DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frane, pornire, servo.. diverse mici si enervante., cum le rezolv?

Asi
post 21 Jun 2006, 03:32
Post #1


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




Sa povestim problemutele masinii mele..

asadar.. suspectez ca franarea este inegala.. stanga tine mai mult.. dreapta mai putin.. in momentu franarii masina imi trage stanga de volan daca franez si daca bag picioru tare pe frana sa blochez rotile urmele de cauciuc sunt mai proeminete pe stanga (si dreapta a last urme.. dar mai firav si mai departe de aia de pe stanga.. ) placutele se uzeaza mai mult pe stanga. totusi si dreapta franeaza.. deci nu e ca nu merge pistonu sau ceva de genu.. dar am vazut ca pistonu din dreapta intra mult mai gru in etrier.. nu merge decat apasat cu un lemn ceva.. la ala din stanga intra lejer cu mana.
nu pierd lichid de frana, si nu vad urme de oboseala ale garniturilor.

a doua problema e cu servodirectia.. am mai amintit de ea pe aici.. si anume ca pierde ulei de servo.. pe la caseta..
in fine.. in plus fata de ce am zis acolo.. e ca nu mai scapa ulei.. adica nu a mai facut figuri si nici ulei nu a mai trebuit pus.. eu unul as putea sta linistit.. e vreun motiv pentru care n-as putea sta?

si in fine a treia si cea mai mare problema.. o pornire defectuasa..
dau la cheie scarrr-scarr si nimic.. mai dau o data si apas ca la berline pe acceleratie cad dau le chie.. sta putin pe ganduri face zgomote "multicolore" si pornese dupa vreo 2 secunde de dat la chie.. odata pornit nu mai face figuri.. merge bine! deci pompa de benzina cam pica.. senzorul de turatie in caz ca va ganditi.. a afost primul lucru care l-am curat.. si senzorul si mufa in sine.. e ok.. nu-i de la el.

o mare banuiala o am asupra unor injectoare semi-infundate... asta e simptomu'? pot fi vorba de ele? su poate vreo bujie care da scanteie cand il pica chefu.. (CUM testez bujiile ca dau scanteie.. ? o scot si ce fac.. o bag la 12V? sau ce ii fac.. ca parca am o vaga impresie ca trage mai greu.. (poate fi efect placebo.. porneste greu.. merge greu.. o asociere destul de usor de facut)
sau alta cestie ma gandeam.. poate distributia decalata un dinte? atunci realizez ca motorul ar fi mers foarte prost sau deloc.. dar din ce am inteles motoru merge relativ ok si cu distributia sarita doar un dinte (astfel incat sa nu exite lovituri in supape sau alte efecte dinastea cand e distributia sarita 5-10 dinti mai incolo sau incoace.. )


pe scurt: cum testez bujiile.. cat costa un test CLIP dinala.. ca m-ar tenta sa fac unu pentru a vedea compresia si catalizatoru (e cam indoit da nu suna ceramica in el) si alte picanterii dinastea.


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 21 Jun 2006, 07:48
Post #2


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Asi @ 21 Jun 2006, 04:32)
Sa povestim problemutele masinii mele..
...
dau la cheie scarrr-scarr si nimic.. mai dau o data si apas ca la berline pe acceleratie cad dau le chie.. sta putin pe ganduri face zgomote "multicolore" si pornese dupa vreo 2 secunde de dat la chie..

Dacă pornește când apeși accelerația, corpul clapetă e probabil cu belea.

QUOTE
o mare banuiala o am asupra unor injectoare semi-infundate... asta e simptomu'? pot fi vorba de ele? su poate vreo bujie care da scanteie cand il pica chefu.. (CUM testez bujiile ca dau scanteie.. ? o scot si ce fac.. o bag la 12V?

Bujia o testezi ori înlocuind-o ori scoțând fișa și observând o schimbare în tonul motorului. Atenție că la cilindrii 2 și 3 parcă ponderea e mai mică, se simte mai puțin decât la 1 și 4. Sau invers? blink.gif
Injectoarele semi-înfundate nu cred, ar trebui să meargă nașpa tot timpul: tremurat, consum aiurea etc.
Un test clip e undeva la 30RON, alte teste (compresie etc) nu știu.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 21 Jun 2006, 13:13
Post #3


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




ok.. am auzit de acest corp clapeta si nusce motoras pas cu pas parca.. per total cam de cat e treaba daca ar fi vorba sa le schimb.. 1-2mil sau mai mult?

ma duc sa testez bujiile in primu rand.. iau si una de rezerva le le schimb pe rand sa vad daca aud vreo diferenta..

la frana? parca auzisem un cuvant magic.. repartitor de frana.. ala e? dar parca ala e pe spate.. exista si pe fata?

si edit ca uitasem.. chestia cu pornitul e ceva relativ aleatoare.. in 70%din cazuri porneste bine.. in restu porneste cum spuneam mai sus cu acceleratia apasa in general.. mai porneste si fara acceleratia apasata din cand in cand.. adica stau 2-3secunde pe demaror.. si porneste dupa diverse zgomote.. fara sa mai apas pe acceleratie.
Iar dupa temperatura nu am reusit sa fac vreo analogie.. dimineata porneste mai greu in general.. adica toata masina e rece.. si motorul la fel. in timpul zilei dupa multe frecusuri cu masina prin bucurestiu drag.. totu merge ok.. dar aseara mi s-a intamplat sa opresc masina 2minute si nu a mai pornit cum trebuie.. deci nu e chestie de temperatura.. e cand il trazneste..

si acest corp clapeta e acea clapeta trasa de cablul de acceleratie.. aia care vine in spatele motorului.. ? ar trebui sa vad ceva la ea daca e semi-defecta ?

This post has been edited by Asi: 21 Jun 2006, 13:23


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 21 Jun 2006, 13:28
Post #4


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(Asi @ 21 Jun 2006, 14:13)
ok.. am auzit de acest corp clapeta si nusce motoras pas cu pas parca.. per total cam de cat e treaba daca ar fi vorba sa le schimb.. 1-2mil sau mai mult?

Mai bagă: 8..9.

QUOTE
la frana? parca auzisem un cuvant magic.. repartitor de frana.. ala e? dar parca ala e pe spate.. exista si pe fata?

Nu.

QUOTE
si acest corp clapeta e acea clapeta trasa de cablul de acceleratie.. aia care vine in spatele motorului.. ? ar trebui sa vad ceva la ea daca e semi-defecta ?

Nu, doar dacă se desface și curata, caută pe la DSN că-s destule topice pe tema asta.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 22 Jun 2006, 08:23
Post #5


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Asi, sa nu te puna dracu' sa schimbi corpul cu clapeta!!!!!

1. Curata motorasul pas-cu-pas din corpul cu clapeta. NU cred ca e de la el dar....
2. Desfa etrierii, scoate pistoanele din ei si vezi cam in ce hal arata garniturile si cilindri/pistoanele. Daca-s in buna ordine (desi ma indoiesc foarte tare), aeriseste frinele si vezi in cit timp revine problema. Zic ca ma indoiesc pentru ca (din cite-mi aduc eu aminte de la ultima pompa de frina desfacuta), din pompa ai un piston pentru stinga/ dreapta fata si unul pentru spate, care merge-n repartitor. Deci, in principiu, ar trebui sa-ti frineze egal.
3. Fa rost de o bujie si, pe rind, incerci fiecare fisa-n parte. Scoti fisa, bagi bujia din mina in fisa, tii fisa cu patentu', apropii polul de orice chestie metalica a motorului (vezi naibii sa nu apropii de vreun papuc de +) si rogi pe cineva sa dea la cheie. Repeti operatiunea pentru fiecare fisa (mai putin pentru aia centrala 04.gif). Daca e sa schimbi bujiile, schimba-le pe toate!

P.S.: Daca ti-e teama sa cureti motorasul ala, da-mi de veste si ti-l curat eu. smile.gif

This post has been edited by Marty: 22 Jun 2006, 08:24


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 22 Jun 2006, 12:26
Post #6


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




pai esti invitatu meu la motorasul ala.. ca nu l-am dibuit unde e si nici nu prea stiu in ce consta.

asta ziceam cu testatu bujiilor.. ca am mai vazut pe unii cu bujia in mana dar dupa logica mea era o totala inconstianta sa scoti bujia si sa dai la cheie.. ma gandeam eu ca rebe pus alta bujie in loc ca alfel e gaura in cilindru si arunca explozia pe la bujie..

la frane.. o sa verific pistonu ala de la etrier.. dar m-am mai uitat la el(acum 500km.. acum o saptamna adica).. la exterior si garnitura tine, nu scapa lichid, si arata .. normal.. ca ailalta de pe stanga. dar cum am zis se impinge f greu pistonu in etrier, asa ca sunt convins ca pe acolo e ceva... garniturile astea se schimba? sau e etrieru cu totu?
aerisirea de frane inca n-am facut niciodata.. dar nici n-am avut probleme.. si daca stau sa ma gandesc.. franeaza bine si acuma.. dar se simte ca aia pe dreapta franeaza mult mai greu si lent.. (daca bag talpa in frana le blochez pe toate.. deci pompa teoretic merge. )

This post has been edited by Asi: 22 Jun 2006, 12:27


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 22 Jun 2006, 12:42
Post #7


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Pistonul mai are o garnitura inauntru. Ce vezi tu afara e o garnitura care protejeaza de praf si alte mizerii.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 22 Jun 2006, 13:03
Post #8


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




aha.. marfa.. da cred ca ajung prin service cu ea .. nu ma bag la garnitura aia ca poate raman cu lichidu de frana in mana.
vad eu.. am posibilitatea sa merg intr-un service bun (mercedes) si acolo stiu ca ma uit si eu ce se face, mai fac si eu ce stiu,.. ideea e ca acolo am reparat tot ce era de facut la masina si la care trebuiau diverse scule speciale (elevator.. n tipuri de chei.. asa merg in service cu ea pentru garnitura aia ca mi-e teama sa scot garnituri ca banuiesc curge lichidu de frana.. si nu stiu sa fac aerisiri.. in fine se ocupa altii si invat si eu.

de motorasul ala cum putem face?.. cat e tarifu pentru motoras? se masoara in bere? zi ca naveta e plina biggrin.gif


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 22 Jun 2006, 13:13
Post #9


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Ma, problema e ca eu nu beau...bere! 04.gif Si whisky e prea mult sa-ti cer. Asa ca handshake e de ajuns. smile.gif
Spune-mi in ce zi ai drum prin Baneasa dupa orele 17 (mai putin Duminica) si stabilim o programare. 04.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 24 Jun 2006, 10:23
Post #10


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




ok.. am curatat motorasul ala.. credits go to Marty.. momentan nu mai face figuri.. dar abia am pornit-o de vreo 5ori.. si a pornit normal.. bine adica.

acum ce sa zim.. astept sa mai merg vre-o saptamana sa vad daca mai face.. daca nu mai face .. hooray a fost de acolo.


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2024 - 14:26
Forum Renault