DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> intretinerea berlinei pe timp de iarna

SGN_1310
post 17 Oct 2003, 12:31
Post #31


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




A mea porneste imediat cateva secunde ca sa moara apoi pentru ceva vreme laugh.gif.
Trebuie sa dau zdravan la automat pana o ia. Iar daca nu trag shocu tare, nu plec de pe loc.
Are cineva idee daca e grav ?!
E vreun doctor in casa?!


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 17 Oct 2003, 13:51
Post #32


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Doctor e dar nu cred ca te poate ajuta de la distanta asta.
Serios vorbind, ar fi bine sa-ti regleze cineva carburatorul si aprinderea.
Vorbeste cu Gabriel2033 poate te poate ajuta.
Succes


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 17 Oct 2003, 22:37
Post #33


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




SGN, crezi ca ii porneste cuiva fara soc tras puternic? Asta e boala veche. La automat am inteles ca nu e bine sa ii dai prea mult ca se duce de rapa electromotorul. Mai bine ii dai in reprize. Eu cam asa fac. Ii dau o data de proba sa se dezmorteasca cilindrii, stau cateva secunde bune dupa care ii dau a doua oara. Uneori porneste, uneori e nevoie si de a treia incercare dar merge. Nu plec niciodata cu socul tras, il folosesc numai la pornire. Stau 4-5 minute sa se incalzeasca motorul si merge bine.

Mike.Omerga, pt incuietori exista niste spray-uri micute care se pulverireaza in toate gaurile posibile tongue.gif tongue.gif tongue.gif inclusiv in cea de la busonul rezervorului, pe mecanismul de descidere al capotei si eu mai dau si pe la imbinarea dintre stergatoare si ax.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 18 Oct 2003, 13:03
Post #34


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Vara pornea fara shoc. Stiu ca e altfel acum.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 18 Oct 2003, 14:51
Post #35


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




QUOTE
A mea porneste imediat cateva secunde ca sa moara apoi pentru ceva vreme laugh.gif.
Trebuie sa dau zdravan la automat pana o ia. Iar daca nu trag shocu tare, nu plec de pe loc.  
Are cineva idee daca e grav ?!
E vreun doctor in casa?!


si eu am patit acelasi lucru. se intampla mai ales pe ploaie, frig, conditzii nasoale. pana la urma s-a uitat cineva mai "cu experienta" la ea, si a concluzionat ca sunt nu stiu ce placute de platina care nu mai fac contact klumea. a reglat el ce a reglat pe acolo si dupa aia a pornit.

inca mai face nasoleli ... am mers azi cu ea si daca luam piciorul de pe acceleratie murea instantaneu. Asa ca a trebuit sa merg 5 min cu shocu' tras la jumate (cat sa fac 900 rpm la relanti) pana s-a mai incalzit.

tot tipu' ala mi-a recomandat si el puternic sa merg la un service sa imi regleze toate astea + aprinderea si mi-a estimat asa 2-3 mil lei, totu'.


--------------------
Ford Focus 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 18 Oct 2003, 15:56
Post #36


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Mama ce preturi ....yak.
Asha cred shi eu ca trebe sa schimb platina, plus ceva capacel ruptor.
Tnx man.
Apropo de cazut relantiul in 0....
Mergeam cu masina mai turata ca sa mai sa incalzeasca shi ea. La un moment dat am calcat ambreiaju' tocmai ca sa nu se reduca turatia imediat. N'am apucat bine sa calc frana ca a murit motorul (bineintels ca nu stiam asta)...iar servofrana s'a oprit, pedala s'a intarit shi ...shi era sa intru intr'o berlina parcata. Am facut ceva manevre ca sa evit conserva aia.
Deci un motor prost e mai periculos decat pare. :roll:


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 18 Oct 2003, 16:51
Post #37


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




in astfel de situatii am vazut taximetristi iarna trecuta care foloseau la ordinea zilei frana de mana pentru opriri biggrin.gif:D


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 2 Nov 2003, 22:34
Post #38


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Am o curiozitate: la DSN si SLZ mai exista acest furtun?
Este clar ca e mai bine fara el pentru ca vaporii de ulei micsoreaza cifra octanica a benzinei (oricum sub standard).
Pe termen lung s-ar putea sa se uzeze motorul mai repede daca furtunul e scos pentru ca arderea va fi mai "uscata". (oare asa sa fie?)


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 3 Nov 2003, 07:41
Post #39


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Nu cred ca exista furtunul ala pt ca nu exista carburator....deci.
Oricum era destul de inutil.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 3 Nov 2003, 09:12
Post #40


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




SGN, te contrazic, furtunul ala era foarte util! Cum puteai sa bagi in alt mod tot noroiul si toate gunoaiele de pe strada in carburator ? icon_mrgreen.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 3 Nov 2003, 09:21
Post #41


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Corectie......aaa mi'a scapat.... are un rol bun ..imbunatatzeste arderea cu adaos de frunze! laugh.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragOn
post 3 Nov 2003, 09:30
Post #42


Fost deținător Dacia (1310, Liberta, Solenza)


Group: Members
Posts: 692
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Copiii, voi chiar vreti sa va porneasca masinile iarna fara shock?????
NU SE POATE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Shock-ul se introduce la loc cand acul de la temperatura de la apa trece de a 2-a liniuta! Asta daca aveti masinile bine reglate! Asta viata!!!


--------------------
VOLKSWAGEN PASSAT TDi 131CP/2002 - B xx UEX
Never drive faster then your angel can fly !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 17 Nov 2003, 12:59
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




In primul rand, pe langa aprindere,carburatorul trebuie sa fie curatat si reglat impecabil.Un carburator care vara nu da nici cel mai mic semn de a merge prost,iarna poate creea mari probleme si orice pornire nereusita scurteaza viata bateriei.
Un alt lucru util este cartonul ala pe care il pui in fata radiatorului.El trebuie pus de fiecare data cand temp de afara scade sub 5 grade.El se pune in partea cu carburatorul.
Termostatul trebuie neaparat sa existe si sa deschida bine.
Toate colierele si furtunele proaste schimbate,ca la temp f scazute incepe sa curga antigelul.
Filtrul de aer trebuie comutat pe pozitia IARNA.
In rest,era bine sa ai ceva vaselina sau ulei ars prin usi,prajuri,lonjeroane,etc
Daca ai toate astea,aprinderea,carburatorul bine reglate si puse la punct,un electromotor care merge impecabil(vezi daca e electromotor mare sau mic,ca in `98 se puneau inca si mari si mici),chiar si cu o bat.putin mai obosita...masinuta va porni.
Pt.verificarea bat,cauta un densimetru.E un tub de sticla care iti indica densitatea electrolitului din fiecare element.
Daca nu corespunde....si nu ai,ia-ti sau fa-ti un redresor! biggrin.gif


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 17 Nov 2003, 13:08
Post #44


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




da' la berlina cu inj mai pui carton (mai ales ca nu mai are nici furtunul ala de tras aer cald de langa evacuare)?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 17 Nov 2003, 13:35
Post #45


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Da. Altfel cum sa-ti mai amintesti de vremurile bune icon_twisted.gif
Fara gluma, eu am mers cu un WV Passat (model mai vechi) pe Diesel si tot a trebuit sa-i punem carton in fata, ca era un frig de crapau pietrele si nu reusea sa se incalzeasca deloc. Si nu e prea placut sa mergi in frig icon_evil.gif
Asta anul trecut de Craciun.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 17 Dec 2003, 00:49
Post #46


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Furtunul ala exista si la DSN/SLZ (asa cum spune manualul de Solenza la pagina 14 - 4) numai ca lipseste teul fiind 2 furtune separate.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
egnatia
post 17 Dec 2003, 18:29
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 17 December 03
From: Bucuresti




imi explica si mie cineva unde naiba se aplica spray-ul pentru pornit (pe timp de iarna)? sa aiba oare vreo legatura cu platina?


--------------------
domnisoara la volan!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 17 Dec 2003, 18:42
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




se aplica in filtrul de aer.
nu are nici o leg spray-ul cu platina.


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FLEX
post 17 Dec 2003, 19:36
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 570
Joined: 14 November 03
From: Bucuresti




`Tu- i marea si aprinderea si margareta si marama lui de furtunas! Ia mai vedeti si ce s-a mai discutat pe-aici:
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=25...ht=muci&start=0
si o posibila rezolvare:
http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=32...&highlight=muci

DE CE FACE MUCI?

A LUAT CINEVA CARTEA? ZICE CEVA IN EA?


--------------------
Daewoo Matiz Fiat 600D
"Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dini70
post 17 Dec 2003, 19:38
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 13 December 03
From: miercurea ciuc




iarna mare grija la T-ul ala pentru ca f. usor ingheata aburii in ea,din cand in cand trebuie verificat (de ex. vara se poate intimpla ca praful sa se depune in ea impreuna cu ulei putind forma si un dop jegos,un alt ex. cine foloseste praful sau cum se zice pentru astuparea gaurilor de la radiator tot se poate forma un dop in T).
pt valentine
QUOTE

pai deja a fost o zi -- acu 2 saptamani cand a fost mai frig, lunea aia in care a inceput scoala si ploua in disperare - nu a mai pornit atunci ... am stat juma' de ora ...  
inseamna ca neaparat trebuie sa treci pe la un service,daca este frig si ploua masina trebuie sa pornesca.iarna trecuta odata nu mia pornit masina cand era afara 35 grade minus.
maximul in iarna trecuta era de -37 grade!!!

eu locuiesc in miercurea ciuc polul frigului din romania si in fiecare an inainte sa inceapa iarna trec pe la service pt. reglarea electricitatii adica verificare,este neaparat necesar sub temperaturi de 0 grade.

am prieteni care din considerente financiare nu vor sa treaca pe la service si iarna imping la masina pina ce...

banii cheltuiti merita in acest caz pentru ca altfel risti sa nu-ti porneasca masina sub 0grade celsius.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 17 Dec 2003, 19:57
Post #51


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




QUOTE
Mergeam cu masina mai turata ca sa mai sa incalzeasca shi ea. La un moment dat am  calcat ambreiaju' tocmai ca sa nu se reduca turatia imediat. N'am apucat bine sa calc frana ca a murit motorul (bineintels ca nu stiam asta)...iar servofrana s'a oprit, pedala s'a intarit shi ...shi era sa intru intr'o berlina parcata. Am facut ceva manevre ca sa evit conserva aia.  
Deci un motor prost e mai periculos decat pare. :roll:

Exista o rezolvare de moment pt. astfel de cazuri. Io am folosit-o cu succes pe cand aveam berlina. In loc sa incerci sa opresti masina si sa dai din nou la cheie, o lasi in viteza si iei picioru de pe ambriaj. Motoru porneste, e ca atunci cand o pornesti impinsa. Deci daca esti in mers si ai calcat ambreiaju si s-a oprit motoru ridici picioru de pe ambreiaj (bagi inapoi in viteza daca ai apucat s-o scoti) si o ia, io zic ca e mai bine decat sa incerci sa o opresti cu frana de mana.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGN_1310
post 18 Dec 2003, 06:52
Post #52


sgn_1310


Group: Banned
Posts: 484
Joined: 9 June 03
From: Buftea, judetul CALIFORNIA




Nu stiu ce sa zic, dar din pacate astfel de lucruri se nimeresc atunci cand ai nevoie de frana, deci daca nu o poti folosi, macar cu volanul sa te poti descurca(politica personala). Lasand o mana p volan shi ochii dupa contacte nu e ceva chiar la indemana. Eu oricum am forta in picioare ca nu degeaba am fost biciclist suparat la viata mea. Pb'ma e ca nu poti stabili un grad de apasare , adica nu o simti shi franezi brusc ori deloc.


--------------------
Dacia 1310 - B-xx-XSK
Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 27 Nov 2004, 20:51
Post #53


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ce va recomand eu(din experienta) este sa luati cu voi(ce l putin una) o lopata!!alea mici gen army cu coada scurta nu prea merg dar....in case of emergency....eu am si un a(mai de ..tara) cu coda lunga ca ...de muuuuuuulte ori am facut apel la ea pe ruta cartier---bv!!Si in ultimul rand sa aveti la voi cel putin 10 l de benzina.cand am drumuri lungi prin tara iau si o canistra de 20l (army)si rezervorul3/4.aveti grija ..eu lanturi nu prea folosesc decat ..unele facute de mine (stiu cam ce riscuri ) din lant+surub (asta e) dar de 3/4 ori le-am folosit.cauciucurile de iarna sunt bunicele merita dar o plasa de lanturi de firma este net superioara tuturor cauciucurilor de firma.dar mai bine acasa cu o cana de vin fiert ..decat prin tara dezapezind limuzina...aveti grija!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 27 Nov 2004, 22:00
Post #54


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Lopatica de aia de armata germana am si eu, cu pozitie pt. harlet/lopata, tarnacop. De ce nu e buna?


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
acidus
post 28 Nov 2004, 16:54
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 22 October 04
From: Bistrita




"Hmmm .. prima iarna .... de cand e berlina ??? daca e "proaspata" ... nu trebuie sa faci nimic .. "

smile.gif) da, proaspata si proasta smile.gif m-au lasat stergatoarele, tot sistemul de fapt. M-am dus la service, au inceput baietii sa desfaca masina si am inteles ca dureaza. Peste cateva ceasuri m-am dus sa verific ce s-a facut la masina mea si cand am vazut-o mi-a vebit sa plang. MAsina noua la 6500 km si era tot bordul demontat, toata cablaraia pe scaun, parbrizul scos etc etc. M-am socat in orice caz. Pana la urma s-a adeverit ca sistemul nou trimis de Dacia nu se potrivea la masina mea si au sudat sistemul vechi. Mai mult de atat, m-au si lasat fara masina pe weekendul asta, de ieri pana luni. Chiar asa mult dureaza schimbarea unui sistem de la stergatoare? mad.gif
Misto, nu-i asa?

This post has been edited by acidus: 28 Nov 2004, 16:56


--------------------
Dacia 1310 1310 2004 - MS-07-XLX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 1 Dec 2004, 12:31
Post #56


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




lopata mea cred ca este romanesaca!!pricum are coda cam de 50 cm si de asta nu prea imi place mie!!dar nu prea o folosesc eu cool.gif
a,, daca nu vreti o lopate un saculet cu nisip(2-3 kg) sau balast ar fi bun, pt un demaraj fara..patinare asta daca nu aveti cauciucuri de iarna sau sunt mega uzate! excl.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 05:51
Forum Renault