proiectul 'ProSiguR', ...amenzi trimise automat, de calculator
![]() ![]() ![]() |
proiectul 'ProSiguR', ...amenzi trimise automat, de calculator
simon |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|||
Patefon |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru gajait Group: Members Posts: 90 Joined: 24 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(simon @ 29 Jun 2005, 17:21) Amenda nu este singura pedeapsa. Degeaba plateste el amenda ca pe nimic daca la nu numar de astfel de contraventii i-ai suspendat permisul, ii ingheata rinjetul pe loc. Mai avem insa pina supravegherea continua si politisul corect. N-apuc. ![]() Corect. Daca mergi ca ghertosu' si te bagi in fata tuturor la un drum de 30 de minute castigi maxim 5. Daca te-ar opri un politist si ti-ar da o amenda de 150.000 lei ar dura 20 de minute. Daca iei 3 amenzi pe zi te saturi sa stai in masina pana scrie politistul procesul verbal si te potolesti. Pentru "educarea" celor ca mine se poate aplica metoda amenzii prea mari. Pentru educarea celor care arunca cu bani in politisti se poate aplica cu succes politica amenzilor repetate. Ia sa mergi de la Dristor la Piata Victoriei sa conduci o jumatate de ora si sa ajungi dupa o ora si jumate doar ca te-a oprit de trei ori politia; iti mai convine sa te bagi in fata la semafor? |
--------------------
Seat
New Leon
2006 Sport
- B-#######-11/8 Cu stima,
Patefon |
|
simon |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
Politistii ori dorm pe ei in intersectie, ignora orice incalcare a regulilor, ori sanctioneaza cele mai mici greseli sau chiar inventeaza daca au fost trimisi la colecta. Imi amintesc ca odata veneam dinspre Buftea si la intersectia cu Sos.Chitilei a venit o Dacie care s-a aliniat la dreapta mea si impreuna am trecut pe sub pod fara nici o problema, lejer. Dincolo de pod statea un motopolitist care ma opreste si ma acuza ca l-am depasit pe ala. Dupa ce m-am tinut tare vreo 10 minute imi zice ca pot sa plec.
Trebuie sa precizez ca eu cred ca avem politistii pe care ii avem pentru ca organizarea Politiei nu este suficient de buna, nu au standarde si proceduri ca in vest si, din pacate sint prea putini si prost dotati. Eu unul cred ca sistemul de politie cu patrule (ca la americani, 2 in masina in legatura radio permanenta cu un sistem care poate sa-i ajute imediat) este cel eficient, care este pregatit si pentru probleme de circulatie si pentru ordine publica etc. La noi prea multe echipaje de politie isi pierd timpul insotind te miri ce sefulet de la vreun minister sau partid de parca astia ar fi presedintele statului ca sa le deschida drum mergind pe linia de tramvai cu 100/ora. Din pacate Politia este intr-un anumit grad tot Militie, cu oameni cu mapa, care stau in birouri si care nu sint buni de nimic. |
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
cosmin_m |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Sursa: Adevarul
QUOTE Viteza pe sosele, amendata cu milioane de euro, fara licitatie In cateva luni, Bucurestiul si principalele orase ale tarii vor fi intesate de aparate radar montate pe stalpi. In spatele acestei masuri luate de primarii, cu acordul Politiei Rutiere, se afla o afacere de sute de milioane de euro a unor firme straine. Organizata fara licitatie, intelegerea cu pricina a fost intermediata de o organizatie nonguvernamentala numita IRSA Romania. Asa a luat nastere proiectul "ProsiguR", asupra caruia vor avea monopol doar trei societati care isi vor imparti, practic, caimacul din principalele orase ale tarii. Proiectul prezentat ca fiind cel mai bun in materie de siguranta rutiera va fi finantat exclusiv din fonduri private. Firmele alese sunt Gatso (Olanda), Robot (Germania) si UTI (Romania). Cele trei firme au fost selectate de organizatia nonguvernamentala IRSA Romania, fara a se face o licitatie in acest sens. "Nu sunt bani publici si, drept urmare, facem selectia in functie de performanta in materie de siguranta rutiera", sustin cei de la IRSA. In acest context, cele trei firme si-au dat acordul pentru a aduce si monta echipament de ultima ora pentru sistemul de supraveghere radar in conditiile in care au de castigat cel putin dublu din aceasta afacere. Mecanismul de returnare a banilor este unul ingenios: investitia se va plati din amenzi. Numai ca valoarea amenzilor a fost calculata in asa fel incat sa aduca un profit de treizeci de ori mai mare in trei ani. Numai in Bucuresti, de exemplu, este "proiectat" un beneficiu de peste 60 milioane de euro pe an, in conditiile in care investitia este de doar 6,5 milioane de euro. Cei care au conceput acest sistem de plata sunt olandezii de la Academia Internationala de Siguranta Rutiera (IRSA), cu sediul la Amsterdam. IRSA Romania, infiintata anul trecut, a solicitat deja acordul primariilor din Bucuresti si Timisoara pentru amplasarea radarelor. "Inginerie" cu profit Cei de la IRSA Romania au calculat valoarea amenzii la doar 7 euro in planul prezentat Primariei Capitalei. Venitul preconizat pentru Bucuresti este de peste 60 milioane de euro pe an, bani care ar trebui sa intre in contul primariei. Din acestia, circa 15 la suta revin IRSA Romania, care va plati si costurile instalarii. "Spilul" acestei afaceri este insa ca amenzile radar sunt de cel putin 600.000 lei (60 lei noi), iar jumatate din valoarea amenzii poate fi platita in 48 de ore. Suma minima este clar mai mare decat cei 7 euro calculati de IRSA. Ba, mai mult, din calculele Brigazii de Politie Rutiera reiese ca zilnic sunt amendati circa 240 de soferi pentru depasirea vitezei si 30 pentru trecerea pe culoarea rosie a semaforului. In acest caz, calculele Politiei le contrazic pe cele ale IRSA care sustine ca cele 60 milioane de euro se pot strange in conditiile in care fiecare aparat radar inregistreaza zilnic 240 de depasiri de viteza. La 132 de camere cat urmeaza a fi instalate in Capitala, venitul ar fi, intr-adevar, de peste 60 de milioane. Dar asta inseamna sa fie amendati peste 30.000 de soferi zilnic! Chiar daca nu se va intampla asa, IRSA si firmele implicate isi vor lua oricum banii pentru ca au o cota fixa din acest venit, iar cea care va pierde este primaria. Fata de acest aspect, Dana Voicu, director al IRSA Romania ne-a declarat: "Media internationala este de 800 de amenzi la fiecare camera radar. Deci, in Romania, noi am calculat un nivel mediu. Noi am elaborat acest proiect doar pentru siguranta traficului si pentru reducerea numarului de accidente si nu vrem sa facem o afacere din acest lucru". Stalpi olandezi cu sistem antifurt Cei de la IRSA sustin ca au gasit si metoda prin care pot contracara furtul sau deteriorarea aparatelor radar. Acestea ar urma sa fie amplasate pe stalpi speciali, adusi din Olanda. Stalpii sunt dotati cu sistem antifurt. La orice incercare de "subtilizare" a aparaturii este anuntat cel mai apropiat agent de politie. In plus, intreaga aparatura este asigurata in cazul in care cineva vrea sa o deterioreze. Aparatele functioneaza dupa urmatorul sistem: vor fotografia numarul masinilor care depasesc viteza sau trec pe rosu, imaginea este transmisa la un centru de comanda de la Politia Rutiera. Apoi, este verificat propietarul masinii, iar amenda corespunzatoare ii este trimisa acasa prin posta rapida. This post has been edited by cosmin_m: 12 Jul 2005, 08:04 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
cristianf |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 22 May 05 ![]() |
ce sa ne mai mire??????
|
--------------------
Dacia
Logan
- PH XX XXX
|
|
Charlton |
![]()
Post
#126
|
![]() ان سيارتي ك Group: Members Posts: 366 Joined: 18 February 05 From: Gugulania ![]() |
Vad ca apare si UTI , foarte interesant chiar foarte .
|
--------------------
Dacia Logan
Preferance
2005 /
- CS-05-FUB Batranul marinar cu alge in barba si scoici pe burta.
GPS...chinezarie da' bun. |
|
litza |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 813 Joined: 27 August 03 From: Bavaria, DE ![]() |
Da cine a zis ca trebuie sa te urci pe stalp sa dai cu bata in camera? Se gasesc pusti cu aer comprimat si luneta la preturi decente
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003-2018
|
|
Smiley |
![]()
Post
#128
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.138 Joined: 12 August 04 From: Bucuresti ![]() |
ma, dar astia sunt chiar nesimtiti!
ce daca proiectul are finantare privata? nu trebuie totusi primariile sa faca o licitatie, ceva? pai daca e asa, imi cumpar si eu radar, si-l pun pe unde vrea muschiul meu, prin bucuresti, pe unde vad eu ca se circula mai repede. De ce aia sa aiba voie sa-si puna radar, si eu nu? in alta ordine de idei, n-ar t rebui sa faca cineva un studiu, ceva, si sa amplaseze radarele astea doar in zonele in care se produc accidente ? sunt multe zone din bucuresti unde se poate merge in siguranta si cu mai mult de 60km/h (cat e limita pusa acolo). daca vor pune radare peste tot, vor micsora viteza de daplasare pe arterele respective, fara a creste viteza de deplasare pe acolo pe unde se produc acum blocaje |
-------------------- |
|
AL |
![]()
Post
#129
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
1. desi investitia e privata, recuperarea ei se face din deturnarea unor venituri publice, adica amenzile! ...e posibil sa nu fie "amendat" de lege acest caz... deci poate e legal... dar sigur e imoral...
2. in Franta au montat 30.000 camere din astea in 2003 si 2004 si inca nu s-au oprit din montat... rezultatul..mare fasssss.. pentru ca sunt fixe si lumea stie si se fereste... dar si pentru ca au fost repede luate in colimator de cei cu arme... de paintball.... ![]() 3. o sa fie ok pentru alte abateri decat viteza... de genul trecutului inf ata la semafor... 4. problema mare va fi prelucrarea imaginilor... cred ca rolul acestor camere+radar sau doar camere va fi si unul doar de supraveghere si de sperietoare.... si vor fi amendate doar cazurile mai "dure" 5. problema mare, care o sa apara si in noua lege, este culpabilizarea proprietarului pentru fapte care pot sa nu fie ale lui... proprietarul are doar oblgiatia sa spuna cui a dat masina dar nu poate fi facut vinovat pentru fapta altuia!... daca el nu vrea sa spuna poate fi facut cel mult complice... o amenda trimisa insa direct proprietarului, fara sa-l intrebi in prealabil cine a condus masina, poate fi contestata... |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
klaus |
![]()
Post
#130
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sa vedeti voi ce noroaie o sa fie in Bucuresti.... Nu stiu la altii, dar la mine sigur se vor depune pe placuta numarului de inmatriculare...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
costi |
![]()
Post
#131
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
AIX |
![]()
Post
#132
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Dar mai rar!
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#133
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
ne indreptam cu pasi repezi si siguri ca statul FEUDAL!
si acolo, da...erau muulte noroaie!!!! |
-------------------- fan VAG!
|
|
bonzai |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 710 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca se lucreaza la sistem. Cred ca acum implementeaza un sistem de tracking la 193.226.118.238
|
--------------------
Renault
Megane 4 GT
2017
|
|
gheghe |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Pai mie mi se pare ca e o camera cu care isi fac reclama cei de la firma respectiva.
Sun implicati in proiect? |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
vv |
![]()
Post
#136
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
poate ca da... asa am crezut si eu initial, dar tin minte ca mai demult nu erau dreptunghiurile alea verzi si rosii.... alea sunt chiar suspecte, ce rol au?
|
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 17:02 |