O intrebare, despre fantele din spate
![]() ![]() ![]() |
O intrebare, despre fantele din spate
Mario_b |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Attached thumbnail(s) spate.jpg ( Size: 3.49k ) Number of downloads: 826 |
||
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|||
dragos.avramescu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 6 May 05 ![]() |
Ma gandesc eu ca e ca sa iasa aerul ? avand in vedere ca e mai bine etanseizata decat cele vechi...
Desi, din cate stiu, si Solenza era etansa (ca sa nu-mi sara in cap proprietarii de SLZ...) This post has been edited by dragos.avramescu: 28 May 2005, 20:52 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-64-TUX
|
|
CristiZ |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 11 October 04 From: Iasi ![]() |
Sa iasa aerul care intra in masina in prin aerisitoarele de la bord...
|
--------------------
Duster ph2
Green Olive
2014
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#4
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Cel mai simplu afli daca pui pe cineva in spate sa vada daca iasa aer pe acolo in timpul mersului. Faci experienta cu ventilator pornit/oprit si cu aerul conditionat oprit/pornit. In acest fel vei afla exact la ce folosesc...
![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
ady624 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 14 May 04 From: București ![]() |
Luati o nevinovata coala de hartie si lipiti-o (nu cu lipici, vorba vine, apropiati-o!!
![]() Acum sa va vad cu practica........... Adrian |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- B-42-TWK Culmea lenei este să te scoli mai devreme ca să ai mai mult timp să stai degeaba...
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#6
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(dragos.avramescu @ 28 May 2005, 20:51) Mda, la SLZ, aerisirea este in portbagaj. Si la Daciile vechi aveai asa ceva, numai ca erau puse in exterior. This post has been edited by bomicabomic: 30 May 2005, 22:15 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Dupa felul in care sunt orientate ai zice ca sunt pentru a directiona aerul spre luneta, probabil pentru dezaburire. Nu am mai vazut la nici o masina moderna aceste canalute. O sa incerc cu o coala de hartie, dar mai incolo, ca acu am examene de dat
![]() |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
klaus |
![]()
Post
#8
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Acum, ma scuzati ca intreb si eu asa ca un neavenit:
Daca fantele acelea comunica cu ceva, trebuie sa comunice prin canal liber. In sus, spre plafon, nu are cu cine. Se pune problema in jos. E, exista comunicare cu spatele protectiei de plastic cu alte compartimente din masina? Eu zic sa verificati... In ce priveste ideea sa fie pentru incalzirea lunetei cu aer, se pune problema de unde sa vina aerul... De la instalatie de aer e un raspuns plauzibil... Dar pentru asta trebuie sa existe conducta de legatura, sau un spatiu pentru conducta... L-ati depistat (sau ati depistat-o)? Eu nu... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
G.R. |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 17 December 04 ![]() |
Eu știam că mașina are anumite supape pentru eliminarea presiunii create la închiderea ușilor. Iar ventilația are și ea nevoie de o „ieșire“ pentru a crea curentul necesar aerisirii și pentru a reduce rezistența întâlnită de aerului proaspăt adus de ventilator în habitaclu.
Gândiți-vă ce s-ar întâmpla dacă mașina ar fi etanșă și ați trânti ușa? Eu zic că v-ați alege cu timpanele sparte. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Preferance
- CV 03 XXJ
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Am un prieten cu o Nova din 1998, si cand tranteste hayonul, parca iti explodeaza timpanele! Deci inginerii de la Dacia nu prea si-au batut capul cu aceasta presiune, pe vremea aia!
Despre fantele de la Logan, am o presimtire ca ar comunica cu portbagajul; daca va intindeti putin spre interiorul portbagajului si pipaiti marginea de jos, o sa simtiti un loc destul de mare unde se intalneste spatarul cu coltul portbagajului (nu stiu daca are sens ce zic, da cred ca asa o fi!).Prin 'gaura' aia s-o face comunicarea intre portbagaj si habitaclu? |
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
carman |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 9 May 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 1 Jun 2005, 10:06) Daca fantele acelea comunica cu ceva, trebuie sa comunice prin canal liber. In sus, spre plafon, nu are cu cine. Se pune problema in jos. E, exista comunicare cu spatele protectiei de plastic cu alte compartimente din masina? Am vazut de curand in service un Golan decojit ...adica doar caroseria. Exista in lateralele portbagajului, pe ambele parti, cate trei fante jos in dreptul barei - care comunica cu exteriorul. Mi s-ar parea foarte corect ca acele fante din dreptul geamului spate sa 'comunice' cu ele prin interiorul aripii spate... Nu cred in etanseitatea absoluta a habitaclului la nici o marca. E limpede ce s-ar intampla daca ai merge pe recircularea aerului vreo 5-6 ore... ![]() ![]() This post has been edited by carman: 2 Jun 2005, 17:41 |
--------------------
◊
◊
- ◊
|
|
klaus |
![]()
Post
#12
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Am facut eu probe.
1. Concluzie studiu ornament cu fante: ornamentul comunica in partea inferioara cu spatiu dintre tablia spate de metal (de sub luneta) si plasticul mochetat de deasupra (cel care se vede). Tablia spate are gauri care dau in portbagaj. Deci prin fantele respective intr-adevar se face comunicatia cu portbagajul. 2. La testul cu lumanarea, la inchiderea usii se deplaseaza niste aer spre portbagaj prin fantele ale. Deci au rol de reducere a presiunii in habitaclu Pt. Carman: fantele din portbagaj sunt ca supapa de refulare pentru aer cand se inchide portbagajul. Este o problema f. acuta la masinile cu hayon mare (skoda octavia de ex.) daca acele fante nu ar exista, s-ar inchide greu. Ca metoda de verificare, incercati sa inchideti un hayon de DSN cu tablia scoasa, sa vedeti ce usor se inchide fata de normal (daca faceti operatiunea cu o usa deschisa e si mai bine)... La SLZ aceasta problema nu apare, pentru ca la SLZ exista acele fante de refulare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
gheghe |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
QUOTE(dragos.avramescu @ 28 May 2005, 20:51) Ma gandesc eu ca e ca sa iasa aerul ? avand in vedere ca e mai bine etanseizata decat cele vechi... Desi, din cate stiu, si Solenza era etansa ... Solenta este etansa impotriva intrarii apei, dar absolut toate masinile au mai mult sau mai putin mascata o aerisire a habitaclului, un loc pe unde comunica cu exteriorul. Acesta este ales astfel incat, pe cat posibil, sa rezolve, prin modul de circulare a aerului, problema dezaburirii si a incalzirii. Sunt multe autoturisme care au fantele corespondente de exterior in stalpul din spate, altele in usa din spate , etc. Probabil la Logan au observat aburirea relativ puternica a geamurilor laterale spate si au ales pozitia respectiva pentru fante pentru a diminua efectul. |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
Anakin |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti/Vitan ![]() |
Pe stilpil spate acolo unde sunt fantele pe plasticul din interior,in partea opusa lor,linga usa,e o gaura in tabla dreptunghiulara cu dimensiuni de 10/7 cm.Acea gaura corespunde cu portbagajul printr-un orificiu mult mai mic.Se face deci o depresurizare prin acele fante!(Cu ocazia asta m-am ingrozit ce am vazut!Atit la plafon cit si la plasticele de pe lateral la tilpul central si cel din spate nu exista nimic de antifonare sau amortizare zgomote!Plastic direct pe tabla care mai si vibreaza in unele cazuri!Si te mai miri de ce atit de multe zgomote in interior sau d ce se pling posesorii ca vibreaza,bate sau scirtiie masina ![]() |
--------------------
Dacia
Logan cameleon
- B 51 ATO Forta sa fie cu voi
|
|
bassfreak |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
intradevar in partea din spate este foarte prost antifonata masina. am constata asta dupa ce am montat un amortizor de haion in interiorul arcului de la portbagaj, care zdranganea la gropi de aveam impresia ca e undeva in masina.
chiar si tablierul de sub luneta, desi pare solid, la montarea unui subwoofer mai rasarit produce mari vibratii |
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
marksman |
![]()
Post
#16
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(Anakin @ 3 Jun 2005, 23:37) Pe stilpil spate acolo unde sunt fantele pe plasticul din interior,in partea opusa lor,linga usa,e o gaura in tabla dreptunghiulara cu dimensiuni de 10/7 cm.Acea gaura corespunde cu portbagajul printr-un orificiu mult mai mic.Se face deci o depresurizare prin acele fante!(Cu ocazia asta m-am ingrozit ce am vazut!Atit la plafon cit si la plasticele de pe lateral la stilpul central si cel din spate nu exista nimic de antifonare sau amortizare zgomote!Plastic direct pe tabla care mai si vibreaza in unele cazuri!Si te mai miri de ce atit de multe zgomote in interior sau d ce se pling posesorii ca vibreaza,bate sau scirtiie masina ![]() Multumesc pentru descriere, aveam de gand sa desfac si sa vad daca zgomotul intermitent din spate-dreapta provine cumva de la plasticele alea. Ceea ce ai spus tu imi intareste convingerea ca fono- si termo-izolarea sunt facute la limita sau deloc. Vizavi de asta mai propun o tema de cercetare ![]() ![]() |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
horsewhisperer27 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.491 Joined: 15 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Mario_b @ 31 May 2005, 12:55) Dupa felul in care sunt orientate ai zice ca sunt pentru a directiona aerul spre luneta, probabil pentru dezaburire. Nu am mai vazut la nici o masina moderna aceste canalute. O sa incerc cu o coala de hartie, dar mai incolo, ca acu am examene de dat ![]() cum sa nu fie la nici o masina moderna? ia sa te uiti, de exemplu, la laguna 2..! |
-------------------- fan VAG!
|
|
Slider |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
............."Vizavi de asta mai propun o tema de cercetare celor 'curajosi': banuiesc ca sub tapiserie plafonul este "tabla goala" si de aia se incinge atat de repede masina cand sta in soare. Daca banuiti si voi ce banuiesc eu si apucati sa desfaceti inaintea mea... va rog sa postati rezultatul........"
A fost cineva curajos! Vezi la "Imbunatatiri Logan"! ![]() This post has been edited by Slider: 8 Jun 2005, 10:01 |
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
klaus |
![]()
Post
#19
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa-l completez pe slider:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=20401 QUOTE(anakin) Pe stilpil spate acolo unde sunt fantele pe plasticul din interior,in partea opusa lor,linga usa,e o gaura in tabla dreptunghiulara cu dimensiuni de 10/7 cm.Acea gaura corespunde cu portbagajul printr-un orificiu mult mai mic.Se face deci o depresurizare prin acele fante! Eu am niste indoieli ca intre fantele ornamentului de plastic si gaura din stalp exista o legatura directa prin care sa treaca aerul, pentru simplu motiv ca pe ornament sunt lipite doua bucati de burete care intrerup acest circuit (probabil si cu scop anti-vibratie) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Anakin |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 157 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti/Vitan ![]() |
DA!Este lipit acel burete,dar mai mult pt anti-vibratie!E pus in forma de V,acoperind 50%gaura,dar asta in aparenta,pentru ca pe linga trece aer care se duce la portbagaj!Si spun asta pentru ca am vazut cum e(am desfacut cam tot ce e plastic prin masina in urma antifonarii,mai putin la podea,,,momentan,,,) |
--------------------
Dacia
Logan cameleon
- B 51 ATO Forta sa fie cu voi
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As dori sa adaug aici o imagine cu circuitul de aer de la Laguna 1, pt. claritate.
Attached thumbnail(s) aer_laguna_1.jpg ( Size: 73.75k ) Number of downloads: 428 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:37 |