DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Intreruperi la motor, variatii de turatie?

mihai_alina
post 28 Dec 2010, 19:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 28 December 10
From: Deva




Buna tuturor, va respect si va citesc comentariile saptamanal, pana acum orice problema am avut cu dacia mea le-am rezolvat doar citind informatiile de pe acest site, dar acum m-am impotmolit. Sa va povestesc: am o dacie fabr.in 98 pe carburator si la mine e de 3 ani. De asta-vara merge motorul intrerupt parca da sa moara ,dar nu moare si cand e rece si cand e cald la fel am incercat si in sarcina si face la fel doar ca la turatii mari nu se mai simte insa se vede pe turometru si ma innebuneste ca are ceva si nu stiu ce. Am schimbat
- platina de nu stiu cate ori
- surubul de la delcou ce-l cu izolatia aceea de plastic pe el
- capacul delcou
- am trecut de pe aprindere tranzistorata pe condensator (am inlocuit si condensatorul)
- am schimbat luleaua
-am schimbat bobina
-am desfacut si curatat carburatorul ( asta mi l-a curatat si montat un profesionist)
-am schimbat fisa de la bobina la delcou
- am schimbat furtunul acela de la galerie la carburator ( ce-l care parca are o diuza in el)
- am schimbat contactul (asta pentru ca facea fitze)
- buji curatate. banuiesc ca nu e de la fise sau buji ca se vede o diferenta la motor atunci cand scot o fisa. Ar putea fi corpul delcoului sau ce altceva?
Sper sa nu fie ceva din motor ca acolo mi-e groaza sa ma bag.
Daca aveti vreo ideea va rog.............


--------------------
Dacia Logan 2006 - dci - hd-11-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 28 Dec 2010, 19:46
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




culbutorii ar trebui reglati

This post has been edited by krapcarasu: 28 Dec 2010, 19:47


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 28 Dec 2010, 20:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




vezi la ștutul de al de la galerie ,sa nu fie infundat,schimbai filtru de aer ,poate e plin de praf si gize,si atentie la jiglorul de relanti,dal 1 sfert de tura inapoi,si vezi cum merge. te salut.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_alina
post 28 Dec 2010, 20:07
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 28 December 10
From: Deva




deci nu are rost sa caut un nou delcou?
faptul ca am mers cu ea vreo 4 luni asa ar fi putut strica si altceva?


--------------------
Dacia Logan 2006 - dci - hd-11-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 28 Dec 2010, 20:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




Joc in ax ai? Daca misti de rotor stanga-dreapta simti arcurile centrifugalului?Intai regleaza culbutorii,daca mergi mult cu o evacuare care nu inchide bine arzi supapa . Vezi si de aer fals


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 28 Dec 2010, 23:19
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




eu nu am joc la ax absolut nimic numai am obsevat ca varfurile axului sunt diferite adica una e cu putin mai mic decat alta...si la relanti nu sta sub 900rpm fiindca tremura motorul si se opreste.la 900rpm sa zic ca merge rotund.am verificat aer fals nu trage la servofrana.am reglat culbutorii am schimbat tot la aprindere.asa face si pe benzina si pe gaz


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elvis&ionut
post 28 Dec 2010, 23:30
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 27 August 10




vezi ca ai avansul mic si schimba fisele cu unele "TESLA"
aceiasi problema aveam si eu avans mic si fise proaste.


--------------------
dacia dacia 1310L 1999 - MH 85 FIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 28 Dec 2010, 23:39
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




stiu sa reglez avansul am schimbat si fisele acuma am fara rezistenta.inainte am avut de urziceni dar nici o modificare.nu cred ca cu tesla va merge mai bine


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 29 Dec 2010, 14:03
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




vezi si cu pompa de vacum are un rol si aia,sa nu aiba membrana sparta


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 29 Dec 2010, 14:05
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




capsula vacumatica functioneaza nu e sparta membrana.adica daca trag cu gura misca frumos platina mobila.

This post has been edited by Kiraly: 29 Dec 2010, 14:12


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 29 Dec 2010, 23:52
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




vezi sa nu traga aer fals la talpa carburatorului,deobicei talpa carburatorului e usor ovalizata,vezi sa nu traga aer fals pe acolo


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rodi
post 30 Dec 2010, 00:27
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 648
Joined: 2 November 10




QUOTE(mihai_alina @ 28 Dec 2010, 19:37)
Sper sa nu fie ceva din motor ca acolo mi-e groaza sa ma bag.
Daca aveti vreo ideea  va rog.............
*



Pinion ax delco.


--------------------
--- --- --- - ---
E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 30 Dec 2010, 09:54
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




"
QUOTE(mihai_alina @ 28 Dec 2010, 19:37)
Buna tuturor, va respect si va citesc comentariile saptamanal, pana acum orice problema am avut cu dacia mea le-am rezolvat doar citind informatiile de pe acest site, dar acum m-am impotmolit. Sa va povestesc: am o dacie fabr.in 98 pe carburator si la mine e de 3 ani. De asta-vara merge motorul intrerupt parca da sa moara ,dar nu moare si cand e rece si cand e cald la fel am incercat si in sarcina si face la fel doar ca la turatii mari nu se mai simte insa se vede pe turometru si ma innebuneste ca are ceva si nu stiu ce.
Daca aveti vreo ideea  va rog.............
*

" a mai spus un coleg mai sus si eu am aceeasi parere , regleaza culbutorii ca sigur sau dereglat si daca mai continui sa mergi in ritmul asta posibil sa arzi supape(le)


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 30 Dec 2010, 13:47
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




bine o sa ma uit la talpa carburatorului.am si un pinion acasa incerc si cu ala


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 30 Dec 2010, 14:15
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Daca"joaca"turometrul,trebuie sa tinem seama ca el numara scanteile.Inseamna ca apar neregulat.As verifica alimentarea bobinei.As decupla si turometrul sa nu cumva sa fie o problema pe circuitul lui.Ca restul inteleg ca s-au verificat si prin inlocuiri de piese.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 30 Dec 2010, 14:18
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




da joaca si la mine turometrul de aia cred ca este de la aprindere ceva


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panaiteiancu
post 30 Dec 2010, 14:40
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 85
Joined: 22 February 10




Mai mult ca sigur trage aer fals, trebue sa dai jos carburatorul si sa-i planezi talpa de asezare, verifica si cala de textolit sa nu fie fisurata si inlocuieste garniturile de clingherit, dai cu putin mastic intre ele. Aer fals mai trage si pe la furtunul de servofrana sau supapa acestuia, verifica cu mare atentie. Cum este nivelul in CNC? Pinionul de antrenare delco se manifesta negativ in toate treptele de turatie, nu numai la relanti asa ca este putin probabil, aceeasi treaba si cu jocul la tacheti.
Eu personal inclin sa cred ca este defectiune de aprindere nu de carburatie.
Sunt lucruri minore in aparenta dar care au efecte majore!
Spune-ne ce-ai rezolvat.


--------------------
DACIA NOVA GT 1998
MOTTO: Nu folositi baterii epuizate la tastatura! mananca litere, fac greseli de ortografie, fac greseli gramaticale si nu va intelege lumea !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davidut5
post 30 Dec 2010, 14:43
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 9 July 09
From: Alexandria




Pai si daca da un rateu de la carburator, nu scade turatia si implicit nu cade acul turometrului?

La dacia mea daca scad relanti-ul sub 900 trepideaza rau, nu da rateuri, doar trepideaza. Sa fie de la culbutori? Sa-i reglez mai slab?


--------------------
Volkswagen Jetta 1991 wolfburg, 19e - TR-01-LOW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 31 Dec 2010, 14:50
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




daca trepideaza la rece e normal la cald nu are voie-inseamna ca nu merge rotund si verifica distanta intre platini curata capacul delcoului si contactul de la lulea,misca usor delcoul incat sa mearga rotund dar atentie motor sa fie cald reglajul se face la cald ,cind vine vb de culbutori daca nu tacaie cu un zgomot la "urchea muzicala"nu are rost sa umbli


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 1 Jan 2011, 11:41
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




Salut ! si LA MULTI ANI ! tuturor colegilor de la DACIA CLUB o precizare pt. @Magnum_Baracuda ",cind vine vb de culbutori daca nu tacaie cu un zgomot la "urchea muzicala"nu are rost sa umbli " pai asta e problema ca nu intodeauna culbutorii se deregleaza sa-i auzi cu "urechea muzicala" si daca se strang in sensul ca ramane fara toleranta simtoma e de a functiona motorul cu trepidatii la relanti si turatie usoara ca la turatie mai mare deja nu se mai simte asta pana se 'arde" o supapa de evacuare dupa aia se simte si-n turatie mare si la buzunar...! pt. @davidut "Sa-i reglez mai slab? " la pocnitoarea mea biggrin.gif merg cu reglajul culbutoriilor mai mare (A/E;20/25) de mult timp (asta cu conditia de a face reglajul mai des aprx. 7000 km. sau cand simt ca motorul incepe sa functioneze desordonat la relanti apropo de discutia de mai devreme, dar nu e o regula generala pt. ca eu folosesc GPL si la tipul asta de combustibil se deregleaza evacuariile mai repede<se strang>) si a-i sa simti o comportare usor mai sportiva a motorului .

This post has been edited by george 07: 1 Jan 2011, 12:26


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 1 Jan 2011, 14:41
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




si daca jocul este mai mare la culbutori decat trebuie nu mai trepideaza motorul la ralanti?numai tacanitul se aude?trepideaza numai daca jocul este prea mica?


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 1 Jan 2011, 15:59
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




QUOTE(Kiraly @ 1 Jan 2011, 14:41)
si daca jocul este mai mare la culbutori decat trebuie nu mai trepideaza motorul la ralanti?numai tacanitul se aude?trepideaza numai daca jocul este prea mica?
*


in primul rand pentru o functionare silentioasa la relanti trebuie sa te asiguri ca admisia motorului este etansa (fiind inclus 'tulumba" servo cu racordurile adiacente+etansarea corecta a capsulei vacumatice cu racordurile aferente)si de aici incepem cu admisia in fiecare cilindru sa fie cat mai egala (de aceea am subliniat faptul ca trebuie reglati culbutorii sa te asiguri ca acestia nu sau dereglat <strans> pe parcursul timpului) este de ajuns un singur culbutor sa fie putin mai strans si de aici desechilibrarea deja se simte la functionarea motorului , iar 'tacanitul" cum spui nu se aude pt. ca teoretic toti culbutorii sunt reglati rel. egali <am spus relativ ca depinde de cel care face reglajul cat este de experimentat sau de plictisit de meserie> executa ce am descris mai devreme si la urma sa -mi dai un raspuns , ai sa vezi ca o sa scapi si de fenomenul de balbaire care se aude si-n evacuare (toba).








--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 1 Jan 2011, 16:10
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




deci la servofrana nu trage fals am verificat.nici la capsula vacumatica. culbutorii am verificat si am reglat.dar nu stiu cum stau supapele merg numai pe GPL si foarte probabil ca supapele sunt plin cu depuneri.deci daca admisiile le las asa si maresc putin distanta la evacuari oare rezolv ceva?mentionez ca la sarcina se comporta foarte bine trage foarte bine pe gaz.


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 1 Jan 2011, 20:03
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




Daca motorul functioneaza numai cu GPL ce te face sa crezi ca au depunere de calamina ? "deci daca admisiile le las asa si maresc putin distanta la evacuari oare rezolv ceva?" rezolvi o treaba dar pe jumatate , scuza-ma ca te intreb , treaba asta o faci pt. tine ? sau probabil vrei sa vinzi masina ? ai spus ca ai efectuat reglajul culbutorilor spunemi te rog ce metoda folosesti , descrie mai detaliat ...


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 1 Jan 2011, 21:27
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




pentru mine bineinteles.nu vreau sa vand masina.la reglajul culbutorilor am folosit metoda scrisa de BOA in topicul reglaj culbutori.deci semn volanta si pipa distribuitor.atunci o sa incerc cu jocuri mai mari
de aia cred ca am depunere ca am respectat distantele de jocuri recomandate si totusi nu-mi place cum merge.am vazut ca au avut si altii astfel de problema.si daca sunt depuneri pe supape bineinteles ca trebuie joc mai mare nu?din ce crezi ca vreau sa vind masina?

This post has been edited by Kiraly: 1 Jan 2011, 22:18


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 2 Jan 2011, 09:18
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




Salut ! nu vreau sa te superi ca te-am abordat cu astfel de intrebari , dar eu cand stiu ca nu-mi merge ceva la masina nu am liniste pana nu rezolv problema , din ce ai scris a-m ramas cu ideea ca nu a-i fi hotarat sa umblii , iar ca ai folosit distanta standard de reglare nu are nici o treaba cu depunerea de calamina , repet daca motorul functioneaza cu GPL nu are depuneri de calamina . Metoda de reglare care este indicata chiar si de constructor este metoda "supapei de evacuare deschisa" , daca nu o cunosti o gasesti in materialul urmator la pag. B 19 :manual reparatii DACIA de C . MONDIRU iar distanta de reglare a culbutoriilor este A/E 20/25 cu motorul rece. Daca ceva nu functioneaza corect undeva este o greseala , de aceea cred ca greseala la tine este metoda de reglare , nu spun ca nu e buna dar indicat si chiar foarte sigur este metoda indicata in materialul de mai sus(pag. B 19). am uitat sa specific ca reglajul dintre capul supapei si culbutor cu lera spion respectiva sa-l faci cu o usoara frecare intre partile de contact. Spor la lucru !

This post has been edited by george 07: 2 Jan 2011, 09:37


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 2 Jan 2011, 11:51
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




La multi ani in tuturor de pe Dacia Club,te a indrumat foarte bine george 07,regleza culbutorii si apoi spunene daca iti merge motorul rotund


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 2 Jan 2011, 14:06
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




stiu si cu metoda supapa de evacuare deschisa dar nu am incercat.o sa incerc si revin cu rezultatele numai ca nu am timp acuma sa umblu la masina.asa sunt si eu nu stau pana nu rezolv problema


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
davidut5
post 4 Jan 2011, 17:39
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 9 July 09
From: Alexandria




Eu am reglat ambele supape cu pistonul in compresie. Dar nu am pus pana acum 20x25, nu prea imi place tacanitul ala urat. O sa incerc, sa vad cum merge.


--------------------
Volkswagen Jetta 1991 wolfburg, 19e - TR-01-LOW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 4 Jan 2011, 18:29
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 921
Joined: 21 May 10




cand ai reglat?inca nu ai incercat?


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2024 - 01:46
Forum Renault