Ce se intampla daca folosesc roata de rezerva, Doar pentru SLZ Scala
![]() ![]() ![]() |
Ce se intampla daca folosesc roata de rezerva, Doar pentru SLZ Scala
bomicabomic |
![]()
Post
#31
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
b64chr |
![]()
Post
#32
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 15 Jun 2005, 14:10) Nu mai Marius, daca ai Scala ai 4 jante de aliaj si una de tabla=rezerva. Deci daca pui rezrva ai 3 roti de un fel si ina de altu. Deci.....nu depasi 120 km/h. Eu cu rezerva pe spate nu am simtit nici cea mai mica instabilitate la 140-150. Diferenta de raza este de 1,6%, deci f. mica si nici diferenta de greutate nu cred sa fie foarte mare. Totusi mentionez ca am mers si cu rezerva pe fata si parca am simtit o mica jena in volan (n-am mers mult deci nu bag mana in foc, poate mi s-a parut). |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#33
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Habar n-am ce si cum este, eu am explicat de ce producatorul pune bulina cu limitare de viteza .
PS: pentru Marius, este o forma prin care in eventualitatea unui eveniment, Dacia, este absolvita de orice vinovatie. Te-a avertizat. This post has been edited by bomicabomic: 15 Jun 2005, 15:41 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Marius |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Mda. Trebuie sa recunosc (,) ca la aspectul asta nu m-am gandit.
![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
i96nds |
![]()
Post
#35
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Gata, intrucat am ajuns inapoi in minunata noastra patrie, trebuie sa rezolv problema legata de acea roata buclucasa ce a luat o groapa si mai buclucasa.
DECI: 1. Pot sa merg la asigurator si sa cer despagubire? Deci mi se despagubeste si janta dar si cauciucul ? Mentionez ca janta e ovala si cauciucul are galme. Ce trebuie sa fac in acest caz ? (ASIBAN) 2. CUM pot sa ma asigur ca nu s-a mai stricat si altceva cu ocazia socului ? De ex. pivoti, amortizor etc. Bucsele de la bara stabilizatoare oricum am de gand sa le schimb dupa celebra intalnire cu groapa la 110 km/h... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
kaspersky |
![]()
Post
#36
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pt. punctul 1:
- te duci la politie si declari ce si cum s-a intimplat iar ei o sa-ti faca constatarea - te duci la asigurator cu hirtogaria de la politie, cu janta si cauciucul (de preferat caucicul sa fie montat pe janta si umflat ca sa-i poata face poza) |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
Liviumac |
![]()
Post
#37
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 4 May 03 From: Bucuresti ![]() |
salut. solenza scala, jante din aliaj
niste intrebari: 1. ce se intampla daca merg cu roata de rezerva mai mult timp? nu cu viteza mare, cu viteza de oras, dar mai mult timp, sa zicem peste 1000 km; se strica ceva la masina? 2. unde gasesc si eu sa cumpar anvelope matador prima 165/65/r14 sau cat or fi ele pt jante de aliaj (ca alea originale de pe masina) ca merg cu rezerva de 2 luni si ba n-am timp sa caut ba nu gasesc pur si simplu cauciuc, e incredibil; 3. este vreo problema daca iau 2 anvelope 165/70/r14 si le pun pe ambele pe puntea fata, ramanad pe spate cu cele originale care sunt pe 65? de fapt, inainte de a intreba daca e vreo problema ar trebui sa intreb daca se potrivesc pe jantele de aliaj. 4. in general vorbind, pot sa pun anvelope 165/70 la toate rotile? ca m-am saturat sa nu gasesc cauciuc pe 65, ci doar pe 70. merci |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(Liviumac @ 22 Jun 2006, 23:16) 1. ce se intampla daca merg cu roata de rezerva mai mult timp? Te obisnnuiesti cu ea! ![]() QUOTE 2. unde gasesc si eu sa cumpar anvelope matador prima 165/65/r14 sau cat or fi ele pt jante de aliaj (ca alea originale de pe masina) ca merg cu rezerva de 2 luni si ba n-am timp sa caut ba nu gasesc pur si simplu cauciuc, e incredibil; 1. Tirgul Vitan 2. Aici (importator MATADOR) 3. Aici (da' la unele chestii sunt ceva mai scumpi din cauza faptului ca ti le aduc la usa) P.S.: In afara de Matador mai ai si alte alternative. S-a mai discutat si aici, poate consulti si topicul ala. QUOTE 3. este vreo problema daca iau 2 anvelope 165/70/r14 si le pun pe ambele pe puntea fata, ramanad pe spate cu cele originale care sunt pe 65? de fapt, inainte de a intreba daca e vreo problema ar trebui sa intreb daca se potrivesc pe jantele de aliaj. Nu face smecheria cu doua pe fata de o dimensiune si doua pe spate de alta dimensiune, mai ales ca alea care vrei tu sa le pui pe fata vor fi mai inalte decit celelalte! De potrivit pe jante, se potrivesc! Ar trebui sa-ti faci probleme doar daca schimbi latimea gumei, nu inaltimea. QUOTE 4. in general vorbind, pot sa pun anvelope 165/70 la toate rotile? ca m-am saturat sa nu gasesc cauciuc pe 65, ci doar pe 70. Da, poti face treaba asta dar tine cont ca-ti va indica vitezometrul gresit! Pentru a calcula eroarea de viteza, intra aici . |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
b64chr |
![]()
Post
#39
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Liviumac, poti merge cat vrei cu roata de rezerva, dar pune-o pe spate, pentru ca la Scala roata de rezerva e putin diferita de celelalte (165/70R13 fata de 165/65R14). Problema apare daca mai faci o pana, trebuie sa suni un prieten.
In ce priveste roti cu talon mai mare, mare lucru nu se intampla, dar eu personal nu as face asa ceva din 2 motive: trebuie ori sa te duci la rar sa-ti omologheze noile dimensiuni, ori sa stai sa negociezi cu orice organ caruia nu-i place fata ta. In plus, talon mai mare inseamna centru de greutate mai sus, deci stabilitate mai proasta. Avantajul e garda la sol putin mai mare. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Liviumac |
![]()
Post
#40
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 4 May 03 From: Bucuresti ![]() |
merci frumos
va mai deranjez cu o intrebare de novice (am cautat pe net dar nu mi-e f clar) ce inseamna dimensiunile de la cauciucuri? stiu ca una e latimea, alta inaltimea, diametru, inaltimea talon, radial, sarcina etc dar stiu ca dimensiunile sunt date in procente parca samd nu mi-e f clar 10x |
-------------------- |
|
Cr|sTy |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 8 June 05 From: Constanta ![]() |
spre exemplu 165/65R14
165 - latimea cauciucului 65-inaltimea balonului(talon) R14-diametrul jantei |
--------------------
Seat
Leon 2.0TDI 140cp
2006 Sport-Up Ex: Dacia Solenza 1.9D 2004 Confort
Don`t follow me! I don`t know where I`m going... |
|
b64chr |
![]()
Post
#42
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Vezi aici descrierea tuturor simbolurilor de pe anvelopa.
Ce a spus Cr|sTy e corect, doar ca n-a precizat unitatile. La Scala 165/65R14: 165-latimea anvelopei in mm 65-inaltimea talonului in procente din latime: 65% * 165mm=107.25mm R14-diametrul jantei in toli (inch), 1 inch=25.4mm Raza rotii va fi: 14/2*25.4mm + 107.25mm = 285.05mm Diametrul: 285.05mm * 2 = 570.1mm Circumferinta: 570.1mm * pi = 1791mm Daca ti-e lene sa calculezi vezi aici. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 12:15 |