pornire, porneste greu
![]() ![]() ![]() |
pornire, porneste greu
dacian10 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
|
||
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|||
klaus |
![]()
Post
#2
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Lasand la o parte faptul ca ai in profil dacia 1310 si intrebarea se pune pe sectiunea de DSN, sa incercam o explicatie logica:
Daca nu porneste, inseamna ca ori ai problema electrica, ori de alimentare. Avand in vedere ca problema electrica ai tratat-o pe cat posibil (nu stiu daca ai curatat si mufele de la senzorul de turatie si de la ceilalti senzori de pe la admisie), atunci problema se inclina a fi de la alimentare. Deci ar trebui verificat daca se face alimentarea cum trebuie, in speta verificate furtunele de tur si retur (sa nu fie infundate/blocate/stranse etc), verificat daca pompa amorseaza si baga presiune pe rampa cand se pune contactul, verificat daca regulatorul de presiune este OK. In afara de aceste verificari, poate ca ar trebui sa verifici daca face la fel cu ambele chei (sa nu fie un transponder mai bolnav), daca traseul bucsa decodoare-> UCE decodor este OK (curatat mufe si la bucsa si la UCE decodor). De verificat si releul de injectoare (de fapt de schimbat) De verificat daca face la fel si fara filtru de aer (sa nu fie imbacsit). De verificat si evacuarea. Si in cazul cel mai nasol, de verificat compresia la cilindri. Las la o parte verificare sistemului de purjare (ma indoiesc ca influenteaza in cazul dat), dar o verificare daca face la fel si daca se porneste masina cu busonul de benzina desfacut ar fi benefica. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
in profil apare dacia 1310 deoarece in momentul in care mi-am facut profilul asta era masina care o detineam (intentionam sa achizitionez o super nova).
motorasul pas cu pas l-am curatat (adica l-am sters cu o cirpa si cu o seringa am bagat inauntru niste domestos). Acum ma gindesc ca poate nu l-am curatat bine. Am mai observat ca schimbatorul are si un usor tremurat la relanti. p.s. am fost si la un service si am vb cu cineva de acolo care zicea tot asa de motoras, dar ca nu are rost sa-l curat ci sa-l schimb. (cam care este pretul?) |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
cum se verifica daca pompa se amorseaza?
cum se verifica daca regulatorul de presiune este ok? NU VA ENERVATI SUNT DE PREA PUTIN TIMP POSESOR DE SN CA SA STIU ![]() |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#5
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pompa se amorseaza la punerea contactului. Pune acontactul dar nu porni motorul. O sa auzi un bazait care vine din spate. Bazaitul ala e de la pompa care se amorseaza.
Pompa si regulatorul de presiune nu le poti verifica doar uitandu-te la ele. Iti trebuie cel putin un manometru profi sa vazi daca functioneaza cum trebuie. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
ZaiR |
![]()
Post
#6
|
![]() Against the System Group: Members Posts: 345 Joined: 7 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacian10 @ 28 Apr 2005, 12:40) OFF TOPIC interesant... deci exista si oameni care sunt stresati sa puna o intrebare ca poate sare unu in cap sa ii zica "sa mai discutat de 100 de ori" totusi nu cred ca se vrea asa ceva deci... hai sa facem ceva |
--------------------
DUCATI
900 SuperSport
2003
- este!
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
in seara asta am fost la un prieten care are o solenza si am schimbat tot ansamblul de sub filtrul de aer (unde se afla motorasul pas cu pas) si aceelasi lucru. dupa ce am lasat-o aprox o jumatate de ora si i-am dat cheie la fel (adica a pornit greu)
![]() ![]() |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
fost azi la service.
ii explic tipului problema si imi spune ca trebuie schimbat corpul clapeta (dupa ce o studiaza pe calculator),ii explic ca treaba asta am facut-o aseara dar el insista ![]() din ce-am mai citit pe forum tind sa cred ca vinovata este pompa de benzina. acum cum se umbla la pompa (am observat ca sunt vreo 4 furtunuri pe acolo si o mufa, colierele de la furtunuri sunt cam ciudate)? astept sugestii. p.s. DACA VA MAI INTILNITI (INTIMPLATOR) PE UNDEVA AS FI INCINTAT SA TREC PE ACOLO (INTIMPLATOR) ![]() |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
uzyflorin |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 April 05 ![]() |
Apropo sunt si eu un incepator, poate cineva sa-mi spuna ce este motorasul pas cu pas, unde se gaseste si ce rol are el.
Ccum se umbla la senzorul de turatie ca sa-l pot curatii (presupun ca este cel de la cutia de viteze, care citeste senzorii de pe volanta) Va multumesc mult de tot, si scuzati deranjul cu asemenea inttrebari, inca o data multumesc |
--------------------
dacia
supernova-clima
2001
- B 19 uzy
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
PT. UZY
senzorul de turatie se gaseste in partea dreapta a motorului (cum te uiti la motor) si este prins in 2 suruburi aproape de volanta. asta trebuie curatat si mufa. MOTORASUL PAS CU PAS - ca sa ajungi la el trebuie sa desfaci cutia in care se afla filtrul de aer(o dai jos cu totul) ,sub cutie este un furtun care intra in aceasta ai grija sa-l scoti prin tragere usor in dreapta (nu are colier), dupa ce ai dat cutia la o parte o sa observi un cilindru negru care are o clapeta, de acest cilindru sunt prinse 2 mufe si o tija(de la acceleratie), dupa ce desfaci mufele si scoti tija tragi usor de cilindru in sus (acesta nu mai este prins in nimic), dupa ce ai scos cilindrul o sa observi sub clapeta (chiar sub clapeta) o chestie prinsa cu doua suruburi ala este MOTORASUL PAS CU PAS. P.S. daca vrei senzor de turatie ti-l pot da pe al meu (am cumparat eu si nu era stricat al meu; ti-l dau pe ala nou) This post has been edited by dacian10: 30 Apr 2005, 16:24 |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
uzyflorin |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 30 April 05 ![]() |
merci mult de tot, dar care este rolul lui (motorasul pas cu pas) , ce face el...
|
--------------------
dacia
supernova-clima
2001
- B 19 uzy
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
1. Eu zic sa va mai uitati pe sectiunea de DSN, si o sa aveti surprize, surprize, unde e motorasul, ce face, etc. Ba cjiar am o impresie ca exista pe undeva un tutorial de-al lui Liviu cum se curata motorasul pas cu pas...
2. Tot o privire pe sectiunea de DSN o sa va livreze tot niste surprize, surprize, ce este senzorul de turatie, unde este, cum se curata, poze etc.... Il rog pe Zair, care s-a oferit voluntar sa exprime aici ceea ce s-a mai discutat de x ori (unde x>5), sa faca search-ul respectiv si sa-i ajute pe cei doi membrii la "ananghie" care nu au avut timp sau capacitate de a da un search pe sectiunea de DSN dupa "senzor turatie" sau dupa "corp clapeta" Si in continuare recomand o schimbare de releu de injectoare (in cutia din compartimentul motor) plus treaba cu verificatul cdaca pleaca cu busonul de la rezervor desfacut. Credeti-ma pe cuvant ca nu am scris mai sus asa sa ma aflu in treaba... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
clr |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(klaus @ 30 Apr 2005, 19:12) Il rog pe Zair, care s-a oferit voluntar sa exprime aici ceea ce s-a mai discutat de x ori (unde x>5), sa face search-ul respectiv si sa-i ajute pe cei doi membrii la "ananghie" care nu au avut timp sau capacitate de a da un search pe sectiunea de DSN dupa "senzor turatie" sau dupa "corp clapeta" Sau sa arunce intai un ochi aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5113 |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
ultima parere a unui specialist este ca problema se afla la electromotor.
urmeaza ca saptamina viitoare sa ma duc la o noua diagnosticare. ce parere aveti (este posibil)? |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
klaus |
![]()
Post
#15
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca problema este de la electromotor, trebuie sa invarta greu (ca la bateria descarcata). Daca invarte normal, nu e din electromotor...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
asa magindeam si eu dar respectivul zice ca trebuie sa verifice ceva tensiuni pe acolo, ca daca se fura curent pe undeva(oricum la treaba cu curentul sunt paralel).
|
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
AM REUSIT !
MI-A PORNIT MASINA LA SFERT. dupa citirea a nenumarate topicuri, vizite in service (vreo 3), citirea manualului de reparatii i-am dat de cap. Si acum iata ce i-am facut: aseara i-am curatat contactul mufei centrale (cea care vine si da scinteie,sau ce da ea , la celelalte patru), scos furtul care aduce benzina la galeria de injectoare, scos inca ceva care are un cap metalic rotund si se afla linga acest furtun de benzina (este prins cu siguranta metalica). Dupa aceste lucrari dat cheie si surpriza a luat-o la sfert. Azi dimineata nefiind convins (nu-mi venea sa cred) ca aseara a luat-o la sfert am mai incercat o data si la fel ,adica a luat-o la sfert. Dar azi dimineata i-am mai sugrumat si furtunul de la supapa de purjare. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() This post has been edited by dacian10: 12 May 2005, 08:49 |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
klaus |
![]()
Post
#18
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Niste detalieri mai clare, s-ar putea?
1. Te referi ca ai curatat mufa de la bobina de inductie din care pleaca apoi fisele la bujii? 2. Ai scos furtunul care vine la galeria de injectoare cu benzina (de tur)? Si acum cu ce merge, cu biscuiti? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
la intrebarea 1 ai presupus corect (exprimarea mea lasa de dorit datorita lipsei cunostintelor de mecanica)
la intrebarea doi: am scos acel furtun dar l-am bagat si la loc dupa ce am sters cu cirpa pe acolo; la fel am procedat si la chestia cu capac metalic din apropierea furtunului ![]() |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
klaus |
![]()
Post
#20
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Mmm, ai scos furtunul din regulatorul de presiune... Si nu a busnit benzina care incotro? Ca e o presiune reziduala pe acolo, prin instalatie...
In cazul dat eu cred, avand in vedere cele mentionate, ca problema era de la un contac imperfect de la bobina de inductie. Nu cred ca are vreo treaba turul si regulatorul de presiune din rampa. Incearca sa vezi cum merge reaba si fara "sugrumarea" furtunului de la purjare (desi imi mentin parerea ca nu prea ar fi de acolo) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dacian10 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 27 February 05 From: buc ![]() |
merge si fara sugrumarea furtunului de la supapa de purjare.
si probabil era ceva presiune ca a fost cam greu de scos chestia aia cu capac metalic. oricum nu mai conteaza merge brici acum ![]() |
--------------------
renault symbol
fidji
2005 dci
- .
|
|
dadu221 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 726 Joined: 11 March 04 From: Ploiesti ![]() |
presiune reziduala??? Aia e numa dupa ce opresti recent motorul .. dupa cca 15 min nu mai ie nici o presiune reziduala
![]() |
--------------------
DSN rapsodie
-
2002
- ph-22-unu Ie doar o amarata de dacie
|
|
crintea1949 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 24 April 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 12 May 2005, 11:44) Mmm, ai scos furtunul din regulatorul de presiune... Si nu a busnit benzina care incotro? Ca e o presiune reziduala pe acolo, prin instalatie... In cazul dat eu cred, avand in vedere cele mentionate, ca problema era de la un contac imperfect de la bobina de inductie. Nu cred ca are vreo treaba turul si regulatorul de presiune din rampa. Incearca sa vezi cum merge reaba si fara "sugrumarea" furtunului de la purjare (desi imi mentin parerea ca nu prea ar fi de acolo) [FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=blue] ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
solenza
- B33HRZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 01:31 |