incarcare baterie, dacie 1310 din 96
![]() ![]() ![]() |
incarcare baterie, dacie 1310 din 96
rusnacu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 27 January 10 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
131L
1997
|
|||
Paulorossi |
![]()
Post
#2
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut.
Referitor la alternator,el trebuie dat jos si verificat in detaliu(punte diode strapunse,colector curatat,stator curatat,perii,rotor),nu e suficient doar sa schimbi periile.Apoi,asigura-te ca iti face bine contact firul de masa al alternatorului,cel gros,legat la caroserie.Verifica tensiunea debitata la iesire din alternator,s-ar putea sa ai pierderi de tensiune pe circuitul spre baterie.Nu uita sa vezi daca e tensionata cureaua de la pompa de apa.Daca toate acestea sunt ok si bateria e buna(are electrolit) ramane sa schimbi releul de incarcare. Spor. This post has been edited by Paulorossi: 15 Jun 2010, 10:10 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
rusnacu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 27 January 10 ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 15 Jun 2010, 10:09) Salut. Referitor la alternator,el trebuie dat jos si verificat in detaliu(punte diode strapunse,colector curatat,stator curatat,perii,rotor),nu e suficient doar sa schimbi periile.Apoi,asigura-te ca iti face bine contact firul de masa al alternatorului,cel gros,legat la caroserie.Verifica tensiunea debitata la iesire din alternator,s-ar putea sa ai pierderi de tensiune pe circuitul spre baterie.Nu uita sa vezi daca e tensionata cureaua de la pompa de apa.Daca toate acestea sunt ok si bateria e buna(are electrolit) ramane sa schimbi releul de incarcare. Spor. alternatorul este facut cum ai zis u curatae masurat este ok dar releul este nou masa la alternator am schimbato si tot nu baga mai mult de 12,80 volti fara consumatori si 12,40 volti cu consumatori deaia as dori sa schimb instalatia de fata plus cea de bord daca as avea o schema dupa care sa ma ghidez as schimbao singur ms de sfat o sa mai masor adata alternatorul |
--------------------
dacia
131L
1997
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#4
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
masoara la iesirea din el mai intai deconecteaza cablul de forta care merge la baterie sa nu ai ceva scurt si sa scada tensiunea pe baterie.
This post has been edited by Paulorossi: 15 Jun 2010, 10:27 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Dar releul e alimentat cu tensiune la bornalui de +? Uite o proba:alimentezi excitatia (papucul in care intra firul verde la carbuni) de la borna + a bateriei printr-un bec de far.Daca nici asa nu incarca,e SIGUR ALTERNATORUL.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
ai o intrerupere, posibil chiar in rotor, nu cred ca merita sa schimbi toata instalatia fata pt asta
Attached thumbnail(s) schema_el_dacia_2_faruri.jpeg ( Size: 260.5k ) Number of downloads: 1870 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in primul rind ai cautat inainte sa deschizi topicul , exista foarte multe informatii despre cu subiectul asta (sper sa il citesti) , daca cauti gasesti raspunsul , in principiu o baterie se tine pe redresor in functie de incarcarea ei , incarcarea se vede masurind densitatea electrolitului care trebuie sa fie intre 1,24g/cm cub si 1,26g/cm cub ce este sub aceasta valoare nu se considera baterie incarcata
in acel topic gasesti informatii despre alternator, masuratori si reparare , toate postate ocolo de mine si de altii , ca idee depistarea defectarii alternatorului se face usor masurind asa poate ne dai detaii mai multe This post has been edited by bygy007: 15 Jun 2010, 23:03 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
rusnacu |
![]() ![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 27 January 10 ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 15 Jun 2010, 23:03) in primul rind ai cautat inainte sa deschizi topicul , exista foarte multe informatii despre cu subiectul asta (sper sa il citesti) , daca cauti gasesti raspunsul , in principiu o baterie se tine pe redresor in functie de incarcarea ei , incarcarea se vede masurind densitatea electrolitului care trebuie sa fie intre 1,24g/cm cub si 1,26g/cm cub ce este sub aceasta valoare nu se considera baterie incarcata in acel topic gasesti informatii despre alternator, masuratori si reparare , toate postate ocolo de mine si de altii , ca idee depistarea defectarii alternatorului se face usor masurind asa poate ne dai detaii mai multe sa rezolvat problema cu incarcarea era din alternator am schimbat alternatorul si acum baga 14v in turatie fara consumatori si 13.5 cu consumatori insa alta problema am acum variaza intensitatea lumini de la faruri cand acc3elerez creste si cand reduc turatia scade din ce poate fi astept raspuns. Si eu as dori sa schimb instalatia deoarece am si proiectoare pe masina si daca leas pune in functiune nu stiu cat de mult va merge (ma refer la intensitatea lumini)_ si am prea multe mate prin bord si deasta doresc sa p[un ceva nou si bun sa nu mai am probleme pentru ca eu sunt maniac sa functioneze toaate cum trebuie va astept cu sfaturi si va multumesc anticipat |
--------------------
dacia
131L
1997
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai depinde in primul rind de tipul alternatorului (putere) apoi releu , de obicei alternatoarele de dacie nu prea fac fata la relanti cind ai multi consumatori , se poate face o modificare , dar reste ceva consumul , si anume inlocuirea fuliei de la alternator existente cu una mai mica
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Merita sa schimbi instalatia daca sunt fire coapte,topite.Daca nu sunt de-astea,,se curata toate contactele,se verifica pierderile de tensiune la niturile ce prind lamelele tabloului de sigurante,la blocul de lumini,se pun niste relee macar la farul din dreapta,la proiectoare,adica lucruri pe care nu le are nici cablajul nou.Si unse cu vaselina toate contactele si nu o sa fie probleme nici peste 20 de ani.
Ca scade lumina la ralanti,ti-a spus si bygy,e normal.La accelerare lumineaza mai tare pentru ca incarca,ceea ce nu era cazul inainte. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
rusnacu |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 27 January 10 ![]() |
QUOTE(Tudor Badescu @ 23 Jun 2010, 11:32) Merita sa schimbi instalatia daca sunt fire coapte,topite.Daca nu sunt de-astea,,se curata toate contactele,se verifica pierderile de tensiune la niturile ce prind lamelele tabloului de sigurante,la blocul de lumini,se pun niste relee macar la farul din dreapta,la proiectoare,adica lucruri pe care nu le are nici cablajul nou.Si unse cu vaselina toate contactele si nu o sa fie probleme nici peste 20 de ani. Ca scade lumina la ralanti,ti-a spus si bygy,e normal.La accelerare lumineaza mai tare pentru ca incarca,ceea ce nu era cazul inainte. DA CHIAR NU IMI PLACE CUM ARATA FIRELE DE MASA SI IN PLUS LA FARUL DIN STANGA AM 2 MUFE DE FAR SI NU STIU DECE DEASTA AS DORI SA SCHIMB INSTALATIA SI PENTRU FAPTUL CA AS DORI SAI PUN ELECTROVENTILATOR CA MI SE INCALZESTE PREA MULT METORUL LA RELANTI SI IN BORD FIRELE ARATA PREA URAT SINCER NU CRED CA VAR PLACE NICI VOUA DEASTA VROIAM SCHEMA CA CINE A ZIS CA MI-O POATE SCHIMBA II TREBUIE SCHEMA |
--------------------
dacia
131L
1997
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#12
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
ti se incalzeste motorul ca ai sistemul de racire defect,electroventilatorul nu te va ajuta in acest caz.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(rusnacu @ 23 Jun 2010, 18:04) DA CHIAR NU IMI PLACE CUM ARATA FIRELE DE MASA SI IN PLUS LA FARUL DIN STANGA AM 2 MUFE DE FAR SI NU STIU DECE DEASTA ... II TREBUIE SCHEMA NU E NEVOIE sä urlii ( a scrie cu majuscule sinonim a striga ) Chiar nu e nevoie sä citezi INTEGRAL, de fiecare datä, textul celui care a scris postul anterior , mai ales ptr. faptul cä räspunsul-întrebarea ce urmeazä sä scrii nu prea are deloc tangentä cu ce scria antecesorul ... si mai bagi si 50 de Enter dupä Quote , ca sä creezi "suspans" Motorul se încälzeste din cauza termostatului care nu deschide complet , radiator mic si colmatat , în nici un caz din lipsa ELV-ului dacä ai elice pe pompä . Si-apoi un ELV se poate instala si färä a schimba instalatia ... Schema electricä o ai la postul 6 - faci click pe coltul dreapta jos ca s-o vezi la rezolutie maximä , chiar dacä nu e de bord CN ( eu am lucrat zeci de ani färä scheme color ... ![]() Faptul cä ai 2 mufe pe stînga (ar trebui sä fie tot 2 si pe dr.), mä face sä cred cä original avea 4 faruri si ulterior a fost adoptat "zîmbetu' lu iepurescu". Dacä ai bramburealä de cabluri sub bord - mä refer la fire adäugate färä noimä si de cele mai multe ori färä a respecta minime norme de electricitate, nu la instalatia originalä care mai are si mufe ne folosite care pot pärea în plus - da , ar cam fi nevoie sä schimbi instalatia de fatä , o conexiune färä a fi trecutä prin sigurantä îti cam poate präji masina . Spor la treabä ! |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
stanciu_scm |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 24 November 08 ![]() |
am si eu o problema nu mai incarca bateria la bord imi arata incarcarea la jumate dar la baterie nu se cunoaste nimic iau borna o pun la loc nu da scanteie nu face ninic nici la turatie la motor nu se simte tin sa precizes ca am releu de incarcare electronic si a mers bateria pana sa dus d la frig
|
--------------------
dacia
1310 l
1998 1999
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
ignora indicatorul din bord si verifica tensiunea pe baterie cu un aparat de masura! poate ti-a murit releul de incarcare sau vreo dioda! sau ambele!
|
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
poate sa-ti fi sarit firul de excitatie de la alternator
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
daca in timpul mersul motorului iei borna plus si nu se oprese motorul inseamna ca incarca bateria dar sub parametri ei,daca se oprese motorul dupa ce ai luat borna de la baterie insemana ca nu incarca
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
incercat sa luati borna de la baterie cind motorul merge ca sa vedeti ce incepeti sa schimbati tot ce este electronic pe masina
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai7575 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(stanciu_scm @ 27 Jan 2011, 19:30) am si eu o problema nu mai incarca bateria la bord imi arata incarcarea la jumate dar la baterie nu se cunoaste nimic iau borna o pun la loc nu da scanteie nu face ninic nici la turatie la motor nu se simte tin sa precizes ca am releu de incarcare electronic si a mers bateria pana sa dus d la frig Daca bateria ,ți s-a dus de la frig,e clar ca trebuie sa o schimbi,mai verifica totuși și carbunii de la alternator,și releul de încarcare a bateriei tale. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 21:09 |