DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Strangere chiulosa, Strangere chiulosa

mihai7575
post 4 Mar 2011, 08:35
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 744
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




QUOTE(ghita87 @ 3 Mar 2011, 12:23)
Am strans suruburile cu o cheie dinamometrica la un cuplu de 65Nm.Strangerea am facut'o la cald adica vreo 20min dupa stangerea motorului, poate am facut o prostie procedand asa, trebuia sa las motorul minim 50 min din cate am inteles ?
Faza era ca mecanicul nu avea timp dupa, si m'am bagat la risc.Poate sa'i faca ceva rau motorului?
Am mers vreo 2km dupa restrangere si nu am opservat nimic ciudat.

Observatie ciudata: la restrangere un surub din fata ,langa pompa de apa, nu necesita strangere  huh.gif

Cheie dinamometrica cu click,similara ca aceasta din poza,  am acasa doar ca momentan nu e la mine  sad.gif .
*


Un singur lucru,ai gresit ,dar din greseli inveti,nu trebuie sa stringi chiulasa la cald,ea se stringe numai la rece,eu asa stiu si asa am facut mereu,de asemenea culbutorii eu îi reglez numai la rece si sunt ok.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 4 Mar 2011, 09:52
Post #32


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.486
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(bucatzel @ 2 Mar 2011, 15:39)
QUOTE(Mondiru @  editia II, pagina 54)
- la rece 5.5 la 6 kgfm
- la cald (50 minute de la oprirea motorului), la 6 kgfm

*



Avand in vedere frigul de afara, alea 50 de minute sunt discutabile.

Am descoperit ca omul se repeta, pentru restrangeri.
QUOTE(Mondiru @ editia II, pagina 259)
- la rece 5.5 la 6.5 kgfm. Ordinea de strangere in spirala.
Dupa 500 km, se procedeaza la o noua strangere. (la cald cuplul de strangere este de 6.5 kgfm)


Deci da, se strange si la cald, dar nu chiar imediat dupa oprire.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 4 Mar 2011, 11:43
Post #33


ct_010


Group: Members
Posts: 828
Joined: 11 May 08




pai sa ne intelegem, initial cand ai reglat culbutori? ai montat chiuloasa, ai strans cu dinamometrica, si ai reglat la rece ? dupa ce ai incalzit motoru si ai mai strans din nou cu dinamometrica, ai mai verificat jocurile? ca daca sa mai lasat un pic chiuloasa in jos normal ca jocu sa redus semnificativ unsure.gif



This post has been edited by ct-03-tvy: 4 Mar 2011, 11:48


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghita87
post 5 Mar 2011, 02:33
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 8 March 10




Am ajuns acasa cu bine biggrin.gif
Motorul cred ca a supravietuit si el, totul pare normal
Initial chiuloasa am strans'o doar odata, normal la rece la un cuplu de 55Nm, dupa aceea am reglat culbutorii si am pus capacul si toate piesele la loc.
Nu am facut strangere-reglare-strangere ci strangere-reglare


--------------------
R12 R12 1970
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 5 Mar 2011, 16:16
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 547
Joined: 28 January 09




pai nu are sens reglare strangere o data ce restrangi chiuloasa sa ii faci reglare ca se modifica automat distanta,e logic


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghita87
post 5 Mar 2011, 22:25
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 8 March 10




da stiu, de accea nu am facut asa
unica explicatie de ce s'au dereglat culbutorii ar fi ca s'a lasat chiuloasa din cauza ca nu am efectuat restrangerea la timp ,altfel nu imi explic evenimentul


--------------------
R12 R12 1970
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Club12TRS
post 10 Mar 2011, 12:23
Post #37


Coupe Maniac


Group: Members
Posts: 300
Joined: 14 February 09
From: Bucuresti




Dupa restrangerea chiulasei, se deregleaza culbutoarele si necesita reglaj.
La cald, se regleaza evacuare 0.25 mm si admisie 0.18 mm
Cat despre dinamometrica, deja discutia este de gradinita. Palierele, bielele, volantul si chiulasa se strang OBLIGATORIU cu cheia dinamometrica. Punct. Asta daca vrei sa faci mecanica. Daca vrei sa faci ciorba, nu-ti trebuie dinamometrica.

This post has been edited by Club12TRS: 10 Mar 2011, 12:24


--------------------
Alfa 145T.Spark / Citroen Saxo / Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS - B xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 01:00
Forum Renault