Am nevoie de ajutor! Din invatator - mecanic!, Sistemul de directie - Dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
Am nevoie de ajutor! Din invatator - mecanic!, Sistemul de directie - Dacia 1310
UncleSam |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 April 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
1999 GT
|
|||
dragoselu |
![]()
Post
#2
|
![]() SB-12-UST Group: Members Posts: 680 Joined: 5 November 06 From: Sibiu ![]() |
Salut, colegule! Si eu sunt dascal, predau limba franceza intr-un liceu din Galati. Daca as sti ca locuiesti in acelasi oras, ti-as recomanda un mecanic de cartier care repara de toate, si ieftin. Cele bune si sa ne fie viata mai usoara, ca tare greu o mai ducem, dascalii din tarisoara aceasta!
Cu stima, D. |
--------------------
Volkswagen
Passat TDI
1996
- GL-11-UST [SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
|
|
UncleSam |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 April 07 ![]() |
Hoho...Galati !!!
Vand masina sa bag benzina....sa ajung pana acolo.....si-n ce sa mai bag benzina??!!! ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1999 GT
|
|
dragoselu |
![]()
Post
#4
|
![]() SB-12-UST Group: Members Posts: 680 Joined: 5 November 06 From: Sibiu ![]() |
Da' cin' a stiut ca esti tocmai din Olt?
![]() |
--------------------
Volkswagen
Passat TDI
1996
- GL-11-UST [SIZE=14]Nicio masa fara usturoi![/SIZE]
|
|
kog |
![]()
Post
#5
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
daca ai caseta de directie originala nu trebuie sa numeri nimic. Bieletele de directie nu au nici un filet. Au o bucsa in capatul dispre cutie si un pivot ce intra in fuzeta. Atat. Doar la modelele mai noi care nu au bielete, ci capete de bara trebuie refacuta directia obligatoriu
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
mihai7575 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 744 Joined: 1 December 10 From: SLATINA ![]() |
QUOTE(UncleSam @ 25 Feb 2011, 00:02) Hoho...Galati !!! Vand masina sa bag benzina....sa ajung pana acolo.....si-n ce sa mai bag benzina??!!! ![]() Te pot ajuta eu ,dar mai mult prin tlf ca e o manopera lunga la ce vrei tu sa schimbi la directie,iar apoi poti veni sa reglezi directia la slatina la mine,te duc eu la 1 service privat ptr reglat directia ,te costa doar 40 lei. |
--------------------
Dacia 1300,
dacia solenza,
1981,2004 |
|
UncleSam |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 14 April 07 ![]() |
QUOTE(kog @ 25 Feb 2011, 00:34) daca ai caseta de directie originala nu trebuie sa numeri nimic. Bieletele de directie nu au nici un filet. Au o bucsa in capatul dispre cutie si un pivot ce intra in fuzeta. Atat. Doar la modelele mai noi care nu au bielete, ci capete de bara trebuie refacuta directia obligatoriu Poate ma insel eu...dar dacia mea are bielete directie tip vechi. Scrie si pe cutia pieselor care le-am cumparat. Iar despre filete.... si aici sunt destul de sigur ca exista operatiunea asta....ca sa ma fac inteles atasez un desen. Nu pricep de ce mecanicii pe la care am fost desfaceau bieletele cu ax cu tot .....din moment ce ele se pot desface de la jumate'. (adica de la surubul cu bucsa) Attached thumbnail(s) directie.JPG ( Size: 31.44k ) Number of downloads: 763 |
--------------------
Dacia
Nova
1999 GT
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ia-ti o punga de seminte, si urmareste:
-bieleta se demonteaza din cremaliera (cu totul), numai daca ai si bucsa uzata. In momentul cand ai scos din portfuzeta, daca apesi pe bieleta, trebuie sa fie ferma, sa revina la orizontala.Atentie la montare daca o scoti din surub, s-o strangi in pozitia de lucru, nu apasata la pozitia portfuzetei.Deci ti bieleta la orizontala, strangi surubul de M10 de la bucsa si dupa aceea o apesi sa intre in portfuzeta. Nu invers, ca asa cand lasi masina pe roti, o rupi in primele ore de lucrat. - ca sa schimbi bucsa de teflon, neaparat desfaci cu totul din cremaliera, numarand turele, virezi maxim pana intra cremaliera in caseta, scoti siguranta zegher, faci o scula dintr-un electrod intors la un capat la 90 de grade vreo 3 mm, si latit putin, bagi pe langa axa cremaliera si rotesti sa agate bucsa de teflon, dupa ce ai scos si saiba care e tinuta de siguranta. Cineva roteste de volan in timp ce tragi cu acea scula, de bucsa, care va iesi odata cu axul. La bagat, cu o teava. -rondelele de la tachet, nu se schimba ci se adauga atatea, cat sa nu aiba joc in arc, dar sa mearga si usor. Mai simplu, adaugi una cate una, pana merge greu si apoi scoti una subtire. -pentru a regla unghiul de convergenta, ca numai asta se modifica la schimbarea bieletelor , masoara cu o tija telescopica (facuta dintr-o sarma mai groasa ce intra intr-o teava), distanta intre partea de fata si cea de spate , a rotilor din fata, si sa fie mai deschisa in fata cu maxim 2-3mm. Daca masina e pe un plan inclinat, cu fata catre urcare si bagata in viteza, fara frana de mana, distantele masurate sa fie egale.Apoi masori distanta intre cauciucuri la partea de jos, cea de contact cu solul, impingi masina inapoi 3m, masori iar. Daca distanta e mai mica, inseamna ca rotile tind catre interior la mers inapoi. Impimgi si in fata si opresti cu frana de mana pentru a nu modifica, si ar trebui sa gasesti mai mare distanta . Asta spune ca la mers inainte rotile se deschid, deci una din bielete o mai desfaci cu un numar de ture, stiind ca o tura are 3mm la roata (parca). -daca dupa schimbarea bucsilor la tirantul impingator trage intr-o parte, unul din unghiurile de fuga e marit sau micsorat, si va trebui sa umbli la cele doua piulite din spatele bucsilor. Trage dreapta, ori micsorezi unghiul de la bascula din stanga si directia va merge mai usor dar mai instabila, ori maresti pe cel din dreapta (duci bascula superioara catre in spate), va vira mai greu, va reveni la directia inainte dupa viraj , mai vioi, mai stabila la drum. - celelalte, banuiesc ca le vei pune in aceeasi ordine ca la demontare, adica rulmenti volan si ce te-a mai pus sa schimbi. Apropo de volan, cuplajul daca il schimbi, sa il strangi numai cu volanul pus pe directia de mers inainte, altfel va trage intr-o parte, asa cum ar cere elasticitatea bucsii care tinde sa vina la starea ei initiala, si se va distruge si repede, ca si bucsile de la bascula sau bieleta. Deci toate se strang in pozitia de lucru, nu ridicata pe cric. - nu-ti recomand servis, ca te va pune sa schimbi numai dupa bunul plac al celui ce "lucreaza" , pana si papucii soacrii, si tot nu va merge cum o faci tu acasa. Lasati vrajeala cu directia pe calculator. Aia doar la extraterestrii. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 14:31 |