Scapa in panta mare, intrebare... intrebatoare
![]() ![]() ![]() |
Scapa in panta mare, intrebare... intrebatoare
boditza |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 8 September 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
Sedane 2.2 1,6 16v 82kw
|
|||
vet |
![]()
Post
#32
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Nu stiu eu multa fizica....si e posibil sa ma insel....dar intreb si eu: pistonul ala cand e in cursa descendenta.....ce dracu' comprima? Aerul de sub el?
Faza cu lasatul masinii cu rotile virate maxim stanga/dreapta....este foarte buna. Daca nu mai ai nevoie de pompa de servodirectie. Mai bine virezi o roata stanga si una dreapte. E mult mai sigur. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(vet @ 26 Jan 2011, 15:26) Faza cu lasatul masinii cu rotile virate maxim stanga/dreapta....este foarte buna. Daca nu mai ai nevoie de pompa de servodirectie. Huh? Manevra asta o practica orice sofer profesionist. Explicatia e simpla. Lasand rotile virate, chiar daca masina o ia la plimbare, nu va atinge viteze respectabile pana la baza pantei, ci se va opri cu o roata in bordura, care va actiona ca o pana de blocare. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#34
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Pompa de servo poate sa se strice daca tii motorul turat mult timp cu rotile virate la maxim, cu motorul oprit nu ar trebui sa pateasca nimic
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
zaqwsxcderfvbgtyhn |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 2 January 08 ![]() |
in manualul de utilizare pentru logan se specifica destul de clar, zic eu, sa nu lasam masina cu rotile bracate la maxim.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 dCi
- XX-XX-XXX Diesel... a state of mind
|
|
vet |
![]()
Post
#36
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Cand nu aveam servo, parcam cu rotile virate maxim catre bordura. Acum....virez putin (o tura de volan). In cartea cu care am luat frigiderul spunea ceva in acest sens.
Citez "Nu mentineti directia bracata la maxim, la tampon in timpul stationarii (risc de deteriorare a pompei de asistenta directie)." This post has been edited by vet: 26 Jan 2011, 16:11 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
sobolan |
![]()
Post
#37
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#38
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 26 Jan 2011, 17:17) ....pistonul in coborare e cam degeaba de felul lui, pentru ca singurul lucru care il tine etans este arcul supapei. etans o laie....ce il tine ? o scama ? vid.....unde ? Attached thumbnail(s) image004.jpg ( Size: 70.12k ) Number of downloads: 420 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
@sobolan.
Merci de poza aia, ca ramaneam cu prostia spusa. Pai pistonul ala de coboara, numa' ce-o fost si el saracul in compresie, acolo e presiune c@c@lau. La fel ca si aia care se chinuie s-o obtina pistonul care urca. Sistemul incearca sa ajunga la echilibru, intr-un punct in care pistoanele de pe compresie si aprindere sunt in echilibru (nu uitati ca motoru-i oprit, termenii aprindere si evacuare sunt asa, ca sa se inteleaga mai usor ). De acolo, oricum incerci sa invarti motorul, un piston (cel pe care-l compresezi) se opune No Ioneleerrrrcinci, maret mecanic de biciclete pegas, unde-i depresiunea? This post has been edited by bucatzel: 26 Jan 2011, 17:41 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Nu e mai simplu sa tragem frana de mana?
Atata scandal pt nimic... Si mie imi pleaca la vale daca ii panta mare in tr I, si cu mici opriri din cauza compresiei... |
--------------------
-
dizl
-
|
|
sobolan |
![]()
Post
#41
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
mai omule..."ETANS" nu e pistonul...e camera de ardere la compresie darrrr....asta-i cazul idel ptr ca si un motor nou "pierde" din compresie pe la fantele segmentilor...de aia nu se pun fantele alineate atunci cand pui segmentii...se pun decalate la 120 DGR....de aia exista si EGR...si dacia 1300 are un sistem primitiv de recirculare a gazelor din carter....oki ?
Vezi ca e un "moment" SCURT la coborarea pistonului cand supapele-s ambele deschise.... si cu asta toti au dat-o'n OFF sau mai rau in "bula ".... ![]() This post has been edited by sobolan: 26 Jan 2011, 17:44 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Momentul ala de care vorbesti tu e intre evacuare si admisie.
Momentul ala de care vorbesc eu e intre compresie si aprindere. Nu-i deschisa nici o supapa. L.E. Existenta gazelor carter cred ca are "putin" de-a face si cu faptul ca in momentul exploziei presiunea creste semnificativ. Nu sunt de ignorat nici diferentele de temperatura intre un motor pornit si unul oprit. This post has been edited by bucatzel: 26 Jan 2011, 17:51 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#43
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
DA si DA...
LE : Existenta gazelor in carter are de-a face cu fantele segmentilor,bujii nefunctionale,segmenti rupti,uzuri ala cilindrilor/segmentilor.... This post has been edited by sobolan: 26 Jan 2011, 17:56 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cosminsz |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 22 November 10 ![]() |
PANA LA URMA e sau nu normal ce se intampla?
![]() |
--------------------
Dacia
LOGAN
Dec. 2008 Laureat 1.6 MPI
|
|
sobolan |
![]()
Post
#45
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Verifica daca mananca ulei mult intre revizii...incearca sa nu pui 5w30...cauta 5w40....
parerea mea e ca n-are nimic masina mai ales la 20oookm !!! This post has been edited by sobolan: 26 Jan 2011, 22:46 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
klaus |
![]()
Post
#46
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si care ar fi motivul pentru care miscarea masinii la vale e secventiala (in trepte, etape) si nu continua?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sobolan |
![]()
Post
#47
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
inseamna ca are compresie...cat de buna o fi nu stiu....asta se poate vedea verificand cu un manometru cu fiecare bujie scoasa....mai simplu asa,nu ?
![]() LE da' eu tot cred ca are compresie buna,daca nu cumva au "scapat" astia de la dacia vreun rebut de motor pe ea.... Deci ori manometru ori babeste ![]() This post has been edited by sobolan: 27 Jan 2011, 01:20 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
cosminsz |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 22 November 10 ![]() |
ulei nu mananca deloc. unde este cand l-au pus cei de la dacia acolo ramana si la a doua revizie ( i-am facut un semn de curiozitate).
ulei nu mananca deloc ( e drept ca il schimb la 10,000km) dar se vedea ceva:) |
--------------------
Dacia
LOGAN
Dec. 2008 Laureat 1.6 MPI
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(cosminsz @ 26 Jan 2011, 22:29) Depinde de cat de inclinata era panta pacii. Cum zicea klaus, poate si aluneca masina un pic. Pentru mai mult, du-te iar acolo, pune mana pe telefon si fa-i un filmulet la roata cum coboara si posteaza-l aici, ca la modul teoretic, daca se mai gasesc tot felul de mareti mecanici de biciclete, precum ionelueeercinci, o sa ajunngi la cine stie ce concluzii . 27 Jan 2011, 09:18: L.E. QUOTE(sobolan @ 26 Jan 2011, 21:54) Admisia da, dar vorbim de regimul normal al motorului, nu de momentele in care se opreste. Cand deja egalizarea presiunilor se desfasoara mai normal. n-are rost sa te certi cu nea' nelu', mecanicul de pegasuri. This post has been edited by bucatzel: 27 Jan 2011, 09:18 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
DannyY |
![]()
Post
#50
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
QUOTE(klaus @ 26 Jan 2011, 23:42) Si care ar fi motivul pentru care miscarea masinii la vale e secventiala (in trepte, etape) si nu continua? Pentru simplitate, ne gandim la un singur ansamblu cilindru/piston, asupra caruia actioneaza o forta. In cilindru se gaseste, initial, aer la presiunea atmosferica. Forta impinge pistonul, treptat, spre interiorul cilindrului si creeaza o presiune. Presiunea respectiva creste si se opune inaintarii pistonului, viteza acestuia scade treptat. Un raport de compresie mare inseamna o presiune mare in camera de ardere, presiune care, pana la urma, opreste pistonul si, implicit, masina. Daca raportul de compresie este mic, forta respectiva reuseste, totusi, sa duca pistonul pana la capat, de unde acesta... pleaca inapoi. Supape inchise (detenta), presiune pe piston, acesta accelereaza spre iesire pana cand ajunge in PMI si pleaca din nou spre PMS. Acum, cel putin o supapa e deschisa (evacuare sau admisie), deci nimic nu se mai opune miscarii pistonului. Cand ajungem iar la compresie, se inchid supapele si ciclul motor se reia. Miscarea de dute-vino a pistonului nu este uniforma, ci uniform variata. Tot asa se transmite (de fapt se opune) arborelui cotit si de aici aspectul sacadat al miscarii. Daca segmentii nu etanseaza corespunzator ansamblul, presiunea pe care o produce pistonul se micsoreaza, iar fenomenul e mai accentuat. E cam ce zic gabilungu si sobolan. |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
argon |
![]()
Post
#51
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Gresisti mai multi, cu motorul oprit, nu se pastreaza presiune in cilindru, din cauza viteze mici a pistonului, ci scapa pe langa segmenti(unde cu motorul oprit nu circula ulei care ajuta la etansare!!), de aia e miscarea secventiala, scapa-mai merge putin pistonul, si tot asa, si este perfect normal pentru orice motor, compresia se formeaza de la 2-300 rpm in sus(cand dai la demaror), atunci nu are timp sa scape presiunea, si se lubrifiaza si zona de contact.
This post has been edited by argon: 27 Jan 2011, 10:22 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
DannyY |
![]()
Post
#52
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Ia incearca sa invarti la manivela. Dupa teoria ta, ar trebui sa intampini o rezistenta constanta, data doar de frecari. Nu prea e asa.
![]() |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
argon |
![]()
Post
#53
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu ai inteles. Cand invarti manual, presiunea se formeaza, dar in scurt timp se pierde, de aia e miscarea secventiala. Daca ciulesti urechea o sa auzi ca fasaie.
This post has been edited by argon: 27 Jan 2011, 10:23 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
DannyY |
![]()
Post
#54
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Care-i diferenta intre a invarti manual si a invarti sub actiunea greutatii?
|
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
argon |
![]()
Post
#55
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Asemanarea, nu diferenta - Miscarea pistoanelor lenta.
This post has been edited by argon: 27 Jan 2011, 10:26 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(DannyY @ 27 Jan 2011, 10:12) Un raport de compresie mare inseamna o presiune mare in camera de ardere, presiune care, pana la urma, opreste pistonul si, implicit, masina. Daca raportul de compresie este mic, forta respectiva reuseste, totusi, sa duca pistonul pana la capat, de unde acesta... pleaca inapoi. Daca rapoartele de compresie diferite sunt pe aceeasi masina (pre si post frezare chiulasa, de ex), atunci de acord. Daca compari diesel cu benzina, nu uita ca si cutiile de viteze sunt diferite. QUOTE(argon @ 27 Jan 2011, 10:18) Gresisti mai multi, cu motorul oprit, nu se pastreaza presiune in cilindru, din cauza viteze mici a pistonului, ci scapa pe langa segmenti(unde cu motorul oprit nu circula ulei care ajuta la etansare!!), de aia e miscarea secventiala, scapa-mai merge putin pistonul, si tot asa, si este perfect normal pentru orice motor, compresia se formeaza de la 2-300 rpm in sus(cand dai la demaror), atunci nu are timp sa scape presiunea, si se lubrifiaza si zona de contact. Imediat dupa oprire, motorul e cald, insa uleiul ala nu pleaca la plimbare chiar cu una cu doua. Dupa ce se raceste, camasa se strange pe piston. si etansarea e si mai puternica. Si daca vrei sa te convingi ca am dreptate. Trage un motor la manivela. Scoate bujiile, si repeta operatiunea. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
DannyY |
![]()
Post
#57
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Mr. argon, te rog... Diferenta, fiindca spui ca atunci cand invarti manual ai totusi compresie, pe cand daca lasi masina sub actiunea greutatii... nu ai.
Acum ... forta de greutate produce un cuplu mult mai mare decat manivela actionata de muschii tai, asa ca si miscarea pistoanelor va fi mai rapida decat la invartirea manuala. Adica... vom avea compresie care nu mai are timp sa se piarda. ![]() |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
argon |
![]()
Post
#58
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ai compresie in toate cazurile, dar nu sta acolo ca intr-o seringa, ci se pierde treptat, de acolo apare miscarea secventiala. Motorul e facut sa functioneze de la 300 rpm in sus, nu invartind manual, sau in panta sa o lasi in viteza de pe loc fara frana de mana, si sa te miri ca nu sta ci pleaca 'secvential ' de pe loc.
This post has been edited by argon: 27 Jan 2011, 10:35 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
DannyY |
![]()
Post
#59
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Argoane, eu nu ma mir. Eu incerc sa explic miscarea secventiala prin compresia mai mica decat cea necesara pentru a mentine masina pe loc, tu zici ca e cauzata de 'fasairea' aerului pe langa segmenti. Hai sa zicem ca nu e acelasi lucru, ci e o combinatie intre ele, am si spus mai devreme:
"Daca segmentii nu etanseaza corespunzator ansamblul, presiunea pe care o produce pistonul se micsoreaza, iar fenomenul e mai accentuat." OK? |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DannyY @ 27 Jan 2011, 10:32) Mr. argon, te rog... Diferenta, fiindca spui ca atunci cand invarti manual ai totusi compresie, pe cand daca lasi masina sub actiunea greutatii... nu ai. Acum ... forta de greutate produce un cuplu mult mai mare decat manivela actionata de muschii tai, asa ca si miscarea pistoanelor va fi mai rapida decat la invartirea manuala. Adica... vom avea compresie care nu mai are timp sa se piarda. ![]() DannyY te iei degeaba de Argon. E printre putinii de pe aici care a punctat foarte bine aspectele intrebate de voi la acest topic. Bine inteles ca greutatea masinii nu porneste motorul asa cum o poti face cu manivela. E clara treaba si se si explica - cati dintre voi ati pornit o masina la manivela? Eu unul am pornit o masina vreo 3 luni numai la manivela. La manivela, nu se roteste cum mesteci zaharul in ceai. Se smuceste. La o masina pe injectie pornirea la manivela nu mai este posibila, fiindca injectia pe prima tura "tace" si injectoarele primesc semnal de deschidere abia pe a 2-a tura. La carburatie era cu totul altceva. Cilindrii se incarcau imediat cu carburant si la prima scanteie deja aparea cuplu util care ajuta la pornirea motorului. [Daca ne imaginam cadranul ceasului, la pornirea cu manivela - actionarea se face undeva intre minutul 5 si minutul 45 - cel mult minutul 50] Asadar, manivela nici nu actioneaza pe 1 tura completa. This post has been edited by Ion_R5: 27 Jan 2011, 10:57 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 13:01 |