DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Rodaj motor Dacia 1310, Consuma ulei chiar daca are set motor nou, de uzina

dragoselu
post 23 Feb 2011, 22:07
Post #1


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 677
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Saptamana trecuta am schimbat setul motor de la vechea masina Dacia 1310 pentru ca o pregatesc de vanzare, va arata impecabil atat estetic cat si tehnic, incat cumparatorul sa nu aiba ceva de obiectat in afara de an: 1996.

Am venit cu ea duminica trecuta pe ruta Bacau - Galati (250 km), mers lin, maximum 75-80 km in treapta a 5-a, nu mai mult de 2000 de turatii, dupa recomandarile mecanicului.
Mai fac maine un drum dus-intors Galati- Tecuci (140 km) si poimaine un drum dus-intors Galati - Braila (60 km) si cat ma mai invart prin Galati vor fi peste 500 km, maximum 600. Dupa care ii schimb uleiul de rodaj, punandu-i un ulei mai bun (l-am luat deja, Valvoline de 10W40 plus un Flush motor 2+2 ca sa se curete bine motorul, filtru de Buzau, tot la recomandarea mecanicului, desi eu i-am sugerat un filtru Mann).
Acum nedumerirea mea este de ce totusi consuma ulei? Ca doar i-am pus set motor nou, de uzina. Mecanicul meu din Galati mi-a spus zambind ca va mai consuma ulei pana la 3000 km si ca nu trebuia sa iau ulei Valvoline, ci un ulei mai ieftin tot de 10W40. Ideea e ca o sa ma injure ala care o va cumpara daca va fi silit sa-i puna ulei tot Valvoline 10W40 in completare care e relativ scump... sad.gif
E normal sau nu sa consume ? Ca mecanicul din Bacau a facut treaba buna, e om care a lucrat cu simt de raspundere...

This post has been edited by dragoselu: 23 Feb 2011, 22:16


--------------------
Volkswagen Passat TDI 1996 - GL-11-UST
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 23 Feb 2011, 23:01
Post #2


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




daca ai citi manualu de reparatie dacia te sperii,cica e dat de fabrica sa consume intre 600 si 1000 grame la mia de km la masina noua(0 km),si oricum cand e motoru facut nou papa ceva ulei,dar nu cum e dat mai sus

This post has been edited by nikuniku: 23 Feb 2011, 23:02


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Janek
post 23 Feb 2011, 23:02
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 161
Joined: 24 January 10




Chiuloasa au dus la rectificat? Scaunele supapelor au fost schimate,sau simeringurile de la supape? Consumul de ulei poate datora si la pierdere uleiului pe la supape!


--------------------
Dacia 1300 1975 - SM 02 NHM
Satu Mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoselu
post 24 Feb 2011, 06:20
Post #4


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 677
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Da, chiulasa a fost data la rectificat. Scaunele la supape schimbate la fel, totul e nou, set de uzina. Oricum motorul vechi era varza, acuma se simte in pedala adevarata putere a motorului. Sa zicem ca mai trebuie 3000 km facuti pentru a se "aseza" si mai bine segmentii, am sa-i fac si apoi fac bilantul la consumul de ulei. Pe mine asta ma "omoara": masinii ii dau tot ce e mai bun in materie de piese pentru motor si tot consuma! Dar de ce nu se comporta la fel si un motor de Logan, respectiv de Renault, ce ala nu e tot motor??


--------------------
Volkswagen Passat TDI 1996 - GL-11-UST
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 24 Feb 2011, 07:57
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




QUOTE(dragoselu @ 24 Feb 2011, 07:20)
Da, chiulasa a fost data la rectificat. Scaunele la supape schimbate la fel, totul e nou, set de uzina. Oricum motorul vechi era varza, acuma se simte in pedala adevarata putere a motorului. Sa zicem ca mai trebuie 3000 km facuti pentru a se "aseza" si mai bine segmentii, am sa-i fac si apoi fac bilantul la consumul de ulei. Pe mine asta ma "omoara": masinii ii dau tot ce e mai bun in materie de piese pentru motor si tot consuma! Dar de ce nu se comporta la fel si un motor de Logan, respectiv de Renault, ce ala nu e tot motor??
*


Motorul de logan e tot de renault cum zici tu,dar e din alta generatie cum zic eu,e o mare diferenta între ele,chiar mai multa as zice eu,si de aceea motoarele de logan ,solența si supernova nu papa ulei decit dupa 300.000 km,si atunci folosite doar in regim de taxi.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoselu
post 24 Feb 2011, 10:53
Post #6


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 677
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Atunci sa le ia naiba de motoare de Dacia 1310 ca tot consuma ulei, poa' sa fie si nou motorul. sad.gif


--------------------
Volkswagen Passat TDI 1996 - GL-11-UST
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 24 Feb 2011, 11:04
Post #7


__________________


Group: Members
Posts: 13.008
Joined: 4 September 04
From: -




Set motor prost, ghiduri, supape, simeringuri proaste.
Motorul meu original, la 120.000km nu consuma ulei.

Sau ai pus "ulei de rodaj" de la Giurgiulesti, care se face apa si se consuma.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Feb 2011, 11:16
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Musieu dragoselu, nu pot sa inteleg de ce ai bagat bani in ea, ca oricum tot atat iei pe ea, si Rematului nu-i pasa ca e motorul nou. Daca o faci, o faci pentru tine, asa o sa iei pe tichetul rabla ca tot incepe programul, cat ai lua in targ.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 24 Feb 2011, 11:35
Post #9


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




la rodaj toate mananca ulei primele mii de kilometri. Nu te speria. oricum daca o vinzi nu mai e problema ta daca dupa perioada de rodaj continua sa manance ulei.
@Muttley nici al meu la 135 de mii cu set original nu mananca happy.gif .


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 24 Feb 2011, 12:45
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




dca te iei dupa manual este recomandat ulei 15W40,intradevar nu turatii marii,si motorul nu trebui bagat in sarcini mari(viteze mari,turatii mari) evitatul rampelor ,daca depasesti pe astea nu se pasuiesc cuzineti pe fus sau risti sa ovalizezi camasile sa nu se rada uniform camasile la pasuire,de consumat o sa consume dar proportii foarte mici


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 24 Feb 2011, 16:18
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




@dragoselu...era mai bun ptr daci ta 1 ulei elf 20w40,dupa ce-i dai jos ulriukl de rodaj ,cum zici tu,si eu sunt ptr filtru ulei de buzau,in rest nu mai fugi si tu tare cu dacia mergi cu maxim 90 km pe ora la drum intins.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 24 Feb 2011, 16:41
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Dar n-am inteles de la tine cat e consumul de ulei de te sperie.Consum zero de ulei nu exista.Pe cilindri trebuie sa ramana un film fin de ulei pentru ungere si din care se parleste cate nitel la fiecare ardere.Si trebuie recompletat de unde si consum de ulei.Se mai consuma si printre tijele suppelor si ghiduri(in special la admisie) ca nu poate fi joc nul.Masinile moderne au de aceea simeringuri la cozile supapelor.Iar in rodaj nici calcatura segmentilor nu e perfecta.Lipsa oricarui consum e aparenta pentru ca un consum foarte mic e compensat de combustibilul care intra in ulei in cantitati mici,inevitabil,in special la pornirile la rece prin condensarea pe cilindri urmata de tragerea in baie de catre segmenti.
Iar adaugarea de substante de curatare in motor dupa 600 km arata ca chiar n-ai ce face cu banii.

This post has been edited by Tudor Badescu: 24 Feb 2011, 18:03


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 24 Feb 2011, 17:40
Post #13


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.092
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




wink.gif O.M.G.... o sa ramana drakku' copilu cu ombilicu' netaiat...
@dragoselu: cand schimbi uleiul, pune-i un 20w40, si gata; o sa-ti consume mai putin, sau chiar deloc, in prima faza (pana o vinzi).


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 24 Feb 2011, 18:06
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(Tudor Badescu @ 24 Feb 2011, 17:41)
Dar n-am inteles de la tine cat e consumul de ulei de te sperie.Consum zero de ulei nu exista.Pe cilindri trebuie sa ramana un film fin de ulei pentru ungere si din care se parleste cate nitel la fiecare ardere.Si trebuie recompletat de unde si consum de ulei.Se mai consuma si printre tijele suppelor si ghiduri(in special la admisie) ca nu poate fi joc nul.Masinile moderne au de aceea simeringuri la cozile supapelor.
*



Un mare adevar.. Nu exista consum 0 de ulei. Iar in cazul motorului de Dacie un consum de 300-400ml la 7-8000km este mai mult decat normal si nu duce la completari... Un ulei semisintetic E TOT CE-I TREBUIE si rulaj cat incape... A, si fara prostii gen maxim 90km/h cu Dacia. Referitor la substante de curatare motor as spune ca sunt complet inutile in cazul folosirii unui ulei cat de cat de calitate. La 600km sunt inutile indiferent de ulei...

This post has been edited by PaulT: 24 Feb 2011, 18:33


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragoselu
post 24 Feb 2011, 23:07
Post #15


SB-12-UST


Group: Members
Posts: 677
Joined: 5 November 06
From: Sibiu




Sa stiti ca motorul nu mai consuma asa mult ulei, daca a papat 100 de grame de ulei, m-am uitat pe joja la nivelul uleiului cand am ajuns in seara asta de la Tecuci. Maine termin kilometrii de rodaj, ii pun uleiul Valvoline de 10W40 si vad daca mai mananca ulei sau nu.

25 Feb 2011, 00:12:
QUOTE(kog @ 24 Feb 2011, 12:35)
la rodaj toate mananca ulei primele mii de kilometri. Nu te speria. oricum daca o vinzi nu mai e problema ta daca dupa perioada de rodaj continua sa manance ulei.
@Muttley nici al meu la 135 de mii cu set original nu mananca happy.gif .
*



Nu fie cu suparare, dar te-ai simti bine sa dai ochii cu viitorul proprietar pe strada si sa-ti spuna ca masina mananca ulei in draci? blush.gif Totusi si ala e om, are o familie, necazuri, decat sa-mi bat joc de un om, mai bine o dau la fier vechi...

This post has been edited by dragoselu: 24 Feb 2011, 23:12


--------------------
Volkswagen Passat TDI 1996 - GL-11-UST
[SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 25 Feb 2011, 00:37
Post #16


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




era o situatie ipotetica. Depinde de tine ce ai de gand sa faci cu masina. Asta e unul dintre motivele pentru care nu as vinde dacia unui vecin ce ma tot strezeaza. Afon de mecanica fiind dar cu pretentii as afea scandal cu el ca i-am dat teapa la fiecare problema cu masina


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 20 Jan 2013, 16:50
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Am si eu o problema asemanatoare la treanta mea.
In decembrie 2011 am pus set nou,tot nou.Datea cu gaze si manca mult ulei,si plus deasta venea si vremea itp-ului.
Buuun.Am dus masina la mecanic.Un om la vreo 60 de ani,care a lucrat ca mecanic auto peste 30 de ani.Si omul nu repara numai dacii,repara tot soiul de motoare,de la scuter,la combina agricola.
Eu i-am dat 1000 ron omului si a cumparat toate piesele.
Dupa ce am luat masina de la el,era o diferenta maaaare in mersul motorului,acesta mergand foarte bine,si avand mult mai multa vlaga in el.
Tot asa am facut un rodaj,dupa care am pus un ulei divinol(sau ceva de genu)15w40(asta in decembrie 2011).
Motorul a mers foarte bine,chiar excelent,nu consuma gram de ulei.
Dupa ce a venit caldura si am facut schimbul de ulei,a inceput sa se si dea la el.Nu conta ce ulei puneam,il papa.Completam la 3000 km 1 litru.
Asa este si acum.In iarna asta,am pus Aral 20w50(am zis ca e mai gros si il papa mai greu),si la papat si pe asta.Dealungul a 3000-3500km am completat 1 litru.
I-am zis la mecanic ca imi mananca ulei,si el mi-a recomandat ulei romanesc,ca pe ala cica nu il mananca.
Si mentionez,ca niciodata nu scoate fum albastru,nici dimineata,nici la turatii mari,niciodata.
Pentru mine este o enigma.
Voi ce parere aveti?(imi cer scuze de postul asta mare)


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 20 Jan 2013, 17:01
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




300ml ulei consumat la 1000km nu este asa de mult ca sa scoata fum. In carte este indicata repararea motorului la consumul de 1l/1000km, situatie in care fumul incepe sa fie evident. Daca nu ai pierderi de ulei lichid prin elementele de etansare inseamna ca segmentii raclori au un inceput de sfarsit (calitate slaba).


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 20 Jan 2013, 17:33
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Pai asa de repede sa se duca segmentii?
De cand am pus setul,am facut maxim 25000 km.


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 21 Jan 2013, 18:59
Post #20


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Esti sigur ca nu pierde pe nicaieri ulei? Pe la baia de ulei,pe la capacul distributiei,pe langa simeringul de la fulie,cel de la volanta,pe langa sondele de la rampa... da scutul jos si restrange suruburile,mai ales la baie si la capacul de la distributie,eu le-am gasit slabite de parca ar fi fost stranse cu mana,motorul avea cam tot in jur de 20-25.000 de cand fusese refacut.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BennyORWO
post 21 Jan 2013, 19:12
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 403
Joined: 10 June 11
From: Alexandria-TR




Seby,ai dreptate.Azi am facut o inspectie tehnica vizuala,si am observat,mult ulei,imbibat cu praf,in jurul capacului de la distributie,parca ar fi asfalt topit smile.gif)
Dupa ce il strang,chiar vreau sa vad daca mai consuma ulei.


--------------------
Daewoo Nubira 3 2003 - TR-09-BEN
Dacia 1410 Break CN2 1994 B-65-LYL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Jan 2013, 19:14
Post #22


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Loctite pe filet.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B17XGG
post 21 Jan 2013, 21:49
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 400
Joined: 8 April 12




Personal, nu cred ca pierderea este numai pe la capacul distributiei. Uite-te pe sub masina, in scut, carcasa ambreiaj, trebuie sa se vada picaturi pe acolo pe baia de ulei... Daca totul este uscat si frumos, mai se poate pe la cozile supapelor (simeringuri) sau pe la epurator (daca a inceput sa scape compresie). Daca nici aici nu sunt probleme, raman la parerea ca sunt segmentii. Numai 25000km parcursi nu constituie o garantie (eu am patit cu unii de la "shop" luati pe $ prin anii '80 care s-au dus mai repede). Conteaza f. mult imperecherea optima intre materialele camasilor si segmentilor, calitatea fontei, finetea prelucrarilor (se presupune ca abaterile dimensionale s-au incadrat in tolerante).

This post has been edited by B17XGG: 21 Jan 2013, 21:50


--------------------
Dacia 1310 MLS recarosat omologat 2001 - B17XGG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 21 Jan 2013, 22:46
Post #24


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Bine zici,dar in ziua de azi ce mai e de calitate si facut cum trebuie,mai ales la piesele de dacie? Sa speram ca nu-s totusi segmentii si sunt doar pierderi,asa am patit si eu si bagam ulei cu nemiluita,dar macar era aproape proaspat tot timpul biggrin.gif


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th May 2024 - 17:49
Forum Renault