Micsorarea rap de compresie pt turbo
![]() ![]() ![]() |
Micsorarea rap de compresie pt turbo
Tonyus |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|||
ABG |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
Raportul de compresie inseamna de cate ori incape volumul camerei de ardere in volumul generat de cursa pistonului in cilindru. Mai putin pompos, trebuie sa stii volumul camerei de ardere si volumul cilindrului pe partea pe care functioneaza pistonul. Zic asta pentru ca nu stiu ce modificari ai facut si daca pistonul urca pana in capat sau mai ramane ceva distanta pana in chiuloasa.
Concluzia ar fi ca trebuie sa dai jos chiuloasa si sa-i masori camera de ardere cu siringa si lichid de frana. Sa vezi si daca iti urca pistonul pana in cap si apoi sa imparti volumele si aflii raportul de compresie. Daca nu s-a inteles, o sa incerc sa fiu mai explicit data viitoare ![]() |
-------------------- |
|
Muttley |
![]()
Post
#33
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(ABG @ 5 Jun 2005, 20:56) Nu am ziz ca difera forta de apasare. Ceea ce ai ziz e corect. Ce spun eu e ca daca suprafata de contact a pistonului cu gazul este mai mare, se pierde mai puti din efectul exploziei din caza ca ea impinge preponderent pistonul si nu chiuloasa. Bun, in cazul asta tu faci referire la ceea ce se numeste "compactitatea camerei de ardere". Aceasta notiune reprezinta raportul dintre volumul camerei de ardere si suprafata camerei de ardere. Se observa usor ca maximul se obtine in cazul camerei emisferice (geometric vorbind, suprafata minima). Dar aici nu intervine in nici un fel suprafata pistonului. Aceasta depinde in mod strict de alezaj. D-le CIUMONK (a se observa ca te iau cu "domnule" desi nu ai nici 16 ani impliniti si deja visezi la dacii supraalimentate ![]() QUOTE Hahahahhahahahaha la ceea ce postez eu, indiferent daca este gresit sau nu ceea ce afirm, ca ma supar e putin spus. Sper sa intelegi si sa tii minte... Am incheiat |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cristidb |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ciumonk @ 5 Jun 2005, 21:40) Hahahahhahahahaha ,pentru orice corp scufundat intr-un fluid(si aerul sau amestecul e fluid) ,forta =presiune x suprafata,deci cu cat suprafata e mai mare cu atat forta e mai mare. Daca tot am ajuns la ora de fizica, forta utila (apasarea in jos) depinde de alezaj nu de suprafata capului pistonului. Chiar crezi ca reinventezi roata? Daca depindea de suprafata capatului pistonului ai fi vazut numai pistoane cu capul cret pentru obtinerea unei suprafete cat mai mari. Forta de apasare data de presiunea in camera de ardere e perpendiculara pe suprafete. In final rezultanta fortelor care actioneaza asupra pistonului e aceeasi indiferent de forma pe care o are. In plus daca pistonul nu are capul drept asupra lui mai actioneaza forte suplimentare care nu sunt utile. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
GIC |
![]()
Post
#35
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 930 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
QUOTE(ABG @ 4 Jun 2005, 19:23) Mai, asta stiam si eu, iar daca vrei simai corect, nu e "oxid de azot", ci "bioxid de azot" sau "dioxid de azot". NOS se foloseste ca denumire generala din cauza ca astia sunt celebri. Stau si ma crucesc ce de chimie a mai ramas in unii. ABG: N2O = protoxid de azot, NO = monoxid de azot, NO2 = dioxid de azot |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#36
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Imi cer scuze,dar nu sunt unul dintre pustii aia cu tot felul de borcane cu marmelada si mustar in cap,care toata ziua se uita numai la MTV si pun la cale cum sa fure masina parintilor.SI apropo masina ar fi condus-o tatal meu.
Nu cred ca trebuie sa te superi.Cu totii avem de invatat.Si eu si tu(eu mai mult e drept). Probabil ca aveti dreptate,sunt prea mic si nici n-am ce cauta in preajma unei masini.Asa ca va rog sa inchideti topic-ul.Am avut si eu un vis care cred ca era realizabil,cu putin ajutor din partea membrilor acestui forum,dar s-a dus si asta. Imi cer scuze din nou pentru jigniri.Ma duc sa ma joc cu papusile si sa-mi sug degetul... This post has been edited by Ciumonk: 6 Jun 2005, 15:43 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
cristidb |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ciumonk @ 6 Jun 2005, 17:41) Imi cer scuze,dar nu sunt unul dintre pustii aia cu tot felul de borcane cu marmelada si mustar in cap,care toata ziua se uita numai la MTV si pun la cale cum sa fure masina parintilor.SI apropo masina ar fi condus-o tatal meu. Nu cred ca trebuie sa te superi.Cu totii avem de invatat.Si eu si tu(eu mai mult e drept). Probabil ca aveti dreptate,sunt prea mic si nici n-am ce cauta in preajma unei masini.Asa ca va rog sa inchideti topic-ul.Am avut si eu un vis care cred ca era realizabil,cu putin ajutor din partea membrilor acestui forum,dar s-a dus si asta. Imi cer scuze din nou pentru jigniri.Ma duc sa ma joc cu papusile si sa-mi sug degetul... Ar fi bine sa incepi cu inceputul, adica fizica multa, matematica si putina chimie, apoi sa intelegi cum functioneaza o masina, apoi sa fii in stare sa o repari,sa o coduci si sa iti dai seama ce nu e in regula si ce vrei de la ea si in cele din urma, cand deja te pricepi bine la mecanica sa incerci sa faci diverse modificari. Dacii turbo mai rar vezi, si putinele care exista au o fiabilitate indoielnica. Nu asa se modifica radical un motor. Am un vis sa pun turbo pe masina si saptamana viitoare il pun in aplicare cu 3 sfaturi de pe forum. O sa reusesti sa o strici. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#38
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Acum iarasi veti spune ca ma dau rotund,dar cu reparatul nu e problema,stiu cum functioneaza,voi chiar credeti ca m-ar lasa parintii sa fac asa ceva daca nu as sti?Nu sunt un novice.Dar vad ca,din cauza varstei mele,nu am cu cine sa discut.Mai bine spuneam ca am 20 de ani si se rezolva.
Cred ca in curand voi termina cu forum-ul asta. This post has been edited by Ciumonk: 6 Jun 2005, 16:15 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
Tonyus |
![]()
Post
#39
|
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
Degeaba inveti "scopul e sa intelegi".Eu cred ca nu e cazul sa va certati .Din cate am observat eu pe acest forum mai sunt si oameni care "o tin pe a lor" si nu vad de ce sa te iei dupa ei.Ai pus o intrebare ,ti se raspunde .Ca faci cum au zis ei sau nu asta decizi tu.
P.S.:Daca asculti de mine ,faci cum vrei.(sorry pentru off topic) This post has been edited by Tonyus: 6 Jun 2005, 20:25 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|
Muttley |
![]()
Post
#40
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mai Ciumonk, mi-am exprimat o simpla opinie pe topicul tau si m-ai luat in ras. Am reactionat in consecinta. NU MAI POZA IN VICTIMA CA NU TE PRINDE! Problema ta (din pct meu de vedere!) este ca ai unele rabufniri de visator si de mare cunoscator pe forum care (cel putin mie imi) atrag atentia... Daca tie ti s-a oferit marea sansa de mai umbla prin jurul unei masini inca de la varsta asta (banuiesc ca asta este situatia ta), probabil datorita suportului moral si financiar al parintilor, nu pot decat sa ma bucur pt tine. Din cauza asta eu te consider oarecum privilegiat. Insa eu consider ca ar trebui sa te temperezi, sa nu te mai refulezi atat pe forum. E doar o parere, daca vrei, un sfat, poti sa tii cont de el sau sa-l ignori, decizia iti apartine. Dar nu mai afirma ca te duci sa te joci cu papusile, ca eu nu te cred, iar cu parasitul forumului... fii serios! Pun gatu' ca ai sa pleci de pe forum cand o sa crape el cu totu' si nu inainte. Numai bine...
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ABG |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(GIC @ 6 Jun 2005, 15:38) Stau si ma crucesc ce de chimie a mai ramas in unii. ABG: N2O = protoxid de azot, NO = monoxid de azot, NO2 = dioxid de azot Ai dreptate. Asa este. Eu ma gandeam la altele - acum caut scuze cred ![]() Oricum, nu mi-a placut chimia niciodata si mai era sa raman si corijent in a IX-a ![]() Bine ca mai corectat ca ramanea o mare prostie scrisa. |
-------------------- |
|
yknot |
![]()
Post
#42
|
![]() just turbo Group: Members Posts: 226 Joined: 29 September 04 From: Braila ![]() |
pt micsorarea raportului de compresie incercati intai cu o garnitura mai groasa, dublu placata(nu incercati cu 2 garnituri ca nu tine)
oricum, este o solutie de compromis.... eu am garnitura acum de 2,5 mm triplu placata |
--------------------
volvo
480 turbo
1990 ex. owner r5 GTT
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
Din tot topicul asta am retiunut doua lucruri:
1: o explicatie si descriere foarte plastica: QUOTE(cristidb @ 6 Jun 2005, 14:00) Daca < forta> depindea de suprafata capatului pistonului ai fi vazut numai pistoane cu capul cret pentru obtinerea unei suprafete cat mai mari. 2: solutia cea mai simpla e o garnitura mai groasa (eu as indica aluminiu) |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#44
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Imi pare rau ca m-am comportat asa.Ai dreptate,sunt privilegiat.Am vrut un sfat si nu "am pozat in victima"(sau poate ca nu mi-am dat seama).Oricum imi cer scuze.As vrea sa revenim la subiect.
Am facut o reprezentare vectoriala a fortelor in cazul pistonului reliefat sau scobit si am vazut si eu ca apar forte inutile. Garnitura se face din carton(sau alt material) gros +inele de cupru sau aluminiu sau se face integral din cupru/aluminiu(am vazut la BMW asa)? Trebuie sa caut in orasul meu o matrita pentru garnitura. Si cum adica dublu/triplu placata? This post has been edited by Ciumonk: 7 Jun 2005, 12:35 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Ai doua variante:
1. pastrezi turbina asta, si schimbi axa cu came, bagi un profil de Alpine turbo pe 240 grade. Va pleca turbina de joc cu axa asta. 2. schimbi turbina Ce turbina ai? T3? |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#46
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
KKK 26.De pe un Audi.0,2 mm e joc mic,maxim pt turbina asta e 0,42mm.Si jocul l-am masurat cu un ceas comparator,nu ochiometric
![]() Daca gasesc T3 sau T2 il cumpar,dar slabe sanse sa mai existe asa ceva(SH si in stare acceptabila).Poate nu stiu eu.... This post has been edited by Ciumonk: 7 Jun 2005, 13:22 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#47
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
Pai cum nu sti ?...Nu am zis eu vand turbina,cumpar turbina ?
![]() Io am T3 AiResearch de 1.6 racita cu apa,o turbina minunata,pacat ca nu pot sa o folosesc la capacitatea maxima...Imediat ca imi gasesc una originala de GTT sau macar ceva turbo de 1.4 benzinar,am si vanduto (tratata numai cu castrol XLT) This post has been edited by tm8bnz: 7 Jun 2005, 20:40 |
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
BNZ, raspunsul de sus era pt tine, gresisem topicul ! Eu am T3 de alpine turbo, dar nu e racita cu apa. Daca ii bagi axa cu profile pe 240 grade, poti tine turbina aia. Vezi cum iesi mai ieftin.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tm8bnz |
![]()
Post
#49
|
![]() turbomatic Group: Members Posts: 379 Joined: 13 March 05 From: RO,TM ![]() |
HAH,pai ai gresit topicul,oricum buna informatia...fa un pret la aia de Alpine T,acuma ma zgarii pe ochi ca am dato pe a mea ce am avuto.
|
--------------------
Dacia 1.3T / Renault
5 GTT
- 1986 / 1988
- TM8BNZ / TM88BNZ
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Poti sa o folosesti insa o sa ai un lag apreciabil. Am auzit ca o metoda prin care turbinele foarte mari se folosesc la motoare mici (si aici vorbim de turbine de max 3 bar pe 1,8 sau 2,0) este sa pui clapeta de acceleratie pe admisie inainte de turbo. Asta da voie turbinei sa se invirta in gol cit timp ai clapeta inchisa si sa micoserze mult lagul cind deschizi.Nu stiu cit de practic e la carburator.
Sau sa faci ca la 911 Turbo(vechi) sau Focus RS, o clapeta pe o conducta paralela de admisie care sa stea deschisa cit timp clapeta de acceleratie sta inchisa. Asta o sa dea voie turbinei sa se invirteasca in gol si cind deschizi acceleratia, hop ai presiune de supraalimentare. |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#51
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Sistemul asta e indispensabil pe un motor turbo serios.Suapapa e comandata de vacumul care se produce sub clapeta.
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
yknot |
![]()
Post
#52
|
![]() just turbo Group: Members Posts: 226 Joined: 29 September 04 From: Braila ![]() |
pur si simplu montezi un BOV (blow off valve) si turbina va continua sa se roteasca si dupa inchiderea clapetei, astfel diminuindu-se lag-ul.
p.s. triplu placat inseamna ca peste clingheritul armat se acopera cu 3 straturi de otel aluminizat, 2 pe o parte si 1 pe cealalta parte. This post has been edited by yknot: 15 Jun 2005, 10:24 |
--------------------
volvo
480 turbo
1990 ex. owner r5 GTT
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#53
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Bun si de unde fac eu rost de garnitura x-placata?
This post has been edited by Ciumonk: 15 Jun 2005, 19:38 |
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
yknot |
![]()
Post
#54
|
![]() just turbo Group: Members Posts: 226 Joined: 29 September 04 From: Braila ![]() |
pe mine m-a costat garnitura 1 mil
|
--------------------
volvo
480 turbo
1990 ex. owner r5 GTT
|
|
Ciumonk |
![]()
Post
#55
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
De unde?Facuta artizanal,la comanda,adusa de afara,de unde si cum?
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
yknot |
![]()
Post
#56
|
![]() just turbo Group: Members Posts: 226 Joined: 29 September 04 From: Braila ![]() |
Facuta la un atelier specializat in garnituri, BETON, n-am vazut nici una noua care sa arate ca asta, pe net am gasit similara cu 170Eur.
Atelierul e in Galati. |
--------------------
volvo
480 turbo
1990 ex. owner r5 GTT
|
|
DNVallY |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 12 December 06 ![]() |
Salut la toata lumea.... Ma poate ajuta si pe mine cineva? Am un BMW e 21 318i pe carburator si o turbo suflanta de pe un motor de 2500 tdi. Intrebarea mea este cum as putea sa o adaptez motorului fara sa ii schimb pistoanele sau ate chestii. Am ceva cunostinta de mecanica adica in sensul ca desfac motorul si i-l adun la loc, dar nu ma pricep la modificari... din cate am vazut motorul asta are rata de compresie de 10:1.
|
--------------------
BMW
e21 318i
1979
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#58
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
intra pe www.bmwclub.ro si intebi acolo mai bine;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
treietaje |
![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 3 March 07 ![]() |
salutare,daca vreti garmitura faceti comanda la fartec bv si ziceti pt ce vreti si va fac baieti aia una jos palaria,si nu incercti sa puneti tupbo pe dacie ca o sa sporgeti motorul.un compresor mic merge dar o turbina e deja prea mult pt saraca dacie.va spun din experientaam spart 3 motoare si sunt pe cale sa il sparg pe al 4 lea.plus ca trebuie sa modifici f mult.orcum bafta!!!
|
--------------------
dacia
break
89
- bt 02 vze
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Alt expert care vorbeste aiurea! O sa spargi 10 motoare daca le faci prost.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 13:31 |