istoria F1...
![]() ![]() ![]() |
istoria F1...
Bobo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
GeorgeB |
![]()
Post
#2
|
![]() the 7 stars of Pleiades constellation Group: Members Posts: 1.870 Joined: 7 January 03 From: Bucuresti ![]() |
felicitari pentru un super articol, erau destul de multe pb pe care nu le stiam si pe care le-am aflat .
|
--------------------
SUBARU
Legacy 2.5
- --- L7 2.5 all in black - edition -
|
|
Bobo |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
gazeta sporturilor de azi;
|
-------------------- |
|
Ovidiu Lixandru |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 27 June 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE QUOTE monopostul lui Fernando Alonso s-a izbit de zid la aproape 280 kilometri pe ora si pilotul n-a patit nimic. adeca a INTRAT in ZID, PERPENDICULAR, cu 280 la ora SI N-A patit nimic ? Uh huh ![]() poate avea 280 si doar a shters zidu' cu roata... Nu. A intrat intai intr-o roata desprinsa de pe un alt monopost, s-a rasucit si a intrat cu botul in parapet. Cred ca l-a zdruncinat ceva fiindca mergea pe 2 carari cand a iesit de acolo, dar e impresionant sa vezi asa ceva si pilotul sa scape fara nimic rupt. |
-------------------- A sinner's mind is a sanctum -
|
|
Marty |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Cred ca l-a zdruncinat ceva fiindca mergea pe 2 carari cand a iesit de acolo, dar e impresionant sa vezi asa ceva si pilotul sa scape fara nimic rupt. A fost blat !!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
sstanescu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 681 Joined: 5 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Componenta perpendiculara nu a fost asa de mare in cazul lui Alonso, care s-a "scurs" pe zid.
A fost mai de mult pe Discovery un doc. despre impacturile din curse, luand ca baza seria Indy/CART. Problema era ca "albia" in care e pilotul e testata in cateva feluri standard, insa in cursa sunt feluri diferite de impact (nimeni nu se va crashui perpendicular pe zid). Acceleratiile erau destul de mari (ei nu se asteptasera la valori de genul ala) si impactul creierului cu cutia craniana devine chiar foarte important. Sistemul HANS a fost bagat pentru a nu-i rupe gatul, insa stiu ca erau ceva discutii sa se mai umble la el tocmai sa nu fie prea solidar cu cadrul masinii. |
--------------------
Dacia
SupeRNova Clima
- B-92-SLC
|
|
Ovidiu Lixandru |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 27 June 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE A fost blat !!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Evident (?!). Jos Corleone! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
-------------------- A sinner's mind is a sanctum -
|
|
Raven |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Blat, blat!!! Dar sa stim si noi!!!
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji 1,5 DCI 2007
|
|
Bobo |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Auto: Exodul spre Est,
La inceputul anilor '50, toate cursele de F1 se disputau in vestul Europei. Peste trei sezoane, "Batrinul Continent" ar putea ramine cu mai putin de o treime din intreceri Harta "politica" a Formulei Daca in anul inaugural al Marelui Circ, 1950, se organizau curse in Marea Britanie, Principatul Monaco, Elvetia, Belgia, Franta si Italia, teatrul de operatiuni se va muta in curind in tari precum China, Bahrein, India, Turcia si Rusia Adrian Georgescu Formula 1 s-a nascut in 1950 ca un sport al elitei occidentale a motorsportului. Cu exceptia Cursei de 500 de mile de la Indianapolis, care conta in clasamentul general, dar la care pilotii europeni nu participau - nici americanii nu veneau la Marile Premii de pe "Batrinul Continent" - , toate intrecerile se disputau in Europa vestica. Aparitiile, in 1953, a Argentinei in calendar - Mare Premiu introdus datorita lui Fangio, care domina F1 in acei ani - si a singurei curse organizate vreodata pe "Continentul Negru", - cu exceptia Marilor Premii din Africa de Sud -, cea din Maroc, 1958, au reprezentat iesirea din exclusivismul vest-european. |n 1968, cursele organizate in Europa occidentala reprezentau doar 66 la suta din total. Singele albastru s-a inverzit O data cu anii '70 si aparitia sponsorilor, harta a inceput sa se modifice in functie de interesul financiar. Criza petrolului si valul tehnologic resimtit in Marele Circ au facut ca multe companii nipone sa se implice in "carusel", aparind si un Mare Premiu al Japoniei in 1976, primul organizat in Asia. Statele Unite au inceput sa ceara o "halca" mai mare, ori pe teritoriul sau, ori in tarile vecine, Mexic si Canada. Astfel, in 1982 au existat chiar trei Mari Premii americane, unul desfasurindu-se pe strazile din Las Vegas. Startul s-a dat din fata somptuosului Caesar's Palace, favoare platita cu bani grei. |n 1986, incredibilul s-a produs: o tara comunista, Ungaria, intra in Marele Circ. |n 1983, Bernie Ecclestone a purtat negocieri cu autoritatile sovietice pentru organizarea unei curse la Moscova, dar acestea au cazut si a fost aleasa Budapesta. Credeti ca Ecclestone nu stia ca peste trei ani avea sa cada Cortina de Fier si ca pietele estice se vor deschide? |n 1988, Marile Premii din Europa occidentala aveau o pondere de numai 56 la suta in calendar. "Drumul tutunului" spre Orient Razboiul cu Uniunea Europeana, care va interzice in 2005 sau 2006 publicitatea la tutun, a dat semnalul unei alte migratii spre est. }ari cu traditie in sporturile cu motor, precum Austria, Belgia, Marea Britanie, au disparut sau sint in pericol sa iasa din calendar, altele, precum Germania sau Italia, risca sa organizeze un singur Mare Premiu pe an. Dupa ce Malaysia i s-a alaturat Japoniei in 1999, in 2004 vor intra in joc China si, probabil, Bahreinul. Pentru 2006 se vorbeste despre India, Rusia si Turcia, tari care investesc miliarde in infrastructura si nu au legi antitabac. Astfel, daca previziunile se vor implini, Occidentul european va ramine cu mai putin de 30 la suta din "teritoriul" pe care il stapinea in 1950. EVOLUTIA HAR}II DE-A LUNGUL ANILOR 1950*. 6 curse, toate in Europa vestica 1960*. 9 curse: una in America de Sud, una in America de Nord, 7 in Europa vestica 1968. 12 curse: una in Africa, 3 in America de Nord, 8 in Europa vestica 1973. 15 curse: una in Africa, doua in America de Sud, doua in America de Nord, 10 in Europa vestica 1982. 16 curse: una in Africa, una in America de Sud, 4 in America de Nord, 10 in Europa vestica 1988. 16 curse: una in America de Sud, 3 in America de Nord, una in Australia, una in Asia, una in Europa estica, 9 in Europa vestica 1997. 17 curse: doua in America de Sud, una in Australia, una in Asia, una in America de Nord, una in Europa estica, 11 in Europa vestica 2004 (provizoriu). 17 curse: una in America de Sud, una in Australia, 4 in Asia, doua in America de Nord, una in Europa estica, 8 in Europa vestica 2006 (probabil). 17 curse: una in America de Sud, una in Australia, 6 in Asia, doua in America de Nord, doua in Europa estica, 5 in Europa vestica * Cursa de 500 de mile de la Indianapolis facea parte din calendar, insa pilotii europeni nu participau la ea (gazeta sporturilor) |
-------------------- |
|
Bobo |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 756 Joined: 24 October 02 From: Bucuresti ![]() |
Echipamentul unui pilot aduce cu cel folosit de un cosmonaut
Adrian Georgescu Echipamentul unui pilot de Formula 1 se bazeaza in primul rind pe un material numit Nomex. La sfirsitul anilor '60 se folosea azbestul, apoi au aparut polimerii rezistenti la caldura. Inventat acum aproape 30 de ani si produs de concernul american DuPont, Nomex-ul e compus din fibre artificiale, continind, printre altele, kevlar, un material folosit la fuzelajele rachetelor cosmice. Modul de confectionare e special, cu pernute de aer intre cusaturi, deoarece aerul e un conductor de caldura foarte slab. Un combinezon cintareste aproximativ 1,5 kilograme, iar ecusoanele sponsorilor pot ajunge pina la 0,5 kilograme. Conditia principala pe care trebuie sa o indeplineasca un combinezon este sa reziste timp de 12 secunde la un incendiu, pina cind pielea sufera arsuri de gradul 2, acesta fiind intervalul maxim de interventie al echipelor de salvare. Pe sub combinezon, pilotul e invelit intr-un alt strat de Nomex, de la ghetele speciale, sosete si izmene pina la cagula - numita balaclava. Accidentul lui Lauda din 1976, cind pilotul a rezistat arsurilor, dar era sa moara intoxicat cu monoxid de carbon, a dus la confectionarea unor tuburi care pleaca de sub casca si ajung sub combinezon, unde sint conectate la butelii cu oxigen. Manusile Sint realizate tot din Nomex si nu sint chiar asa de usor de facut. "Inaintea Marelui Premiu al Frantei din 1998, multi piloti ne-au spus ca ii stringeau manusile. Am crezut ca glumesc, dar apoi am realizat ca, de la caldura, palmele lor se marisera", a povestit Bruno Vaglienti, de la Sparco, unul dintre producatorii cei mai respectati de echipament din F1. Centurile de siguranta Sint prinse in 5 puncte si pot fi decuplate la o simpla apasare de buton, astfel incit pilotul sa poata iesi rapid din cockpit. Acestea il fixeaza bine pe scaun, astfel incit sa nu fie azvirlit prin cockpit sau din masina. HANS Head and Neck Support este un dispozitiv proiectat de doctorul Robert Hubbard de la Universitatea din Michigan, perfectionat apoi de Mercedes si devenit obligatoriu in F1 de la inceputul acestui an. Pornind de la accidentul lui Hakkinen din 1995, de la Adelaide, cind gitul pilotului s-a lungit cu 12 centimetri in urma impactului frontal, niste coarde elastice fixeaza casca pilotului de suporturile de pe umeri. Foarte bun la impacturile frontale, nu da un randament bun la cele laterale, fiind contestat de unii piloti. ECHIPAMENT FOLOSIT DE UN PILOT DE-A LUNGUL UNUI SEZON Combinezoane: 20 bucati Casti: 10 bucati Ghete: 10 perechi Manusi: 10 perechi Casca Este cel mai important echipament din punctul de vedere al aerodinamicii. Cind capul unui pilot e mai sus cu un milimetru decit pozitia sa normala, pierderea de putere din motor cauzata de obturarea prizei de intrare a aerului e de 5 cai. Vizorul e acoperit de cel mult trei folii transparente, pe care driverul le dezlipeste pe masura ce se murdaresc. O casca tipica are intre 1,5 si 1,7 kilograme, insa cea a lui Michael Schumacher, realizata de Schuberth, cintareste 1,095 kilograme. Daca va intrebati de ce Michael Schumacher are mereu aceeasi frizura, iata raspunsul. Casca e atit de strimta pentru a sta fix, dar suficient de larga pentru nu incomoda, astfel incit orice schimbare ar cere o reproiectare pe calculator. Rezista trecerii unui tanc usor peste ea, la penetrarea unui glont de 3 milimetri care zboara cu 500 kilometri pe ora, sta timp de 45 de secunde la o temperatura de 790 grade Celsius fara sa ia foc. Materialul folosit e japonez, numit Ceylon-pbo, dar exista si straturi de polistiren, policarbonat, spuma de uretan, fibra de sticla si Nomex. Dupa fiecare strat de vopsea - toate insumeaza 19 grame -, e introdusa intr-un cuptor unde sta 30 de minute la 55 de grade Celsius. Casca lui Michael Schumacher 1 - interiorul castii, captusit cu Nomex 2 - "Cupola" castii 3 - Element de insonorizare 4 - Element de fixare a vizorului 5, 6 - Ac de siguranta din titan 7 - Interiorul mastii 8 - Spatiu unde sint montate microfoanele pentru comunicare 9 - Conector de ventilatie, pe unde e introdus aerul pentru climatizare sau respirat, in cazuri extreme (gazeta sp.) |
-------------------- |
|
catarrrr |
![]()
Post
#11
|
![]() RC Group: Members Posts: 73 Joined: 29 July 10 From: Braila ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
2002 comfort
- BR 03 MAW Drumurile noastre sunt de ra*at!!!!!Si masinile cam la fel!!!!!!!!!
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#12
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
copy/paste de pe wikipedya?
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Richelieu |
![]()
Post
#13
|
![]() altă scursură umană Group: Members Posts: 312 Joined: 22 July 10 From: Scursureștii de Pădure ![]() |
|
--------------------
0.00
%
:(( Teacher's, e valabil citatul filozofului Marty! Ia incet sa nu te ineci!
|
|
bz_26_zzz |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 646 Joined: 15 March 07 From: Buzau / Bucuresti ![]() |
@bobo - Crezi ca intereseaza pe cineva rahaturile alea de mai sus? Nu ai treaba?
|
--------------------
Audi
Q7
2014
|
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
catarrrr |
![]()
Post
#16
|
![]() RC Group: Members Posts: 73 Joined: 29 July 10 From: Braila ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
2002 comfort
- BR 03 MAW Drumurile noastre sunt de ra*at!!!!!Si masinile cam la fel!!!!!!!!!
|
|
Markos |
![]()
Post
#17
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
ma, tu esti bun de moderator, deja ai prins fineturi
![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
Richelieu |
![]()
Post
#18
|
![]() altă scursură umană Group: Members Posts: 312 Joined: 22 July 10 From: Scursureștii de Pădure ![]() |
|
--------------------
0.00
%
:(( Teacher's, e valabil citatul filozofului Marty! Ia incet sa nu te ineci!
|
|
catarrrr |
![]()
Post
#19
|
![]() RC Group: Members Posts: 73 Joined: 29 July 10 From: Braila ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
2002 comfort
- BR 03 MAW Drumurile noastre sunt de ra*at!!!!!Si masinile cam la fel!!!!!!!!!
|
|
zanzie |
![]()
Post
#20
|
![]() Aspirant de Trabant Group: Members Posts: 1.241 Joined: 30 April 08 From: Pădure ![]() |
catarrrr, insista pe PM, poate raspunde.
bz 26 zzz, ti-ai gasit partener de tenis? This post has been edited by zanzie: 13 Jan 2011, 21:19 |
--------------------
gard viu din spini,
cu flori la poarta
si rinoceri in curte
|
|
catarrrr |
![]()
Post
#21
|
![]() RC Group: Members Posts: 73 Joined: 29 July 10 From: Braila ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
2002 comfort
- BR 03 MAW Drumurile noastre sunt de ra*at!!!!!Si masinile cam la fel!!!!!!!!!
|
|
Markos |
![]()
Post
#22
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
wiki rulz
![]() |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
Marty |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
wiki leaks
![]() This post has been edited by Marty: 13 Jan 2011, 21:35 |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
corbex |
![]()
Post
#24
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Se merita sa cumpar o masina de formula unu? La mina a doua, fara AC si geamuri electrice.
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
kum |
![]()
Post
#25
|
![]() Banat Group: Banned Posts: 2.408 Joined: 19 January 05 From: Galati ![]() |
Cate auspufuri are pe ea?
![]() |
--------------------
Laguna
2.0T
2006
- GL-15-... Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
|
|
Richelieu |
![]()
Post
#26
|
![]() altă scursură umană Group: Members Posts: 312 Joined: 22 July 10 From: Scursureștii de Pădure ![]() |
doua mai mici
|
--------------------
0.00
%
:(( Teacher's, e valabil citatul filozofului Marty! Ia incet sa nu te ineci!
|
|
kum |
![]()
Post
#27
|
![]() Banat Group: Banned Posts: 2.408 Joined: 19 January 05 From: Galati ![]() |
Ce te bagi ma?
![]() |
--------------------
Laguna
2.0T
2006
- GL-15-... Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
|
|
Richelieu |
![]()
Post
#28
|
![]() altă scursură umană Group: Members Posts: 312 Joined: 22 July 10 From: Scursureștii de Pădure ![]() |
Pe cine ai vrea sa bag?
|
--------------------
0.00
%
:(( Teacher's, e valabil citatul filozofului Marty! Ia incet sa nu te ineci!
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#29
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
care si'o baga ??
![]() |
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
Markos |
![]()
Post
#30
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
pentru F2 de ce nu avem topic?
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:45 |