frana de motor vs frana de picior
![]() ![]() ![]() |
frana de motor vs frana de picior
SYL |
![]()
Post
#31
|
||
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|||
motorsport_2005 |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
multumesc de explicatie.
sfatul l-am verificat. folositi frana de motor la injectie. consuma mai putin. |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#33
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
QUOTE(Boss) Eu opream motorul si o lasam sa se duca, nu franam foarte des ci numai atunci cand vedeam ca viteza e prea mare. (sunt incepator domne nu sariti ! ![]() Eu cred ca doar un inconstient poate face asa ceva! Auzi dom'le e incepator si coboara panta cu motorul oprit! Dumnezeu sa-ti aibe de grija ca se pare ca tu n-ai! |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
to_the_limit |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
QUOTE(Adrian_Solenza @ 13 Jun 2005, 12:13) Frana de motor, ABSOLUT!!! Si in franari mai bruste, dati frane de motor! Eu de exemplu cand o alerg si vreau sa o franez, deh, in oras, daca am de exemplu 130 in a4a, calc frana. dau a3a, eliberez ambreiajul, ajung pana la 80, dau a2a si opres masina! Franeaza MULT mai bine asa.. Ca nu e bine, stiu, da ce vrei.. hai sati zic eu ce am patit de la faze de astea cum zici tu,nu cred ca e de dat sfaturi asa.. "...k,aseara,orele 17 pe drumul de intoarcere de la un gratar 20km,de drum virajat si vale, masinile doua dacii 99 respectiv 98..incarcate 5 persoane,pleaca primul cu aia din 98 eu in spate,de la prima curba mi-am dat seama ca are chef de curse,taia curbele..il ajunge pe un obosit cu un break incarcat..eu in spatele lui,nu aveam ce face ,trebuia sa-l las sa treaca de obosit...la un moment dat curba la dupa o curba vine o linie dreapta,o masina din stanga de pe iarba vrea sa iasa,iar omul cu care ma intreceam eu a dat sa depaseasca,dar cand la vazut pe ala s-a bagat la loc.In acelasi timp am calcato eu si mam bagat in depasire,l-am depasit si pe el si pe obositul cu breakul,aveam vreo 110km/h,vine curba dau tr-4 si incep sa o tin asa la limita ca aveam drum liber, in spate dupa 1 min apare si urmaritorul meu ..si ghinion pentru mine dau de alt obosit pe care nu puteam sa-l iau drumul fiind de 1 banda pe sens si cu curbe fara vizibilitate,dar la un moment dat cand am intrat intr-o curba la stanga ceva mai larga care imi permitea sa vad drumul,i-am dat talpa si lam luat..apoi iar forja,curba frana de motor,iesit din curba cu pedala la podea..ajung intr-un sat mergeam cu 90-120km/h si depaseam tot ce misca,nu am apucat nici sa vad un echipaj de politie care la randului lui nu se astepta sa apar(era dupa o curba larga plasat),noroc ca mi-au zis amici din masina polita,dar too late Intre timp cel cu care trebuia initial sa ma alerg era in spate mult,si am intrat pe o linie drepta de vreo 2km unde am mers cu 120-140km/h si urma o vale cam de 200-300m si o intersectie in cruce unde trebuia sa dau cedeaza, aveam un 206 in fata,am mers in fundul lui si cand sa franez am calc frana deodata,a tinut,iar apoi inevitabilul s-a produs,cand am franat am simtit ca fuge masina de sub mine si tot ce am vazut au fost stopurile rosii ale pejoului.. Am mai calcat odata,am urlat bahhnumai am frane.. pedala era la podea,206 era la 2-3 m de mine si ca sa fie frumos pana la capat,imi venea si masina pe contrasens... am reusit sa trag stanga usor si sa bag tr-4..am redus pe 70-80km/h..dar nu era deajuns ca intram in intersectie in 20m unde erau masini ,am tras urgent frana de mana care ma salvat finally..si ma intors un pic pe o parte... am mers 10m si am oprit pe drepta ca am realizat ce se intamplase practic,ca reusisem sa fierb lichidul de frana si sa fac un fading de toata frumusetea...si cand am iesit din masina am fost acoperit de un fum negru-albastrui care iesea din roti..Am stat 10min sa se raceasca si am plecat apoi... dupa 5min apare din spate si concurentul meu care radea si se simtea bine ca el a castigat pana la urma.. de mentionat ca am menajat cat de cat franele,faceam frana de motor la orice viraj si calcam din ce in ce mai putin frana,iar frana nu a dat semen de oboseala,dar a cedat..deodata recunosc ca nu voi mai forta asa de tare ,mai ales cu asemena masini,dar experienta va fi de neiuitat... ps:de foarte mult timp avea scenarii groaznice,apropo de ce s-ar intampla daca ai ramane fara frane la viteza mare..." bine eu nu aveam discuri ventialte,tu pe SLZ ai cred.. |
-------------------- |
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#35
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
to_the_limit cred (sunt convins dealtfel) ca ai nevoie de un psihiatru! Fara gluma!
|
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
St |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.468 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca veni vorba de frana de motor. Cand actioneaza frana de motor este afectata vre-o piesa a masinii? MA gandesc ca e diferenta intre turatie motorului si forta cinetica generala.
|
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
Kunzite |
![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 23 February 05 ![]() |
Pentru to_the_limit:
If you feel the need for speed, stay home! |
--------------------
Oltena
12TRS
|
|
ckristi |
![]()
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 June 04 From: botosani ![]() |
to_the_limit:
Si ce numere ai la masina? Nu ca m-ar interesa, dar intreb si eu... asa... sa stiu cand sa trag pe dreapta. |
--------------------
Laureate 1.4 Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
|
|
ckristi |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 4 June 04 From: botosani ![]() |
QUOTE(St @ 15 Jun 2005, 10:00) Ca veni vorba de frana de motor. Cand actioneaza frana de motor este afectata vre-o piesa a masinii? MA gandesc ca e diferenta intre turatie motorului si forta cinetica generala. Daca franarea se produce lin, nu. Daca intri in frana de motor cu viteza prea mare fata de turatia motorului (+treapta de viteza) si frana de motor actioneaza de "iesi prin parbriz", atunci e buba: cutia de viteze si motorul nu se vor simti prea bine. |
--------------------
Laureate 1.4 Nu-i masina ca Loganul decat, poate, doar Mertanul. Sau ..invers ??
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
gata fratilor,am spus ca am mers odata,gata..hoo...am inteles..am crezut ca e interesant ptr cei care habar nau ce inseamna sa mearga la vale pe liber,fara fraan de motor..ce surprize iti poate face frana
|
-------------------- |
|
to_the_limit |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
"....frana de motor actioneaza de "iesi prin parbriz", atunci e buba: cutia de viteze si motorul nu se vor simti prea bine.
am incercat sa bag tr-3 la 90km/h..mia lasat impresia ca a intrat..ca carait ff putin parca si cand am ridicat ambreiajul (ma asteptam sa iau o curba de 90 de grade eram cu piciorul pe frana) surpriza masina nu a facut frana de motor...practic cutia s-a autoprotejat nu a intrat in tr-3,deci sa vb cat mai serios si daca se poate din experiente nu din auzite. ps:binenteles ca nu am putut sa mai iau curba aia...la viteza pe care o aveam nu mam mai putut opri numai din frana de picoir ![]() |
-------------------- |
|
vv |
![]()
Post
#42
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
eu stiu un tip care si-a imprastiat cutia de viteze pe drum, bagand din greseala din a 5-a in a 2-a (in loc de a 4-a). Asa ca depinde de masina, la unele se poate.
|
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#43
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Sony |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
to_the_limit, esti foarte "responsabil". Eu in locul tau nu m-as lauda cu asa ceva. La tine vad ca se pune problema intr-un mod adolescentin: ai cu ce te lauda in fata cunoscutilor pentru a le castiga respectul.
Pacat ca se obtine permisul asa de usor! |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
ti se pare ca se lauda cineva?
hai sa nu o dam in diverse,off-topic sau alte prostii,da?nu ma cunosti,nu te cunosc nu trebuie sa iti permiti sa ma faci pe mine adolscent,k?aici vb de fr de motor vs fr de picior si efectele lor... |
-------------------- |
|
carman |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 9 May 05 ![]() |
QUOTE(St @ 15 Jun 2005, 11:00) Ca veni vorba de frana de motor. Cand actioneaza frana de motor este afectata vre-o piesa a masinii? daca se foloseste des, abuziv si preponderent in trepte inferioare (I,II in oras), cea mai evidenta este cresterea semnificativa a uzurii planetarelor si a pneurilor fata. |
--------------------
◊
◊
- ◊
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
ma indoiesc ca e asa...serios..adica depinde de frana de motor....planetarele se duc in curbe si acceleratie,iar gumele la fel.. sau plecari bruste..cel mult
ce leg sa aibe cu fr de motor? |
-------------------- |
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#48
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
Pai planetarele se uzeaza ca sunt supuse la smucituri, la forte bruste si foarte puternice! Gandeste-te cum face cutia cand dai frana de motor si tu ai viteza necorespunzatoare... La fel ca atunci cand bagi picioru in ea, masina fiind deja peste 3500 de ture! Turatia exagerata, bruscarea nu sunt benefice nicidecum!
|
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
to the limit, uite, sa iti explic altfel ce legatura au planetarele:
daca le scoti, mai ai frana de motor?? ca soliciti sistemul dinspre motor spre roti, sau dinspre roti spre motor, tot pe la planetare trece...intelegi? si vezi ca ai cam speriat populatia pe aici! |
-------------------- fan VAG!
|
|
to_the_limit |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
eu te inteleg perfect,dar ma gandeam ca nu e uzura poate asa mare din asta..de aia am zis ca depinde si ce fel de frana de motor e vb,nu?
am speriat lumea,ops.. |
-------------------- |
|
carman |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 9 May 05 ![]() |
to_the_limit,
nu te mai indoi... serios... daca ai ocazia, arunca o privire la cineva care are un cap de planetara desfacuta sau desfa tu una. ai sa intelegi atunci ca (si de ce) uzura principala a planetarei se produce in linie dreapta. tot atunci ai sa intelegi ca "bataia" pe care o auzi tu in curbe e rezultatul uzurii in linie dreapta. un sofer obisnuit care nu forteaza masina la demaraje "to the limit", nu cauzeaza uzura mare planetarelor. daca insa are obiceiul de a folosi frana de motor foarte des, violent si nejustificat - va reusi sa uzeze planetarele tot atat de mult ca unul care demareaza "in tromba" in mod obisnuit. in ceea ce priveste pneurile fata, frana de motor actioneaza doar pe 2 roti si nu pe 4... asta nu inseamna ca nu trebuie folosita frana de motor, ci doar ca trebuie folosita 'cu cap', atunci cand avantajele ei le depasesc pe cele ale franei de picior. gandeste-te doar ca toata masa masinii "se lasa" pe cele 2 axe planetare prin intermediul celor 2 roti motrice. intreaba orice mecanic cu experienta, o sa-ti confirme. |
--------------------
◊
◊
- ◊
|
|
Kramer |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
QUOTE(to_the_limit @ 15 Jun 2005, 11:29) ....am redus pe 70-80km/h..dar nu era deajuns ca intram in intersectie in 20m unde erau masini ,am tras urgent frana de mana care ma salvat finally..si ma intors un pic pe o parte... Poate nu aveai tu frana de serviciu, dar la faza asta ai franat mai bine decat o masina din WRC. Sau ai gresit putin vitezele? :-) |
-------------------- |
|
to_the_limit |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 233 Joined: 25 March 04 ![]() |
pai initial a tinut frana,un pic 1-2 sec,si deodata pac,a scapat,am simtit cum se duce direct la fund...si am dat tr-4 imediat...posibil de 100km/h ce e asa de greu de inteles..sa faca fr de motor pana la 70km/h in aceste conditii???
|
-------------------- |
|
Cib |
![]()
Post
#54
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
debitul de benzina e comandat de clapeta. Atat timp cat acceleratia nu e miscata masina nu consuma decat benzina care ii trebuie pentru ralanti. Nu conteaza daca este carburatie sau injectie. Ca sa curga benzina trebuie sa apesi pedala. Motorul are acelasi zgomot ca si cum ar face aprindere, dar el merge cu aer. Va propun un test daca nu ma credeti. Bagati in viteza cand coborati panta si luati contactul. o sa observati ca zgomotul motorului e acelasi ca si cum ar fi pornit.
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Cib |
![]()
Post
#55
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
la coborare franele se incalzesc si devinineficiente. Frana de motor te ajuta sa mentii aceasta incalzire in limite relativ normale in asa fel incat sa poti sa ai eficienta normala. Fiertul lichidului de frana se produce(sper sa nu ma insel) la 270 grade. deci e mai greu sa ajungi acolo. In schimb datorita incalzirii placutelor/ferodourilor se formeaza pe suprafata lor o pasta care nu mai favorizeaza frecarea. Efectiv se dezintegreaza placuta si se ung tamburii/discurile cu pasta rezultata. In plus in timp, incalzind f mult discrile acestea devin albastre ceea ce inseamna ca s-au decalit, deci uzura lor va fi mai mare...
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
carman |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 9 May 05 ![]() |
cib, doar o intrebare: unde dispare "pasta" aia, imediat dupa ce temperatura ansamblului scade ??
![]() |
--------------------
◊
◊
- ◊
|
|
lar |
![]()
Post
#57
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(to_the_limit @ 15 Jun 2005, 10:29) hai sati zic eu ce am patit de la faze de astea cum zici tu,nu cred ca e de dat sfaturi asa.. "...k,aseara,orele 17 pe drumul de intoarcere de la un gratar 20km,de drum virajat si vale, masinile doua dacii 99 respectiv 98..incarcate 5 persoane,pleaca primul cu aia din 98 eu in spate,de la prima curba mi-am dat seama ca are chef de curse,taia curbele..il ajunge pe un obosit cu un break incarcat..eu in spatele lui,nu aveam ce face ,trebuia sa-l las sa treaca de obosit...la un moment dat curba la dupa o curba vine o linie dreapta,o masina din stanga de pe iarba vrea sa iasa,iar omul cu care ma intreceam eu a dat sa depaseasca,dar cand la vazut pe ala s-a bagat la loc.In acelasi timp am calcato eu si mam bagat in depasire,l-am depasit si pe el si pe obositul cu breakul,aveam vreo 110km/h,vine curba dau tr-4 si incep sa o tin asa la limita ca aveam drum liber, in spate dupa 1 min apare si urmaritorul meu ..si ghinion pentru mine dau de alt obosit pe care nu puteam sa-l iau drumul fiind de 1 banda pe sens si cu curbe fara vizibilitate,dar la un moment dat cand am intrat intr-o curba la stanga ceva mai larga care imi permitea sa vad drumul,i-am dat talpa si lam luat..apoi iar forja,curba frana de motor,iesit din curba cu pedala la podea..ajung intr-un sat mergeam cu 90-120km/h si depaseam tot ce misca,nu am apucat nici sa vad un echipaj de politie care la randului lui nu se astepta sa apar(era dupa o curba larga plasat),noroc ca mi-au zis amici din masina polita,dar too late Intre timp cel cu care trebuia initial sa ma alerg era in spate mult,si am intrat pe o linie drepta de vreo 2km unde am mers cu 120-140km/h si urma o vale cam de 200-300m si o intersectie in cruce unde trebuia sa dau cedeaza, aveam un 206 in fata,am mers in fundul lui si cand sa franez am calc frana deodata,a tinut,iar apoi inevitabilul s-a produs,cand am franat am simtit ca fuge masina de sub mine si tot ce am vazut au fost stopurile rosii ale pejoului.. Am mai calcat odata,am urlat bahhnumai am frane.. pedala era la podea,206 era la 2-3 m de mine si ca sa fie frumos pana la capat,imi venea si masina pe contrasens... am reusit sa trag stanga usor si sa bag tr-4..am redus pe 70-80km/h..dar nu era deajuns ca intram in intersectie in 20m unde erau masini ,am tras urgent frana de mana care ma salvat finally..si ma intors un pic pe o parte... am mers 10m si am oprit pe drepta ca am realizat ce se intamplase practic,ca reusisem sa fierb lichidul de frana si sa fac un fading de toata frumusetea...si cand am iesit din masina am fost acoperit de un fum negru-albastrui care iesea din roti..Am stat 10min sa se raceasca si am plecat apoi... dupa 5min apare din spate si concurentul meu care radea si se simtea bine ca el a castigat pana la urma.. de mentionat ca am menajat cat de cat franele,faceam frana de motor la orice viraj si calcam din ce in ce mai putin frana,iar frana nu a dat semen de oboseala,dar a cedat..deodata recunosc ca nu voi mai forta asa de tare ,mai ales cu asemena masini,dar experienta va fi de neiuitat... ps:de foarte mult timp avea scenarii groaznice,apropo de ce s-ar intampla daca ai ramane fara frane la viteza mare..." bine eu nu aveam discuri ventialte,tu pe SLZ ai cred.. Era ceva BR la bord la tine si amicul tau? Ca parca veneati de la gratar, iar comportamentul rutier cam asta ma indeamna sa cred. Fereste-ne Doamne de Schumacheri de iarba verde ! ![]() |
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
lar |
![]()
Post
#58
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Adrian_Solenza @ 13 Jun 2005, 11:13) Frana de motor, ABSOLUT!!! Si in franari mai bruste, dati frane de motor! Eu de exemplu cand o alerg si vreau sa o franez, deh, in oras, daca am de exemplu 130 in a4a, calc frana. dau a3a, eliberez ambreiajul, ajung pana la 80, dau a2a si opres masina! Franeaza MULT mai bine asa.. Ca nu e bine, stiu, da ce vrei.. Adriane ai terminat de platit masinuta ? Ca sincer mi-ar parea rau sa o distrugi inainte de ultimele rate. Ce dreq mah parca n-ar fi a ta, asa te porti cu ea. ![]() ![]() |
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#59
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Cib @ 17 Jun 2005, 09:12) debitul de benzina e comandat de clapeta. Atat timp cat acceleratia nu e miscata masina nu consuma decat benzina care ii trebuie pentru ralanti. Nu conteaza daca este carburatie sau injectie. Ca sa curga benzina trebuie sa apesi pedala. Motorul are acelasi zgomot ca si cum ar face aprindere, dar el merge cu aer. Va propun un test daca nu ma credeti. Bagati in viteza cand coborati panta si luati contactul. o sa observati ca zgomotul motorului e acelasi ca si cum ar fi pornit. Nu mai face tu astfel de teste, mai bine crede-ma pe mine pe cuvant ca o sa pompezi si benzina nearsa pe esapament. In carburator ai un circuit separat de benzina pentru mersul in gol, care iese sub clapeta de acceleratie. Daca ai clapeta in pozitia de relanti (adica aproape inchisa) si masina se afla in deplasare (adica turatia motorului este peste 1000rpm), sub clapeta de acceleratie se produce o depresiune mai mare decat cea aferenta regimului de relanti, care va suge mai multa benzina prin traseul sus mentionat. La motoarele cu injectie, calculatorul motorului, atunci cand vede regimul de relanti accelerat prin senzorul de turatie si prin senzorul de la clapeta de acceleratie, taie injectia, spun unii, eu personal am motive sa cred ca o limiteaza la un anumit debit prestabilit pentru buna functionare a catalizatorului. Asa ca daca faci testul propus de tine, benzina "supta" de motor, va ajunge in camera de ardere, nu se va aprinde pentru ca nu ai contactul pus, va spala uleiul de pe camasi, o parte din ea va cobori in uleiul din baie iar restul va fi data afara pe esapament. Si inca ceva...chestia aia cu praful si dezintegrarea placutelor de frana ai constatat-o personal sau te-ai consultat cu vreun mecanic mare mester faurar in vorbe? Da-mi voie sa-ti spun din experienta, ca in cel mai rau caz inainte de evaporarea lichidului de frana poate sa ti se scurga vaselina de la roti (daca ai pus vaselina de calitate proasta). Filmul supraincalzirii franelor s-a derulat la mine cam asa: la inceput incepe sa miroasa a ferodou incins...daca nu te opresti din timp sa racesti rotile, incepe sa iasa ceva fum, dar nu foarte mult ai (ne)sansa sa nu-l observi, dupa care incepe sa curga vaselina de calitate proasta (se aude un usor uruit de rulmenti)...de acum incolo nu mai este decat o chestiune de cateva momente pana la incenzuratrea pedalei de frana. Fumul gros nu este obligatoriu sa apara, depinde de calitatea ferodoului, in schimb apare un puternic miros de ferodou incins. Daca ai avut vaselina care nu a curs si ai avut norocul sa reusesti sa gasesti o solutie sa opresti fara frane (a urmat o rampa dupa panta) astepti sa se raceasca franele si implicit se condenseaza lichidul de frana... daca placutele nu s-au uzat prea tare (ai avut rezerva de material inainte de a face testul asta) vei constata ca franele functioneza absolut normal. Se vehicula pe vremea lu' Ceasca, povestea unui sofer care a pus tuica in vasul cu lichid de frana si datorita punctului de fierbere scazut (cca 80 grd C) masina a ramas in timp scurt fara frane. This post has been edited by tunderbird: 17 Jun 2005, 17:56 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
Daniel_Sarba |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 12 June 06 From: Oradea ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 12 Jun 2005, 11:22) Nu e bine sa cobori cu schimbatorul in puctul mort din doua motive. Unul ar fi ca iti paradesti cutia, iar reparatia nu e tocmai ieftina. Al doilea ar fi ca in momentul in care masina e in zero motorul e la turatia de relanti. Cum frana (la masinile cu servo) are eficienta direct proportionala cu turatia motorului, rezulta ca la relanti eficienta e cea mai scazuta, deci riscul de a te propti intr-un copac/stalp/sant etc e mai mare. Mult mai mare. Ma intreb si eu cu ce ŽparadestiŽ cutia de viteze in cazul de fata? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008
- BH 13 SDC dizelache 85 CP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 21:33 |