Cutie viteze, Cum sa o aleg?
![]() ![]() ![]() |
Cutie viteze, Cum sa o aleg?
ghitza |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|||
Ciorapel |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
QUOTE(george 07 @ 2 Jan 2011, 10:02) @Ciorapel daca demontezi capacul din spate al cutiei si montezi pinioanele treptei a 5 a de Nova ai sa ai cutie tip 3 din descrierea ta si nu mai e nevoie sa o schimbi ... Din cate spuneau colegii de pe forum se poate face schimbarea doar -> de la tip 1 sa treci la tip 2, si de la tip 2 sa treci la tip 3; la mine (cu tip 1) diferenta de turatii intre treapta 4 si treapta 5 este de 200 rpm, iar 3000 rpm sunt cu 4 la 70 km/h. This post has been edited by Ciorapel: 2 Jan 2011, 10:56 |
--------------------
r
m
2
|
|
george 07 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
La cutia cu 4 , jugul are alta configuratie (forma) la primele cutii cu 5 trepte au fost juguri din 2 bucati acelasi model ca la papuc cu tractiune spate , si pt. @Ciorapel diferenta raportului care-l spui (1-2-3)este dat de pinionul de atac si grupul conic , care si acesta este de 2 tipuri , dar se poate monta fara nici o problema combinatia pinioanelor vit. 5 de Nova .
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
0000 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Eu am jugul dintr-o bucata..nu este nici o suparare ca m-ai corectat.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
eu am o cutie in 5 trepte montata de fostul prop,snt multumit de ea.daca merg cu 90 la ora constant la drum intins,nu consuma mai mult de 5,5 la suta.daca dispui de bani monteazai si tu una ,nu osa-ti para rau.
|
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
Cutiile la mana a doua, mai ales din 72 au multi ani de intrebuintare, nu cred sa fie in stare f buna vre-o una, daca au fost desfacute, automar s-au introdus si piese de calitate mai scazuta, insa poti incerca o cutie in 5 ceva mai noua, gasesti destul de ieftin, eu pe cea din 83, am motor cu palier marit e facut de 1.4, si cutie in 5 tr, la 2800 turatii am 100 km/ h, 110 km / h la 3000 , iar deja la 3500 undeva la 130-140, ceea ce tu faci cu, cutia ta doar 75, km /h. Alegerea ta.
|
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
0000 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Mi-am luat in cele din urma o cutie de viteze in 5 trepte model 365-13..ce rapoarte are modelul asta?..ese de fuga sau de tractiune?
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
Mefisto966 |
![]() ![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 10 December 10 From: Lumea care o cunoastem ![]() |
Vezi sa fi avut intotdeauna destul ulei, eu am o cutie de viteze, care pierde ulei - cel putin a pierdut, pana cand am cumparat masina - si e ceva mai zgomotoasa la traseu, un fel de "cantec" ca la tractoare si camioane... Cutiile de viteza pana in 1975 n-au avut contact la marsarier, si sunt pe tractiune. Masina mea are pe acte Vmax135, dar eu nu am mai incercat, la 110 e terminat experimentul, oricum masian are deja 37 anisori la rand, ma gandesc, cu 70 nici eu nu voi vrea sa fiu alergat ca pe vremuri la armata, tu poate da?
![]() Aha, acum am vazut, ca ti-ai cumparat o cutie de viteze pe 5 trepte. Ei, treapta a 5a este mai degraba pentru economie si reducerea emisiei acustice - adica masina va deveni ceva mai silentioasa la viteze mai mari. De fuga nu este - R12 din 1976 avea 5 trepte, Vmax a fost de 157km/h fata de 135km/h la cea cu 4 trepte. Si poti face racordul fara nici o problem al amotor? Cat te-a costat cutia de 5? ![]() This post has been edited by Mefisto966: 3 Jan 2011, 18:18 |
--------------------
Renault
12
1973
- 3BV780 Mare-i gradina lui Dumnezeu...
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
0000 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Am ceva pdf-uri dar nu zice nimic despre acest model..poate in mondiru dar nu il am..
![]() |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Cumpara-l!
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
george 07 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
0000 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Pe asta il am si eu dar nu zice nimic de 365-13..
![]() |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
george 07 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
Si ce este asa greu sa vezi ca :CV.352 are capacitatea uleiului de 2 litri , si CV. 365 are 2,5 litri ; iar '-13" este indicele dat de fabricant care daca nu s-a umblat in cutie cel mai probabil ai pinionul de atac (arbore primar sau <balador>) cu 9 dinti si coroana gr. conic cu 34 dinti .
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
0000 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Tocmai asta vreau sa stiu: rapotul grupului conic (zici tu 9x34) si celelalte rapoarte de viteze..ii dau jos pana la urma capacul din spate sa vad macar la treapta 5 ce raport are.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
george 07 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
daca nu ai montat cutia pe masina mai bine o demontezi complet si verifici eventual sa schimbi ce piese au uzuri pronuntate (inelele de bronz de la trenul mobil ) .
This post has been edited by george 07: 4 Jan 2011, 16:30 |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
0000 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Nu am desfacut niciodata o cutie..este complicat de schimbat?..am vazut ca sunt pe acolo ceva arcuri, bile, pene. Ce mai trebuie schimbat in afara e planetare pentru a monta cutia pe masina?
This post has been edited by 0: 4 Jan 2011, 17:36 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
ghitza |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
daca nu ai desfacut las-o moarta o strici mai rau,dute al cineva care a mai facut treaba asta
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
se schimba oblogat exista o diferenta jugul are alt format la cutia de 5 trepte de viteza(are o bucla plus o gaura ) si la cutia de 4 are alt format(are o bucla)
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
dorinromeo |
![]()
Post
#50
|
![]() inca incepator Group: Members Posts: 160 Joined: 5 February 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
<daca nu ai montat cutia pe masina mai bine o demontezi complet si verifici eventual sa schimbi ce piese au uzuri pronuntate (inelele de bronz de la trenul mobil ) .> da, ai dreptate! "george 07"
si eu mi-am facut de lucru azi si am schimbat cutia in 5 (din cauza ca auzeam niste harsaieli in mers, oricum nu foarte grav, mai grav era ca ma innebunea un zgomot de trepidatie la relanti (cand calc ambreiajul, zgomotul dispare), mi s-a spus ca ar fi de la bucsa de bronz din capatul axului cutiei sau "priza directa" cred, cum am spus, am pus una in 4 trepte, cica cu pinioane noi, ... am schimbat bucsa, am plecat fericit, si... n-am ajuns la primul stop ca deja suna la fel, trepidatul acela nenorocit. plus ca asta mai si fluiera de la 50-60 km/h. am bagat T90, mm-a innebunit mecanicul,dar totusi cred ca nu de la ulei fluiera si vajaie. acum imi e totuna. oricum nu mai stiu ce sa ii fac. daca mai aveti idei, inca sunt receptiv, daca nu, resemnat. p.s. cine nu are de lucru, sigur (si singur) isi face! |
--------------------
Dacia
1310
1998 Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#51
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Greseala a fost ca ai bagat T90.Cind am schimbat uleiul si am pus marmelada de asta pina se incalzea motorul si implicit si uleiul in cutie se auzeam cum mergeau sincroaneel si pinioanele prin cutie.Schimba si tu cu un ulei mai de Doamne ajuta.Au am Mol 80w90, e ieftin, dar il cam si pierd, pina nu fac cutia nu pun unul mai bun.
|
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
nu stiiu cum e la voi eu am T 90 nu vajaie nu suiera nu fluiera si cutia e originala masini (din 81') si numai T 90 i sa pus ,incearca un ulei cu vascozitate redusa ,oricum vascozitatea se modifica f putin cutia de viteza are decat incalzire prin cedare termica de la motor,vedeti sa aveti supapa aia de presiune se intampla dese ori cind e astupata
si creaza disconfort si neplaceri |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
adriano94 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
0000 scuze ca scriu pe topicul tau, am si eu o intrabare: am o cutie in 5 trepte si se invart rotile cam greu, prima data am crezut ca e din cauza franelor(ramas blocat pistonasul), dar dand etrierii jos am remarcat ca se invart tot greu!!!care este problema??Mentionez ca am masina de vreo 2 luni si nu stiu ce e prin cutie, doar ca i-am schimbat uleiul(T90), se poate sa fie din grup(parca asa se numea) sa fie prea strans??Multumesc
|
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|
Ov |
![]()
Post
#54
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
sa nu fie rulmentii din fuzeta
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
adriano94 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
m-am gandit si la asta,dar nu ar trebuii sa faca un zgomot ceva??
|
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
mai de graba rulmentii de fuzeta ,am patito si eu primele serii cind ma luase "dragostea" de cutii de viteze
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
adriano94 |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
pai si ce sa aiba??sparti,gripati??
|
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
prea stransi mai desfaci,vezi sa nu aiba gunoaie,iti spune singuri ce au,poate au ramas fara ungere,etc
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
adriano94 |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 279 Joined: 30 May 09 ![]() |
o sa ma uit,dar sa se mai incalzeasca vremea, pana atunci merge si asa
![]() This post has been edited by adriano94: 11 Jan 2011, 15:00 |
--------------------
dacia
1310
2002 Li
- XX 11 NED
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 08:49 |