri ![]() Ce sa fac?! Sa nu fie oare roata stransa bine pe punte?! Sa fie din caza discurilor care s-au "tunat" dupa abia 1000 km sau sa fie din echilibrarea rotilor sau geometrie?! Ce sa fac?! Multumesc. Haideti domnilor, cu un raspuns, va rog. De ce credeti ca se deschid tot timpul topicuri noi?! pentru ca pe cele vechi nu se raspund........ Metoda si aparate ptr. a regla unghiurile le ai aici O roatä ne echilibratä provoacä trepidatii în volan , sesizabile peste 70km/h , uzura NEUNIFORMÄ (localä) a anvelopei , dacä circuli mult cu o roatä ne echilibratä provoci uzura prematurä a întregului sistem de directie (casetä , bielete ) + pericolul ptr. trafic . Uzura pe interior e datoritä convergentei ne corespunzätoare . |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Lunaticul |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Atasez mai jos intregul capitol din care au fost luate imaginile de mai sus. Sunt informatii utile.
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
rbi |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 24 January 10 ![]() |
cine poate sa ami spuna si mie cum reglez geometria la dacia mea.am fost la 2 sericeuri si nici unul nu a reusit sa o regleze.datimi si mie detalii va rog frumos
|
--------------------
dacia
berlina
2000
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cauta pe unde am scris eu, am dat si desene sau poze cu scule artizanale... sau intra la ID nelute
17 Dec 2010, 21:38: Si totusi mai spun odata: daca trage intr-o parte, unghiurile de fuga nu sunt egale la ambele roti si se regleaza din tirantul impingator, care e pe bascula superioara, si duve in fata la lonjeron, aproape de suportii la bara. Ex. daca trage dreapta, unghiul de fuga din stanga e mare sau cel din dreapta e mic. Pentru asta, virezi maxim stanga, masori inclinatia rotii ori cu laserul din adresa de mai sus, ori cu cadranul cu ac (de la alte topicuri ), apoi virezi dreapta si vezi care e mai inclinata, are unghiul mai mare. Slabind piulitele si tragand de tirant mai in fata, micsorezi unghiul, si invers. Daca unghiurile sunt egale, doua forte egale de sens opus, rezultanta e zero. Adica merge drept. Cand una din forte e mai mare, trage in partea opusa rotii unde e unghiul mai mare. Pentru convergenta, cel mai simplu si sigur, e o tija (gradata) telescopica. O teava in care intra o tija, si daca e mai subtire mult ca gaura tevii, o ondulezi putin, sa nu se miste singura in teava, cu care masori distanta dintr-e roti. Masori diferenta fata-apate la rotile din fata, dar si diferenta la mers inainte si inapoi, la partea de jos a rotilor. Daca unghiul nu e bun, daca impingi masina inainte si o opresti cu frana de mana, fara se se miste inapoi, masori distanta dintr-e cauciucuri la partea de jos, apoi dai inapoi si opresti la fel, si iar masori, vei gasi diferenta. Daca la mers inainte e mai mica, adica rotile tind sa se apropie, sunt inchise in fata, si invers. Se regleaza din bielete. Pentru unghiul de cadere (asa cum e si cazul de mai sus, de uzeaza o roata la interior), Pui laserul cu panoul in fata masinii, proiectezi raza la partea de sus pe zero si coborand raza, da direct inclinatia rotii, adica unghiul de cadere. Se regleaza prin regaurirea basculei inferioare si montarea pivotului mai in interior sau afara, eventual cu prelungirea basculei cu cat e nevoie sa se prinda pivotul, pentru a corecta unghiul. Chestia cu bascule pe plus sau minus, e abureala. Mai intai sa fi sigur ca traversa dintre cele doua semilonjeroane e stransa tare, si dupa aceea tragi concluzii de masurare sau remediere. Hai c-am scris de atatea ori asta, incat fac temperatura cand vad femeia singura in pat, si eu scriu. Nu m-oti urmari , acum! This post has been edited by PH-06-BOA: 17 Dec 2010, 21:38 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
rbi |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 24 January 10 ![]() |
cum intru la id nelute?
|
--------------------
dacia
berlina
2000
|
|
ghitza |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nelute este id de mess.il bagi la mess la new contact
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:03 |