DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> frana de motor vs frana de picior

thunder
post 9 Apr 2008, 13:13
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 22 April 04
From: Pitesti




Din ce stiu eu, heel and toe se foloseste la downshift pt. a elimina socul din transmisie, soc care duce la ruperea aderentei si implicit la iesirea in decor. Heel & toe nu inseamna sa stai cu acceleratia la blana ci doar sa mentii o turatie optima pt. schimbarea vitezei

La franarea cu stangul, in afara de avantajul de a muta centrul de greutate pe fata care implica o aderenta mai buna pe puntea directoare, mai ajuta si la accelerarea mai optima la iesirea din viraj. Una e sa accelerezi plecand de la 3000 rot/min alta e de la 5000 rot/min.

LE: ce am scris mai sus se refera la pilotaj pe circuit/raliu mai putin pe drumurile publice.

Cat despre frana de motor vs frana de picior, prefer frana de motor doar cand merg la vale. Daca vreau sa reduc viteza folosesc frana de picior.

This post has been edited by thunder: 9 Apr 2008, 13:16


--------------------
Opel Astra H 2006 - B-50-WSE
Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. Despre univers nu sunt inca sigur. Albert Einstein
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 9 Apr 2008, 13:17
Post #92


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




nu mai stiu exact ce zicea nenea titi dar stiu ca procedora includea un "sprit" dat acceleratiei pentru cum am zis,mentinera presiunii in turbina
oricum toata procedura se face in cateva zecimi de secunda..

This post has been edited by ArtVandelay: 9 Apr 2008, 13:17


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 9 Apr 2008, 15:02
Post #93


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




zecimi de secunda de bula .. biggrin.gif zi-i secunda si gata. si oricum vorbiti din carti / auzite = folclor urban.

This post has been edited by hash: 9 Apr 2008, 15:04


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LC_TM
post 9 Apr 2008, 15:14
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 27 September 06




QUOTE(Asi @ 8 Apr 2008, 10:45)
suntem cam offtopic, dar citeste postul meu de la capat.. vorbeam de frana de picior vs aia de motor..
am pus o paranteza "(google it)" tocmai pt a nu divaga pe topicul asta.

heel and toe e deja o denumire consacrata pt mai multe chestii, dar nu vorbim de acelasi lucru.. e clar ca la o raba e musai sa faci o dubla debreiere si apoi aproprierea vitezei motorului cu cea a rotilor inainte de lasarea ambreiajului pt a merge lin - eu vorbeam de high performance driving - adica condusu sportiv pe circuit plus condusu pe raliuri, probe speciale etc, nu vorbeam de chestii care se fac in mod normal pe strada, sau daca se fac seamana dar nu-i tot aia. Iar pt nefolosirea franei de motor pt aceasta categorie de nisa, motivele le-am enumarat deja.
*



Ba eu vorbeam de curse si nu de rabe. Trebuia sa cetesti link-ul. Uite aici alt link despre heel&toe,poate cetesti si tu si intelegi ca nu e numai pentru turbina ci si pentru a nu pierde aderenta cum spunea si Thunder.

"If you learn how to heel toe you can become very smooth at shifting gears. The heel toe technique is meant to make shift transitions smoother, so as not to upset the car’s balance when cornering." LINK

OnTopic: Folosesc 90% din timp frana de motor,iar frana de serviciu o folosesc cand ajung in treapta a 2-a inainte sa ma opresc(exceptam aici cazurile in care se franeaza brusc in fata mea si alte situatii care necesita neaparat franare). Nu vad ce probleme pot sa apara daca folosesti frana de motor,pur si simplu nu mai accelerezi,nu are ce sa pateasca masina,evident ca trebuie sa regresezi de la o anumita turatie(eu schimb in treapta inferioara pe la 1400).

Editat la insistentele publicului! rolleyes.gif

This post has been edited by LC_TM: 10 Apr 2008, 11:17


--------------------
Nissan/ex. Dacia Terrano II 2.7TDi/Logan 2004/2005 Ambition 1.6MPI - TM-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Apr 2008, 15:43
Post #95


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Pedala nu e frâna de urgență, e frâna de serviciu. smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 9 Apr 2008, 15:53
Post #96


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




QUOTE(mad toz @ 9 Apr 2008, 10:40)
QUOTE
Despre "varf si calcai" nu are rost sa vorbim din moment ce majoritatea conduc masini cu tractiune fata ( unde pozitia pedalelor nu lasa loc pentru "varf si calcai" ) .

Am auzit-o si pasta radmasa.gif
*




radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Buna-dimineata !


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 9 Apr 2008, 16:29
Post #97


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Ai zis-o de bula silos asta e.A explicat prea bine thunder acolo ,asta am vrut si eu sa spun insa nu m-am exprimat cum trebuie.Asta cu presiunea in turbine e un beneficiu in urma folosirii "varf&calcai".
Si on topic : si eu folosesc frana de motor la vale,dar si cateodata pe drum drept.


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 9 Apr 2008, 18:45
Post #98


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




QUOTE(hash @ 9 Apr 2008, 15:02)
zecimi de secunda de bula ..  biggrin.gif zi-i secunda si gata. si oricum vorbiti din carti / auzite = folclor urban.
*



daca un interviu al lui titi aur e folclor .. n-am ce sa zic, tu in ce informatii ai incredere? de pe forumuri ?
si sa crezi tu ca ii ia o secunda unui pilot de wrc sa faca *varf-calcai*


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 11 Apr 2008, 11:55
Post #99


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




QUOTE(ArtVandelay @ 9 Apr 2008, 14:17)
nu mai stiu exact ce zicea nenea titi dar stiu ca procedora includea un "sprit" dat acceleratiei pentru cum am zis,mentinera presiunii in turbina
oricum toata procedura se face in cateva zecimi de secunda..
*





--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 11 Apr 2008, 13:04
Post #100


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Dragi colegi,

urmaresc discutia asta de cind a inceput (caci tema "frina de motor" se dovedeste din pacate a fi dintre cele mai putin intelese - desi e una din cele mai simple).

Nu pot sa nu observ cum, de la un subiect care ar trebui sa fie in afara oricarei discutii, se ajunge la tehnici subtile de pe la curse - in care fiecare participant are opinii ferme.

Asadar intreb: citi dintre sustinatorii (de o parte si de alta a baricadei) are macar un dram experienta in manevrele de acest gen? Sunt usor uimit ca ati omis aici "pendula scandinava" (sau cum ii mia zice) ca tehnica de traversare a virajelor...

Uite, va spun care-s experientele mele maxime in asemenea tehnici: pe o masina cu tractiunea in spate pe care am avut-o (sa nu aud "propulsie" ca fac panarama) obisnuiam sa ma joc cu un pic de drift la viteza mica (cam 50-60 lm/h) cind prindeam un anumit tronson de sosea umed si liber. Alesesem tronsonul in asa fel incit sa nu fie periculos (fara parapeti, fara santuri, curba cu carosabil larg, vizibilitate excelent ain toate directiile, dincolo de carosabil cam 20 m de gazon in fiecare parte, dicolo de gazon urmau tufisuri. Am facut eu treaba asta pina cind intr-o dimineata o parte din umezeala s-a dovedit a fi polei, ceea ce a produs o eleganta iesire in gazonul de care spuneam. Cu ocazioa aia m-am linistit si am renuntat la joaca.

Alte experienta (cu exceptia faptului ca am experimentat intr-o parcare mare, cu zapada) nu am. Prin urmare nici nu-mi permit sa vorbesc despre "virf-calcii", "elicopterul suedez" si "candelabrul italian".. a, pardon - asta era altceva.
--------
Ca sa nu avem discutii - conduc de 26 de ani si am vazut destule feluri de autoturisme, de drumuri si de conditii meteo.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
za_kristake
post 13 Apr 2008, 23:18
Post #101


Membru autentic


Group: Members
Posts: 628
Joined: 9 March 08
From: Sibiu




Condus de acasa pana la servici si retur, sau condus ca meserie (sofer) care e cu totul altceva.


--------------------
1310 L 1997 - SB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 14 Apr 2008, 06:36
Post #102


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




A.... pardon, maestre! Nu-mi dadusem seama ca aici e forumu' WRC.

Bineinteles ca ceea ce facem noi astia e altceva decit ce fac "aia". Ramin insa convins ca specialistii in "balanganaul scandinav" sunt ca "noi" si nu ca "ei".


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 15 Apr 2008, 12:09
Post #103


Gangester


Group: Members
Posts: 4.298
Joined: 23 February 04
From: Buzau




QUOTE
Ai zis-o de bula silos asta e.


Iti urez succes in incercarea de a apasa frana si acceleratia cu acelasi picior la Dacie.


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Apr 2008, 12:40
Post #104


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.630
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




os,
1, se numeste propulsie. Nue tractiune ca rotile spate nu au cum sa traga masina. Si stii asta, dar faci pe caposul.
2. Am un amic pasionat de asa ceva care face apel-contra apel cu supernova de PS din raliul Hunedoarei, si ii iese supravirarea.
3. Alta tehnica practicata cand iese la joaca e schimbarea in jos inainte de fiecare viraj, cu taco e punto de fiecare data, ca sa aiba si cuplul necesar ca sa accelereze la iesirea din viraj (pe langa decelerarea puternica data de frana de motor care ajuta sa nu friga franele prea repede)
4. Manevre realizate si cu un Porsche 944. Si merge. Deci se poate, si pentru un amator.
5. Exista situatii in care inertia motorului poate anula efectul franei de motor (daca ai deja ture multe si nu ai cum sa schimbi in jos ca-l omori cu zile).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 15 Apr 2008, 13:59
Post #105


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Einsteine,

nu fac de loc pe caposul, ia sa ne uitam aici mai jos la definitii. As atrage atentia. Mie unuia mi se pare mai potrivit "tractiune" decit "propulsie" - daca ma iau dupa DEX, vezi si sintagma "tractiune integrala". De altfel nici unul nici altul nu-s termeni 100% potriviti; eu cred ca at trebui se se spuna "cu puntea din fata antrenata", "cu puntea din spate antrenata" respectiv "cu ambele (toate) punti antrenate".
------------
TRACȚIÚNE, tracțiuni, s.f. Acțiune de deplasare a unui vehicul, a unui sistem tehnic etc. prin tragere cu ajutorul unei forțe exterioare (animale sau mecanice); forță care pune în mișcare un vehicul, un sistem tehnic etc. [Pr.: -ți-u-] – Din fr. traction.

tracțiúne s. f. (sil. -ți-u-), g.-d. art. tracțiúnii; pl. tracțiúni

TRACȚIÚN//E ~i f. 1) Deplasare a unui vehicul prin aplicarea unei forțe (animale sau mecanice). 2) Forță care provoacă deplasarea unui vehicul. [G.-D. tracțiunii; Sil. -ți-u-] /<fr. traction

TRACȚIÚNE s.f. 1. Deplasare a unui vehicul cu ajutorul unei forțe aplicate la partea lui dinainte; forță care pune în mișcare un vehicul. 2. (Impr.) Solicitarea la întindere a unui corp. [Pron. -ți-u-. / cf. fr. traction, lat. tractio < trahere – a trage].

TRACȚIÚNE s. f. 1. deplasare înainte a unui vehicul cu ajutorul unei forțe exterioare. o forță de ~ = forță care pune în mișcare un vehicul. 2. (în teoria elasticității) mod de lucru al unui corp supus acțiunii unei forțe care tinde a-l lungi. 3. mișcare de gimnastică, ridicarea corpului suspendat de o bară, de inele etc. sau întins pe sol, cu ajutorul brațelor. 4. (ferov.) serviciu care dirijează locomotivele și personalul de conducere. (< fr. traction)
----------------
PROPÚLSIE, propulsii, s.f. Forță care se exercită asupra unui obiect (de obicei asupra unui vehicul), provocând înaintarea lui. ♦ Sistem tehnic prin care se realizează propulsarea unui vehicul. [Var.: propulsiúne s.f.] – Din fr. propulsion, lat. propulsio, -onis.

PROPÚLSIE s. v. proiectare.

propúlsie s. f. (sil. -si-e), art. propúlsia (sil. -si-a), g.-d. art. propúlsiei; pl. propúlsii, art. propúlsiile (sil. -si-i-)

PROPÚLSI//E ~i f. v. A PROPULSA. ♢ Grup de ~ totalitate a instalațiilor și a agregatelor care asigură mișcarea unei nave. [G.-D. propulsiei; Sil. -si-e] /<fr. propulsion, lat. propulsio, ~onis

PROPÚLSIE s.f. Exercitare a unei forțe asupra unui vehicul, asupra unui obiect etc. pentru a-i provoca mișcarea de înaintare. ♦ Sistem tehnic prin care se face propulsarea unui vehicul. [Gen. -iei, var. propulsiune s.f. / cf. fr. propulsion].

PROPÚLSIE s. f. forță exercitată asupra unui vehicul, obiect etc. pentru a-i provoca mișcarea de înaintare. ♢ sistem tehnic prin care se realizează această acțiune. (< fr. propulsion, lat. propulsio)
-------------------

Mai departe - ca se _pot_ face asemenea manevre de drift e clar; ca _nu e sanatos_ sa se faca sper ca e iarasi clar. "Aia" le fac pe circuit, in urma unor lungi antrenamemnte, cu material care pe de o parte e foarte special si pe de alta parte e "consumabil".

Si mai departe - asa... Porsche 944 "stie" sa faca manevre la limita. Si?


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 Apr 2008, 14:16
Post #106


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.630
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Eu ma iau dupa cursul lui nea Stoicescu, sau alternativ dupa cel al lui Gabriel Anghelache, ca amandoi faceau urat daca spuneai tractiune spate. E o exprimare specifica unei anume meserii, din care cei 2 profesori universitari fac parte. Oricum, prin toate cartile de specialitate (ca autorui mai recomand Gh Fratila sau Mircea Oprean) se foloseste aceiasi exprimare.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 15 Apr 2008, 14:22
Post #107


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Dom'le,

nu zic nu. Eu nu-s inginer de automobile (ci de altceva) - poate de aia ma zgiriie pe auz... si la alea 4x4 cul le zice? cu tractio-propulsie, sau cu propulso-tractiune? Sau si mai misto - la remorcherul Tatra _am uitat_numarul_ ala cu 4 punti toate antrenate.

Oricum disputa filologica nu are semnificatie aici asa ca daca te aranjeaza mai bine, zic ca tine "Propulsie" (si bine-nteles gindesc "puntea antrenata e cea din spate") ...




--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
denwer
post 15 Apr 2008, 17:39
Post #108


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 14 October 07




Ziceti-i propulsie prin impingere.


--------------------
logan 1,5 DCi 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th July 2025 - 21:31
Forum Renault