DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema la dacia 1300, fierbe apa

deyu_xxl08
post 9 Feb 2011, 01:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 9 February 11




Salut.
mi-am cumparat acum 2 luni o dacie 1300 in perfecta stare de functionare....
la o luna de atunci am facut un drum de vreo 20 km pe ploaie,drum neasaltat,si neiluminat,gropi o gramada...vizibilitate f mica,si am circulat cu vreo 20 km/h.
knd am ajuns am oprit motorul masini....fierbea apa in vasu de expansiune....am lasat'o jum de ora dupa care am ajuns inapoi cu ea....
dupa 5 zile am pornit masina....si am mers circa 5 km cu ea...cand am oprit motorul...apa iara fierbea....
am zis ca e defect termostatul poate....l-am dat jos....si dupa am mers iara 5 km...am oprit....motorul nu mai fiebea,apa era rece in vasu de expansiune,radiatorul era caldut,puteam tine mana pe el....
dar mai e o chestie care m-a uimit....cand e motoru rece....o pornesc....merge...merg 1,2 km si mi se aprinde becu de la apa in bord(termostatu e dat jos,circul fara el),se vede rosu slab,fata de cand pun contactu se vede rosu tare....
ce are?garnitura de chiuloasa,pompa de apa,nu am destul antigel in ea?
ce hiba are????chestia asta chiar m-a dat pe spate:))
ajutati-ma va rog!!!
MULTUMESC!

----------------
nu mai scrie cu k

This post has been edited by Ov: 9 Feb 2011, 09:17


--------------------
Dacia 1300 1978
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CaliN_08
post 9 Feb 2011, 10:19
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 128
Joined: 16 October 05
From: Cluj-Napoca




Garnitura de chiulasa.


--------------------
Dacia Nova Dacia Nova 2000 - CJ09AHL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 9 Feb 2011, 12:15
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




De acord și eu cu calin, ai garnitura de chiulasa arsa,mergi la 1 mecanic auto,sa o schimbi urgent.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deyu_xxl08
post 9 Feb 2011, 13:05
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 9 February 11




Tocmai am vorbit cu un mecanic si aveti dreptate!
Multumesc mult:) smile.gif biggrin.gif


This post has been edited by deyu_xxl08: 9 Feb 2011, 13:06


--------------------
Dacia 1300 1978
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 9 Feb 2011, 13:38
Post #5


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.237
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Daca mecanicul ala e destept, ar trebui sa-ti spuna (si remedieze) si cauzele pt. care s-a ars sau ciupit garnitura, ca sa nu mergi lunar s-o schimbi... chiar daca el ar fi interesat.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 9 Feb 2011, 22:57
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(deyu_xxl08 @ 9 Feb 2011, 01:24)
Salut.
,se vede rosu slab,fata de cand pun contactu se vede rosu tare....
ce are?garnitura de chiuloasa,pompa de apa,nu am destul antigel in ea?
ce hiba are????chestia asta chiar m-a dat pe spate:))
ajutati-ma va rog!!!
MULTUMESC!




deci , in primul rind la bec sa nu ai o sonda de ceas , la pornire becul este aprins de sonda de la ulei

posibil sa fi fost termostatul defect , sau montat invers , daca a fost montat corect inlocuieste-l cu unul nou si vezi cum se comporta , dupa ii ce ai montat termostatul faci aerisire

detalii gasesti pe forum

This post has been edited by bygy007: 9 Feb 2011, 22:59


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deyu_xxl08
post 10 Feb 2011, 00:55
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 9 February 11




da maho si bygy,termostatul a fost montat corect...
Deci,cand aveam termostatul montat....mergeam cativa km cu masina si opream dupa aceea motorul...si fierbea apa
am dat jos termostatul(motorul era rece)...si nu l-am mai pus...am completat cu apa si antigel...etc,si am dat cu ea o tura de orash....si la vreo 2 km parcursi mi sa aprins in bord becu de la apa,am oprit sa vad care e situatia....am pus mana pe radiator....era caldut...puteam sa tin mana pe el....mam uitat si in vasu de expansiune,am bagat degetu in apa si apa era rece rece....deci faza cu becu si de ce era apa rece rece in vas nu pot sa inteleg....
ma gandesc ca si apa trebuia sa fie umpic caldutza in vasu de expansiune(cum era radiatorul....cald)nu rece bogna :|
Mecanicul m-a intrebat ce am facut cu masina....doar k intr-o seara a trebuit sa merg pana intr-un sat de langa orash,de unde stau eu,si drumul era neiluminat,neasfaltat,gropi si denivelari,si culmea si ploua:-w...si am mers cu o viteza constanta de 20 km/h k atat imi permitea drumul...si cand am ajuns unde trebuia...am oprit motorul si fierbea apa in vasu de expansiune....de atunci a inceput calvarul.....si el m-ia zis ca,garnitura de chiulasa e arsa.
Bun pana aicea....
dar mai e ceva....daca e cum zice mecanicul....e culmea ca,am dat jos termostaul si nu mai fierbea apa,doar se aprindea becul in bord,daca ar fi fost garnitura arsa....indiferent daca aveam termostat sau nu....tot trebuia sa fiarba apa...cam complicata treaba...
Un prieten mi-a zis ca poate am vreun scurt la instalatia electrica de mi se aprinde becu in bord,dar nu are cum sa fie asa,ca becu se aprinde doar dupa ce masina parcurge cativa km...nu de cand pun contactul si o pornesc,ca dupaia sa ramana tot aprins.
Si mai e o chestie care am facut-o azi...mi-a zis cineva...sa testez termostatul sa vad daca functioneaza....am fiert niste apa....am bagat termostaul in apa fiarta....si sa ridicat chestia aia din mijloc de cupru...cam vreo 2,3 mm...deci inseamna ca termostatul e bun,sau nu e...trebuie chestia aceea de cupru sa se ridice mai mult?

astept parerea smile.gif
Ms mult wink.gif


This post has been edited by deyu_xxl08: 10 Feb 2011, 01:07


--------------------
Dacia 1300 1978
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 10 Feb 2011, 09:57
Post #8


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.237
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




Scurt la instalatia electrica nu cred, dar poate fi si "termometrul" (senzorul de temperatura) defect; sincer, nu stiu cat trebuie sa fie cursa la termostat. Mai poate fi si radiatorul infundat, undeva in partea de jos, de unde trage pompa lichid rece;
Cand ai schimbat complet ultima oara (+ aerisit corect) tot lichidul de racire ?
Varianta cu garnitura de chiulasa ramane i picioare...si nu in ultimul rand, nu ne-ai spus, caldura ai in masina ?
Si nu e nevoie sa scrii permanent cu "bold".

P.S. Termostatul il verifici bagandu-l in apa rece, si incalzindu-l pana fierbe apa, (cu termometru in oala), ca sa vezi cand (temp.) incepe sa deschida, si cand (temp.) e deschis complet.


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 10 Feb 2011, 10:21
Post #9


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




In momentul in care circuli fara termostat apa se plimba peste tot inca de la inceput,deci ar trebui sa ai aproximativ acceasi temperatura pe toate componentele sistemului de racire.In vasul de expansiune apa e mai rece decat in instalatie deoarece lichidul acela nu se plimba prin instalatie doar se incalzeste prin radiatie termica de la lichidul din radiator.
Pune mana si verifica daca ai cald radiatorul peste tot.E posibil sa fie doar caldut circuland fara termostat pe temperaturile astea apa nu se va ridica mai mult de 50 grade.In eventalitatea in care constati o neincalzire uniforma in special in zona radiatorului atunci e posibil sa fie colmatat sau chiar infundat dar in ceasta situatie ti-ar fierbe apa si fara termostat ca ea tot nu s-ar raci.
Parerea mea e ca ai avut ghinion cu termostatul,incearca altul bun dupa care faci o aerisire corespunzatoare.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 10 Feb 2011, 12:29
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




in primul rind e 1300 ,totusi inainte de drum te ai uitat si tu de ulei are nu are?apa are sau nu are?sau genul de sofer urc dau cheie porneste si adios amigos,in al doilea rind daca iti a bolborosit borcanul e clar ca ai prajit garnitura de chiuloasa,nenea mecanicul cind a schimbato sa interesat si de planitatea ei,al treilea rind mizeria din circuitul de racire iti infunda si obtureaza circuitul de racire cu mizerie si nu baga antiger concentrat iti ataca instalatia ,chiuloasa etc,

This post has been edited by Magnum_Baracuda: 10 Feb 2011, 13:37


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th July 2025 - 09:40
Forum Renault