Desi nu mai lucrez in domeniul tehnic, sunt un inginer pasionat de tehnica cu preocupari in domeniul auto (5 brevete de inventie), HPV - Human Power Vehicle (5 brevete de inventie), actionari variabile (1 brevet de inventie), angrenaje (1 brevet de inventie ) si nenumarate alte proiecte in varii domenii.
In domeniul auto, problema adaptarii puterii motoarelor la sarcina masinii, variabila in timpul deplasarii sau exploatarii, este o problema veche care s-a incercat sa se realizeze principial prin variatia raportului de compresie sau a cursei pistonului (a cilindreei) in timpul functionarii Practic s-au conceput solutii care vizeaza modificarea geometriei camerei de ardere (cu pistoane suplimentare; prin articularea carterului de chiuloasa motorului); modificarea lungimii bielei (extensii actionate hidraulic sau prin excentrice); modificarea cursei pistonului (variatia prin balansier actionat hidraulic, mecanic; extensii ale manivelei); variatia nr de cilindri motori activi in timpul functionarii, etc, uneori cu folosirea unor componente noi in domeniul mecanismelor motoare. Avantajele motoarelor adaptative rezida in cresterea puterii, reducerea consumului si a poluarii ca urmare a realizarii in timp real a conditiilor propice ciclului motor (raport de compresie, incarcare) la orice regim de functionare si in orice conditii, precum si in adaptarea cilindreei, respectiv a puterii si consumului (realizare in masura mai mica la actualele proiecte !!!) Din pacate putine solutii s-au dovedit fiabile din cauza problemelor tehnice aparute. Astfel sunt in curs de asimilare si testare solutiile : o Saabs-Variable-Compression-Engine – a firmei suedeze SAAB, cu articularea carterului de chiuloasa motorului, la care sunt probleme mari la etansarea motorului o MCE-5-Variable-Compression-Ratio-Engine – a firmei franceze MCE si preluata de Peugeot, cu modificarea cursei pistonului (variatia prin balansier actionat hidraulic), la care sunt probleme referitoare la transmiterea miscarii prin angrenare o Lotus Omnivore Concept Engine – a firmei Lotus, pt motorul in 2 timpi, cu modificarea geometriei camerei de ardere (cu pistoane suplimentare), ce realizeaza numai varierea raportului de compresie o Variable Cylinder - a firmei Honda Blackbird, cu variatia nr de cilindri motori activi in timpul functionarii, la care gestiunea alimentarii cilindrilor si echilibrarea dinamica sunt dificile
Brevetele mele privesc 17 mecanisme care realizeaza varierea cursei pistonului prin modificarea configuratiei de baza a mecanismului, pastrandu-se constanta raza manivelei, cu modificarea pozitiei PME (Punctului Mort Exterior), respectiv a cilindreei in timpul functionarii, si cu adaptarea pozitiei PMI (Punctului Mort Interior) si a volumului camerei de ardere, in relatie cu cilindreea reglata, pentru mentinerea raportului de compresie prescris si a conditiilor optime pentru combustie. Studiind solutiile care au aparut pe plan international, socot ca solutia mea este mult mai buna avand in vedere ca pot sa realizez, cu mijloace clasice, atat varierea raportului de compresie cat si varierea in gama 0-100% a cilindreei, respectiv puterii, consumului … !!!
Sunt in lucru cu o varianta industriala a mecanismului motor cu cilindree variabila, perfect echilibrata dinamic si care utilizeaza numai componente clasice : arbore cotit, biele, cuple de rotatie sau de translatie, spre deosebire de solutiile la nivel international !!!
Inventiile prezinta urmatoarele avantaje : - asigura variatia in timp real a cursei pistonului in gama 0-100% (Brevet 1) si 30-100% (Brevet 2) - permit variatia raportului de compresie si policarburatia - permit realizarea de mecanisme care sa asigure efectuarea ciclului motor in 180 grade pentru motorul in 2 timpi si in 360 grade pentru motorul in 4 timpi - asigura perfectionarea reglarii puterii motoarelor cu piston si cu ardere interna sau externa - asigura scaderea componentei laterale a fortei de apasare a pistonului pe cilindru - conduc la cresterea randamentului efectiv al masinii respective - permit un consum specific de combustibil pe kg. , CP si ora mai redus - permit reducerea nr. de trepte ale cutiei de viteze din cadrul transmisiei unui autovehicul - asigura un nivel inalt al suprasarcinilor suportate - asigura scaderea emisiei de gaze poluante - asigura cresterea sigurantei in functionare si conduce la o fiabilitate sporita - asigura promptitudine si stabilitate sistemului de reglare a cilindreei - permit diversificarea tipurilor de masini functie de dispunerea cilindrilor - asigura perfectionarea reglarii debitului compresoarelor si pompelor volumice cu piston - permit un consum specific de combustibil sau energie electrica pe mc , l si ora mai redus - permit cuplarea in paralel a mai multor mecanisme similare in scopul formarii unui mecanism motor policilindric perfect echilibrat dinamic
Pentru ca ma simt depasit (financiar, relational) in problema promovarii si implementarii lor in practica, va solicit sprijinul dvs pentru a gasi un asociat, sponsor, beneficiar ... Daca vreunul din proiectele mele va intereseaza, putem discuta ...
Cine este interesat de aplicarea in practica a acestor solutii ? Referinte::
Group: Members
Posts: 605
Joined: 17 February 07
From: Brasov/Slobozia
Ma bucur ca suntem in zona aceasta si profit de ocazie ca sa va intreb: de ce nu se poate realiza solutia aceasta ? Sau doar raportul cost-beneficiu este nefavorabil ?
Attached thumbnail(s) mcv.jpg ( Size: 39.41k )
Number of downloads: 351