DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aluneca ambreajul Dacia 1300, din 74

vincere
post 28 Jul 2014, 09:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 25 June 10
From: IASI




Am o dacie 1300 din 1974. Discul de ambreaj original (desi nu imi facea probleme)mi l-au schimbat acum vreo 5 ani niste mesteri cautand alta problema (nu intra in viteze de la schimbarea podelei - au descoperit in final ca trebuit sa scurteze bieleta de comanda a vitezelor). Au spus ca oricum trebuia schimbat ambreajul ca era uzat. Acum vreo 2 ani am vazut ca imi aluneca discul de ambreaj si mi-au umblat la el (nu cred ca l-au schimbat) nu stiu ce au facut dar a mers. Acum vad ca imi aluneca din nou: la demaraj si in deal se supratureaza motorul si pierde putere. Ce e de facut? Sa pun disc de ambreaj de Renault 12, merge ? o fi in alta parte problema?

This post has been edited by vincere: 28 Jul 2014, 10:05


--------------------
DACIA DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6 2015 - IS31DIO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maru
post 28 Jul 2014, 10:22
Post #2


Rromania..da leand uof cios


Group: Members
Posts: 672
Joined: 1 September 13




incercati sa mai strangeti putin cablul de ambreiaj (desi daca tot ati circulat cu el "alunecand" s`au uzat prematur discurile de frictiune)


--------------------
Dacia 1310 Break 2003
Zambeste, maine poate fi mai rau !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madalin78
post 28 Jul 2014, 11:47
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 27 April 13
From: pitesti




Daca vati ambreiaj de 200 e ceva normal au fost mai spabe din fabricatie daca e dimensiunea originala de 170 vrificati cum a zis di maru jocul cablului de ambreiaj
Placa de ptesiune cum e dau fe cind e nrschmbata ?

28 Jul 2014, 11:50:
Daca vati ambreiaj de 200 e ceva normal au fost mai spabe din fabricatie daca e dimensiunea originala de 170 vrificati cum a zis di maru jocul cablului de ambreiaj
Placa de ptesiune cum e dau fe cind e nrschmbata ?

This post has been edited by madalin78: 28 Jul 2014, 11:50


--------------------
dacia sport 1986 - ag ygi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 28 Jul 2014, 18:59
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




In primu rind ambreiaju nu aluneca, el patineaza, in al doilea rind dacase supratureza motoru sigur e placa de presiune dusa [ori e arsa ori e ovala]


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
payty
post 29 Jul 2014, 05:42
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.329
Joined: 17 January 05
From: Bucuresti




nu e deloc obligatoriu sa fie placa de presiune.

Poate fi cablul prea strans in asa fel incat ambreiajul nu cupleaza cum trebuie pt ca nu ii da voie cablul, sau discul uzat. Sau cine stie, poate s-a scurs ulei in carcasa de ambreiaj cine stie de pe unde. Se mai intampla , in cazuri rare.

Eu in mod sigur am patit asta la o dacie din 98 cu ambreiaj de 200. Am schimbat doar discul si a mai mers o gramada asa.


Evident, poate fi si placa, dar nu neaparat.

Oricum, singura chestie care poate fi facuta fara scoaterea motorului/cutiei, e sa se umble la tensionarea cablului. Daca nu merge asa... bafta la reparatii.

Ca idee, daca nu gasesti o placa de presiune de pe vremuri (cred ca e plin net-ul de ele), si asta pe care o ai pe masina nu are probleme, mai bine o tii pe asta chiar daca mecanicii or sa iti zica sa o schimbi. La placile de presiune de 200, cele de aluminiu, forta de apasare este vizibil mai mica pt placile noi, altele decat cele cu care au iesit din uzina masinile. Deci, evident, sunt mult mai proaste.

This post has been edited by payty: 29 Jul 2014, 05:46


--------------------
dacia 1310 1996 1.6/2002 1.4 - B-##-###
Chuck Norris does not sleep. He waits!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 30 Jul 2014, 19:01
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




Dacia din 74 nu are placa si disc de 200 [hai sa fim seriosi], dar pina nu da omu cutia sau ,dupa caz motoru jos, nu stie ce-i acolo


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 9 Aug 2014, 22:15
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Tu stii ce spui? Cum sa stranga cablul, ca sa mearga mai bine?Daca-l strange, va patina si mai rau !
Ca sa vezi ce ambreiaj ai, uita-te prin fereastra de punere la punct, de la cutie, si daca se vede ferodourile la disc, nu e de 170. Cel de 170 e ascuns in volanta. Auzi, placa ovala patineaza ! Madalin, esti din Pitesti, deci Limba Romana se vorbeste si acolo !
Verifica tragand usor si repetat de cablu, din apropiera suportului de pe cutie, si vezi daca simti putin joc in gol, pana se apropie rulmentul de placa. Daca are joc, e bine. Jocul prea mare, duce la debreiere incompleta, si caraie la intrare in viteze sau nu intra. Daca nu are joc, sau e asa de STRANS cablul, incat e "bat" , d-aia si patineaza, ca e mereu debreiata, rulmentul a mers permanent cuplat pe diafragma placii, si l-a "terminat" si p-ala.
Deci, patineaza daca e discul uzat, volanta si placa s-a degrosat de atata frecare, daca placa e fisurata, daca are ulei pe disc, din cauza uzurii simeringului de la priza (sau palier la motor), cablul prea strans.
Daca discul e bun, adica are aproape de 8mm grosime, si placa nu e fisurata, degeaba pui disc nou, daca nu se rectifica volanta si placa , incat sa i se faca strangere de in jur de 3mm. La motorul din '74, nu se poate pune volanta de 200 si chiar unele tipuri de 180, pentru ca nu se potriveste la gauri si diametre, cu flansa arborelui.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renaultlover
post 1 Sep 2014, 21:53
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 1 September 14




vincere,din ce stiam eu placa si disc de 180 nu merge pe masina ta din simplu motiv ca ai arbore cu palierul mic;normal ar trebui sa ai 46 mm pt motorul de 1289.
dupa 1980 cand s-a facut trecerea spre motorul de 1397 au aparut niste hibride cu motor de 1289 si arbore cu palier marit de 54 de mm in cazu asta.
da poti pune un ambreiaj de renault 12 dar atentie ca si acestea se gaseste in 2 variante de 170 si 180 de mm.


--------------------
Dacia 1310 1993 S
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th May 2024 - 11:03
Forum Renault