din nou., pinioane
![]() ![]() ![]() |
din nou., pinioane
bodytzu |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 15 November 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia break
1310 CLI
2000
- B 83 VKY
|
|||
adaniel69 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
pentru ce postezi in doua locuri aceeasi chestie?
in threadul "dacia 1310 injectie - turatie in a 5-a, cutie de viteze tip 365-10" ai scris: "va salut.aceeasi problema o am si eu,am un break din 2000,injectie si la 3000 imi arata fix 90km/h,masurat cu gps,90 pe bord,90 pe gps.as vrea sa cumpar o cutie...nu stiu,nu ma pricep,una care sa nu mai stea asa turata.am mers cu un prieten,are o dacie berlina din 2002 si am ramas uimit,la 3000 de rotatii acul vitezometrului indica fix 115 km/h.da-ti detalii despre o cutie ca aceasta,sunt foarte interesat de una,deoarece plec odata pe saptamana in provincie si ma injura cam toti pentru ca nu depasesc 100,din cauza consumului...sa nu mai zic ca la 100 am deja 3300 - 3400 rot/min smile.gif)" |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu stiu ca pe la a 5a se puneau pinioane de nova mai multe detalii nu iti pot da ca nu stiu
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bodytzu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 15 November 09 From: Bucuresti ![]() |
multam bygy,astept si alte pareri.
<span class='edit'>13 Jan 2011, 00:28:</span> QUOTE(adaniel69 @ 12 Jan 2011, 23:54) pentru ce postezi in doua locuri aceeasi chestie? in threadul "dacia 1310 injectie - turatie in a 5-a, cutie de viteze tip 365-10" ai scris: "va salut.aceeasi problema o am si eu,am un break din 2000,injectie si la 3000 imi arata fix 90km/h,masurat cu gps,90 pe bord,90 pe gps.as vrea sa cumpar o cutie...nu stiu,nu ma pricep,una care sa nu mai stea asa turata.am mers cu un prieten,are o dacie berlina din 2002 si am ramas uimit,la 3000 de rotatii acul vitezometrului indica fix 115 km/h.da-ti detalii despre o cutie ca aceasta,sunt foarte interesat de una,deoarece plec odata pe saptamana in provincie si ma injura cam toti pentru ca nu depasesc 100,din cauza consumului...sa nu mai zic ca la 100 am deja 3300 - 3400 rot/min smile.gif)" cand o sa inveti sa citesti,o sa observi clar ca,acolo am scris de cutie iar aici,am scris de pinioanele treptei a-5a,este totusi o diferenta intre o cutie intreaga si pinioanele unei trepte,din asta rezulta ca n-am postat aceeasi chestie si credeam...ca daca intreb,ma ajuta cineva,nu ma cearta pentru ca am postat in doua locuri.daca nu vrei sa ma ajuti,te rog mult de tot sa te abtii de la comentarii.eu cer niste parerei aici,vreau sa ma lamuresc de anumite lucruri ![]() This post has been edited by bodytzu: 13 Jan 2011, 00:28 |
--------------------
dacia break
1310 CLI
2000
- B 83 VKY
|
|
george 07 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
@bodytzu te rog nu fi recalcitrant , ca in cealalta parte ai scris ; citez "nu stiu cine va minte cu pinioanele de nova,dar stiu 100% ca nu merg." si din motivul asta nu-am raspuns dar eu scriu din experienta ca am montat pe propria masina pinioanele de vit. 5. zis de 'nova" (cu nr. de dinti 29/38 se mai numesc de 'italia") care s-au montat prima data pe Dacia Liberta la urma pe Daciile model injectie ultimile tipuri pana sa le scoata din fabricatie , si pe Nova , dar mai bine tac din gura ca vad ca tu si @ ciorapel vreti garantii guvernamentale (vedeti ce au patit pensionarii si bugetarii cu garantiile guvernamentale
![]() This post has been edited by george 07: 13 Jan 2011, 11:13 |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
vion |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 851 Joined: 20 May 10 From: Bucuresti ![]() |
si totusi nu imi vine sa cred ca se justifica 3000 ture la 90 km/ora chiar si cu pinioane 31/36
|
--------------------
dacia
sandero stepway
2015
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
sau iti patineaza ambreajul
![]() |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bodytzu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 15 November 09 From: Bucuresti ![]() |
nu-mi patineaza,e schimbat acum 4 luni de zile tot kit-ul,masina trage foarte bine,asta e singura problema...treptele 1,2,3 si 4 nu ma deranjeaza deoarece pentru oras sunt ideale,dar la drum lung ma rupe consumul..
ok george,am inteles.recunosc ca nu am cunostiinte,dar am auzit la multi mecanici ca pinioanele de nova nu se potrivesc,totusi,daca cunosti,ajuta-ma si pe mine si zi-mi ce pinioane sa cer cand ma duc sa cumpar,deci daca zici ca eu am 31/36...ce marimi ar trebui sa cer celui ce vinde? multam ! |
--------------------
dacia break
1310 CLI
2000
- B 83 VKY
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
cei ce sint specialisti in cutii de viteze si modificari in prealabil,am mai auzit la doctorii aia batrani in dacii ca ar intra nu stiu ce pinioane de fiat,sint niste modificarii
This post has been edited by Magnum_Baracuda: 13 Jan 2011, 18:05 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
poate explica cineva exact tipurile de cutii montate si rapoartele, am observat ca pe break-uri sunt montate cutii mai de tractiune, pe berline mai de viteza
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Eu vreau să îmi calibrez turometrul, să văd dacă mă minte.
Teoretic ar trebui să fie următoarele : tr 1 : 22 3.81 tr 2 : 37 2.23 tr 3 : 57 1.47 tr 4 : 86 0.97 tr 5 : 110 0.76 Treapta viteză / viteză 3000 rpm / raport cutie Nu sunt sigur de raportul în treapta 4 și a 5-a, așa că întrebarea este : Există alte rapoarte în treptele inferioare, sau astea sunt singurele existente ? Pe cutia mea de acum scrie 365-11, dar nu știu exact ce e în ea. Deci dacă fac calibrarea în următorul mod : Treapta 3-a până la 57 km/h înseamnă că am 3000 rpm acolo ? Există șanse să îmi iau „țeapă” făcând acest lucru ? ------ Editat ------ Și mie de ce mi-au intrat doar 2 litri de ulei în cutie ? Defapt ... 1 litru 800 .. 1.900 .. ceva de genul! This post has been edited by Ciorapel: 13 Jan 2011, 20:26 |
--------------------
r
m
2
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
E el raportul de la pinioane, dar nu uitati de raportul de la grupul conic. Unele au 8/33 si altele 9/34 , daca zic bine. E mare lucru. Pentru 90/h la 3000 ture, e cutia cea mai intalnita. Rapoarte mai mari, inseamna efort mai mare din partea motorului, deci consum mai mare. Daca el nu poate, va fi un chin si nu vei putea sa-i dai a 5-a decat de la 100 in sus. Pinioane cu raport de 0,76 nu prea se mai gasesc, asa ca ar fi mai bine sa le faci daca ai unde.
Ca sa te lamuresti, de ce nu te apuci de calculat? Faci pe 1000 de ture. 1000X3,78(cat grupul la 9/34)X0,86 (rap.de la a 5-a)Xcircumferinta rotii, care e piXD. Asta e lungimea parcursa de 1000 de ture ale motorului, adica intr-un minut. Inmultesti cu 60 si aflii cat ai pe ora la mia de ture. Inmultit cu 3, vezi cat ai la 3000 de ture. Daca rezolvi asta, te trec direct in clasa a3-a. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Andyno |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
break 2000 injectie cutie-motor originale neumblate.
3000 ture = 110 km/h. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
bodytzu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 15 November 09 From: Bucuresti ![]() |
intreb si eu ceva aici si voi....deci ma poate ajuta cineva?difera pinioanele de la treapta 5,de la break la berlina?pana acum cu cate berline am mers,niciuna din ele nu statea asa de turata cum sta break-ul meu.deci,intreb inca odata...tipuri de pinioane,ale treptei 5,sunt diferite cele de la break de cele de berlina?daca da,da-ti cateva informatii,cati dinti au astea si cati dinti au cele de berlina de exemplu.si inca ceva...daca cele de berlina sunt diferite,merg pinioanele pe cutie mea,da rezultate,se mai subtureaza putin?as vrea macar la 3000 sa am 100
MULTAM !!!!!!!!!!! |
--------------------
dacia break
1310 CLI
2000
- B 83 VKY
|
|
george 07 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 166 Joined: 4 February 10 ![]() |
Salut @bodytzu ! acum am sa-ti explic ca; inainte de a schimba combinatia pinioanelor vit. 5 , la 3000 rot/min. aveam 90 km/h. si am demontat cutia de la masina am desfacut capacul din spate si schimbat combinatia pinioanelor 31/36 cu 29/38 dinti , si dupa montare am optinut la 3000 rot/min. 110 catre 120 km/h. dar mergand pe autostrada lejer cu 100 km/h. am opservat ca nu puteam depasii tirurile , eu profesand meseria de sofer stiu garantat ca un TIR nu poate depasii vit. de 90 km/h. si am demontat vitezometrul si in interior are un sistem de reglaj (doua discuri , unul macnetic , unul metalic , care le-am departat prin tatonare pana am optinut aprx. viteza reala verificata in comparatie cu un Mercedes 124 ) acum am la 3000 rot. 100 km/h. in concluzie te rog demonteaza cutia de la masina si desfa capacul din spate si schimba combinatia amintita , daca nu te pricepi te pot ajuta dar in limita timpului disponibil (lucrez sofer TIR, si nu stau bine cu timpul liber) appropo ca uitam ideea , la magazin cand ceri pinioanele specifica de Nova ca asa cunosc vanzatorii si verifica-le nr. de dinti (29/38)
This post has been edited by george 07: 14 Jan 2011, 08:46 |
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Are dreptate George, dar metoda ar fi alta, descrisa de mine pe forum. Eu zic ca-i mai bine. Vitezometrul are in interior un surub de reglaj al erorii. Apropie sau departeaza o placa metalica (miez magnetic), intre discul de magnet -rotorul, si discul de aluminiu pe care e acul. Inainte de a demonta, mergi cu masina la o viteza constanta intre doua borne chilometrice cronometrat. Sa zicem ca ai facut 60 de secunde intre borne (e mai simplu de calculat), inseamna ca ai 60 km/h. Dar acul tau arata 75. Demontezi vitezometrul cum a zis george, ridici o roata pe cric, bagi in aceeasi viteza c in care erai la test, turezi motorul sa ajungi la 75 km/h si ti turatia constanta, regland de la surubul din vitezometru, ca acul sa indice 60. Simplu si sigur. Si faza cu depasitul tirului e cam acelasi lucru care-l sugeram eu cu un post mai sus. Asa ca, daca doi spun ca esti beat, mergi la culcare. Esti sigur ca motorul are rezerve ? Umbla prin magazine si schimba pinioanele. Daca nu, lasa-le asa ca e mai bine si mai sigur, sau imbunatateste si motorul. Dai ceva jos din volanta, micsorezi putin diametrul arcurilor de la supape in ideea de a le intari, razi din chiulasa vreo 2,5 mm, slefuit pe ici pe colo galeria, si poti depasi 70 de cai la un motor de 1300. Atunci esti sigur pe a5-a la depasire.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 05:50 |