DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> consum nova gti, iarna

chris.25iun
post 1 Jan 2011, 23:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 1 January 11




Am si eu o intrebare vi se pare normal consumul de 7 extra urban iarna (mers 90-100) la nova gti care asta-vara era undeva in jurul la 5 la un mers economicos (mers 80-90 cu schimbat intre 2000 si 2200 rot/min) si la alergat viteza in localitate 80-90 si afara 120-160 imi lua 6,5-7. Precizez ca eu mufa de la sonda lambda nu o mai am conectata de cand am luat masina asa era ea desfacuta si daca nu am avut probleme in privinta asta nu am conectat-o cert e ca nici nu stiu unde vine chiar daca m-am uitat eu pe ici pe colo


--------------------
dacia nova gti 2000 / gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 2 Jan 2011, 11:44
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




pai e normal inca stai bine avand in vedere ca ai deconectata sonda lambda,Ma gandesc ca a fost deconectata fiindca e defecta si in loc sa o schimbe a deconectat-o caci asa e la noi .Eu zic sa o conectezi si sa te duci pe tester cu ea cacia colo iti arata daca functioneaza sau nu,mufa o geseti undeva pe langa tubul primar de evacuare si esta mai greptunghiulara si de culoare albastra (asa e la mine cel putin)

<span class='edit'>2 Jan 2011, 12:47:</span>
SENZORUL OXIGEN (LAMBDA)

Senzorul oxigen (Lambda) este fixat pe tubul de coborare primar, inaintea convertorului catalitic si are rolul de a determina continutul de oxigen din gazele de esapament, a carui valoare este functie de dozajul amestecului carburant. Se compune din urmatoarele elemente:

1. Elementul ceramic (ZrO2);
2. Tub protector cu trei fante;
3. Corp metalic filetat;
4. Carcasa protectie;
5. Conexiune electrica;
6. Element de incalzire a sondei.

Modul de functionare al senzorului se bazeaza pe proprietatea ceramicii de a conduce ionii de oxigen, la temperaturi intre 300 – 8000C. Suprafata exterioara a elementului ceramic este in contact cu gazele de esapament arse, iar suprafata interioara este in contact cu aerul curat. Ca urmare, intre cele doua suprafete ale ceramicii va apare o variatie de tensiune, ce va fi transmisa la unitatea de control electronica (pin 9, pin 10). Aceasta compara valoarea primita cu cea din memoria sa, corespunzatoare raportului stoichiometric λ = 1, conditie esentiala pentru a realiza depoluarea cu ajutorul convertorului catalitic.
Principiul de reglare in bucla inchisa cu sonda Lambda este conform schemei:




Pentru ca senzorul de oxigen sa intre in functiune cat mai repede dupa pornirea motorului, acesta este incalzit cu o rezistenta incorporata, de tip PTC = coeficient de temperatura pozitiv.
Traseul de evacuare al gazelor de ardere trebuie sa fie perfect etans pentru a nu avea erori de masurare a continutului de oxigen din gazele arse.
Cuplul de strangere la fixarea senzorului este de 40 – 60 Nm.
IMPORTANT: Se va folosi numai benzina fara plumb; in caz contrar, senzorul si catalizatorul vor fi distruse. Senzorul oxigen se distruge in cazul supraincalzirii cauzate de pornirea dificila sau de functionarea defectuoasa a motorului.

Corelatia dintre valoarea λ si dozajul amestecului este aratata in urmatorul grafic (Fig. 26).
Valorile limita ale tensiunii sunt Uλ = 0,9 V pentru un amestec bogat si Uλ = 0,1 V pentru amestecul sarac. Intre acestea exista valoarea Uλ = 0,45 V, tensiune de referinta, ce exista in memoria calculatorului si pe care o foloseste in cazul defectarii sondei λ, motorul continuand sa functioneze.
Valoarea λ1 = 1 ± 0,02 este cea in zona careia are loc saltul de
tensiune caracteristic elementului ceramic, realizat in acest caz pe baza de ZrO2.
Pentru a masura tensiunea generata de sonda λ se utilizeaza un voltmetru ce are rezistenta interna RI = 10 MΩ. Acesta se va bransa la sonda λ (pinii 3 si 4) sau la unitatea de control electronica (pinii 9 si 10).

This post has been edited by ghitza: 2 Jan 2011, 11:50


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chris.25iun
post 3 Jan 2011, 03:25
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 1 January 11




Ok ms. Am mi observat o chestie astazi venind de la constanta pe A2 spre bucuresti mers o medie de 110 km cu ridicari si peste 150 de km mi-a consumat la fel tot in jur la 7. Ciudata masina smile.gif) tin sa cred ca ei ii place alergata biggrin.gif. App o sonda de genu acesta cat sa ma ajunga?

3 Jan 2011, 03:27:
Precizez ca in masina erau 4 persoane si portbagajul full. Nush ce sa mai zic de ea

This post has been edited by chris.25iun: 3 Jan 2011, 03:27


--------------------
dacia nova gti 2000 / gti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th July 2025 - 01:00
Forum Renault