DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consum mare la ralanti, ce sa fac?

santieco
post 18 May 2005, 08:54
Post #1


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




Inainte de toate va salut!
Am dat search,am cautat, dar nu m-am lamurit...asa ca va rog mult domnilor administratori nu inchideti sau stergeti topicul.
Daciuta mea,din 83, consuma la ralanti fix 1,8 litri in maxim 15 minute!mi se pare enorm de mult. sad.gif
I-am dat jos carburatorul,l-am verificat,totul pare in regula.Returul de la pompa nu este nici el infundat.
Ce altceva as putea sa ii fac? Momentan nu prea am bani asa ca este exclusa varianta cumpararii unui nou carburator!


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 18 May 2005, 09:20
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Cum ai facut masuratoarea ? Relantiul la cit este reglat, Nivelul in camera la cit este reglat ? Amestecul carburant crezi ca este reglat corespunzator, setul de jicloare este cel prescris ptr modelul de carburator ?


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
santieco
post 18 May 2005, 09:39
Post #3


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




QUOTE(Dyda @ 18 May 2005, 07:20)
Cum ai facut masuratoarea ? Relantiul la cit este reglat, Nivelul in camera la cit este reglat ? Amestecul carburant crezi ca este reglat corespunzator, setul de jicloare este cel prescris ptr modelul de carburator ?
*


Am bagat 1,8 litri in rezervor(atat aveam in sticla),ralantiul este reglat la 900 de ture,nivelul plutitorului este mare (eu l-am dat,pentru ca avea putina benzina in carburator si daca lasam masina mai mult de 3-4 zile oprita se evapora benzina),jicloarele sunt originale ale carburatorului(sunt sigur de asta)


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 May 2005, 09:48
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 09:39)
Am bagat 1,8 litri in rezervor(atat aveam in sticla),ralantiul este reglat la 900 de ture,nivelul plutitorului este mare (eu l-am dat,pentru ca avea putina benzina in carburator si daca lasam masina mai mult de 3-4 zile oprita se evapora benzina),jicloarele sunt originale ale carburatorului(sunt sigur de asta)
*


1. Nivel mare
2. 900 e destul de mare
dar, cel mai sigur=3. din rezervor nu va trage toata cantitatea; scoti furtunele de la retur si pompa si le bagi in bidon.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
seb
post 18 May 2005, 10:28
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 136
Joined: 4 March 04




o data ce nivelul in carburator este mare,mi se pare normal sa-ti consume mai mult,si eu am patit la fel cu un mecanic meserias(ma rezolvat cu un consum ...)


--------------------
dacia 1397 L - BH 02 ZTV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
santieco
post 18 May 2005, 10:33
Post #6


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




QUOTE(seb @ 18 May 2005, 08:28)
o data ce nivelul in carburator este mare,mi se pare normal sa-ti consume mai mult,si eu am patit la fel cu un mecanic meserias(ma rezolvat cu un consum ...)
*


Cam la cati mm ar trebui sa fie nivelul?

This post has been edited by santieco: 18 May 2005, 10:33


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 18 May 2005, 10:49
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 09:33)
Cam la cati mm ar trebui sa fie nivelul?
*



Salutare,
Nivelul din carburator se masoara intre plutitor si garnitura capacului si nicidecum inaltimea acesteia din corpul carburatorului. Iar nivelul il stabilesti functie de cum vrei tu sa conduci, adica vrei viteze ametitoare dai nivelul mai mare, vrei economie dai nivelul mai mic.
Acum sa-ti raspund la intrebare: - pentru un consum moderat si o viteza buna iei un burghiu de 6,5 mm diametru (sa nu fie cu coada conica) iar coada acestuia o plasezi intre plutitor si garnitura capacului cand acesta este in pozitie orizontala cu plutitorul in sus. (este pozitia in care cuiul poantou inchide alimentarea camerei de nivel). Daca nivelul tau este mai mare (si cu siguranta este) atunci apesi cu responsabilitate pe plutitor pana cand acesta atinge coada burghiului si gata, treaba rezolvata.
Recomandabil ar fi sa si cureti carburatorul cu ocazia demontarii capacului. Dar doar daca te pricepi si daca stii cum sa-l reglezi porma.
Bafta si spor la treaba.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 18 May 2005, 10:51
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 09:33)
Cam la cati mm ar trebui sa fie nivelul?
*


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=19213
Mai draga iti este lene sa cauti, era chiar sub nasul tau , caurta aici un atas despre reglaj nivel


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coolio
post 18 May 2005, 11:18
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 12 October 04




sau cu masori cu o tigare


--------------------
dacia 1310 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 18 May 2005, 11:30
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(coolio @ 18 May 2005, 10:18)
sau cu masori cu o tigare
*



Dar daca ti cat de cat la masina ta atunci sa o stingi inainte de masurare!!! 017.gif
Acum serios vorbind, chestia cu tigarea este la fel cu masurarea cotelor cu coltul halatului. Garanteaza cineva ca o tigara are diametrul exterior la fel cu alta, si in plus, sa nu mai vorbim de rigiditatea ei la corectarea pozitiei plutitorului.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 18 May 2005, 11:56
Post #11


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE(rtulea @ 18 May 2005, 11:30)
Garanteaza cineva ca o tigara are diametrul exterior la fel cu alta
*


Tigarile clasice au toate acelasi diametru 7.62 mm (incercat si rasincercat in armata, pe teava pistolului mitraliera din dotare wink.gif.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cg_ivan
post 18 May 2005, 14:30
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 24 March 05




QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 10:39)
Am bagat 1,8 litri in rezervor(atat aveam in sticla),ralantiul este reglat la 900 de ture,nivelul plutitorului este mare (eu l-am dat,pentru ca avea putina benzina in carburator si daca lasam masina mai mult de 3-4 zile oprita se evapora benzina),jicloarele sunt originale ale carburatorului(sunt sigur de asta)
*



Metoda de masurare este destul de imprecisa, din cateva motive dintre care as enumera:
- Benzina ramasa in carburator
- Benzina ramasa in rezervor (pompa nu merge pana la ultima picatura din rezervor)

Daca vrei sa masori exact, desi nu stiu la ce foloseste poti incerca una dintre urmatoarele metode:

1. Umpli rezervorul "la ras", lasi masina sa mearga un 2-3 minute pentru a se umple filtrul de benzina, camera carburatorului, etc. Dupa asta reumpli "la ras" si lasi motorul sa mearga un timp. Opresti motorul si umpli din nou rezervorul, de data asta masurand cat ai pus.
2. Cu carburatorul, filtrul de benzina, etc. pline, folosesti un vas gradat in care pui furtunele de tur/retur.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 - B-00-XXX
Repar pompe de benzina de Trabant la preturi fara concurenta.
Bonus: reglarea litrometrului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
santieco
post 18 May 2005, 16:05
Post #13


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




am reglat nivelul plutitorului la 6 mm cum mi-ati spus si am acelasi consum...
am bagat tot 1,8 litri benzina si in 16 minute s-a oprit
deci e clar ca nu e de aici problema


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 19 May 2005, 08:11
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(santieco @ 18 May 2005, 15:05)
am reglat nivelul plutitorului la 6 mm cum mi-ati spus si am acelasi consum...
am bagat tot 1,8 litri benzina si in 16 minute s-a oprit
deci e clar ca nu e de aici problema
*



Incearca sa faci masuratorile acestea cu un borcan bagand turul si returul in el. Daca tot asa se intampla, ceea ce nu prea as crede, inseamna ca exista o problema serioasa la motorul tau. Motorul cum are mersul la ralanti? Scoate joja de ulei si vezi cum miroase uleiul din baie? Cumpara un set de jiclere de dacia 1310 si
verifica cum este reglat amestecul.
Daca dupa masurarea cu borcanul totul revine la normal atunci inseamna ca pe traseul alimentarii ai scapari de benzina.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
santieco
post 20 May 2005, 10:25
Post #15


Conduc de placere


Group: Members
Posts: 69
Joined: 18 May 05
From: Bucuresti-Ilfov




QUOTE(rtulea @ 19 May 2005, 06:11)
Incearca sa faci masuratorile acestea cu un borcan bagand turul si returul in el. Daca tot asa se intampla, ceea ce nu prea as crede, inseamna ca exista o problema serioasa la motorul tau. Motorul cum are mersul la ralanti? Scoate joja de ulei si vezi cum miroase uleiul din baie? Cumpara un set de jiclere de dacia 1310 si
verifica cum este reglat amestecul.
Daca dupa masurarea cu borcanul totul revine la normal atunci inseamna ca pe traseul alimentarii ai scapari de benzina.
*



O sa incerc cu borcanul sa vedem ce iese
Motorul are mersul neregulat la ralanti cu toate ca aprinderea este noua si reglata


--------------------
Logan 1.4MPI Preference 2007 - IF-XX-COX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 20 May 2005, 12:01
Post #16


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




cati km are la bord? consuma si ulei?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Stef
post 2 Jun 2005, 08:29
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 31 January 04
From: Mangalia




domnilor se tot vorbeste de reglajul din CNC insa nu vad sa specifice nimeni de cursa libera a plutitorului.cei 13mm(apropo' care se regleaza domnule rtulea la carb. monocamerale in pozitie verticala si nu orizontala).cursa libera a plutitorului e aproape la fel de importanta ca si cea de 7mm(spus de carte dar merge si 8 daca vrei sa ai consum mic).de ce este importanta cursa libera?pentru a elimina fenomenul de scufundare a plutitorului datorita deschiderii prea mari a cuiului poantou(supapa ac).presiunea pompei de benzina este destul de mare si il cam face pe arhimede al nostru daca o lasam.asa ca grija mare si la cursa libera.


--------------------
The wait it's over the time is now...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 2 Jun 2005, 09:18
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Corect domnu Stef, stiu ca se regleaza nivelul in poz verticala. Eu reglez nivelul cu carbul in pozitie orizontala ca sa fiu sigur ca(,) cuiul poantou a inchis intrarea benzinei in carburator. Consumul meu extra-urban este de 6,3% si nu mi se pare a fi mare deloc, el fiind reglat dupa metoda descrisa de mine.
Fiecare face cum stie ca este mai bine, ceea ce scrie in carte este corect dar nu se aplica intotdeauna.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 2 Jun 2005, 10:33
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Dupa cum probabil stiti, sunt doua tipuri de plutitoare, de plastic si metalice.
La carburatoarele weber in procedurile de reglare se specifica un nivel in CNC diferit in functie de tipul plutitorului. A avut cineva curiozitatea si aparatura sa cantareasca cele doua modele de plutitoare si sa la masoare volumul? Par la fel dar s-ar putea sa nu fie identice.
Eu am inlocuit plutitorul original din plastic la berlina cu unul metalic, dar nu stiu daca e corect reglajul.
Cursa maxima e mai putin importanta si se regleaza la 13 pentru a impiedica cuiul poantou sa iasa.
La nici un carburator nu se recomanda modificarea nivelului. Pentru a obtine amestecuri mai bogate sau sarace se schimba jicloarele si tuburile emulsoare. Niciodata nu se modifica nivelul.
Pana la urma care e consumul la relanti al motorului de dacia?


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Jun 2005, 13:17
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Stef @ 2 Jun 2005, 08:29)
[...]de ce este importanta cursa libera?pentru a elimina fenomenul de scufundare a plutitorului datorita deschiderii prea mari a cuiului poantou(supapa ac).presiunea pompei de benzina este destul de mare si il cam face pe arhimede al nostru daca o lasam.asa ca grija mare si la cursa libera.[...]
*


Cota aia e mai mult pentru evitarea blocarii ansamblului plutitor/poantou. Adica pentru mentinerea acului in supapa o portiune suficienta ghidarii. Presiunea pompei referindu-ne la suprafata cercului de 1,5 mm diametru (cit are sediul supapei ac) e mica fata de forta ascensionala imprimata de plutitor prin pirghia multiplicatoare de forta a lui.
Parerea mea-hic. biggrin.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 2 Jun 2005, 14:25
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(cristidb @ 2 Jun 2005, 09:33)
La nici un carburator nu se recomanda modificarea nivelului. Pentru a obtine amestecuri mai bogate sau sarace se schimba jicloarele si  tuburile emulsoare. Niciodata nu se modifica nivelul.
*



Pai daca schimbi setul de jicloare modifici prea substantial caracteristicile de functionare ale motorului. Intr-adevar consumi mai putin dar atunci te va face si un trabant. Parerea mea este ca modificarea nivelului in CNC este cel mai bun lucru pentru modificarea consumului.

Later edit

Corect "diaconuliviu". Daca ne amintim putina fizica stim ca F=PxS. Daca aproximam conul cuiului poantou cu un cilindru atunci rezulta:
F = P x (3,14x d^2)/4
Legea lui arhimede spune ca un corp scufundat intr-un lichid este impins de jos in sus cu o forta egala si de semn contrar cu volumul de lichid dezlocuit de acel corp. Presupunand ca partea din plutitor scufundata in benzina este de forma dreptunghiulara (pentru usurarea calculelor) putem calcula astfel:
V = L x l x h
Diferenta dintre cele doua cred ca ar trebui sa fie in favoarea plutitorului.
Acum, daca cineva stie care este presiunea cu care pompa baga benzina in carb (la cele cu injectie presiunea in rampa este de 2 atm, parca) putem calcula exact forta cu care este impins in jos cuiul poantou.

This post has been edited by rtulea: 2 Jun 2005, 14:34


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Jun 2005, 14:59
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Ma uit in carte, in Mondiru; din amintiri, tot in jur de 2 bar la debit zero.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 3 Jun 2005, 07:31
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Dupa calculele pe care le-am facut (luand in considerare presiunea pompei cea spusa de "diaconuiliviu") am gasit urmatoarele:

- forta de apasare a benzinei pe cuiul poantou: F = 0,035 Kgf
- forta arhimedica ce impinge in sus cuiul poantou: F(arh) = 0,1 Kgf

Se observa o diferenta de 0,065Kgf in favoarea plutitorului. Plutitorul nu se va scufunda complet in benzina niciodata, decat daca are vreo gaurica si se umple cu benzina.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 08:14
Forum Renault