DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

12 Pages « < 8 9 10 11 12 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Faruri aprinse ziua in conditii de vizibilite buna, Sunt necesare (in afara localitatilor)?

Credeti ca este necesara aprinderea farurilor pe timp de zi?
 
DA [ 168 ] ** [68.29%]
NU [ 40 ] ** [16.26%]
E O TAMPENIE [ 29 ] ** [11.79%]
NU STIU [ 9 ] ** [3.66%]
Total Votes: 246
  
andu911
post 2 Sep 2005, 21:45
Post #271


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(SYL @ 2 Sep 2005, 20:43)
si revenind la topic multi se incapataneaza sa priceapa ca tocmai pe soare puternic e nevoie de faruri aprinse pt a vedea o masina.
*



In special pt masinile inchise la culoare au nevoie de lumini aprinse ziua


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 2 Sep 2005, 21:57
Post #272


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Ba pardon..in special masinile soricii gen argintiu, gri..etc au nevoie..


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 3 Sep 2005, 04:04
Post #273


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




"Marian_2004 se referea la temperatura cromatica, nu la temperatura soarelui"

Eh... asa este SYl, la asta ma refer. Nu stiu ce sa zic de cei care spun ca vand neoane cu temp. cromatica mai mare decat cea a soarelui. Poate masoara ei aiurea, poate se fac altfel de masuratori...cine stie.


Cat despre ceilalti, da asa este. Nu am experienta de sofer. Asa cum am mai spus pe forum, deabia acum iau carnetul. INSA , totusi merg pe soselele din Ro cam de 5 ani. Pe cursiera. Deci, cred ca imi pot da totusi cu parerea despre cat de mult ajuta un prapadit de far. Ziua nici nu se simte. In special daca masina respectiva vine dinspre soare, uneori nu se vede, pentru ca soarele ne orbeste si nu mai vedem nimic. Nici lumina de la faimoasele lampi de pozitie.


Nu am mania contrazicerii. Insa luati si voi un bec obisnuit si aprindeti-l ziua. Daca voi ii vedeti lumina de la cativa de metrii... eu il mananc.
Se vede slab de tot...foarte slab. Nu conteaza ca masina are proiectoare... mare lucru.. gata..orbim soarele cu ele.

In conditii de luminozitate normala, masina poate fi observata mai usor daca are pozitiile aprinse de la distanta foarte mica. Atat de mica este distanta incat, daca v-ati baza doar pe ea, ati face accident.

Si apropo... s-ar putea sa am 10. 000 km pe cursiera. Si daca tinem cont ca eu merg cam de 4 ori mai incet decat o masina (medie) asta inseama ca experienta mea in 10kkm face cam cat a voastra in 40kkm ( calculand in functie de timpul petrecut pe sosea). Deci cred ca am dreptul sa imi exprim umila parere ca farurile ajuta fix cat frectia la picior de lemn, ZIUA,in conditii de BUNA VIZIBILITATE.


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 3 Sep 2005, 06:01
Post #274


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




Iar noi avem dreptul, fundamentat de studii facute de oameni destepti, sa considerem parerea ta ca fiind...umila in fundamentare


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 3 Sep 2005, 08:42
Post #275


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Marian_2004, eu am 45.000 de km pe semicursiera si sunt de parere ca sunt necesare farurile ziua.
Le cam balmajesti rau de tot. Nu pricep de ce amesteci aici temperatura de culoare a soarelui. Daca te-ai lega de intensitatea luminoasa as incerca sa te inteleg.
Hai sa lamurim cum se determina temperatura de culoare! Se ia una bucata fier si se baga in foc. Pe masura ce ii creste temperatura isi modifica si culoarea. Temperatura de culoare este temperatura la care a ajuns acel fier pentru ca noi sa-l percepem cu acea culoare. Deci fierul poate ajunge la 6500 K, dar asta nu inseamna ca daca il pui pe aceeasi directie cu soarele le vei vedea pe ambele la fel. Acum te-ai lamurit?
Mai sunt multi factori pe care ii uiti sau ii omiti in mod voit atunci cand iti emiti rationamentul. Spre exemplu: directia corpului luminos. Farurile sunt la orizontala ta, spre deosebire de soare care rareori este la orizontala, iar atunci are o temperatura de culoare mult mai mica. tongue.gif
Au mai incercat si altii sa-ti explice ca farul este un ansamblu optic care concentreaza lumina pe o anumita directie. Dar tu negi importanta acestui lucru. Imi permit sa te intreb: de ce nu renunti la faruri, iar noaptea sa-ti pui un bec pe capota pentru a vedea pe unde mergi?

This post has been edited by Sony: 3 Sep 2005, 08:43


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacicuss
post 3 Sep 2005, 09:12
Post #276


Mare Vrajitor KKK


Group: Members
Posts: 299
Joined: 3 August 04
From: Poplaca




mai sa fie ! Asta recidiveaza...persevereaza ! Daca as forta logica, cum face stimabilul, io zic ca in studentie am batut toata ziua ca pieton prin TM de la un corp al facultatii la altul...in tot acest timp ma holbam ca curca'n lemne de pe trotuar la masinile care, conduse de oameni cu scaun la cap, inteligenti, nu foloseau nici un far ziua...mai erau unii idioti care consumau curentul si becul ziua...io ma deplasam de 4-5 ori mai incet ca o cursiera si deci am de 4-5 ori mai multi kilometri d'eia ca tine ...plus ca stateam la semafor la trecerile de pietoni...deci, dom'le am avut timp destul sa observ adevarurile fundamentale enuntate de tine...
Dom'le, prima data am crezut ca faci bascalie...acum vad ca e biologic! biggrin.gif ...la urmatoarele posturi imi iau popcorn.
Asteapta sa-ti iei carnetul si sa te intersectezi pe sosele cu masini in culori care se confunda in peisaj ( gri petrol metalizat, ca a mea de ex. ) fara lumini si tu sa vrei sa iesi in depasire...fain...in acceptiunea ta pun pariu ca toti aia care in tarile cu apa calda au dat chiar legi pentru asa ceva, sunt idioti, right?


--------------------
VW Passat 1.9TDI - ww-00-XXX
A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spooky
post 3 Sep 2005, 10:03
Post #277


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 16 February 03
From: Bucuresti




QUOTE(rdu @ 7 Jun 2005, 00:06)
In Iasi e interzis a se merge ziua cu farurile aprinse.
*



huh? cum e asa? acolo se aplica cumva alte legi?

eu unu' merg cu farurile aprinse pentru siguranta mea. sansele sa fiu vazut de unul din fata care vrea sa depaseasca sunt crescute. asta e primul motiv si cred ca cel mai important... si cred ca mai sunt si alte motive care s-au enumerat pe aici... inclusiv cand te apropii de unul din fata te vede mult mai repede si, eventual, dispune mai repede sa te lasa sa treaci.

ce nu pot sa inteleg e cum
QUOTE
sunt mult mai putini cei care 'imi taie fata'
in conditiile cineva iti taie fata, cand vine din spatele tau... ah doar daca iti vede stopurile aprinse.... in fine...

un alt lucru care il urasc, pe autostrada(-zi), e acela ca multi, sau majoritatea, fac flashuri in mod excesiv. nu vreau sa zic sa interzicem flashurile, cum am inteles ca e interzis in afara in unele locuri, cum ar fi pe autobhan (sper ca se scrie asa),... dar urasc cand atunci cand eu depasesc pe cineva cu 120-130-140 la ora si vine unul din spate cu 30-50 km/h in plus fata de mine, imi face flashuri disperat, cu toate ca eu am semnalul de stanga aprins si il si anunt semnalizand dreapta imediat ca ma dau deoparte. e de bun simt sa te dai la o parte si sa circuli pe dreapta... dar deasemenea e de bun simt sa mai si astepti [cred ca se zice si in lege ca banda din stanga e doar pentru depasiri... asa e? in alte tari asa e...]. am deschis acest subiect pentru ca, pe autostrazi, a devenit un sport national si de prost gust... si in general practicat de cei care au masini mai potente.

This post has been edited by spooky: 3 Sep 2005, 10:04


--------------------
Dacia SupeRNova - B-43-PHP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 3 Sep 2005, 11:50
Post #278


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Lasa ca va rabun eu. Le dau eu flashuri celor cu masini potente, sa vedeti ce fete au cand trece dacia pe langa ei cu 200+.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 3 Sep 2005, 14:37
Post #279


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(asarban @ 2 Sep 2005, 21:57)
Ba pardon..in special masinile soricii gen argintiu, gri..etc au nevoie..
*



Cred ca ai dreptate...stii de ce alea argintii ?

QUOTE(Marian_2004 @ 3 Sep 2005, 04:04)
Nu am mania contrazicerii. Insa luati si voi un bec obisnuit si aprindeti-l ziua. Daca voi ii vedeti lumina de la cativa de metrii... eu il mananc.
Se vede slab de tot...foarte slab. Nu conteaza ca masina are proiectoare... mare lucru.. gata..orbim soarele cu ele.
*



Semaforu il vad ziua de la 100 metri...vezi ca nu e comestibil... laugh.gif

This post has been edited by andu911: 3 Sep 2005, 14:48


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 3 Sep 2005, 15:28
Post #280


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




QUOTE(dacicuss @ 3 Sep 2005, 10:12)
in tarile cu apa calda au dat chiar legi pentru asa ceva, sunt idioti, right?
*


Uite in Grecia nu exista o astfel de lege, si localnicii de pe unde am stat eu (nu am verificat) mi-au spus ca e chiar ilegal sa merg cu farurile aprinse ziua (si chiar inafara de mine, nu mai mergea nimeni cu ele aprinse ziua pe acolo).

QUOTE(spooky @ 3 Sep 2005, 11:03)
am deschis acest subiect pentru ca, pe autostrazi, a devenit un sport national si de prost gust... si in general practicat de cei care au masini mai potente.
*

Ce sport national? La cate autostrazi avem noi, numai sport nu se poate numi smile.gif

Si crede-ma in Grecia, noaptea pe autostrazi cu 3 benzi, iti dau aia la flashuri de nu iti vine sa crezi, asa ca la noi inca e bine smile.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 3 Sep 2005, 23:49
Post #281


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




semaforu il vezi pentru ca
1: are alta culoare
2: are becuri mai puternice de 100 w
3: lumineaza intr-un loc intunecat (are un paravan)


In legatura cu temperatura cromatica vad ca nu prea vti prins asa ca o sa incerc ceva mai usor: Daca eu dau drumu la o boxa de 100W RMS si voi veniti cu niste speakere de 3W RMS, o sa se auda alea? Da... de la mica distanta. De la cativa metri, nu.


Asa si cu soarele: Avand lumina mai INTENSA, lumina lui anuleaza lumina farului. Lumina farurul nu "razbeste" inainte, datorita faptului ca incearca sa treaca printr-un mediu cu o stralucire mai mare decat a ei. Si astfel devine anulata.

Nu conteaza de unde vin cele doua lumini. Lumina mai slaba nu poate 'trece" prin mediul mai intens luminat. E chiar asa greu de inteles ce am vrut sa zic cu temperatura cromatica?


Oricum, ca sa scurtez aceasta discutie, parerea MEA este ca farurile sunt inutile ziua. Voi faceti cum vreti... fiecare cum il taie capul. Eu o sa folosesc farurile atunci cand este necesar, adica atunci cand e inuneric si nu vad bine soseaua. Daca altii sunt chioi si nu imi observa masina.... e problema lor. Nu eu o sa platesc. Oricum, cat de ORB poate sa fie cineva astfel incat ziua in amiaza mare sa nu vada masinile de pe contrasens si nici sa isi dea seama ca el e pe contrasens????


Da' chiar... daca nu ar merge toti cu farurile aprinse ziua, sigur nu o sa mai puteti pastra banda voastra,nu? Atata vreme cat fiecare merge pe banda lui... nu prea se pot intampla ciocniri cu masinile din sens contrar.

Daca ziua nu puteti sa va pastrati banda de mers si aveti nevoie sa tina ceilalti soferi farurile aprinse.... hmmmm


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 4 Sep 2005, 00:27
Post #282


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 00:49)
Voi faceti cum vreti... fiecare cum il taie capul. Eu o sa folosesc farurile atunci cand este necesar, adica atunci cand e inuneric si nu vad bine soseaua. Daca altii sunt chioi si nu imi observa masina.... e problema lor. Nu eu o sa platesc. Oricum, cat de ORB poate sa fie cineva astfel incat ziua in amiaza mare sa nu vada masinile de pe contrasens si nici sa isi dea seama ca el e pe contrasens????
Da' chiar... daca nu ar merge toti cu farurile aprinse ziua, sigur nu o sa mai puteti pastra banda voastra,nu? Atata vreme cat fiecare merge pe banda lui... nu prea se pot intampla ciocniri cu masinile din sens contrar.

Daca ziua nu puteti sa va pastrati banda de mers si aveti nevoie sa tina ceilalti soferi farurile aprinse.... hmmmm
*



Amice, esti idiot! O spun cu toata responsabilitatea sunt de acord cu orice sanctiune voi primi pentru asta!
Daca tu consideri ca farurile trebuiesc aprinse doar cand nu mai vezi soseaua, inseamna ca n-ai nici o treaba cu soferia si cu conduita preventiva. Toata pledoaria asta a ta despre soare vs. far e puerila; de fapt, banuiesc ca n-ai mai mult de 17 ani, avand in vedere si ca abia acum urmeaza sa-ti iei permisul. Uite un sfat prietenesc: n-o face!! Ma gandesc cu groaza ca m-as putea intalni in trafic cu un inconstient care poate gandi in felul asta

blink.gif


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 4 Sep 2005, 01:30
Post #283


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




Prietene, am 18 ani si ceva. Aproape 19.
Ma rog... varsta nu are importanta, am vazut oameni mai batrani si mult mai incapabili ca mine. Corect, vreau sa iau permisul.

Farurile trebuie aprinse atunci cand nu se mai vede bine, nu cand nu se mai vede de loc. Nu interpreta ce spun. Problema nu sunt eu, problema sunt cei care gandesc ca tine "m-as putea intalni in trafic cu un inconstient". Nu eu sunt inconstientul.

Uite un banc: (trage concluziile)(n-am nimic cu taximetristii, asa e bancul)

Se urca unul intr-un taxi. Merge ce merge si apare o intersectie. Taximetristul trece pe rosu si evita la limita un accident. Pasagerul protesteaza. Soferul: "Lasa dom'le, sunt meserias".
Mai merg ei ce mai merg... inca un stop, tot rosu, taximetristul trece la limita. Pasagerul protesteaza iar. Soferu: "Lasa dom'le, sunt meserias". In fine...
Mai merg ei ce mai merg si intalnesc un alt stop, care era pe verde. Soferul pune frana. Pasagerul nu se poate abtine: Bine domnule... e verde, de ce nu treci?
Soferul: "Stiu eu ce fac... daca vine un meserias din stanga? "

Asa si tu Cm. Nu poti schimba regulile de circulatie dupa bunul plac. A... e soare afara.. ia sa aprind farurile, sa fiu mai vizibil. Maine poimaine, tot pe rationamentul ca faci bine, o sa faci o prostie. Si, din "mica" mea experienta, orice gresala la volan se plateste al dracului de scump. Atat de scump incat nu se justifica.

Din dorinta de a imbunatati o chestie, la un moment dat, o sa faci si ceva ce nu se face. Uite un exemplu: ziua, stopurile de la frana se vad putin. Ma gandeam ca sa pun becuri mai puternice, pe viitor. Astfel cei din spate or sa vada mai bine ca franez. E... totul ar fi fost ok daca, pe timp de ploaie, stopurile nu ar provoca orbirea. Prin urmare, am renuntat la idee. Vezi? Eu aveam intetii bune, dar se putea sa iasa rau. Sa fi avut stopuri puternice, sa se vada bine...ziceam eu. Si cand colo, daca se intampla sa merg noaptea si sa ploua, ce se intampla? Mergea unu' in spatele meu, eu puneam frana dintr-un motiv sau altul si omul ar fi fost orbit de stopuri. Nu trebuia sa fie orbit nu stiu cat. Cateva secunde sunt destule. Dar eu aveam intentnii bune. Si totusi nu iesea bine...

Oricum meseriasule, in legatura cu conduita preventiva, ai dreptate. Nu dau doi bani pe toate regulile de circulatie la un loc. Dar este vorba de momentul in care sunt ciclist. Cand merg cu masina, le respect pe toate, la sange. Va recomand sa faceti la fel. Nu fiti meseriasi. Fiti soferi.
Ma jur ca nu o sa incalc regulile de circulatie, la volan. Nu de alta, dar am fost martor la multe evenimente rutiere si stiu de ce trebuie respectate foarte bine regulile.


Pe sosea se moare! La propriu, nu la figurat. si nu trebuie sa se intample decat o data... Puneti mana si respectati regulile de circulatie. Nu alea care credeti voi ca "e mai bine". Cand o sa fie lege sa se mearga ziua cu farurile aprinse, atunci faceti si voi la fel. Nu fiti meseriasi. Din dorinta de a imbunatati o chestie, poate o sa faceti rau, intr-o zi. Aveti grija.

This post has been edited by Marian_2004: 4 Sep 2005, 01:40


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 4 Sep 2005, 01:48
Post #284


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Omule, trebuie sa recunosc ca la teoria chibritului esti tare. Tocmai dadusem un search prin posturile tale sa vad ce dume ai mai dat de-a lungul timpului si, spre surprinderea mea, ar fi cateva dar nu esentiale. Cu atat mai mult ma mira atitudinea ta citez "Daca altii sunt chioi si nu imi observa masina.... e problema lor. Nu eu o sa platesc." Vreau sa te anunt pe aceasta cale ca ai putea si tu sa platesti, poate nu juridic, dar ai putea deveni autorul moral al unei astfel de intamplari nefericite, cu urmari mult mai grave decat plata unor daune materiale. Repet, nu m-a deranjat atitudinea fata de aprinderea sau neaprinderea farurilor cat faza cu "nu-s vinovat din punct de vedere legal, ma doare-n basca de ceilalti". Probabil ai auzit de expresia "a murit cu dreptatea-n mana"... fereasca Dumnezeu, insa eu am familie si nu pot sa nu ma gandesc la ce riscuri o expun iesind in trafic alaturi de niste inconstienti. Si apropo, nu ma dau "meserias", am o experienta destul de redusa ca sofer (cam 40-50.000 km desi am permis din 1992), inca mai fac greseli in trafic dar incerc sa le constientizez si sa nu le repet.
La topic acum, daca ai urmarit vreo emisiune gen "Reflectii rutiere", nu se poate sa nu fi vazut vreun organ care sa recomande mersul in afara localitatilor cu faza de intalnire aprinsa. Poate nu este stipulat in mod expres in regulament, insa recomandarea exista. S-a mai spus de multe ori ca in unele tari din Vest acest lucru este deja obligatoriu si ma indoiesc ca ei sunt mai "fraeri" decat noi. In plus, din proprie experienta iti spun ca o masina cu farurile aprinse e muuuult mai vizibila decat una fara, iar chestia cu batutul soarelui nu e decat bullshit.


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 4 Sep 2005, 02:12
Post #285


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




"nu-s vinovat din punct de vedere legal, ma doare-n basca de ceilalti"

Corect. Daca EL intra in MINE care imi pastrez banda si sensul de mers... ce e vina mea? Ce sa ii fac eu/ Greseste...plateste.


Normal ca se merge cu faza scurta. Faza lunga se regleaza paralel cu soseaua, si, cu cat e mai noapte afara, cu atat farurile bt mai departe (de ce oare?) . Si deci sunt orbiti de ele si cei aflati la distana mare. De exemplu, de la 300metrii pot fi orbit ca lumea te tot. faza scurta se regleaza astfel incat sa bata in sosea, la circa 30 metrii de masina.


Ca sa nu mai degeneram intrun mare off topic, eu zic asa (parere PROPRIE)

Noaptea se foloseste faza lunga daca este nevoie neaparat, si se comuta pe cea scurta daca se vede alta masina. Faza lunga orbeste de la sute de metrii.

In crepusculi (apus sau rasarit) se aprind farurile, faza scurta, evident.

Ziua se aprind farurile daca afara ploua/ninge/este ceata/fum/praf. Se aprind cu scopul de a semnaliza prezenta masinii. Tot faza scurta.

Ziua in conditii de luminozitate normala, se aprind farurile din doua motive: daca alternatorul incarca prea mult, sau daca respexctivul sofer se crede in Vest. E o dovada de "nobilime" sa mergi cu farurile aprinse.


Cine are alte pareri privind folosirea CORECTA a farurilor, sa le scrie aici. Si terminati cu off- topicul, pentru ca pe cei care citesc pe aici nu ii ajuta cu nimic daca ne certam intre noi ca ... stiti voi.


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 4 Sep 2005, 02:24
Post #286


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




Nu mai are nimeni nici o parere! Felicitari, esti detinatorul adevarului absolut! Cei aproximativ 70% care au votat DA ori au probleme cu alternatorul, ori sunt jmecheri.
Apropo, ai dinam la bicicleta?


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 4 Sep 2005, 02:34
Post #287


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Eu personal nu aprind luminile ziua pe lumina puternica pt ca nu mai vad nimik pe display-afisajului de bord...
Si apropo datorita desteptilor care aprind numai becuri puternice si prea sus reglate acum am probleme la adapatarea ochiului de la lumina la umbra, am o latenta destul de mare, aproape de orbire temporara, asta si pt ca clipesc rar cand sunt la volan dar si pt ca mi s'au F***T ochii din cauza partenerilor de trafic. Am si ochelari dar cu ochii rosii tot ajung la serviciu in fiecare seara. Ziua nu am probeleme deosebite insa noaptea e de groaza, oricat de dormit as fi, dupa o repriza de 40 de minute de soselele patriei vin cu niste ochii super obositi.....Mai vrea cineva ceva...iluministii lu' tata....ala io nu fac asa , ca desi am 100 de W reglez becurile....sa fim seriosi.....la volan toata lumea e EGOISTA....daca o patesti fie ca e cea ma mica gropitza dar te doare ca nu ai vazut-o...nu se opreste nimeni sa te consoleze. Insa cu toate astea eu nu gandesc asa....dar nici farurile reglate in parametrii normali nu le am....si nici nu am sperante ca pot fi reglate....doar am incercat eu.


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Sep 2005, 03:01
Post #288


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 01:30)
Farurile trebuie aprinse atunci cand nu se mai vede bine, nu cand nu se mai vede de loc.
*



Pe timp de ploaie este obligatoriu sa aprinzi luminile...de ce oare ? ca sa vezi strada mai bine ? care oricum e uda si devine neagra si nu mai vezi nimic pe ea ? sau ca sa fii vazut de altii ? si nu neaparat in fata, ci in oglinzile retrovizoare

Normal ca din cauza ca nu ai condus pana acum n-ai de unde sa stii...si nici nu stiu de ce incercam atatia oameni sa-ti explicam un lucru pe care tu nu l-ai trait niciodata.



QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 01:30)

Asa si tu Cm. Nu poti schimba regulile de circulatie dupa bunul plac. A... e soare afara.. ia sa aprind farurile, sa fiu mai vizibil. Maine poimaine, tot pe rationamentul ca faci bine, o sa faci o prostie. Si, din "mica" mea experienta, orice gresala la volan se plateste al dracului de scump. Atat de scump incat nu se justifica.

Din dorinta de a imbunatati o chestie, la un moment dat, o sa faci si ceva ce nu se face. Uite un exemplu: ziua, stopurile de la frana se vad putin. Ma gandeam ca sa pun becuri mai puternice, pe viitor. Astfel cei din spate or sa vada mai bine ca franez. E... totul ar fi fost ok daca, pe timp de ploaie, stopurile nu ar provoca orbirea. Prin urmare, am renuntat la idee. Vezi? Eu aveam intetii bune, dar se putea sa iasa rau. Sa fi avut stopuri puternice, sa se vada bine...ziceam eu. Si cand colo, daca se intampla sa merg noaptea si sa ploua, ce se intampla? Mergea unu' in spatele meu, eu puneam frana dintr-un motiv sau altul si omul ar fi fost orbit de stopuri. Nu trebuia sa fie orbit nu stiu cat. Cateva secunde sunt destule. Dar eu aveam intentnii bune. Si totusi nu iesea bine...

*




In Ungaria pana anu asta (parca) se circula ziua cu faza scurta aprinsa, obligatoriu. Luai amenda daca aveai vreodata farurile stinse....deci iar vorbesti despre un lucru despre care n-ai habar...
Sa vezi stopuri de frana puternice ce are Mercedesul...poti sa-ti montezi, numai cu acordul RAR, nu de capu' tau....al lucru despre care nu ai habar...

Scuza=ma ai habar despre ceva ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 4 Sep 2005, 03:40
Post #289


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




"Pe timp de ploaie este obligatoriu sa aprinzi luminile...de ce oare ? "

Pai am zis, daca citeai, vedeai: Ziua se aprind farurile daca afara ploua/ninge/este ceata/fum/praf. Se aprind cu scopul de a semnaliza prezenta masinii. Tot faza scurta.


Ar trebui sa primit warm daca comentati aiurea fara sa cititi ca lumea. Am zis destul de clar de ce se aprind.

Si momentan suntem in Romania, asa ca las-i pe aia din Ungaria. Daca in america se circula cu 100 prin oras, tre' sa faci si tu la fel? Respectati regulile care sunt, NU faceti voi altele mai bune, ca daca ati fi fost in stare, ati fi lucrat in domeniu.

Da, am habar de ceva: am habar de ce se intampla accidente pe sosele... ca apar dastia ca voi care gasesc ei de cuviinta sa faca altfel decat toti "ca sa e mai bine asa" "da' daca mercedes are, io de ce sa nu am" "pai daca in Ungaria aia merg asa io de ce sa nu merg" etc....


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 4 Sep 2005, 07:14
Post #290


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 00:49)
semaforu il vezi pentru ca
1: are alta culoare
2: are becuri mai puternice de 100 w
3: lumineaza intr-un loc intunecat (are un paravan)
*



Conform teoriei tale cu temperatura de culoare ai intrat in ceata. Temperatura de culoare a semaforului este sub cea a soarelui. radmasa.gif

QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 00:49)
In legatura cu temperatura cromatica vad ca nu prea vti prins asa ca o sa incerc ceva mai usor: Daca eu dau drumu la o boxa de 100W RMS si voi veniti cu niste speakere de 3W RMS, o sa se auda alea? Da... de la mica distanta. De la cativa metri, nu.
*



Le balmajesti ca unii ofiteri care au o cultura de spoiala si care vorbesc in fata subalternilor despre Kafka, desi nu au citit 2 cuvinte scrise de ilustrul autor. laugh.gif Una este lumina si alta este sunetul, desi ambele au caracter de unda!

QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 02:30)
Prietene, am 18 ani si ceva. Aproape 19.
Ma rog... varsta nu are importanta, am vazut oameni mai batrani si mult mai incapabili ca mine. Corect, vreau sa iau permisul.
*



Esti fericit daca te incalzeste cu ceva ca doar batranii si invalizii suna mai incapabili decat tine. laugh.gif

This post has been edited by Sony: 4 Sep 2005, 07:14


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asarban
post 4 Sep 2005, 10:24
Post #291


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 2.288
Joined: 24 May 02




QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 02:30)
Prietene, am 18 ani si ceva. Aproape 19.
Ma rog... varsta nu are importanta, am vazut oameni mai batrani si mult mai incapabili ca mine. Corect, vreau sa iau permisul.

Farurile trebuie aprinse atunci cand nu se mai vede bine, nu cand nu se mai vede de loc. Nu interpreta ce spun. Problema nu sunt eu, problema sunt cei care gandesc ca tine "m-as putea intalni in trafic cu un inconstient". Nu eu sunt inconstientul.

Uite un banc: (trage concluziile)(n-am nimic cu taximetristii, asa e bancul)

Se urca unul intr-un taxi. Merge ce merge si apare o intersectie. Taximetristul trece pe rosu si evita la limita un accident. Pasagerul protesteaza. Soferul: "Lasa dom'le, sunt meserias".
Mai merg ei ce mai merg... inca un stop, tot rosu, taximetristul trece la limita. Pasagerul protesteaza iar. Soferu: "Lasa dom'le, sunt meserias". In fine...
Mai merg ei ce mai merg si intalnesc un alt stop, care era pe verde. Soferul pune frana. Pasagerul nu se poate abtine: Bine domnule... e verde, de ce nu treci?
Soferul: "Stiu eu ce fac... daca vine un meserias din stanga? "

Asa si tu Cm. Nu poti schimba regulile de circulatie dupa bunul plac. A... e soare afara.. ia sa aprind farurile, sa fiu mai vizibil. Maine poimaine, tot pe rationamentul ca faci bine, o sa faci o prostie. Si, din "mica" mea experienta, orice gresala la volan se plateste al dracului de scump. Atat de scump incat nu se justifica.

Din dorinta de a imbunatati o chestie, la un moment dat, o sa faci si ceva ce nu se face. Uite un exemplu: ziua, stopurile de la frana se vad putin. Ma gandeam ca sa pun becuri mai puternice, pe viitor. Astfel cei din spate or sa vada mai bine ca franez. E... totul ar fi fost ok daca, pe timp de ploaie, stopurile nu ar provoca orbirea. Prin urmare, am renuntat la idee. Vezi? Eu aveam intetii bune, dar se putea sa iasa rau. Sa fi avut stopuri puternice, sa se vada bine...ziceam eu. Si cand colo, daca se intampla sa merg noaptea si sa ploua, ce se intampla? Mergea unu' in spatele meu, eu puneam frana dintr-un motiv sau altul si omul ar fi fost orbit de stopuri. Nu trebuia sa fie orbit nu stiu cat. Cateva secunde sunt destule. Dar eu aveam intentnii bune. Si totusi nu iesea bine...

Oricum meseriasule, in legatura cu conduita preventiva, ai dreptate. Nu dau doi bani pe toate regulile de circulatie la un loc. Dar este vorba de momentul in care sunt ciclist. Cand merg cu masina, le respect pe toate, la sange. Va recomand sa faceti la fel. Nu fiti meseriasi. Fiti soferi.
Ma jur ca nu o sa incalc regulile de circulatie, la volan. Nu de alta, dar am fost martor la multe evenimente rutiere si stiu de ce trebuie respectate foarte bine regulile.
Pe sosea se moare! La propriu, nu la figurat. si nu trebuie sa se intample decat o data... Puneti mana si respectati regulile de circulatie. Nu alea care credeti voi ca "e mai bine". Cand o sa fie lege sa se mearga ziua cu farurile aprinse, atunci faceti si voi la fel. Nu fiti meseriasi. Din dorinta de a imbunatati o chestie, poate o sa faceti rau, intr-o zi. Aveti grija.
*



Ce sa mai zici de asta?
Vine un nimendru care nu a tinut volanul in mana nici 5 minute si incepe sa-ti dea sfaturi!
Amice...pe langa epitetul lui CM cu care sunt pe deplin de acord...stii vorba aia: "NU-l invata pe tac-tu sa faca copii?" Ma rog, in cazul tau tac'tu ar fi trebuit invatat sa NU faca copii..ca uite ce a iesit!

Bai nenisorule...cum sa-ti desenez ca sa-ti explic...A DA!
HABAR NU AI!
NU STII NICI MACAR cum arata problema ridicata de noi.
Nu ai nici cea mai vaga banuiala de cum arata problema asta a FAZ..
Si cu toate astea ai si tupeul si nesimtirea sa intri pe forum si sa ne faci noua morala.
CULMEA...fara nici un argument decat o imaginatie bolnava si o siguranta caracteristica doar imbecililor, ca doar astia au convingeri ferme!
Cum sa-ti spun mai pe intelesul tau...
Ar fi cateva variante, cum vrei sa le ordonez..alfabetic?
Bunul simt te-ar fi obligat sa nu te bagi in vorba acolo unde nu ai habar.
Este o discutie tehnica purtata intre indvizi care au in "picioare" unii sute de mii de km facuti pe diverse masini, pe diverse sosele, in diverse circumstante.
Si cam toti spun acelasi lucru: CA E MAI BINE CU FAZ!
Si vii tu, un nimendru, care nu ai condus decat volanul de playstation daca il ai si pe ala, dar te bati cu caramida in piept ca "ai bicicleta"
BAAAAAAAA! IO AM CUPTOR CU MICROUNDE!!!
Dar ca si bicicleta ta, nu are importanta in aceasta discutie!

Pur si simplu faci parte din categoria "selecta" Dacia_WRC, Alex Mirica, Mares Cosmin, Boing boing..ca am uitat cum il cheama, care scoti omul din sarite cu cretinitatile afirmate cu seninatate si convingere!
Probabil ca o sa-ti iei carnet (DAR SPER CA NU, soselele deja sunt destul de nesigure)
Probabil ca taticu si mamica or sa-ti cumpere o masina.
Probabil ca o sa parcurgi ceva km...sunt curios daca atunci o sa-ti schimbi parerea!
Daca da, tine minte ca suntem 24/24 la dispozitia ta sa venim sa asistam cum iti dai singur palme!
Pana atunci..LASA-NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE! LASA-NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
CA NU STII CE VORBESTI SI VORBESTI PROSTI SI NE MAI SI ENERVEZI!
GO HOME!


--------------------
Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 4 Sep 2005, 11:45
Post #292


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




asarban, esti foarte acid azi! charge.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micutu
post 4 Sep 2005, 13:00
Post #293


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 6 November 04
From: Bucuresti




unul din motivele pentru care in unele tari este obligatorie deplasarea cu luminile aprinse, este acela de a deosebi o masina stationata, de una in miscare. din cate stiu copiii si unele persoane au probleme de a detecta apropierea unui obiect.
personal am votat "nu", dar ar trebui ca deplasarea pe timp ploios cu luminile aprinse sa fie obligatorie. e tare greu sa observi alte masini printre stropii de ploaie de pe oglinzile laterale si luneta ... mai ales daca mai sunt si aburite.


--------------------
Logan 1.6 Laureate & Ambition - B66__ & B59___
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 4 Sep 2005, 13:02
Post #294


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(micutu @ 4 Sep 2005, 14:00)
ar trebui ca deplasarea pe timp ploios cu luminile aprinse sa fie obligatorie.
*



Deplasarea cu farurile aprinse pe timp de ploaie este obligatorie.

This post has been edited by Sony: 4 Sep 2005, 13:03


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micutu
post 4 Sep 2005, 13:08
Post #295


Membru incepator


Group: Members
Posts: 94
Joined: 6 November 04
From: Bucuresti




se pare ca mai trebuie sa fac iar scoala de soferi .... wacko.gif


--------------------
Logan 1.6 Laureate & Ambition - B66__ & B59___
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 4 Sep 2005, 13:10
Post #296


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Este suficient numai sa citesti regulamentul. wink.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stavreschi
post 4 Sep 2005, 14:08
Post #297


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 13 February 05
From: GALATI




QUOTE(asarban @ 4 Sep 2005, 10:24)
Ce sa mai zici de asta?
Vine un nimendru care nu a tinut volanul in mana nici 5 minute si incepe sa-ti dea sfaturi!
Amice...pe langa epitetul lui CM cu care sunt pe deplin de acord...      GO HOME!
*



Asraban AFERIM !!! excl.gif
Imi dau singur copy-paste, fiindca realizez ca sunt oameni care in curand s-ar putea sa imi apara in trafic... mad.gif poate reusesc sa priceapa ce li se spune....

Consider ca este fff necesara circulatia cu faza mica aprinsa macar, daca nu exista faruri de ceata, deoarece te vad cei din trafic mult mai bine. De nenumarate ori mi s-a intamplat sa vreau sa ma bag in depasire, ziua in amiaza mare vorbesc, si cand ma uit in fata vad o masina care se afla pe sensul invers, la o anumita distanta... daca ar fi avut farurile aprinse stiam daca vine sau se duce, asta pentru ca la viteze mari de trafic si anumite culori la masini, nu iti dai seama daca masina aia e si ea in depasire ca si mine sau vine, normal pe sensul celalalt. Sper ca m-am facut inteles, nu este un moft, chiar este o necesitate...


--------------------
dacia Logan 1,6 l GTI - Gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marian_2004
post 4 Sep 2005, 14:59
Post #298


membru


Group: Members
Posts: 71
Joined: 7 August 05




Daca nu poti deosebi o masina care vine de una care se duce inseamna ca ai probleme cu ochii. Fara nici un misto.
Oricum,uite uh hint pentru tine: Daca se duce, e pe aceasi linie cu tine, daca vine, e cu cativa metrii in stanga ta. Cretini care o iau pe contrasens nu prea sunt.
Iar atunci cand unu o ia pe contrasens, o face atunci cand e beat. Multe accidente cu tipi beti intrati pe contrasens. Crezi ca mai scapi daca are farul aprins?

Nu mai faceti pe desteptii si mai terminati cu offtopicul ("amice, esti idiot") . Lasa ca stiti voi mai bine. Maine poimaine o sa va puneti stopurile in fata, pe considerentul ca sa vada si cei din fata ca franati.


Eu v-am spus parerea mea, ca un prapadit de far, de 40 de wati, cu tot carcasa lui (mare proiector), nici nu se cunoaste fata de Soare, care este de 44 de ori mai mare ca Pamantul. Acu' io inteleg ca aveti faruri extra-super-mega puternice pe cutiile de conserve, dar totusi.... tot nu rivalizeaza cu soarele. Ca sa se vada, trebuie sa fie MAI PUTERNICE decat el. Si din cate stiu eu, nu sunt. Ce e asa greu de inteles. Puneti masina cu fata spre soare si dati-va 10 metrii inapoi. E? Cat de tare se vad? Se vad pe naiba. Da' la 10 metrii inseamna acciodent. Ia dativa inapoi 100 de metrii si uitativa la faruri.. se vad aprinse?

Si, va rog frumos sa terminati cu chestii de cenu "Cand o sa fi si tu ca noi" "esti copil". Varsta nu conteaza, conteaza experienta. Si oricum, eu macar mi-am recunoscut varsta. Puteam foarte bine sa va zic ca am 55 de ani, pensionar pe caz de boala si ca conduc de la 15 ani, sofer profesionist. Vedeti ce frumos suna?

This post has been edited by Marian_2004: 4 Sep 2005, 15:03


--------------------
Dacia 1300 '82
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Codrin
post 4 Sep 2005, 15:13
Post #299


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.364
Joined: 7 January 05
From: Bucuresti




QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 02:30)
Corect, vreau sa iau permisul.

QUOTE
Varsta nu conteaza, conteaza experienta.


Acum ma intreb si eu ca vaca( © klaus), tu oare cata experienta ai ?

Te rog mult de tot sa nu raspunzi.

Ca sa vezi ca nu sunt rau uite un topic unde poti sa te desfasori in voie: despre biciclete


--------------------
Mazda . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Manuel
post 4 Sep 2005, 15:16
Post #300


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.116
Joined: 27 November 02
From: VASLUI




QUOTE(Marian_2004 @ 4 Sep 2005, 15:59)
pensionar pe caz de boala
*


Hmmm, aici nu te pot contrazice.
De cate ori ziceai ca e mai mare Soarele decat farul unei masini?


--------------------
Opel Astra J Sports Tourer Active 2013 / 2.0 CDTI / 165CP - VS15CMA
"Base e un bou betiv." (corbex)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12 Pages « < 8 9 10 11 12 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2024 - 06:49
Forum Renault