DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacia 1310, geometrie

rusnacu
post 4 Feb 2010, 16:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 27 January 10




[B]cine imi poate da si mie datele de convergenta si pentru unghiul de fuga ca vreau sa fac geometria la dacie si nu are datele in calculator cine se ocupa de geometrie la noi va rog mult ajutatima ca trage rau stanga babuta mea

va multumesc


--------------------
dacia 131L 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 4 Feb 2010, 18:47
Post #2


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




radmasa.gif cauta alt service.....


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusnacu
post 4 Feb 2010, 19:07
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 27 January 10




pai eu lucrez la hyundai si la noi la geometrie nu are valorile pentru dacie cine le are rog mult sa mi le dea si mie


--------------------
dacia 131L 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 4 Feb 2010, 19:55
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




Azi am constatat ca cauciucul FATA-STANGA imi este uzat neuniform!
Toate sunt uzate uniform, inafara de cel FATA-STANGA!
Tin sa precizez ca atunci cand actionez frana, de circa 1 an(dupa ce am schimbat disc+placute frana la 1000 km) am bataie in pedale simt cum discurile sunt ovalizate....
Cauciucul este uzat in interior , partea dinpre motor si pot spune ca deja e chiar aplatizat.
Directa nu-mi trage nici in stanga nici in dreapta!!! Adica si cand trage, foarte putin, oricum dau vina pe drumuri biggrin.gif DECI NU E FOARTE ACCENTUAT!!!!
Ce sa fac?! Sa nu fie oare roata stransa bine pe punte?! Sa fie din caza discurilor care s-au "tunat" dupa abia 1000 km sau sa fie din echilibrarea rotilor sau geometrie?!
Ce sa fac?!
Multumesc.

Haideti domnilor, cu un raspuns, va rog.
De ce credeti ca se deschid tot timpul topicuri noi?! pentru ca pe cele vechi nu se raspund........

This post has been edited by bylexus: 5 Feb 2010, 12:42


--------------------
Renault Symbol 2012 Start 1.2 16v - BH 90 DBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusnacu
post 6 Feb 2010, 11:25
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 27 January 10




Azi am constatat ca cauciucul FATA-STANGA imi este uzat neuniform!
Toate sunt uzate uniform, inafara de cel FATA-STANGA!
Tin sa precizez ca atunci cand actionez frana, de circa 1 an(dupa ce am schimbat disc+placute frana la 1000 km) am bataie in pedale simt cum discurile sunt ovalizate....
Cauciucul este uzat in interior , partea dinpre motor si pot spune ca deja e chiar aplatizat.
Directa nu-mi trage nici in stanga nici in dreapta!!! Adica si cand trage, foarte putin, oricum dau vina pe drumuri DECI NU E FOARTE ACCENTUAT!!!!
Ce sa fac?! Sa nu fie oare roata stransa bine pe punte?! Sa fie din caza discurilor care s-au "tunat" dupa abia 1000 km sau sa fie din echilibrarea rotilor sau geometrie?!
Ce sa fac?!
Multumesc.

Haideti domnilor, cu un raspuns, va rog.
De ce credeti ca se deschid tot timpul topicuri noi?! pentru ca pe cele vechi nu se raspund........

This post has been edited by bylexus: Yesterday, 12:42











si eu a schimbat discurile si placutele si tot la fel se simte cum bate in pedala eu cred ca este de la discuri --------------------



--------------------
dacia 131L 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 6 Feb 2010, 14:02
Post #6


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




In general uzura neuniforma ar fi mai degraba din dereglarea geometriei .......daca nu pui cel putin o poza sa vedem si noi convergenta rotilor nu avem cum sa ne dam cu parerea.....eventual consulta un mecanic ,sunt multi care vad ochiometric anumite lucruri legate de convergenta rotilor ....bafta


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 6 Feb 2010, 15:00
Post #7


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




bylexus, discurile ovalizate in sine nu ar trebui sa iti uzeze si cauciucurile. ca practic roata nu sta pe disc, ambele (atat janta cat si discul) stau pe fuzeta. Discurile ovalizate cel mult pot sa hartaneasca suspensia cu vibratiile lor. Daca o fi fuzeta usor stramba, poate ...cine stie...de la vreo bordura? si deci avand geometria dereglatapoate ca si discurile vibreaza, si roata uzeaza...? oricum, din cate stiu eu, geometria rotilor nu se stabileste ochiometric, ci cu aparate de masura. Doar sunt destule unghiuri mici acolo, de 1 grad, 2 grade, cat o fi de ochios mecanicul nu poate calcula asta la prima vedere.

This post has been edited by ATM: 6 Feb 2010, 16:04


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 6 Feb 2010, 15:55
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




QUOTE(rusnacu @ 4 Feb 2010, 16:52)
[B]cine imi poate da si mie datele de convergenta si pentru unghiul de fuga ca vreau sa fac geometria la dacie si nu are datele in calculator cine se ocupa de geometrie la noi va rog mult ajutatima ca trage rau stanga babuta mea

va  multumesc
*



Sper sa te ajute.

This post has been edited by Lunaticul: 6 Feb 2010, 16:23

Attached thumbnail(s)
Unghiuri_Dacia.jpg ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 762
Unghiuri_Dacia_2.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 849


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 7 Feb 2010, 13:15
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(bylexus @ 4 Feb 2010, 18:55)
Azi am constatat ca cauciucul FATA-STANGA imi este uzat neuniform!
Toate sunt uzate uniform, inafara de cel FATA-STANGA!
Tin sa precizez ca atunci cand actionez frana, de circa 1 an(dupa ce am schimbat disc+placute frana la 1000 km) am bataie in pedale simt cum discurile sunt ovalizate....
Cauciucul este uzat in interior , partea dinpre motor si pot spune ca deja e chiar aplatizat.
Directa nu-mi trage nici in stanga nici in dreapta!!! Adica si cand trage, foarte putin, oricum dau vina pe drumuri  biggrin.gif  DECI NU E FOARTE ACCENTUAT!!!!
Ce sa fac?! Sa nu fie oare roata stransa bine pe punte?! Sa fie din caza discurilor care s-au "tunat" dupa abia 1000 km sau sa fie din echilibrarea rotilor sau geometrie?!
Ce sa fac?!
Multumesc.

Haideti domnilor, cu un raspuns, va rog.
De ce credeti ca se deschid tot timpul topicuri noi?! pentru ca pe cele vechi nu se raspund........
*



Metoda si aparate ptr. a regla unghiurile le ai aici
O roatä ne echilibratä provoacä trepidatii în volan , sesizabile peste 70km/h , uzura NEUNIFORMÄ (localä) a anvelopei , dacä circuli mult cu o roatä ne echilibratä provoci uzura prematurä a întregului sistem de directie (casetä , bielete ) + pericolul ptr. trafic .
Uzura pe interior e datoritä convergentei ne corespunzätoare .


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 7 Feb 2010, 16:29
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Atasez mai jos intregul capitol din care au fost luate imaginile de mai sus. Sunt informatii utile.

Attached File(s)
Attached File  Diagnosticare_Auto___Puntea_si_Suspensia_din_Fata.doc ( 1.06mb ) Number of downloads: 158


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rbi
post 15 Dec 2010, 22:46
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 24 January 10




cine poate sa ami spuna si mie cum reglez geometria la dacia mea.am fost la 2 sericeuri si nici unul nu a reusit sa o regleze.datimi si mie detalii va rog frumos


--------------------
dacia berlina 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 17 Dec 2010, 21:02
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Cauta pe unde am scris eu, am dat si desene sau poze cu scule artizanale... sau intra la ID nelute

17 Dec 2010, 21:38:
Si totusi mai spun odata: daca trage intr-o parte, unghiurile de fuga nu sunt egale la ambele roti si se regleaza din tirantul impingator, care e pe bascula superioara, si duve in fata la lonjeron, aproape de suportii la bara. Ex. daca trage dreapta, unghiul de fuga din stanga e mare sau cel din dreapta e mic. Pentru asta, virezi maxim stanga, masori inclinatia rotii ori cu laserul din adresa de mai sus, ori cu cadranul cu ac (de la alte topicuri ), apoi virezi dreapta si vezi care e mai inclinata, are unghiul mai mare. Slabind piulitele si tragand de tirant mai in fata, micsorezi unghiul, si invers. Daca unghiurile sunt egale, doua forte egale de sens opus, rezultanta e zero. Adica merge drept. Cand una din forte e mai mare, trage in partea opusa rotii unde e unghiul mai mare.
Pentru convergenta, cel mai simplu si sigur, e o tija (gradata) telescopica. O teava in care intra o tija, si daca e mai subtire mult ca gaura tevii, o ondulezi putin, sa nu se miste singura in teava, cu care masori distanta dintr-e roti. Masori diferenta fata-apate la rotile din fata, dar si diferenta la mers inainte si inapoi, la partea de jos a rotilor. Daca unghiul nu e bun, daca impingi masina inainte si o opresti cu frana de mana, fara se se miste inapoi, masori distanta dintr-e cauciucuri la partea de jos, apoi dai inapoi si opresti la fel, si iar masori, vei gasi diferenta. Daca la mers inainte e mai mica, adica rotile tind sa se apropie, sunt inchise in fata, si invers. Se regleaza din bielete.
Pentru unghiul de cadere (asa cum e si cazul de mai sus, de uzeaza o roata la interior), Pui laserul cu panoul in fata masinii, proiectezi raza la partea de sus pe zero si coborand raza, da direct inclinatia rotii, adica unghiul de cadere. Se regleaza prin regaurirea basculei inferioare si montarea pivotului mai in interior sau afara, eventual cu prelungirea basculei cu cat e nevoie sa se prinda pivotul, pentru a corecta unghiul. Chestia cu bascule pe plus sau minus, e abureala. Mai intai sa fi sigur ca traversa dintre cele doua semilonjeroane e stransa tare, si dupa aceea tragi concluzii de masurare sau remediere. Hai c-am scris de atatea ori asta, incat fac temperatura cand vad femeia singura in pat, si eu scriu. Nu m-oti urmari , acum!

This post has been edited by PH-06-BOA: 17 Dec 2010, 21:38


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rbi
post 19 Dec 2010, 00:15
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 24 January 10




cum intru la id nelute?


--------------------
dacia berlina 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 19 Dec 2010, 01:09
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




nelute este id de mess.il bagi la mess la new contact


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 21:03
Forum Renault