DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Motor nou, dar fara vlaga

Lunaticul
post 29 Dec 2010, 11:48
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Salutare!
Detin o Dacie 1310 din 1996. De curand am schimbat setul motor, am rectificat arborele cotit la R1, cuzineti noi, si am rectificat chiuloasa pana la cota 72,00 (merg predominant cu GPL). Am facut doar 270 km, dar nu sunt multumit de felul in care trage. Nu l-am fortat, dar de exemplu, daca sunt in treapta a-IV-a la 2000 rpm si bag acceleratia in podea creste in ture foarte incet.
Apelez la experienta voastra si va intreb daca dupa rodaj motorul devine mai vioi. In momentul de fata nu pot roti motorul la mana. In ce masura afecteaza reglajul culbutorilor acest aspect ?
Motorul nu a fost facut de mecanic ci de mine cu Mondiru in fata. Ma gandesc sa nu fi facut vre-o greseala la montaj.
Va multumesc anticipat si va urez sarbatori fericite !


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea63
post 29 Dec 2010, 12:32
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 45
Joined: 14 January 10
From: oradea




este din avans. daca montai ceva gresit nu pornea.


--------------------
dacia papuc skoda octavia 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 29 Dec 2010, 12:39
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Avansul l-am marit pana ce a inceput sa detoneze, apoi l-am micsorat pana la mersul rotund al motorului.


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 29 Dec 2010, 12:42
Post #4


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Pai daca ai schimbat setul , trebuie sa-i faci rodajul ,abia dupa ce i-ai facut rodajul iese in evidenta puterea adevarata a motorului .Nu stiu ce sa-ti zic despre folosirea GPL-ului in perioada de rodaj


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 29 Dec 2010, 13:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




e ok ,e admis si gpl in perioada de rodaj atat timp cat respectie regim de rodaj dar vad din relatarile tale ca vrei vlaga aia sa te bage in scaun,dar toate bune si frumoase cu supapele ce ai facut te ai uitat ai supape arse ?se aseaza in scaunul supapei? ghidaje etc ,altfel daca nu se inchid bine pierzi compresia

29 Dec 2010, 14:56:
cat consuma la ce tip de motor ce capacitate?


29 Dec 2010, 14:59:
aporpo nu te mai juca la avans,din cauza detonatiilor poti sparge capetele pistoanelor, atat timp cat merge rotund nu e de la avans,incearca amestec la carburator jiglere,poate ai amestecul slab in aer,

This post has been edited by Magnum_Baracuda: 29 Dec 2010, 13:59


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 29 Dec 2010, 14:08
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




ce fel de instalatie de GPL ai?regleaza cum e scris in topicul gazului de catre BOA.sau sa fii mai sigur incearca cum trage cu benzina. si pedala nu are ce sa caute la podea in perioada rodajului...

This post has been edited by Kiraly: 29 Dec 2010, 14:09


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psanyiro
post 29 Dec 2010, 20:46
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 16 July 10




QUOTE(Lunaticul @ 29 Dec 2010, 11:48)
Salutare!
Detin o Dacie 1310 din 1996. De curand am schimbat setul motor, am rectificat arborele cotit la R1, cuzineti noi, si am rectificat chiuloasa pana la cota 72,00 (merg predominant cu GPL). Am facut doar 270 km, dar nu sunt multumit de felul in care trage. Nu l-am fortat, dar de exemplu, daca sunt in treapta a-IV-a la 2000 rpm si bag acceleratia in podea creste in ture foarte incet.
Apelez la experienta voastra si va intreb daca dupa rodaj motorul devine mai vioi. In momentul de fata nu pot roti motorul la mana. In ce masura afecteaza reglajul culbutorilor acest aspect ?
Motorul nu a fost facut de mecanic ci de mine cu Mondiru in fata. Ma gandesc sa nu fi facut vre-o greseala la montaj.
Va multumesc anticipat si va urez sarbatori fericite !
*


c am devreme pentru probleme din astea, ce o sa fie la urma?


--------------------
Dacia 1310 LI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 29 Dec 2010, 21:30
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Chiuloasa are supapele ok. Motorul este de 1397 cmc (102-13). Consumul inca nu l-am facut dar din cate vad dupa indicator nu consuma mai mult ca inainte (cca 10% GPL). Treptele de viteza acum le schimb pe la 2400-2600 rpm. Nu vreau sa ma bage in scaun. Ma refer ca nu are vlaga deoarece am incercat sa urc un deal cu treapta a-IV-a (cu Dacia unui prieten, tot cu GPL, urc fara probleme cu treapta a-IV-a), dar nu am putut. A scazut in ture indiferent de cat am apasat acceleratia si a trebuit sa-i dau 3. La fel se manifesta si pe benzina. Nu am mai incercat tocmai pentru ca nu vreau sa trag prea tare de motor in perioada asta de rodaj.


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1310CL
post 29 Dec 2010, 22:16
Post #9


1310 DRIVER


Group: Members
Posts: 1.232
Joined: 25 January 10
From: Arad




Salut.

Dupa cum a spus si Kiraly,un motor aflat in rodaj nu trebuie turat(peste 3000 rpm)daramite la maxim,incearca sa o testezi si cu un alt carburator,verifica reglajele la actualul.Eu dupa segmentare in timpul rodajului nu i-am testat niciodata "avantu"incearca sa o conduci mai batraneste pana termini rodajul.

P.S:Cand ii dai talpa nu da in nas?si apoi sa se tureze?

This post has been edited by 1310CL: 29 Dec 2010, 22:17


--------------------
Dacia 1310 TLX 1990 - AR06GKI
CREM 427
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 29 Dec 2010, 23:11
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




si inainte cu setul vechi cum a mers?problema ta poate fi de mai multe cauze...compresie naspa la set motor cea mai grava.dar poate fi roata infranata,reglaje proaste la aprindere si la carburator...

This post has been edited by Kiraly: 29 Dec 2010, 23:11


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 29 Dec 2010, 23:41
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




deacord cu cele spuse sus de stimabili ,conduci mai batraneste e in regim de rodaj evita sa turezi motorul sa se aseze segmenti , sa se pasuiasca piesele,risti sa ovalizezi camasile si pistoanele daca turezi prea mult,


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 30 Dec 2010, 12:28
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Mai da in nas doar pe benzina. Pe Gpl merge bine. Nu am turat motorul la maxim. Nu am depasit 3000rpm. De ce spun ca nu are vlaga ? Merg pe drum drept, sunt in treapta a-IV-a la 2000 rpm si daca apas acceleratia la podea dureaza ceva timp sa se tureze la 2600 rpm (singur in masina).
Setul vechi imi lua cca 1l ulei la 1000km. Fanta segmentilor pe camasi avea mai bine de 1 mm. In treptele superioare masina era foarte lenesa. Am bagat ceva bani in aceasta reparatie si ma tem sa nu se comporte exact la fel. Intreb daca motorul mai prinde viata dupa prima mie de km tocmai din cauza ca nu l-am fortat pana acum sa vad ce poate.
Aprinderea stiu ca e foarte inportanta si nu am neglijat acest aspect. Am aprindere Gotronic, fise Tesla, bujii noi, capsula vacuumatica noua, platina Doduco. Rotile le-am verificat, nu sunt infranate.
Astept sa mai treaca frigurile astea si am sa incep sa iau cauzele posibile prin eliminare (reglaj culbutori, aer fals etc).
Am incercat sa reglez distanta la platina din nou, dar nu pot roti arborele la mana. E normal ? Se va roti mai usor dupa 500-1000 km ? Banui ca si aceste frecari mult prea mari dintre piesele motorului afecteaza in mare masura performantele.

This post has been edited by Lunaticul: 30 Dec 2010, 12:29


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 30 Dec 2010, 13:09
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




da e normal,persoanal am reparat destul de multe dacii si seturi nenumarate puse(nu e o lauda)e normal sa nu poti invartii la mana, ai compresia mare si e normal ca ai set nou,in pus nu sau pasuit segmenti pe camasi si cuzineti pe fusurile vibrochenului,atat pe biele cat si pe palier,am avut cazuri cind am strans la cheie dinamometrica piesele si desi cuzineti aveau o pelicula de ulei pusa de mine pt ungere si ulei in carter electromotorul nu putea pornii motorul,pt ca cuzineti nus exact la cote, daca vrei sa invarti vibrochenul baga o cheie pe "racul" fuliei si invarte dar de jos de sub masina,de preferabil intr-o rampa

30 Dec 2010, 14:13:
si gazul e mai puturos iarna dar ceace relatezi ca ai apasat pedala la fund si nu se tureaza brusc e din avans,parerea mea mergi pe benzina pana termini rodajul si umbla la avans pana cind observi cind ciupesti la maxim turatia el sa se tureze instantaneu

This post has been edited by Magnum_Baracuda: 30 Dec 2010, 13:13


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 30 Dec 2010, 13:20
Post #14


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




auzi ma, cuplu maxim parca e undeva la 3000 rpm,. tu vrei la 2000 de ture cu a 4tra sa te impinga in scaun?

laso usurel inca cateva mii de km, pui ulei bun, si mai vorbim dupa-aia biggrin.gif , de la 3000rpm in sus


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 30 Dec 2010, 13:22
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




rodajul se efectueaza undeva intre 400-800km km rulati se va vedea usor efectul treptat


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 30 Dec 2010, 13:43
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




zici ca pe gaz mere mai bine?atunci primeste benzina putina sau mult.verifica nivelul plutitorului si regleaza.ce carburator ai?Carfil?cum ai reglat amestecul?regleaza platina cum a zis Magnum sau baga in viteza si impinge cate putin pana deschide platina complet.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 30 Dec 2010, 13:59
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Sigur ca motorul nu poate da totul nerodat,ba in carte spune ca abia dupa 3000 km da tot ce poate.Dar nici sa te rogi de el nu e normal,mai ales ca e 1400.Sa nu fie distributia(lantul)nepusa bine la punct dintr-o scapare.Iar avansul l-as regla dupa semne;daca e inneregula vacuumaticulpoti compensa asta din pozitia delcoului la ralanti,acolo merge bine,dar in turati,sarcina avansul e necorespunzator.Dupa semne va fi bun in sarcina cand e mai important.
Nu cred ca e dela set in sine pentru ca inteleg ca si inainta era lenesa.Iar cu un consum de ulei de 1l/1000km motorul nu trage inca rau


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 30 Dec 2010, 14:00
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




aspectul spus ca pe gaz merge bine si pe benzina merge mai puturos motorul, e un semn de intrebare ,regleaza nivelul de benzina desfaci partea superioara a corpului de carburator(capacul) il intorci invers si intre plutitor si corpul carburatorului trebe sa treaca exact o tigare daca esti fumator sau un creion sau mai exact un burghiu de 7 mm,apropo unde iti "scuipa" ciocul de rata cind dai sprit sper ca nu pe peretele carburatorului in interior,si verifica unde "scuipa" si daca are jet


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th July 2025 - 16:55
Forum Renault