DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> incarcare baterie, dacie 1310 din 96

rusnacu
post 15 Jun 2010, 10:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 27 January 10




salut am si eu o problema la baba mea nu stiu dece nu incarca bateria la 2,3 zile trebuie sa o pun pe redresor ca nu mai porneste am schimbat carbuni la alternator si releul este nou am pus un amarat de masura si nu baga mai mult de 12,60 fara consumatori si daca ati putea o schema la instalatie electrica de fata as dori sa o schimb schema pentru bord cn si proiectoare




va multumsc si astept sfaturile voastre


--------------------
dacia 131L 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 15 Jun 2010, 10:09
Post #2


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




Salut.
Referitor la alternator,el trebuie dat jos si verificat in detaliu(punte diode strapunse,colector curatat,stator curatat,perii,rotor),nu e suficient doar sa schimbi periile.Apoi,asigura-te ca iti face bine contact firul de masa al alternatorului,cel gros,legat la caroserie.Verifica tensiunea debitata la iesire din alternator,s-ar putea sa ai pierderi de tensiune pe circuitul spre baterie.Nu uita sa vezi daca e tensionata cureaua de la pompa de apa.Daca toate acestea sunt ok si bateria e buna(are electrolit) ramane sa schimbi releul de incarcare.
Spor.

This post has been edited by Paulorossi: 15 Jun 2010, 10:10


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusnacu
post 15 Jun 2010, 10:18
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 27 January 10




QUOTE(Paulorossi @ 15 Jun 2010, 10:09)
Salut.
Referitor la alternator,el trebuie dat jos si verificat in detaliu(punte diode strapunse,colector curatat,stator curatat,perii,rotor),nu e suficient doar sa schimbi periile.Apoi,asigura-te ca iti face bine contact firul de masa al alternatorului,cel gros,legat la caroserie.Verifica tensiunea debitata la iesire din alternator,s-ar putea sa ai pierderi de tensiune pe circuitul spre baterie.Nu uita sa vezi daca e tensionata cureaua de la pompa de apa.Daca toate acestea sunt ok si bateria e buna(are electrolit) ramane sa schimbi releul de incarcare.
Spor.
*













alternatorul este facut cum ai zis u curatae masurat este ok dar releul este nou masa la alternator am schimbato si tot nu baga mai mult de 12,80 volti fara consumatori si 12,40 volti cu consumatori deaia as dori sa schimb instalatia de fata plus cea de bord daca as avea o schema dupa care sa ma ghidez as schimbao singur ms de sfat o sa mai masor adata alternatorul


--------------------
dacia 131L 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 15 Jun 2010, 10:25
Post #4


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




masoara la iesirea din el mai intai deconecteaza cablul de forta care merge la baterie sa nu ai ceva scurt si sa scada tensiunea pe baterie.

This post has been edited by Paulorossi: 15 Jun 2010, 10:27


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 15 Jun 2010, 16:46
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Dar releul e alimentat cu tensiune la bornalui de +? Uite o proba:alimentezi excitatia (papucul in care intra firul verde la carbuni) de la borna + a bateriei printr-un bec de far.Daca nici asa nu incarca,e SIGUR ALTERNATORUL.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 15 Jun 2010, 21:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




ai o intrerupere, posibil chiar in rotor, nu cred ca merita sa schimbi toata instalatia fata pt asta

Attached thumbnail(s)
schema_el_dacia_2_faruri.jpeg ( Size: 260.5k ) Number of downloads: 1870


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 15 Jun 2010, 23:03
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in primul rind ai cautat inainte sa deschizi topicul , exista foarte multe informatii despre cu subiectul asta (sper sa il citesti) , daca cauti gasesti raspunsul , in principiu o baterie se tine pe redresor in functie de incarcarea ei , incarcarea se vede masurind densitatea electrolitului care trebuie sa fie intre 1,24g/cm cub si 1,26g/cm cub ce este sub aceasta valoare nu se considera baterie incarcata

in acel topic gasesti informatii despre alternator, masuratori si reparare , toate postate ocolo de mine si de altii , ca idee depistarea defectarii alternatorului se face usor masurind asa

poate ne dai detaii mai multe

This post has been edited by bygy007: 15 Jun 2010, 23:03


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusnacu
post 22 Jun 2010, 19:46
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 27 January 10




QUOTE(bygy007 @ 15 Jun 2010, 23:03)
in primul rind ai cautat inainte sa deschizi topicul , exista foarte multe informatii despre cu subiectul asta (sper sa il citesti) , daca cauti gasesti raspunsul , in principiu o baterie se tine pe redresor in functie de incarcarea ei , incarcarea se vede masurind densitatea electrolitului care trebuie sa fie intre 1,24g/cm cub si 1,26g/cm cub ce este sub aceasta valoare nu se considera baterie incarcata

in acel topic gasesti informatii despre alternator, masuratori si reparare , toate postate ocolo de mine si de altii , ca idee depistarea defectarii alternatorului se face usor masurind asa

poate ne dai detaii mai multe
*









sa rezolvat problema cu incarcarea era din alternator am schimbat alternatorul si acum baga 14v in turatie fara consumatori si 13.5 cu consumatori insa alta problema am acum variaza intensitatea lumini de la faruri cand acc3elerez creste si cand reduc turatia scade din ce poate fi astept raspuns.


Si eu as dori sa schimb instalatia deoarece am si proiectoare pe masina si daca leas pune in functiune nu stiu cat de mult va merge (ma refer la intensitatea lumini)_ si am prea multe mate prin bord si deasta doresc sa p[un ceva nou si bun sa nu mai am probleme pentru ca eu sunt maniac sa functioneze toaate cum trebuie va astept cu sfaturi si va multumesc anticipat


--------------------
dacia 131L 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Jun 2010, 19:51
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai depinde in primul rind de tipul alternatorului (putere) apoi releu , de obicei alternatoarele de dacie nu prea fac fata la relanti cind ai multi consumatori , se poate face o modificare , dar reste ceva consumul , si anume inlocuirea fuliei de la alternator existente cu una mai mica


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 23 Jun 2010, 11:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Merita sa schimbi instalatia daca sunt fire coapte,topite.Daca nu sunt de-astea,,se curata toate contactele,se verifica pierderile de tensiune la niturile ce prind lamelele tabloului de sigurante,la blocul de lumini,se pun niste relee macar la farul din dreapta,la proiectoare,adica lucruri pe care nu le are nici cablajul nou.Si unse cu vaselina toate contactele si nu o sa fie probleme nici peste 20 de ani.
Ca scade lumina la ralanti,ti-a spus si bygy,e normal.La accelerare lumineaza mai tare pentru ca incarca,ceea ce nu era cazul inainte.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusnacu
post 23 Jun 2010, 19:04
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 27 January 10




QUOTE(Tudor Badescu @ 23 Jun 2010, 11:32)
Merita sa schimbi instalatia daca sunt fire coapte,topite.Daca nu sunt de-astea,,se curata toate contactele,se verifica pierderile de tensiune la niturile ce prind lamelele tabloului de sigurante,la blocul de lumini,se pun niste relee macar la farul din dreapta,la proiectoare,adica lucruri pe care nu le are nici cablajul nou.Si unse cu vaselina toate contactele si nu o sa fie probleme nici peste 20 de ani.
Ca scade lumina la ralanti,ti-a spus si bygy,e normal.La accelerare lumineaza mai tare pentru ca incarca,ceea ce nu era cazul inainte.
*






DA CHIAR NU IMI PLACE CUM ARATA FIRELE DE MASA SI IN PLUS LA FARUL DIN STANGA AM 2 MUFE DE FAR SI NU STIU DECE DEASTA AS DORI SA SCHIMB INSTALATIA SI PENTRU FAPTUL CA AS DORI SAI PUN ELECTROVENTILATOR CA MI SE INCALZESTE PREA MULT METORUL LA RELANTI SI IN BORD FIRELE ARATA PREA URAT SINCER NU CRED CA VAR PLACE NICI VOUA DEASTA VROIAM SCHEMA CA CINE A ZIS CA MI-O POATE SCHIMBA II TREBUIE SCHEMA


--------------------
dacia 131L 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paulorossi
post 23 Jun 2010, 21:43
Post #12


Ing. electro-automatist BEIUS-STEI


Group: Members
Posts: 1.133
Joined: 27 January 10
From: Bihor-Stei




ti se incalzeste motorul ca ai sistemul de racire defect,electroventilatorul nu te va ajuta in acest caz.


--------------------
dacia 1310Li 2002
Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 24 Jun 2010, 02:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(rusnacu @ 23 Jun 2010, 18:04)
DA CHIAR  NU IMI PLACE CUM ARATA FIRELE DE MASA SI IN PLUS LA FARUL DIN STANGA AM 2 MUFE DE FAR SI NU STIU DECE DEASTA ... II TREBUIE SCHEMA
*



NU E NEVOIE sä urlii ( a scrie cu majuscule sinonim a striga )

Chiar nu e nevoie sä citezi INTEGRAL, de fiecare datä, textul celui care a scris postul anterior , mai ales ptr. faptul cä räspunsul-întrebarea ce urmeazä sä scrii nu prea are deloc tangentä cu ce scria antecesorul ... si mai bagi si 50 de Enter dupä Quote , ca sä creezi "suspans"

Motorul se încälzeste din cauza termostatului care nu deschide complet , radiator mic si colmatat , în nici un caz din lipsa ELV-ului dacä ai elice pe pompä . Si-apoi un ELV se poate instala si färä a schimba instalatia ...

Schema electricä o ai la postul 6 - faci click pe coltul dreapta jos ca s-o vezi la rezolutie maximä , chiar dacä nu e de bord CN ( eu am lucrat zeci de ani färä scheme color ... smile.gif , cea din manual corespundea Daciei lui Burebista )

Faptul cä ai 2 mufe pe stînga (ar trebui sä fie tot 2 si pe dr.), mä face sä cred cä original avea 4 faruri si ulterior a fost adoptat "zîmbetu' lu iepurescu".
Dacä ai bramburealä de cabluri sub bord - mä refer la fire adäugate färä noimä si de cele mai multe ori färä a respecta minime norme de electricitate, nu la instalatia originalä care mai are si mufe ne folosite care pot pärea în plus - da , ar cam fi nevoie sä schimbi instalatia de fatä , o conexiune färä a fi trecutä prin sigurantä îti cam poate präji masina .

Spor la treabä !


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanciu_scm
post 27 Jan 2011, 18:30
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 November 08




am si eu o problema nu mai incarca bateria la bord imi arata incarcarea la jumate dar la baterie nu se cunoaste nimic iau borna o pun la loc nu da scanteie nu face ninic nici la turatie la motor nu se simte tin sa precizes ca am releu de incarcare electronic si a mers bateria pana sa dus d la frig


--------------------
dacia 1310 l 1998 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adaniel69
post 27 Jan 2011, 19:56
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 17 November 09




ignora indicatorul din bord si verifica tensiunea pe baterie cu un aparat de masura! poate ti-a murit releul de incarcare sau vreo dioda! sau ambele!


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 27 Jan 2011, 21:00
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




poate sa-ti fi sarit firul de excitatie de la alternator


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 27 Jan 2011, 22:59
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




daca in timpul mersul motorului iei borna plus si nu se oprese motorul inseamna ca incarca bateria dar sub parametri ei,daca se oprese motorul dupa ce ai luat borna de la baterie insemana ca nu incarca


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 28 Jan 2011, 00:16
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




incercat sa luati borna de la baterie cind motorul merge ca sa vedeti ce incepeti sa schimbati tot ce este electronic pe masina


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 28 Jan 2011, 07:53
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




QUOTE(stanciu_scm @ 27 Jan 2011, 19:30)
am si eu o problema nu mai incarca bateria la bord imi arata incarcarea la jumate dar la baterie nu se cunoaste nimic iau borna o pun la loc nu da scanteie nu face ninic nici la turatie la motor nu se simte tin sa precizes ca am releu de incarcare electronic si a mers bateria pana sa dus d la frig
*


Daca bateria ,ți s-a dus de la frig,e clar ca trebuie sa o schimbi,mai verifica totuși și carbunii de la alternator,și releul de încarcare a bateriei tale.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 21:09
Forum Renault