DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frana de motor vs frana de picior

C a t a l i n
post 28 Feb 2008, 15:41
Post #61


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




S-a mai discutat, și este specificat și în manualul de utilizare al mașinii.

E vorba de o diferență mare între vitezele unghiulare ale celor 2 arbori din cutie.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 28 Feb 2008, 15:49
Post #62


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Da, dar e foarte discutabil, caci incarcarea e aproape nula. Poate ar fi bucsele cu care rotile sunt montate liber la rotatie pe arbore (cred ca pe cel secundar); dar si aici nu prea tine figura, caci toate rotile de pe acest arbore (cu exceptia celei corespunzatoare treptei cuplate pe moment) se rotesc liber in finctionarea normala a CV - e drept, eventual cu viteze relative mai mici. O formulare ma apropiata de realitate ar fi probabil:

"daca se ruleaza _mult_ la viteze considerabile cu CV la punctul mort, se poate intimpla sa se scurteze viata bucselor..." etc etc. Dar cit la suta din viata unei CV rulezi cu ea "pe liber"?

Nu-i de scos din viteza din alte motive, in special legate de siguranta (si, cel putin de la Euro II incoace, si de consum).

Restul sunt folcloare de nea Gica.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 29 Feb 2008, 12:26
Post #63


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




QUOTE(Boss @ 13 Jun 2005, 13:23)
Deci pana la urma cum cobor panta / valea, ce vreti voi ? Trag frana de motor inainte si o las sa se duca asa ?
*



Cum adica "trag frina de motor"? Nu cumva tu te gindesti sa tragi frina de mina?
Wow! Frina de motor nu trebuie s-o tragi tu, se "trage" ea singura daca ai cuplat treapta potrivita de viteza (in mod obisnuit, a III-a sau a II-a, vezi si tu cit de "la vale" e valea).



--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christiansen
post 7 Apr 2008, 17:49
Post #64


Un biet invatacel


Group: Members
Posts: 136
Joined: 4 April 08
From: Bucuresti




Misto subiectul ... Am mai invatat ceva laugh.gif Mai am un "pitic" pe creier biggrin.gif ... si cred ca aici este locul ideal pentru a-l lamuri.
Cum este recomandabil sa franezi? Eu, inainte de o oprire, cu ceva timp inainte, decuplez motorul si apas frana.
Si in afara de asta ... mai am momente cand atunci cabd franez calc ambreiajul, dar destul de rar blush.gif
Astept sfaturi ... smile.gif


--------------------
Renault Megane 2007 Expression 1,6 16V - B 137 ROC
Dacia Logan 1,4MPI 66.000 km - 01.02.2011 (vandut)
Renault Megane 1,6 16V 124.000 km 10.05.2015 (vandut)
Renault Clio IV 1,2 16V 155.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 7 Apr 2008, 18:33
Post #65


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Cum adica decuplezi motorul ... ? Sa nu cumva sa opresti motorul inainte de a actiona frana, pentru ca se reduce drastic forta de franare, deoarece nu functioneaza pompa de servo-frana.


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kojak
post 7 Apr 2008, 18:34
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.786
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(Christiansen @ 7 Apr 2008, 18:49)
Eu, inainte de o oprire, cu ceva timp inainte, decuplez motorul si apas frana.
*



blink.gif ...are you for real?!! biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zanga
post 7 Apr 2008, 18:40
Post #67


Daciot solenzar


Group: Members
Posts: 972
Joined: 17 July 05
From: Bacau




Probabil o scoate din viteza(sper).


--------------------
Dacia Logan Preference - 2004 - BC ## MSU
Daca Ai Cap Iese Altfel

Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christiansen
post 7 Apr 2008, 18:45
Post #68


Un biet invatacel


Group: Members
Posts: 136
Joined: 4 April 08
From: Bucuresti




QUOTE(zanga @ 7 Apr 2008, 19:40)
Probabil o scoate din viteza(sper).
*



Noormal ... Pe bune, ati glumit, nu? Da, o scot din viteza radmasa.gif ... Deeeeci ... Ce recomandati?


--------------------
Renault Megane 2007 Expression 1,6 16V - B 137 ROC
Dacia Logan 1,4MPI 66.000 km - 01.02.2011 (vandut)
Renault Megane 1,6 16V 124.000 km 10.05.2015 (vandut)
Renault Clio IV 1,2 16V 155.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 7 Apr 2008, 18:49
Post #69


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Sa citesti si celelalte pagini din acest topic ...


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 7 Apr 2008, 20:45
Post #70


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




pentru 99% din cazuri frana de motor e sfanta, mai ales la vale, s-a discutat dece (siguranta mai ales, si consum 0 la injectie)

in 1% din cazuri vorbim de raliuri si circuite, aicea frana de motor e apropare inutila (nu ineficienta, doar ca nu se foloseste), deoarece:
-frana de serviciu in dotare este foarte eficace
-motoarele astea in general sunt turbo, si nu-si perit sa piarda presiunea din turbina, asa incat la intrarea in viraj se face "heel&toe downshift" (google it) astfel tinand motorul turat spre maxim toata cursa! (d-asta si crapa motoarele lor mai des ca astea ale noastre, chiar si "reisari" de iarba verde)
-la cat streseaza aia transmisia si ambreiajul ar fi meschin sa le mai solicite si in sens invers (cum se intampla la o frana de motor)
-masina are frane bune dar doar cu motorul la turatie mare, nu la ralanti, (inca un motiv pt a sta cu motorul turat toata cursa, drept urmare folosirea heel&toe downshift)

acuma sa ne intelegem ca acest 1% de raliuri si circuite se gasesc exact acolo, prin campionate de raliuri, si pe circuitele de videza (de care ducem lipsa) - adica nu pe strada!!!


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 7 Apr 2008, 21:11
Post #71


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




"heel&toe" mai pe romaneste "varf,cacai" mai e folositor la retrogradare ,pentru ca motorul sa nu "smuceasca" in momentul cuplarii ambreiajului.Daia e bine ca la retrogradare inainte sa dai drumu la ambreiaj ii dai un "sprit" pentru ca motorul sa egaleze turatia cutiei.
La frane de motor violente fara "heel&toe downshift" se forteaza cureaua de distrbutie.
Daca am gresit va rog corectati-ma. wink.gif


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 7 Apr 2008, 21:36
Post #72


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Stii tu ceva ... dar nu e bine ce mananci acolo ...


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 7 Apr 2008, 21:39
Post #73


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




varf-calcai se mai foloseste si pentru a mentine presiunea in turbina la masinile de raliu


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 7 Apr 2008, 21:45
Post #74


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Pai spune cu ce am gresit.Silos


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Christiansen
post 7 Apr 2008, 22:06
Post #75


Un biet invatacel


Group: Members
Posts: 136
Joined: 4 April 08
From: Bucuresti




QUOTE(AR-18-MOS @ 7 Apr 2008, 19:49)
Sa citesti si celelalte pagini din acest topic ...
*



Am citit si tot degeaba ... nu mi se raspunde la intrebari biggrin.gif


QUOTE(mad toz @ 7 Apr 2008, 22:11)
"heel&toe" mai pe romaneste "varf,cacai" mai e folositor la retrogradare ,pentru ca motorul sa nu "smuceasca" in momentul cuplarii ambreiajului.Daia e bine ca la retrogradare inainte sa dai drumu la ambreiaj ii dai un "sprit" pentru ca motorul sa egaleze turatia cutiei.
La frane de motor violente fara "heel&toe downshift" se forteaza cureaua de distrbutie.
Daca am gresit va rog corectati-ma. wink.gif
*



Asta am facut-o din bun simt ... dupa ce am fost "smucit" de reo doua ori, m-am gandit ca trebuie sa mai turez putin motorul inainte de "downshifting" rolleyes.gif ... sunt un mic geniu biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 2007 Expression 1,6 16V - B 137 ROC
Dacia Logan 1,4MPI 66.000 km - 01.02.2011 (vandut)
Renault Megane 1,6 16V 124.000 km 10.05.2015 (vandut)
Renault Clio IV 1,2 16V 155.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fnp
post 7 Apr 2008, 22:36
Post #76


Membru autentic


Group: Members
Posts: 446
Joined: 5 November 03
From: Bucuresti




Din ce am vazut eu pe "on car cam" acum franeaza cu stangul si dreptul sta tot timpul pe acceleratie. I-l ridica doar cand schimba treptele.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 70CP 2007 Laureate + ABS - B
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 7 Apr 2008, 23:10
Post #77


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(mad toz @ 7 Apr 2008, 21:11)
"heel&toe" mai pe romaneste "varf,cacai" mai e folositor la retrogradare ,pentru ca motorul sa nu "smuceasca" in momentul cuplarii ambreiajului.Daia e bine ca la retrogradare inainte sa dai drumu la ambreiaj ii dai un "sprit" pentru ca motorul sa egaleze turatia cutiei.
La frane de motor violente fara "heel&toe downshift" se forteaza cureaua de distrbutie.
Daca am gresit va rog corectati-ma. wink.gif
*



Intamplator ne cunostem, de pe la facultate.

Gresesti, heel&toe e strict pt a mentine presiunea in turbina. Nu se da sprit, pt ca aceeleratia e tot timpul la podea asa nu mai ai ce sprit sa-i dai.
Frana de motor violenta? - cam vag termenul.. exista, se intampla, dar sa nu numim sincronizarea pe moment a motorului cu turatia din cutie, heel&toe, ca e altceva.


@fnp - ala e left foot braking - alta tehnica de raliu pt mutarea temporara a centrului de greutate (inertial vorbind) spre fata, astfel incat sa existe presiune pe rotile de fata pt a putea lua un viraj la viteza mare, fara sa pierzi aderenta pe puntea fata (care e si directionala intamplator.. adica foarte importanta in viraje - evident!)

This post has been edited by Asi: 7 Apr 2008, 23:14


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 8 Apr 2008, 09:01
Post #78


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




"Gresesti, heel&toe e strict pt a mentine presiunea in turbina. Nu se da sprit, pt ca aceeleratia e tot timpul la podea asa nu mai ai ce sprit sa-i dai.
Frana de motor violenta? - cam vag termenul.. exista, se intampla, dar sa nu numim sincronizarea pe moment a motorului cu turatia din cutie, heel&toe, ca e altceva."

- Nu se foloseste doar pentru a mentine presiunea in turbina,exista si masini non-turbo la care se face heel&toe la downshift in viraj pentru a mentine traiectoria corecta,daca se bruscheaza schimbarea de treapta masina iese de pe traiectoria inscrisa,deci nu e 100% cum spui tu.Link

This post has been edited by LC_TM: 8 Apr 2008, 09:46


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan 2004/2005 Ambition 1.6MPI - TM-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 8 Apr 2008, 12:45
Post #79


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




suntem cam offtopic, dar citeste postul meu de la capat.. vorbeam de frana de picior vs aia de motor..
am pus o paranteza "(google it)" tocmai pt a nu divaga pe topicul asta.

heel and toe e deja o denumire consacrata pt mai multe chestii, dar nu vorbim de acelasi lucru.. e clar ca la o raba e musai sa faci o dubla debreiere si apoi aproprierea vitezei motorului cu cea a rotilor inainte de lasarea ambreiajului pt a merge lin - eu vorbeam de high performance driving - adica condusu sportiv pe circuit plus condusu pe raliuri, probe speciale etc, nu vorbeam de chestii care se fac in mod normal pe strada, sau daca se fac seamana dar nu-i tot aia. Iar pt nefolosirea franei de motor pt aceasta categorie de nisa, motivele le-am enumarat deja.


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 8 Apr 2008, 16:26
Post #80


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




post-336-1110552475.gif
Asi tu confuzi termenii "heel&toe" cu "left foot braking" mai uitate un pic ce ai scris.
De ce ii mai zice "varf&calcai" daca tii acceleratia tot timpul la podea? blink.gif


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Asi
post 8 Apr 2008, 19:02
Post #81


Camaro SS


Group: Members
Posts: 930
Joined: 24 July 05
From: Bucuresti




heel and toe este gaselnita de pe la raliuri si nu numai, de a frana, a schimba viteza corespunzatoare iesirii din viraj, si a tine motorul turat pt a nu pierde presiune. Toate in acelasi timp, adica la un moment dat stai calare pe toate 3 pedalele, si nu avem 3 picioare totusi, de aici frana si acceleratie sunt calcate de un singur picior.
la left foot brake calci cu stangu (ca dreptu e blana pe acceleratie) un pic pe frana exact inainte de intrarea in viraj, pt a nu derapa fata la viteze mari.

o sa scotocesc dupa manualul bmw, mercedes, etc de high performace driving, ca il aveam pe undeva.

This post has been edited by Asi: 8 Apr 2008, 19:03


--------------------
Mitsubishi/Mercedes Carisma/B-class 2003 1.9 DI-D/2007 200CDI - B 79 ASI/Bxxx
"Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 8 Apr 2008, 19:04
Post #82


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




are dreptate Asi, imi aduc aminte prin 2001 cand citeam Autoexpert era un articol despre Titi Aur in care spunea ca procedura se foloseste la raliuri pentru a mentine presiunea in turbina...daca mai gasesc revista o sa scanez.


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 9 Apr 2008, 06:37
Post #83


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Sa zicem ca pentru condusul normal la retrogradrare e suficient un sprit inainte de a ridica ambreiajul . Sau mai sunt unii nebuni care la retrogradare nu ridica piciorul de pe acceleratie wink.gif .

Despre "varf si calcai" nu are rost sa vorbim din moment ce majoritatea conduc masini cu tractiune fata ( unde pozitia pedalelor nu lasa loc pentru "varf si calcai" ) .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 9 Apr 2008, 10:30
Post #84


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Hai sa revenim la topic .. ce e mai bine sa uzezi, ambreiajul (frana de motor) sau placutele de frana ? Care se strica mai repede ? pareri .. smile.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Apr 2008, 10:33
Post #85


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cu o tehnica bună, nu vei uza niciodată ambreiajul din cauza frânei de motor.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Apr 2008, 10:36
Post #86


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ambreiajul se uzeaza in frana de motor la fel cum se uzeaza la mersul mormal wink.gif e totuna, de fapt e inversul. Daca nu stai cu el pe jumatate cuplat, nu se uzeaza nimic, nici asa nici asa.

This post has been edited by argon: 9 Apr 2008, 10:38


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Apr 2008, 10:37
Post #87


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Adică mai deloc.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Apr 2008, 10:39
Post #88


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




eventual daca dai a doua de la 100 km/h, se uzeaza si ambreiajul(si planetarele) "oleaca", dar aici vorbim de o frana de motor normala...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 9 Apr 2008, 10:40
Post #89


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(SiloS @ 9 Apr 2008, 07:37)
Despre "varf si calcai" nu are rost sa vorbim din moment ce majoritatea conduc masini cu tractiune fata ( unde pozitia pedalelor nu lasa loc pentru "varf si calcai" ) .
*


Am auzit-o si pasta radmasa.gif


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 9 Apr 2008, 12:48
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Repede cu ea la bula....


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th July 2025 - 21:41
Forum Renault