DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema alternator, oare o fi ce scrie pe el?? 24 v cu 19 A

adaniel69
post 1 Feb 2011, 09:48
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 17 November 09




pai si ce rol au cele doua bobine? nu era suficienta una singura?


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 1 Feb 2011, 10:13
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




bygy007 stiu ca data trecuta tot tu mai lamurit ce si cum cu instalatie electrica pe schema aia incurcata, acum te rog lamurestema de ce sunt doua bobine?? nu era deajuns una singura? de tras inapoi are un arc, am inteles de la cineva ca o bobina ar fi legata direct la contact iar cealalta isi are alimentarea in plusul de pe un plot si porneste in momentul in care se face contact cu plusul permanent de la baterie direct si este pe a avea putere sa tina furca in timp ce bendixul se invarte pe coroana. asta este explicatia ce am primito de la cineva wacko.gif

This post has been edited by fsilviu86: 1 Feb 2011, 10:14


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adaniel69
post 1 Feb 2011, 10:38
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 17 November 09




adica nu e suficient de puternica una singura si au pus doua? sa foloseasca mai putin contactul? adica sa reduca intensitatea curentului care trece prin contact? folosind doar o bobina(cea cu firul mai subtire)?


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 1 Feb 2011, 10:51
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 462
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(fsilviu86 @ 1 Feb 2011, 09:13)
... o bobina ar fi legata direct la contact iar cealalta isi are alimentarea in plusul de pe un plot si porneste in momentul in care se face contact  cu plusul permanent de la baterie direct si este pe a avea putere sa tina furca in timp ce bendixul se invarte pe coroana ... wacko.gif
*



A doua bobinä se numeste "de automentinere" si are rolul de a mentine miezul în timp ce functioneazä rotorul si consumä foarte mult din baterie . Dacä nu ar fi aceastä înfäsurare secundarä , prima bobinä ar avea un consum foarte mare prin contact si ar distruge rapid contactul prin flame la eliberarea cheii .
Ceea ce nu înteleg eu e - cu ce vä deranjazä faptul cä existä o a doua înfäsurare ? blink.gif


--------------------
Opel, Seat, MB, Kia Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona '97, '96, '04, '03, '11 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Feb 2011, 00:53
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




sa va dau o experienta de facut
se ia un releu de 12V si se alimenteaza la 6-8 V , normal , releul nu se atrage , daca il faci cu mina veti ramine surprinsi ca ramine actionat

unei bobine releu contactor ii trebuie tensiune si curent mai mare pentru actionare , iar pentru mentinere este suficient o tensiune ,curent mult mai mici decit pentru actionare

in sistemele electrice industriale se foloseste foarte des aceasta metoda , si la vehiculele cu actionare electrica in curent continu

acum "explicatia tehnica" deci in momentul invirtirii cheii se alimenteaza ambele bobine , dupa cum se vede in schema facuta de mine, una isi ia masa de la carcasa starterului iar a doua isi ia masa prin electromotor verificind circuitul , sirma motorului fiind groasa e ca si cum nu ar fi
miezul incepe sa se atraga antrenind furca care impinge bendixul pe coroana , in acelasi timp incepe sa se deplasese sii contactul de forta

el este in asa fel facut ca in momentul in care bendixul a intrat pe coroana se face contactul de forta aducind plus pe borna inferioara si alimenteaza electromotorul in acelasi timp se alimenteaza cu plus bobina care mai devreme se alimenta la masa in acest fel fiind decuplata bobina care este la masa reusind sa mentina cuplat angrenajul


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adaniel69
post 2 Feb 2011, 08:14
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 17 November 09




eu am inteles ideea, dar nu credeam ca trebuie o forta asa de mare, am crezut ca e suficienta o bobina/electromagnet! dar au fost modele de electromotoare pe dacii numai cu o infasurare la bobina? pentru ca eu am gasit asta: http://mesterucasei.com/tag/electromotor-dacia/ si arata numai o infasurare la bobina...


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 2 Feb 2011, 10:12
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




mda, ceva ciudat oricum cel mai important e ca si dacia este destul de complicata smile.gif)), am montat ieri electromotorul si astazi a pornit imediat, invarte nu vioi ci cu multa viata :>


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adaniel69
post 2 Feb 2011, 17:11
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 245
Joined: 17 November 09




asta inseamna carbuni noi! daca sunt si dinaia buni, si mai bine!


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 2 Feb 2011, 17:56
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




nu sau pasuit carbunii,ori tensiunea arcului ce impnge carbunele in colector e mare si atunci infraneaza rotorul,asta e prblema patita persoanal cu multi ani in urma smile.gif


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 2 Feb 2011, 18:26
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




in schema sint figurate 2 Wi si Wu


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 09:21
Forum Renault