frana de motor vs frana de picior
![]() ![]() ![]() |
frana de motor vs frana de picior
C a t a l i n |
![]()
Post
#61
|
||
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|||
os |
![]()
Post
#62
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Da, dar e foarte discutabil, caci incarcarea e aproape nula. Poate ar fi bucsele cu care rotile sunt montate liber la rotatie pe arbore (cred ca pe cel secundar); dar si aici nu prea tine figura, caci toate rotile de pe acest arbore (cu exceptia celei corespunzatoare treptei cuplate pe moment) se rotesc liber in finctionarea normala a CV - e drept, eventual cu viteze relative mai mici. O formulare ma apropiata de realitate ar fi probabil:
"daca se ruleaza _mult_ la viteze considerabile cu CV la punctul mort, se poate intimpla sa se scurteze viata bucselor..." etc etc. Dar cit la suta din viata unei CV rulezi cu ea "pe liber"? Nu-i de scos din viteza din alte motive, in special legate de siguranta (si, cel putin de la Euro II incoace, si de consum). Restul sunt folcloare de nea Gica. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
corbex |
![]()
Post
#63
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(Boss @ 13 Jun 2005, 13:23) Deci pana la urma cum cobor panta / valea, ce vreti voi ? Trag frana de motor inainte si o las sa se duca asa ? Cum adica "trag frina de motor"? Nu cumva tu te gindesti sa tragi frina de mina? Wow! Frina de motor nu trebuie s-o tragi tu, se "trage" ea singura daca ai cuplat treapta potrivita de viteza (in mod obisnuit, a III-a sau a II-a, vezi si tu cit de "la vale" e valea). |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Christiansen |
![]() ![]()
Post
#64
|
![]() Un biet invatacel Group: Members Posts: 136 Joined: 4 April 08 From: Bucuresti ![]() |
Misto subiectul ... Am mai invatat ceva
![]() ![]() Cum este recomandabil sa franezi? Eu, inainte de o oprire, cu ceva timp inainte, decuplez motorul si apas frana. Si in afara de asta ... mai am momente cand atunci cabd franez calc ambreiajul, dar destul de rar ![]() Astept sfaturi ... ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2007 Expression 1,6 16V
- B 137 ROC Dacia Logan 1,4MPI 66.000 km - 01.02.2011 (vandut)
Renault Megane 1,6 16V 124.000 km 10.05.2015 (vandut) Renault Clio IV 1,2 16V 155.000 km |
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#65
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Cum adica decuplezi motorul ... ? Sa nu cumva sa opresti motorul inainte de a actiona frana, pentru ca se reduce drastic forta de franare, deoarece nu functioneaza pompa de servo-frana.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
Kojak |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
zanga |
![]()
Post
#67
|
![]() Daciot solenzar Group: Members Posts: 972 Joined: 17 July 05 From: Bacau ![]() |
Probabil o scoate din viteza(sper).
|
--------------------
Dacia
Logan
Preference - 2004
- BC ## MSU Daca Ai Cap Iese Altfel
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele! Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! |
|
Christiansen |
![]()
Post
#68
|
![]() Un biet invatacel Group: Members Posts: 136 Joined: 4 April 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
2007 Expression 1,6 16V
- B 137 ROC Dacia Logan 1,4MPI 66.000 km - 01.02.2011 (vandut)
Renault Megane 1,6 16V 124.000 km 10.05.2015 (vandut) Renault Clio IV 1,2 16V 155.000 km |
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#69
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Sa citesti si celelalte pagini din acest topic ...
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
Asi |
![]()
Post
#70
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
pentru 99% din cazuri frana de motor e sfanta, mai ales la vale, s-a discutat dece (siguranta mai ales, si consum 0 la injectie)
in 1% din cazuri vorbim de raliuri si circuite, aicea frana de motor e apropare inutila (nu ineficienta, doar ca nu se foloseste), deoarece: -frana de serviciu in dotare este foarte eficace -motoarele astea in general sunt turbo, si nu-si perit sa piarda presiunea din turbina, asa incat la intrarea in viraj se face "heel&toe downshift" (google it) astfel tinand motorul turat spre maxim toata cursa! (d-asta si crapa motoarele lor mai des ca astea ale noastre, chiar si "reisari" de iarba verde) -la cat streseaza aia transmisia si ambreiajul ar fi meschin sa le mai solicite si in sens invers (cum se intampla la o frana de motor) -masina are frane bune dar doar cu motorul la turatie mare, nu la ralanti, (inca un motiv pt a sta cu motorul turat toata cursa, drept urmare folosirea heel&toe downshift) acuma sa ne intelegem ca acest 1% de raliuri si circuite se gasesc exact acolo, prin campionate de raliuri, si pe circuitele de videza (de care ducem lipsa) - adica nu pe strada!!! |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
mad toz |
![]()
Post
#71
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
"heel&toe" mai pe romaneste "varf,cacai" mai e folositor la retrogradare ,pentru ca motorul sa nu "smuceasca" in momentul cuplarii ambreiajului.Daia e bine ca la retrogradare inainte sa dai drumu la ambreiaj ii dai un "sprit" pentru ca motorul sa egaleze turatia cutiei.
La frane de motor violente fara "heel&toe downshift" se forteaza cureaua de distrbutie. Daca am gresit va rog corectati-ma. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
SiloS |
![]()
Post
#72
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Stii tu ceva ... dar nu e bine ce mananci acolo ...
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#73
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
varf-calcai se mai foloseste si pentru a mentine presiunea in turbina la masinile de raliu
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
mad toz |
![]()
Post
#74
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Pai spune cu ce am gresit.Silos
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
Christiansen |
![]() ![]()
Post
#75
|
![]() Un biet invatacel Group: Members Posts: 136 Joined: 4 April 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AR-18-MOS @ 7 Apr 2008, 19:49) Am citit si tot degeaba ... nu mi se raspunde la intrebari ![]() QUOTE(mad toz @ 7 Apr 2008, 22:11) "heel&toe" mai pe romaneste "varf,cacai" mai e folositor la retrogradare ,pentru ca motorul sa nu "smuceasca" in momentul cuplarii ambreiajului.Daia e bine ca la retrogradare inainte sa dai drumu la ambreiaj ii dai un "sprit" pentru ca motorul sa egaleze turatia cutiei. La frane de motor violente fara "heel&toe downshift" se forteaza cureaua de distrbutie. Daca am gresit va rog corectati-ma. ![]() Asta am facut-o din bun simt ... dupa ce am fost "smucit" de reo doua ori, m-am gandit ca trebuie sa mai turez putin motorul inainte de "downshifting" ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane
2007 Expression 1,6 16V
- B 137 ROC Dacia Logan 1,4MPI 66.000 km - 01.02.2011 (vandut)
Renault Megane 1,6 16V 124.000 km 10.05.2015 (vandut) Renault Clio IV 1,2 16V 155.000 km |
|
fnp |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Din ce am vazut eu pe "on car cam" acum franeaza cu stangul si dreptul sta tot timpul pe acceleratie. I-l ridica doar cand schimba treptele.
|
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
Asi |
![]()
Post
#77
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mad toz @ 7 Apr 2008, 21:11) "heel&toe" mai pe romaneste "varf,cacai" mai e folositor la retrogradare ,pentru ca motorul sa nu "smuceasca" in momentul cuplarii ambreiajului.Daia e bine ca la retrogradare inainte sa dai drumu la ambreiaj ii dai un "sprit" pentru ca motorul sa egaleze turatia cutiei. La frane de motor violente fara "heel&toe downshift" se forteaza cureaua de distrbutie. Daca am gresit va rog corectati-ma. ![]() Intamplator ne cunostem, de pe la facultate. Gresesti, heel&toe e strict pt a mentine presiunea in turbina. Nu se da sprit, pt ca aceeleratia e tot timpul la podea asa nu mai ai ce sprit sa-i dai. Frana de motor violenta? - cam vag termenul.. exista, se intampla, dar sa nu numim sincronizarea pe moment a motorului cu turatia din cutie, heel&toe, ca e altceva. @fnp - ala e left foot braking - alta tehnica de raliu pt mutarea temporara a centrului de greutate (inertial vorbind) spre fata, astfel incat sa existe presiune pe rotile de fata pt a putea lua un viraj la viteza mare, fara sa pierzi aderenta pe puntea fata (care e si directionala intamplator.. adica foarte importanta in viraje - evident!) This post has been edited by Asi: 7 Apr 2008, 23:14 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
LC_TM |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 269 Joined: 27 September 06 ![]() |
"Gresesti, heel&toe e strict pt a mentine presiunea in turbina. Nu se da sprit, pt ca aceeleratia e tot timpul la podea asa nu mai ai ce sprit sa-i dai.
Frana de motor violenta? - cam vag termenul.. exista, se intampla, dar sa nu numim sincronizarea pe moment a motorului cu turatia din cutie, heel&toe, ca e altceva." - Nu se foloseste doar pentru a mentine presiunea in turbina,exista si masini non-turbo la care se face heel&toe la downshift in viraj pentru a mentine traiectoria corecta,daca se bruscheaza schimbarea de treapta masina iese de pe traiectoria inscrisa,deci nu e 100% cum spui tu.Link This post has been edited by LC_TM: 8 Apr 2008, 09:46 |
--------------------
Nissan/ex. Dacia
Terrano II 2.7TDi/Logan
2004/2005 Ambition 1.6MPI
- TM-XX-XXX
|
|
Asi |
![]()
Post
#79
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
suntem cam offtopic, dar citeste postul meu de la capat.. vorbeam de frana de picior vs aia de motor..
am pus o paranteza "(google it)" tocmai pt a nu divaga pe topicul asta. heel and toe e deja o denumire consacrata pt mai multe chestii, dar nu vorbim de acelasi lucru.. e clar ca la o raba e musai sa faci o dubla debreiere si apoi aproprierea vitezei motorului cu cea a rotilor inainte de lasarea ambreiajului pt a merge lin - eu vorbeam de high performance driving - adica condusu sportiv pe circuit plus condusu pe raliuri, probe speciale etc, nu vorbeam de chestii care se fac in mod normal pe strada, sau daca se fac seamana dar nu-i tot aia. Iar pt nefolosirea franei de motor pt aceasta categorie de nisa, motivele le-am enumarat deja. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
mad toz |
![]()
Post
#80
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
![]() Asi tu confuzi termenii "heel&toe" cu "left foot braking" mai uitate un pic ce ai scris. De ce ii mai zice "varf&calcai" daca tii acceleratia tot timpul la podea? ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
Asi |
![]()
Post
#81
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
heel and toe este gaselnita de pe la raliuri si nu numai, de a frana, a schimba viteza corespunzatoare iesirii din viraj, si a tine motorul turat pt a nu pierde presiune. Toate in acelasi timp, adica la un moment dat stai calare pe toate 3 pedalele, si nu avem 3 picioare totusi, de aici frana si acceleratie sunt calcate de un singur picior.
la left foot brake calci cu stangu (ca dreptu e blana pe acceleratie) un pic pe frana exact inainte de intrarea in viraj, pt a nu derapa fata la viteze mari. o sa scotocesc dupa manualul bmw, mercedes, etc de high performace driving, ca il aveam pe undeva. This post has been edited by Asi: 8 Apr 2008, 19:03 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#82
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
are dreptate Asi, imi aduc aminte prin 2001 cand citeam Autoexpert era un articol despre Titi Aur in care spunea ca procedura se foloseste la raliuri pentru a mentine presiunea in turbina...daca mai gasesc revista o sa scanez.
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
SiloS |
![]()
Post
#83
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.298 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Sa zicem ca pentru condusul normal la retrogradrare e suficient un sprit inainte de a ridica ambreiajul . Sau mai sunt unii nebuni care la retrogradare nu ridica piciorul de pe acceleratie
![]() Despre "varf si calcai" nu are rost sa vorbim din moment ce majoritatea conduc masini cu tractiune fata ( unde pozitia pedalelor nu lasa loc pentru "varf si calcai" ) . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
hash |
![]()
Post
#84
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Hai sa revenim la topic .. ce e mai bine sa uzezi, ambreiajul (frana de motor) sau placutele de frana ? Care se strica mai repede ? pareri ..
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#85
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cu o tehnica bună, nu vei uza niciodată ambreiajul din cauza frânei de motor.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#86
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ambreiajul se uzeaza in frana de motor la fel cum se uzeaza la mersul mormal
![]() This post has been edited by argon: 9 Apr 2008, 10:38 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#87
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Adică mai deloc.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#88
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eventual daca dai a doua de la 100 km/h, se uzeaza si ambreiajul(si planetarele) "oleaca", dar aici vorbim de o frana de motor normala...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mad toz |
![]()
Post
#89
|
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|
OAP |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Repede cu ea la bula....
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th July 2025 - 21:41 |