motor 1.6 16V pierde din putere
![]() ![]() ![]() |
motor 1.6 16V pierde din putere
D-Ice |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
o fi fost mai cald pe la buzau decat pe la brasov
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Pai nu cred ca e din cauza temperaturii, am plecat din Braila la ora 12 si era mult mai cald decat la Buzau. Aici in Braila daca o prind ii mai dau talpa dat nu am mai iesit cu ea la drumuri lungi, deci nu pot sa bag mana in foc ca se va mai intampla din nou.
Ma gandeam ca poate a mai forjat cineva Loganul 1.6 16V si poate sa confirme daca a intalnit respectivul fenomen sau nu. Symbolul din semnatura nu a zis nici pis la 160km/h aproape constant de la Drajna la Bucuresti, ideea este ca vreau sa-l dau si sa-mi iau Logan Prestige 1.6 16V si ma intereseaza daca tine la autostrada sau incepe sa scoata limba. ![]() |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#4
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Tine la autostrada nu scoate limba
![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
IF02ZVH |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 28 November 10 ![]() |
de vreo 3 luni am un 16 16v logan. l-am cumparat pe post de a doua masina, sau mai bine zis de drumul servici casa. sincer m-a surprins masinuta asta, nu ma asteptam ca motorul sa traga atat de bine. deci clio 1.4 pe langa logan 16 16 v e ca broasca testoasa pe langa iepure. Gandeste-te ca octavia de 1.6 e mai lenese, la fel si astra g 1.6 16v ( am si unul dintr-asta din 2008) leon 1.6 si lista poate sa continue.
|
--------------------
dacia
logan
2008 prestige
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Sunt ferm convins, am mai pus mana pe el si i-am mai dat talpa prin oras, nu zice nici pis, trage foarte bine, urca in turatii repede, nu se compara cu Symbol 1.4 8V, ideea e ca nu prea mai am ocazia sa-l prind la drum lung prea curand, de asta ma interesa daca a mai intalnit cineva fenomenul. Oricum urmatoarea masina va fi Logan Prestige 1.6 16V, astept sa demareze programul Rabla.
![]() P.S. Ca sa nu fiu carcotas, si Symbolul 1.4 8V iti poate oferi momente de neuitat, cu conditia sa fii singur in masina si sa-l turezi pana la 5000rpm, fara sa te preocupe consumul. Dar daca il incarci cu 4 persoane + bagaje, deja iti trebuie avant serios la o depasire. |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
luci_ss |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 18 May 10 ![]() |
Poate era de la altitudine. Cu cat altitudinea creste aerul se rarefiaza si in motor nu mai intra atat aer , daca ai turbina il ajuta foarte mult .
|
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#8
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
D-Ice |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Motorul 1.4 8V de Symbol are cuplul max la 4200rpm si masina e mai usoara. Dar daca il conduci ca bunica sigur ti se va parea ca stai pe loc. Continuam pe PM daca vrei, deja intram in off-topic.
![]() This post has been edited by D-Ice: 3 Jan 2011, 20:46 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
|
--------------------
-
dizl
-
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Offf, nu e vorba de nici o turbina, ci de un fenomen/intamplare/parere/naiba sa-l ia, mi s-a parut ca Loganul a pierdut din vlaga la un regim de condus mai agresiv, daca e cineva care conduce sportiv Logan 1.6 16V sa-mi zica daca a intalnit asa ceva, am multe asteptari de la motorul asta.
P.S. Daca aveam acum 15 ani varsta de acum imi luam Nissan 200SX si terminam povestea. Din pacate nu mai gasesc o astfel de masina in buna stare acum. ![]() This post has been edited by D-Ice: 3 Jan 2011, 23:40 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(luci_ss @ 3 Jan 2011, 19:43) Poate era de la altitudine. Cu cat altitudinea creste aerul se rarefiaza si in motor nu mai intra atat aer , daca ai turbina il ajuta foarte mult . Turbo benzinar sus la munte pe serpentine e "moartea caprioarei". Dupa ce ca aerul e mai sarac in oxigen sus pe munte, pe serpentine unde n-ai cine stie ce viteza, intercoolerul nu prea isi mai face treaba si dupa primele forje cand s-a incins bine motorul, simti cum te mai lasa din caii putere. This post has been edited by Ion_R5: 3 Jan 2011, 23:36 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#13
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
D-Ice |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Tot ce-i posibil, dar eu am cuplul maxim la 4200rpm, iar motorul urca sustinut in turatie pana la 5000rpm. Loganul de 1.4 are cuplul max la 3000rpm daca nu ma insel, deci pe la 4000rpm incepe sa dea in nas. Al meu urca pana la 5000rpm aproape constant ajutat de caroseria mai usoara si de raportul final mai mare. Hartile de injectie sunt diferite, si de aici e diferenta, tot e aici e si consumul meu mai mare, chiar daca Loganul e mai greu.
Acum pe partea impresiei, ei bine, am condus BMW de 323i si am condus si Nissan 200SX de aproximativ aceeasi putere, cu deosebirea ca Nissanul era turbo. Nu exista termen de comparatie, Nissanul era o bestie care pleca ca un sapun daca te dadeai prea mult la el. Deci BMW nu m-a impresionat. ![]() Concluzia este ca nu poti compara Loganul de 1.4 cu Symbolul de 1.4, sunt masini total diferite. This post has been edited by D-Ice: 4 Jan 2011, 15:37 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Se intampla cand schimbi masina sau stilul de mers sa apreciezi gresit. Ii dai tare la inceput si zici ca trage. Dupa un timp te inveti si zici ca nu mai trage. O lasi usurel si dupa aia, cand o calci iar, din nou trage.
Nu zic ca e asta dar ar putea fi. Symbol si Logan sunt total diferite? ![]() Da in nas la 4000? ![]() This post has been edited by LuluMOB: 4 Jan 2011, 15:43 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Conduc masina asta in fiecare zi, cu acelasi stil de condus, un pic sportiv, deci putin probabil sa ma obisnuiesc cu un stil si sa ma ia prin surprindere altul.
Da, doua masini acelasi model se comporta diferit la drum, deci cu atat mai mult 2 marci/modele diferite. Da, motorul care trece de turatia de cuplu maxim la demarajul in forta, are tendinta de a scadea rapid cuplul la roata, popular, fenomenul se numeste "motorul da in nas". ![]() |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#17
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Deci in depasiri nu trebuie sa trecem de turatia de cuplu maxim. am inteles
![]() ![]() ![]() ![]() ciudat ca toate masinile pe care le-am condus trageau cel mai bine DUPA turatia de cuplu maxim in sus. or fi fost stricate ![]() This post has been edited by ArtVandelay: 4 Jan 2011, 16:30 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
LuluMOB |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Sa presupunem ca Dacia are cuplul maxim la 3000. Din ce spui, sa trag concluzia ca pentru a obtine demarajul cel mai bun, ar trebui sa schimb imediat dupa aceasta turatie viteza, ca sa nu 'dea motorul in nas'?
Daca doua masini se comporta diferit la drum (cat sa sesizezi ca sofer) si sunt identice ca model, eu ma gandesc ca cel putin una e defecta. Personal, gasesc Symbolul si Loganul destul de apropiate. Tot personal, acea prabusire a acceleratiei eu o resimt la Logan 1.4 undeva dupa 5000. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
In general la demaraje/depasiri in forta e recomandat sa treceti peste turatia de cuplu cu 500 sau chiar 1000 rpm. In acest fel, dupa ce ati schimbat in viteza superioara cadeti foarte aproape de cuplul motor maxim sau chiar pe cuplul motor maxim si asigurati in continuare un demaraj sustinut.
Acuma depinde ce literatura cititi. Unele articole recomanda sa nu schimbati viteza in depasire, fiindca exista urmatoarele riscuri: - cresterea timpului de depasire, datorita timpilor morti la schimbatul vitezelor - ruperea (accidentala) a cablului de ambreiaj - ruperea resortului lamelar al placii de presiune - blocarea (accidentala) a cutiei de viteze Sigur, asa ar putea sa recomande sa nu efectuati depasiri, fiindca orice manevra de acest fel prezinta unele riscuri ![]() This post has been edited by Ion_R5: 4 Jan 2011, 16:43 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
Marty |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 3 Jan 2011, 23:32) Turbo benzinar sus la munte pe serpentine e "moartea caprioarei". Dupa ce ca aerul e mai sarac in oxigen sus pe munte, pe serpentine unde n-ai cine stie ce viteza, intercoolerul nu prea isi mai face treaba si dupa primele forje cand s-a incins bine motorul, simti cum te mai lasa din caii putere. Ba baiatule, esti ultima gaina din Gostat! Esti incredibil, esti incomprehensibil de vai de capu' tau, esti inexprimabil de ............ wahahahahahahahahahahahahaahha |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bossake |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 4 Jan 2011, 16:41) In general la demaraje/depasiri in forta e recomandat sa treceti peste turatia de cuplu cu 500 sau chiar 1000 rpm. Sa inteleg ca la depasiri in FORTA la un 1.6 16v cum ai si tu e recomandat sa se treaca DOAR cu 500-1000rpm peste 3750(turatia de cuplu)? Pff si eu care schimb pe la 5500-6000. Sa inteleg ca fac rau? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Prestige 1.6 16v
- B 21 xxx
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Tati, peste 5500 rpm nu prea ai ce sa cauti, dar fiecare cu stilul lui. Dai ture si ulei sintetic!
|
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Pai daca in forta schimbam la turatia de cuplu -sau cel mult cu 500 sau chiar cu 1000 peste- inseamna fie ca producatorul a gresit amplasarea limitarii de supraturare (trebuie sa o mute ceva mai jos), fie ca turatiile superioare sunt pentru mersul economic.
This post has been edited by LuluMOB: 4 Jan 2011, 17:12 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
bossake |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 4 Jan 2011, 17:04) Pai puterea maxima, 105cai, e atinsa pe la 5750. Ulei folosesc mobil1 -0w40 ![]() This post has been edited by bossake: 4 Jan 2011, 18:34 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Prestige 1.6 16v
- B 21 xxx
|
|
YRX |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(D-Ice @ 12 Dec 2010, 02:05) Dupa 100km de mers nu foarte rapid dar schimbat la 4000-4200rpm, depasirile facute cu retrogradare si turatii pana la 4500rpm, la intrare in Buzau vad ca nu se mai infige cum o facuse inainte. ----------------- Am plecat la drum, motorul mergea bine dar nu mai avea acel zvac. Asta e, am zis, il las in pace, mai ales ca pe Intorsura Buzaului nu prea poti sa te dai la el, masina era si incarcata si nu voiam sa-i sperii pe ai mei. ----------------------- La intrarea in Brasov este o portiune de 4 benzi, am ciupit-o un pic sa vad daca si-a revenit si miracol, tragea asa cum stiam eu ca trebuie. ------------------------------- Incerc eu o explicatie. Dupa etapa "sportiva" (mai ales ca erai si incarcat) probabil ca ai incins ambreiajul sau placa de presiune si a inceput sa patineze. Dupa etapa "potolita" (plus ceva pauze poate) a reintrat in parametri. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
PaulT |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 4 Jan 2011, 17:41) In general la demaraje/depasiri in forta e recomandat sa treceti peste turatia de cuplu cu 500 sau chiar 1000 rpm. In acest fel, dupa ce ati schimbat in viteza superioara cadeti foarte aproape de cuplul motor maxim sau chiar pe cuplul motor maxim si asigurati in continuare un demaraj sustinut. Acuma depinde ce literatura cititi. Unele articole recomanda sa nu schimbati viteza in depasire, fiindca exista urmatoarele riscuri: - cresterea timpului de depasire, datorita timpilor morti la schimbatul vitezelor - ruperea (accidentala) a cablului de ambreiaj - ruperea resortului lamelar al placii de presiune - blocarea (accidentala) a cutiei de viteze Sigur, asa ar putea sa recomande sa nu efectuati depasiri, fiindca orice manevra de acest fel prezinta unele riscuri ![]() Fa un test cu timpi masurati cu demaraj "in forta" pana la 500-1000rpm peste turatia de cuplu maxim si unul tot in forta cu schimbare la 100-200rpm inainte de limitare. Adica un demaraj in forta cu schimbari la 3500-4000rpm, cand de fapt motorul pe benzina abia se trezeste la viata cu adevarat vs un sprint normal cu schimbari pana aproape de limitare... Cred ca realizezi ca in treapta superioara in care schimbi ai mai putin cuplu la roata la turatia de cuplu maxim decat in viteza inferioara la 100rpm de turatia de limitare.. De fapt e clar ca nu realizezi, altfel nu postai aberatii de genul celor din postul citat. Iar afirmatia cu turbo benzinar care lesina pe serpentine este la fel de "documentata si reala". Singurele motoare care sufera de scaderi de putere datorita altitudinii sunt cele aspirate, indiferent de combustibilul cu care functioneaza(motorina/benzina/gpl). Motoarele turbo(la fel, indiferent de combustibilul utilizat) nu prea au nici o treaba, datorita faptului ....ca sunt turbo... Turbina compenseaza fara probleme diferenta de presiune(datorata bineinteles rarefierii aerului..).. Se va prelungi putin timpul de ajungere la maximum boost, dar odata atins motorul va performa cam la fel ca la nivelul marii(cu mentiunea de mai sus ca lagul va fi ceva mai accentuat si turbina va ajunge putin mai greu la acelasi rezultat)... Diferentele tind catre zero. Repet, afectate cu adevarat sunt doar motoarele aspirate. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
slider2 |
![]()
Post
#27
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(D-Ice @ 3 Jan 2011, 23:25) Offf, nu e vorba de nici o turbina, ci de un fenomen/intamplare/parere/naiba sa-l ia, mi s-a parut ca Loganul a pierdut din vlaga la un regim de condus mai agresiv, daca e cineva care conduce sportiv Logan 1.6 16V sa-mi zica daca a intalnit asa ceva, am multe asteptari de la motorul asta. eu am avut megane1 1.6 16v, iar un tovaras logan ph1 1.6 16v. amandoi le conduceam dar nu sportiv ca tine, ca noi cand le dadeam forja (pe bune) nu schimbam la 4500rpm ci pe la 6000rpm. de facut fata face linistit, pe bord ia 200km/h. in linie dreapta este sprinten, pe curbe mai usurel ca stim cu totii comportamentul loganului care este mult mai orientat spre confort. de asemenea motorul este uneori un pic prea puternic pentru setarea suspensiei si trenului de rulare. chiar in treapta a 3a uneori la demaraje puternice se poate rupe aderenta. legat de diferentele intre logan 1.4 8v si symbol 1.4 8v te cam inseli. masele celor 2 modele sunt foarte apropiate, diferentele intervin la aerodinamica, anvelope, stil de condus; dar cel mai important la setarea cutiei de viteze. la symbol rapoartele cutiei de viteze, in special cel al utimei trepte, sunt mai scurte. prin urmare motorul pare mai vioi fiind mai turat, dar acest lucru se simte in consumul de carburant. This post has been edited by slider2: 4 Jan 2011, 21:36 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Multumesc slider2, dau o bere.
![]() Cum am zis, am mari asteptari de la 1.6 16V, ma bucur ca tine la condus sportiv. Mi s-a parut si mie motorul un pic cam mare pentru masina asta, dar nu e o problema, are rezerva de putere. Am vazut ca Loganul e un pic cam instabil pe viraje luate la viteza mare, dar o sa ma obisnuiesc cu el, orice masina are hachitele ei, totul e sa ii intelegi limitele. Legat de Symbol vs Logan 1.4, le-am condus pe ambele si mi s-a parut diferenta mare, poate ca sunt eu prea chitibusar, asta e, nu ridic in slavi Renault, tocmai de aia ma gandesc sa trec pe Dacia. Teoria condusului sportiv se poate discuta la infinit, fiecare vine cu metoda lui de schimbare de viteze, unii urca in turatii pana la limitare, mie mi se pare inutil si periculos pentru motor, eu urc la 1000-1500rpm peste turatia de cuplu max. (in functie de rapoartele cutiei), si pic pe ea la schimbare, altii... in fine, fiecare are metoda lui. This post has been edited by D-Ice: 4 Jan 2011, 23:45 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
PaulT |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Condusul sportiv se practica intr-un singur fel...
![]() This post has been edited by PaulT: 5 Jan 2011, 10:14 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
@ PaulT - in privinta condusului sportiv, ai dreptate. Ceea ce am scris eu se refera la un stil de condus mai dinamic (mai infipt).
Consider ca Loganul nu este o masina cu valente sportive. La capitolul tinuta de drum, de exemplu Mitsubishi Lancer 1.6 16v sta mult mai bine decat Dacia Logan 1.6 16v. Personal ma refer la un stil de condus pe care il practic zilnic sau in situatiile in care ma grabesc - si eu unul nu merg pana aproape de limitare. Inca sunt in rodaj si nu sar de 3000 rpm. Dupa rodaj am sa schimb 1 si 2 la 2700 rpm, iar 3 si 4 la 3000 - 3500. Daca ma grabesc sau vreau sa merg mai dinamic schimb la 4000 - 4500 sau chiar 5000. Asa inteleg eu sa exploatez masina, fara sa scot "untul" din ea. Cine doreste sa scoata untul din orice masina, trebuie sa fie constient din start ce inseamna asta, din punct de vedere "bani din buzunar" si sa aloce un buget suplimentar pentru asa ceva, care trebuie sa aiba in vedere: - schimb de ulei + filtru ulei la intervale mai mici decat cele din cartea tehnica - schimb placute frana mai des - schimb discuri de frana mai devreme - inlocuit anvelope mai devreme - inlocuit kit ambreiaj mai devreme (disc+placa presiune+rulment presiune) - ceva mai multa benzina (cam 2 - 3 litrii in plus la 100 km) - si de preferinta utilizare benzina Top 99+ (benzina de la 98 in sus, indiferent de care este denumirea oficiala) - ceva bani rezerva pentru radare (banuiesc ca nu mergeti in ture in a 2-a la 70 km/h) |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:48 |