Calibrare vitezometru, ..se pote face ceva?
![]() ![]() ![]() |
Calibrare vitezometru, ..se pote face ceva?
wwilly |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
|
||
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|||
Asi |
![]()
Post
#2
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
ii poti pune roti cu diametrul mai mare.. (se poate calcula cat trebuie sa aiba diametrul-.. ala total janta plus cauciuc.)
altfel nu pre ai cum decat pre complicat pentru ca vitezometrul este electronic.. n-ai ce-i face.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
wwilly |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
pai chiar asta-i ideea... ca-i electronic! Daca era mecanic atunci cred ca era mai greu... ..sau?
|
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|
Asi |
![]()
Post
#4
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
pai tot spilu e ca aceasta calibrare o face ceasul.. si e prea aiurea sa dai jos tot bordul sa scoti amaratele alea de ceasuri si apoi sa te muncesti sa calibrezi.. care de fapt aceasta calibrare trebuie sa aiba o relatie de legatura intre vitezometru si viteza reala.
asadar trebuie stabilit ca daca ai 50 real si vitezometrul indica 57 la 100km/h reali cat va indica vitezometrul? 107? sau 114 sau orice alta valoare.. functia de legatura va fi valoare vitezometrului= y si viteza reala x.. astfel ca y=ax+b .. unde a si b sunt parametrii care trebuie sa-i stabilesti printr-o serie de experimente de vazut relatia intre viteza reala si viteza indicata pe vitezometru.. iar abia apoi poti sa cauti scheme electrice ale ceasului in care sa intercalezi un cip care sa faca aceasta functie! .. mai pe scurt e cam complicat. la ala mecanic pui un arc mai slab sau mai tare pe ici pe colo.. sau vopsesti un arculet sa ii cresti taria.. sau mai tai din spire, sau etc.. mai rudimentar si mai abordabila o modificare la fel de rudimentara decat la ala electronic. mai bine bagi roti cu diametru mai mare si problem solved |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sau pui alta rotita la cuplajul de tahimetru de pe cutie...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
b64chr |
![]()
Post
#6
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Semnalul de viteza este folosit atat de vitezometru cat si de kilometraj. In timp ce kilometrajul indica corect, vitezometrul are o abatere.
Se pot imagina multe metode astfel incat vitezometrul sa indice mai aproape de realitate. Dar atunci kilometrajul va arata eronat. Eu mi-am adaptat un vitezometru digital de bicicleta. Indica viteza absolut perfect. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=17035009 |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu as sta linistit din punctul asta de vedere , pentru ca este posibil sa faci mai mult rau decat bine din punct de vedere al calcularii vitezei . Eu prefer sa arate mai mult decat exact viteza reala , pentru a sta linistit daca o ia piciorul din greseala in jos cativa mm. . E o senzatie mult mai buna daca iti indica mai mult si uneori doar tu stii asta , iar cei din masina pur si simplu se simt "la viteza" , decat daca te chinui de disperat sa mergi cu nu stiu ce viteza si le explici ca tu ai facut nu stiu ce modificari in cutie si in bord si mai stiu eu pe unde ca sa-ti arate exact , iar alte masini in care au fost le arata de fapt mai mult . Sincer eu sunt obisnuit de la vechea Dacie , pe care pusesem cauciucuri 165/70 / 13 Sava si oricum cutia imi arata mai putin ( nu imi pot da seama de ce ... dar asta e beleaua cu cutiile vechi de berlina ) , si pe la 90 km/h eu de fapt aveam vre-o 110 km/h . E adevarat ca era in 4 trepte si zgomotul era destul de cool , dar pot spune ca cei din masina m-au crezut numai cand am mers eu pe kilometraj cu 110 ( pe la 4.500 rpm ) si nu mai era nici unul care sa ma depaseasca . Alta patanie a fost cand mi-am luat amenda pentru ca am depasit cu cativa km viteza legala . M-au prins pe radar cu 68 km/h desi mie pe kilometraj nu mi-a aratat mai mult de 59-60 km/h . Si degeaba am incercat sa le argumentez ca mie nu mi-a aratat peste 60 km/h pe kilometraj ca nu au vrut sa auda .
Intrebare : in conditiile actuale , daca te prinde in localitate cu vre-o 65-68 , poti baga argumentul ca ei au o eroare la radar de 10 km/h ??? Ca eu am auzit ca asa ar cam fi . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
i96nds |
![]()
Post
#8
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Radarele lor sunt omologate si verificate periodic. Asa ca pica ideea asta. De aia nu iti da amenda la 51 km/h si nici la 59 ci numai la 61 !!! Ca sa nu vii cu argumente cum ca sunt defecte radarele lor. Evident pot avea si ele o abatere insa e mica, parca pe la 2% maxim. Asa ca... Drive carefully !!! Lasati si voi pedala mai moale.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
wwilly |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
Multumesc mult pt raspunsuri... m-am cam linistit in sensul ca daca nu este nimic de facut... m-am gandit ca eventyal exista ceva trimmere de calibrare, sau daca nu sunt poate se pot pune... ca daca este instrument de masura pai atunci sa fie de masura nu de deruta..
![]() |
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|
Reed |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
calcularea si indicarea vitezei si respectiv a kilometrajului se bazeaza pe integrarea impulsurilor venite de la cutia de vitezedar metoda e diferita.
Pe cind inregisrarea kilomerajului se face prin intermediul unui numarator de impulsuri (de aici si acuratetea mai ridicata (e un numarator digital) , indicarea vitezei presupune integrarea impulsurilor ( conversie digital-analogic , functie foarte precisa in prima faza) cu formarea unei tensiuni crescatoare cu viteza (frecventa) , data de un circuit PLL ca si cel de la selectoarele de canal din radio-TV, tensiune care este transferata unui traductor electro-mecanic (vitezometrul) - ei aici e veriga slaba si anume calibrarea exacta a indicatiilor acestuia cu variatiile de tensiune functie care nu este neaparat lineara si depinde de mecanismul de revenire si de cel de amortizare a socurilor. Daca s-ar cunoaste exact ce ar trebui sa indice vitezometrul in functie de tensiune , calibrarea precisa nu ar fi o problema foarte spinoasa. ...... ca o completare viteza indicata si implicit kilometrajul depind destul de mult de presiunea din pneuri si de marimea acestora (aviz celor care le modifica). |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cata precizie , domne' , cata precizie !
![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
darius |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
WWilly nu pot decat sa confirm ceea ce ai observat tu legat de radaru' ala de pe arad-timisoara si nu am trecut odata pe acolo
![]() ![]() ps: cred ca ti-am vazut masina prin oras,e perla nu? ![]() |
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
b64chr |
![]()
Post
#13
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(Reed @ 7 Jan 2006, 15:53) Ce vorbesti Franz? Eu zic ca mai degraba este o derivare a numarului de impulsuri cu timpul. Adica matematic ar fi limita raportului (N1 - N0) / (t1 - t0) cand t1 -> t0. Unde N0 este numarul de impulsuri la momentul t0, si N1 numarul de impulsuri la momentul t1. Da ce sa-i faci, pe vremea mea se facea matematica macar atat cat sa stii care e diferenta dintre integrare si derivare. |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Reed |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 773 Joined: 16 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Tinere , pe vremea mea era si o doza de bun simt.
Intregrarea se refera la trecerea de la impulsuri de frecventa variabila la curent variabil (si DA se numeste integrare si NU derivare). Mai pune mina pe fizica si vezi la ce fenomene se refera. Forumul asta se voia o dezbatere de idei si nu un cimp de dezvoltare a malitizitatii asa ca atentie un pic la limbaj. This post has been edited by Reed: 23 Jan 2006, 22:09 |
--------------------
Seat
Toledo Signo 1,6 16V
2002
- - former Solenza Prima 1,4 8V
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 01:54 |