DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce se intampla daca folosesc roata de rezerva, Doar pentru SLZ Scala

bomicabomic
post 15 Jun 2005, 14:10
Post #31


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




QUOTE(Marius @ 15 Jun 2005, 13:31)
Ce deduc eu de aici. Daca nu aveti Scala, nu depasiti 120 km/h.  ohmy.gif  Penibil.
*


Nu mai Marius, daca ai Scala ai 4 jante de aliaj si una de tabla=rezerva. Deci daca pui rezrva ai 3 roti de un fel si ina de altu. Deci.....nu depasi 120 km/h.


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 15 Jun 2005, 14:29
Post #32


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




QUOTE(bomicabomic @ 15 Jun 2005, 14:10)
Nu mai Marius, daca ai Scala ai 4 jante de aliaj si una de tabla=rezerva. Deci daca pui rezrva ai 3 roti de un fel si ina de altu. Deci.....nu depasi 120 km/h.
*


Eu cu rezerva pe spate nu am simtit nici cea mai mica instabilitate la 140-150. Diferenta de raza este de 1,6%, deci f. mica si nici diferenta de greutate nu cred sa fie foarte mare. Totusi mentionez ca am mers si cu rezerva pe fata si parca am simtit o mica jena in volan (n-am mers mult deci nu bag mana in foc, poate mi s-a parut).


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bomicabomic
post 15 Jun 2005, 14:57
Post #33


Ex-membru DaciaClub


Group: Members
Posts: 1.072
Joined: 7 September 04




Habar n-am ce si cum este, eu am explicat de ce producatorul pune bulina cu limitare de viteza .

PS: pentru Marius, este o forma prin care in eventualitatea unui eveniment, Dacia, este absolvita de orice vinovatie. Te-a avertizat.

This post has been edited by bomicabomic: 15 Jun 2005, 15:41


--------------------
x x - x
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marius
post 15 Jun 2005, 15:09
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 595
Joined: 13 October 03
From: Bucuresti




Mda. Trebuie sa recunosc (,) ca la aspectul asta nu m-am gandit. smile.gif Desi, mi-e atat de greu sa cred ca daca o folosesti (rezerva) pe spate, dauneaza cu ceva la viteze mai mari. Cred ca tot o masura de precautie bine gandita de inginerii de la dacia+reno este in fond si la urma urmei.



--------------------
ex Dacia ex Solenza ex 2003 Clima - ex 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 16 Jun 2005, 10:33
Post #35


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.707
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Gata, intrucat am ajuns inapoi in minunata noastra patrie, trebuie sa rezolv problema legata de acea roata buclucasa ce a luat o groapa si mai buclucasa.

DECI:
1. Pot sa merg la asigurator si sa cer despagubire? Deci mi se despagubeste si janta dar si cauciucul ?
Mentionez ca janta e ovala si cauciucul are galme.

Ce trebuie sa fac in acest caz ? (ASIBAN)

2. CUM pot sa ma asigur ca nu s-a mai stricat si altceva cu ocazia socului ? De ex. pivoti, amortizor etc. Bucsele de la bara stabilizatoare oricum am de gand sa le schimb dupa celebra intalnire cu groapa la 110 km/h...


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kaspersky
post 16 Jun 2005, 11:24
Post #36


maistru Zen


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 23 April 03
From: Cluj-Napoca




Pt. punctul 1:
- te duci la politie si declari ce si cum s-a intimplat iar ei o sa-ti faca constatarea
- te duci la asigurator cu hirtogaria de la politie, cu janta si cauciucul (de preferat caucicul sa fie montat pe janta si umflat ca sa-i poata face poza)


--------------------
KIA Cee'd SW 1.6 GSL Base 2008
"Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviumac
post 22 Jun 2006, 22:16
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 4 May 03
From: Bucuresti




salut. solenza scala, jante din aliaj

niste intrebari:
1. ce se intampla daca merg cu roata de rezerva mai mult timp? nu cu viteza mare, cu viteza de oras, dar mai mult timp, sa zicem peste 1000 km; se strica ceva la masina?

2. unde gasesc si eu sa cumpar anvelope matador prima 165/65/r14 sau cat or fi ele pt jante de aliaj (ca alea originale de pe masina) ca merg cu rezerva de 2 luni si ba n-am timp sa caut ba nu gasesc pur si simplu cauciuc, e incredibil;

3. este vreo problema daca iau 2 anvelope 165/70/r14 si le pun pe ambele pe puntea fata, ramanad pe spate cu cele originale care sunt pe 65? de fapt, inainte de a intreba daca e vreo problema ar trebui sa intreb daca se potrivesc pe jantele de aliaj.

4. in general vorbind, pot sa pun anvelope 165/70 la toate rotile? ca m-am saturat sa nu gasesc cauciuc pe 65, ci doar pe 70.

merci


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 23 Jun 2006, 08:25
Post #38


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE(Liviumac @ 22 Jun 2006, 23:16)
1. ce se intampla daca merg cu roata de rezerva mai mult timp?


Te obisnnuiesti cu ea! tongue.gif Ce naiba, Stefan (i96nds) a venit din Olanda cu rezerva pe spate (tot Scala). Deci stai linistit!

QUOTE
2. unde gasesc si eu sa cumpar anvelope matador prima 165/65/r14 sau cat or fi ele pt jante de aliaj (ca alea originale de pe masina) ca merg cu rezerva de 2 luni si ba n-am timp sa caut ba nu gasesc pur si simplu cauciuc, e incredibil;


1. Tirgul Vitan
2. Aici (importator MATADOR)
3. Aici (da' la unele chestii sunt ceva mai scumpi din cauza faptului ca ti le aduc la usa)

P.S.: In afara de Matador mai ai si alte alternative. S-a mai discutat si aici, poate consulti si topicul ala.

QUOTE
3. este vreo problema daca iau 2 anvelope 165/70/r14 si le pun pe ambele pe puntea fata, ramanad pe spate cu cele originale care sunt pe 65? de fapt, inainte de a intreba daca e vreo problema ar trebui sa intreb daca se potrivesc pe jantele de aliaj.


Nu face smecheria cu doua pe fata de o dimensiune si doua pe spate de alta dimensiune, mai ales ca alea care vrei tu sa le pui pe fata vor fi mai inalte decit celelalte!
De potrivit pe jante, se potrivesc! Ar trebui sa-ti faci probleme doar daca schimbi latimea gumei, nu inaltimea.

QUOTE
4. in general vorbind, pot sa pun anvelope 165/70 la toate rotile? ca m-am saturat sa nu gasesc cauciuc pe 65, ci doar pe 70.
*


Da, poti face treaba asta dar tine cont ca-ti va indica vitezometrul gresit! Pentru a calcula eroarea de viteza, intra aici .


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 23 Jun 2006, 13:56
Post #39


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Liviumac, poti merge cat vrei cu roata de rezerva, dar pune-o pe spate, pentru ca la Scala roata de rezerva e putin diferita de celelalte (165/70R13 fata de 165/65R14). Problema apare daca mai faci o pana, trebuie sa suni un prieten.
In ce priveste roti cu talon mai mare, mare lucru nu se intampla, dar eu personal nu as face asa ceva din 2 motive: trebuie ori sa te duci la rar sa-ti omologheze noile dimensiuni, ori sa stai sa negociezi cu orice organ caruia nu-i place fata ta. In plus, talon mai mare inseamna centru de greutate mai sus, deci stabilitate mai proasta. Avantajul e garda la sol putin mai mare.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviumac
post 23 Jun 2006, 18:27
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 4 May 03
From: Bucuresti




merci frumos
va mai deranjez cu o intrebare de novice (am cautat pe net dar nu mi-e f clar)
ce inseamna dimensiunile de la cauciucuri? stiu ca una e latimea, alta inaltimea, diametru, inaltimea talon, radial, sarcina etc dar stiu ca dimensiunile sunt date in procente parca samd nu mi-e f clar
10x


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cr|sTy
post 23 Jun 2006, 18:38
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 181
Joined: 8 June 05
From: Constanta




spre exemplu 165/65R14
165 - latimea cauciucului
65-inaltimea balonului(talon)
R14-diametrul jantei


--------------------
Seat Leon 2.0TDI 140cp 2006 Sport-Up
Ex: Dacia Solenza 1.9D 2004 Confort
Don`t follow me! I don`t know where I`m going...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b64chr
post 24 Jun 2006, 14:18
Post #42


Moderator incepator


Group: Moderatori
Posts: 1.004
Joined: 17 December 04
From: Buzias, Timis




Vezi aici descrierea tuturor simbolurilor de pe anvelopa.
Ce a spus Cr|sTy e corect, doar ca n-a precizat unitatile.
La Scala 165/65R14:
165-latimea anvelopei in mm
65-inaltimea talonului in procente din latime: 65% * 165mm=107.25mm
R14-diametrul jantei in toli (inch), 1 inch=25.4mm

Raza rotii va fi: 14/2*25.4mm + 107.25mm = 285.05mm
Diametrul: 285.05mm * 2 = 570.1mm
Circumferinta: 570.1mm * pi = 1791mm

Daca ti-e lene sa calculezi vezi aici.


--------------------
Dacia Solenza 2003 / Skoda Octavia 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2024 - 21:05
Forum Renault