DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> din nou., pinioane

bodytzu
post 12 Jan 2011, 23:44
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 15 November 09
From: Bucuresti




salut...deschid un nou topic dupa doar doua zile.pe daciuta mea din 2000 ( break ) am o cutie foarte nasoala,in treapta 5,la 3000 rotatii/min,imi arata fix 90km/h,am masurat cu gps-ul,aceeasi treaba.
Vreau sa aflu mai multe informatii,ce as putea face,am inteles de la cineva,ca pot scapa de aceasta problema schimband pinioanele de la a5-a si vreau sa stiu,eu ce tip de pinioane am si ce tip de pinioane ar trebui sa achizitionez ca sa nu mai stea asa turata?

Va multumesc...


--------------------
dacia break 1310 CLI 2000 - B 83 VKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adaniel69
post 12 Jan 2011, 23:54
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 17 November 09




pentru ce postezi in doua locuri aceeasi chestie?

in threadul "dacia 1310 injectie - turatie in a 5-a, cutie de viteze tip 365-10" ai scris:

"va salut.aceeasi problema o am si eu,am un break din 2000,injectie si la 3000 imi arata fix 90km/h,masurat cu gps,90 pe bord,90 pe gps.as vrea sa cumpar o cutie...nu stiu,nu ma pricep,una care sa nu mai stea asa turata.am mers cu un prieten,are o dacie berlina din 2002 si am ramas uimit,la 3000 de rotatii acul vitezometrului indica fix 115 km/h.da-ti detalii despre o cutie ca aceasta,sunt foarte interesat de una,deoarece plec odata pe saptamana in provincie si ma injura cam toti pentru ca nu depasesc 100,din cauza consumului...sa nu mai zic ca la 100 am deja 3300 - 3400 rot/min smile.gif)"


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 13 Jan 2011, 00:00
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu stiu ca pe la a 5a se puneau pinioane de nova mai multe detalii nu iti pot da ca nu stiu


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodytzu
post 13 Jan 2011, 00:24
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 15 November 09
From: Bucuresti




multam bygy,astept si alte pareri.


<span class='edit'>13 Jan 2011, 00:28:</span>
QUOTE(adaniel69 @ 12 Jan 2011, 23:54)
pentru ce postezi in doua locuri aceeasi chestie?

in threadul "dacia 1310 injectie - turatie in a 5-a, cutie de viteze tip 365-10" ai scris:

"va salut.aceeasi problema o am si eu,am un break din 2000,injectie si la 3000 imi arata fix 90km/h,masurat cu gps,90 pe bord,90 pe gps.as vrea sa cumpar o cutie...nu stiu,nu ma pricep,una care sa nu mai stea asa turata.am mers cu un prieten,are o dacie berlina din 2002 si am ramas uimit,la 3000 de rotatii acul vitezometrului indica fix 115 km/h.da-ti detalii despre o cutie ca aceasta,sunt foarte interesat de una,deoarece plec odata pe saptamana in provincie si ma injura cam toti pentru ca nu depasesc 100,din cauza consumului...sa nu mai zic ca la 100 am deja 3300 - 3400 rot/min smile.gif)"
*





cand o sa inveti sa citesti,o sa observi clar ca,acolo am scris de cutie iar aici,am scris de pinioanele treptei a-5a,este totusi o diferenta intre o cutie intreaga si pinioanele unei trepte,din asta rezulta ca n-am postat aceeasi chestie si credeam...ca daca intreb,ma ajuta cineva,nu ma cearta pentru ca am postat in doua locuri.daca nu vrei sa ma ajuti,te rog mult de tot sa te abtii de la comentarii.eu cer niste parerei aici,vreau sa ma lamuresc de anumite lucruri smile.gif

This post has been edited by bodytzu: 13 Jan 2011, 00:28


--------------------
dacia break 1310 CLI 2000 - B 83 VKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 13 Jan 2011, 09:55
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




@bodytzu te rog nu fi recalcitrant , ca in cealalta parte ai scris ; citez "nu stiu cine va minte cu pinioanele de nova,dar stiu 100% ca nu merg." si din motivul asta nu-am raspuns dar eu scriu din experienta ca am montat pe propria masina pinioanele de vit. 5. zis de 'nova" (cu nr. de dinti 29/38 se mai numesc de 'italia") care s-au montat prima data pe Dacia Liberta la urma pe Daciile model injectie ultimile tipuri pana sa le scoata din fabricatie , si pe Nova , dar mai bine tac din gura ca vad ca tu si @ ciorapel vreti garantii guvernamentale (vedeti ce au patit pensionarii si bugetarii cu garantiile guvernamentale laugh.gif ) daca nu ma credeti v-a demonstrez mai la vara cand o sa vin prin Constanta (la mare). Tu ai pinioanele vit. 5 a de 31/36 . http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=7939 Scuze ca am uitat ideea ! suntem colegi pe acest forum , trebuie sa ajutam unde se poate , dar daca tu afirmi ca ai cunostiinta in domeniu atunci nu astepta sa te ajute altcineva !

This post has been edited by george 07: 13 Jan 2011, 11:13


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vion
post 13 Jan 2011, 11:26
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 845
Joined: 20 May 10
From: Bucuresti




si totusi nu imi vine sa cred ca se justifica 3000 ture la 90 km/ora chiar si cu pinioane 31/36


--------------------
dacia sandero stepway 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 13 Jan 2011, 11:52
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




sau iti patineaza ambreajul sleep.gif ???


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodytzu
post 13 Jan 2011, 17:57
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 15 November 09
From: Bucuresti




nu-mi patineaza,e schimbat acum 4 luni de zile tot kit-ul,masina trage foarte bine,asta e singura problema...treptele 1,2,3 si 4 nu ma deranjeaza deoarece pentru oras sunt ideale,dar la drum lung ma rupe consumul..

ok george,am inteles.recunosc ca nu am cunostiinte,dar am auzit la multi mecanici ca pinioanele de nova nu se potrivesc,totusi,daca cunosti,ajuta-ma si pe mine si zi-mi ce pinioane sa cer cand ma duc sa cumpar,deci daca zici ca eu am 31/36...ce marimi ar trebui sa cer celui ce vinde?

multam !


--------------------
dacia break 1310 CLI 2000 - B 83 VKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 13 Jan 2011, 18:04
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




cei ce sint specialisti in cutii de viteze si modificari in prealabil,am mai auzit la doctorii aia batrani in dacii ca ar intra nu stiu ce pinioane de fiat,sint niste modificarii

This post has been edited by Magnum_Baracuda: 13 Jan 2011, 18:05


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 13 Jan 2011, 18:28
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




poate explica cineva exact tipurile de cutii montate si rapoartele, am observat ca pe break-uri sunt montate cutii mai de tractiune, pe berline mai de viteza


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciorapel
post 13 Jan 2011, 20:07
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 435
Joined: 31 December 08




Eu vreau să îmi calibrez turometrul, să văd dacă mă minte.
Teoretic ar trebui să fie următoarele :

tr 1 : 22 3.81
tr 2 : 37 2.23
tr 3 : 57 1.47
tr 4 : 86 0.97
tr 5 : 110 0.76

Treapta viteză / viteză 3000 rpm / raport cutie

Nu sunt sigur de raportul în treapta 4 și a 5-a, așa că întrebarea este :
Există alte rapoarte în treptele inferioare, sau astea sunt singurele existente ? Pe cutia mea de acum scrie 365-11, dar nu știu exact ce e în ea.

Deci dacă fac calibrarea în următorul mod :
Treapta 3-a până la 57 km/h înseamnă că am 3000 rpm acolo ? Există șanse să îmi iau „țeapă” făcând acest lucru ?

------
Editat
------

Și mie de ce mi-au intrat doar 2 litri de ulei în cutie ? Defapt ... 1 litru 800 .. 1.900 .. ceva de genul!

This post has been edited by Ciorapel: 13 Jan 2011, 20:26


--------------------
r m 2
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 13 Jan 2011, 21:35
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




E el raportul de la pinioane, dar nu uitati de raportul de la grupul conic. Unele au 8/33 si altele 9/34 , daca zic bine. E mare lucru. Pentru 90/h la 3000 ture, e cutia cea mai intalnita. Rapoarte mai mari, inseamna efort mai mare din partea motorului, deci consum mai mare. Daca el nu poate, va fi un chin si nu vei putea sa-i dai a 5-a decat de la 100 in sus. Pinioane cu raport de 0,76 nu prea se mai gasesc, asa ca ar fi mai bine sa le faci daca ai unde.

Ca sa te lamuresti, de ce nu te apuci de calculat? Faci pe 1000 de ture. 1000X3,78(cat grupul la 9/34)X0,86 (rap.de la a 5-a)Xcircumferinta rotii, care e piXD. Asta e lungimea parcursa de 1000 de ture ale motorului, adica intr-un minut. Inmultesti cu 60 si aflii cat ai pe ora la mia de ture. Inmultit cu 3, vezi cat ai la 3000 de ture. Daca rezolvi asta, te trec direct in clasa a3-a.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andyno
post 13 Jan 2011, 21:50
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.435
Joined: 9 June 09
From: Bucuresti.




break 2000 injectie cutie-motor originale neumblate.

3000 ture = 110 km/h.



--------------------
Dacia 1310, an 99'. Toyota Hilux D4D 170 CP 2007. Dacia 1310, an 20' injectata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodytzu
post 13 Jan 2011, 23:54
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 15 November 09
From: Bucuresti




intreb si eu ceva aici si voi....deci ma poate ajuta cineva?difera pinioanele de la treapta 5,de la break la berlina?pana acum cu cate berline am mers,niciuna din ele nu statea asa de turata cum sta break-ul meu.deci,intreb inca odata...tipuri de pinioane,ale treptei 5,sunt diferite cele de la break de cele de berlina?daca da,da-ti cateva informatii,cati dinti au astea si cati dinti au cele de berlina de exemplu.si inca ceva...daca cele de berlina sunt diferite,merg pinioanele pe cutie mea,da rezultate,se mai subtureaza putin?as vrea macar la 3000 sa am 100

MULTAM !!!!!!!!!!!


--------------------
dacia break 1310 CLI 2000 - B 83 VKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 14 Jan 2011, 08:38
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




Salut @bodytzu ! acum am sa-ti explic ca; inainte de a schimba combinatia pinioanelor vit. 5 , la 3000 rot/min. aveam 90 km/h. si am demontat cutia de la masina am desfacut capacul din spate si schimbat combinatia pinioanelor 31/36 cu 29/38 dinti , si dupa montare am optinut la 3000 rot/min. 110 catre 120 km/h. dar mergand pe autostrada lejer cu 100 km/h. am opservat ca nu puteam depasii tirurile , eu profesand meseria de sofer stiu garantat ca un TIR nu poate depasii vit. de 90 km/h. si am demontat vitezometrul si in interior are un sistem de reglaj (doua discuri , unul macnetic , unul metalic , care le-am departat prin tatonare pana am optinut aprx. viteza reala verificata in comparatie cu un Mercedes 124 ) acum am la 3000 rot. 100 km/h. in concluzie te rog demonteaza cutia de la masina si desfa capacul din spate si schimba combinatia amintita , daca nu te pricepi te pot ajuta dar in limita timpului disponibil (lucrez sofer TIR, si nu stau bine cu timpul liber) appropo ca uitam ideea , la magazin cand ceri pinioanele specifica de Nova ca asa cunosc vanzatorii si verifica-le nr. de dinti (29/38)

This post has been edited by george 07: 14 Jan 2011, 08:46


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 14 Jan 2011, 22:43
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Are dreptate George, dar metoda ar fi alta, descrisa de mine pe forum. Eu zic ca-i mai bine. Vitezometrul are in interior un surub de reglaj al erorii. Apropie sau departeaza o placa metalica (miez magnetic), intre discul de magnet -rotorul, si discul de aluminiu pe care e acul. Inainte de a demonta, mergi cu masina la o viteza constanta intre doua borne chilometrice cronometrat. Sa zicem ca ai facut 60 de secunde intre borne (e mai simplu de calculat), inseamna ca ai 60 km/h. Dar acul tau arata 75. Demontezi vitezometrul cum a zis george, ridici o roata pe cric, bagi in aceeasi viteza c in care erai la test, turezi motorul sa ajungi la 75 km/h si ti turatia constanta, regland de la surubul din vitezometru, ca acul sa indice 60. Simplu si sigur. Si faza cu depasitul tirului e cam acelasi lucru care-l sugeram eu cu un post mai sus. Asa ca, daca doi spun ca esti beat, mergi la culcare. Esti sigur ca motorul are rezerve ? Umbla prin magazine si schimba pinioanele. Daca nu, lasa-le asa ca e mai bine si mai sigur, sau imbunatateste si motorul. Dai ceva jos din volanta, micsorezi putin diametrul arcurilor de la supape in ideea de a le intari, razi din chiulasa vreo 2,5 mm, slefuit pe ici pe colo galeria, si poti depasi 70 de cai la un motor de 1300. Atunci esti sigur pe a5-a la depasire.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th May 2024 - 20:35
Forum Renault