relantiu instabil, problema relantiu
![]() ![]() ![]() |
relantiu instabil, problema relantiu
Tudor Badescu |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|||
Paulorossi |
![]()
Post
#32
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(Kiraly @ 14 Apr 2011, 08:27) daca micsoreaza jiclerul de relanti trebuie micsorat si cel de aer nu crezi? daca reduci din benzina printr-un jicler mai mic amestecul va fi mai sarac si tot n-o sa ai ralantiu stabil. Decat sa vorbesti prostii mai bine sa taci. Nu intelegi ca doar jiclerul de relanti se presupune decalibrat?De aceea are si turatia mai mare.Diuza de pe furtun o micsorezi doar in cazul in care amestecul devine prea sarac,lucru de care ma indoiesc daca la diuza nu s-a umblat niciodata.In schimb jiclerul poate a fost schimbat cu unul prost si de aceea trebuie recalibrat sau schimbat cu unul bun. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
unikat45 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
Si la mine face la fel si pe gaz si pe benzina.. .culmea e ca dupa ce curat ploturile de cupru ale capacului delcou treaba se imbunatateste...o vreme ... dupa care revine
intre timp am mai redus un pic avansul si am pus un arc mai tare (nou) la acceleratie...ca sa revina la loc dupa accelerare... O alta mica problema cu care ma laud este ca masina nu porneste la rece decat dupa ce dau mai multe sprituri.... vreo 7-8 ...asta iarna am zis ca e de la frig.. totusi s-a mai incalzit si fenomenul inca se manifesta...Banuiesc ceva jiglere infundat...problema este care din ele.. ar fi cel de benzina sau tubul emulsor... nasol e ca stiu ca la unul am o problema si nu pot sa il desfac:(( |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
Paulorossi tu zi ca are benzina multa si de aia e prea mare relantiul?hai sa vedem ce iese atunci daca schimba jiclerul....n-o sa mai are relantiu stabil numai daca nu strange complet jiclerul
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cum sa fie prea mare j de ralanti? are prea mult aer , ori fals ori diuza decalibrata
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
cbitzy |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 22 May 08 ![]() |
picuratul benzinei asa prin carburator fara simt nu poate fi si de la o conducta de retur de la alimentare infundata?
|
--------------------
dacia
1310
1986
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
de acord cu Krapkarasu! de la retur nu poate fi.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#38
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 14 Apr 2011, 18:34) Asa simplu,uite ca se poate sa fie mai mare mai ales daca a pus unul din comert. Daca trage aer fals sau are prea mult aer(gaura diuza marita) atunci motorul da rateuri la relanti,in special la rece cand are nevoie de amestec bogat. cbitzy,daca conducta de retur ar fi infundata consumul ar creste substantial,ti-ar iesi fum negru,motorul ar merge inecat,etc |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
in cazul in care nu se poate reduce turatia e imposibil sa fie prea mare, daca ar fi prea mare inchizand mai mult din reglaj amestec avem totusi amestec optim, dar vine prea multa benzina cand intra progresiunea ,tine cont ca a spus ca are clapeta inchisa de tot, deci de unde aer pt atata amestec? Are aer prea mult la ralanti (diuza decalibrata de ex).
Adonis1 fa un test: scoate furtunasul cu diuza din t de pe carb si astupa-l cu degetul, turatia de ral va scadea. Repet, cat timp picura si eventual ai aer fals nu iese nimic This post has been edited by krapcarasu: 15 Apr 2011, 09:11 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#40
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Nu poti scadea turatia din surubul de reglaj debit relanti ca ai prea mult benzen pt progresiune.De ce diuza respectiva are o anumita seectiune de trecere?Ca sa ai amestec optim pt regimul de relanti.Asa am mari-o toti la 3 mm de exemplu si am avea turatie mai mare facand posibila reducerea relantiului din reducerea sectiunii jiclerului de relanti si deci am reduce consumul de combustibil.Asa ceva nu se poate daca vrei ca masina sa-ti porneasca bine la rece avand in vedere ca la pornirea la rece iti trebuie amestec bogat.
Teoria ta e plauzibila doar daca la pornirea la rece are turatia foarte joasa,motorul da sa moara si turatia creste odata cu incalzirea motorului,dar acest lucru nu a fost specificat.Atunci trebuie micsorata gaura din diuza(sau aer fals),totusi diuza cum s-a decalibrat?Jiclerul insa e posibil sa-l fi schimbat si de aici toate problemele. De accea o descriere amanunita a functionari masinii pe perioada de pornire ne poate sugera exact posibilitatea localizarii defectului. This post has been edited by Paulorossi: 15 Apr 2011, 10:45 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
Adonis1 |
![]()
Post
#41
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 February 11 ![]() |
Salut.
In carb am schimbat : filtru , plutitor, cuiul pontou cu scaunul in care intra ,jiglerul din cnc (cel de langa jiglerul cu bila ,deoarece am pierdut originalul) si garnitura de la capac. Si in rest am schimbat: furtunul de la servo, filtrul de aer si benzina,furtunele si T-ul care intra in carb ,delcoul (am cumparat unul nou, dar nu e rom ) . Am facut reglajul la culbutori (facut in service dar nu au fost reglati cu lera deoarece mecanicul a spus ca e cam uzat motorul pt reglaj cu lera). Pornirea e mai greoaie adica porneste dupa vreo 3 chei cu relantiu scazut si creste pe masura ce se incalzeste motorul, iar la cald porneste la sfert. O problema care am sesizat-o ar fi urmatoarea : pe langa jiglerul cu bila din cnc am observat ca la actionarea acceleratiei ies niste bule de aer . Am incercat sa il strang dar nu a avut nici un efect. Sper ca am scris tot ce era necesar ptr a va da seama unde ar fi problema mea. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1996
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#42
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Salut.
Problema e clara acum,ai prea mult aer la relanti.Asta poate fi ori de la aer fals ori ai diuza prea mare in furtun.Pt. aer fals trebuie sa verifici stranguland cu patentu furtunu de la servo in timp ce functioneaza masina.Nu trebuie sa se modifice turatia.Tot aer fals poti trage pe la garniturile de la carburator.Pt asta pulverizeaza cu un spray in zona garniturilor de la carburator in timp ce functioneaza motorul.Daca iti trage aer fals pe acolo cand dai cu spray turatia va creste. Diuza o poti micsora tu sau poti cumpara alta cu gaura mai mica. Jiclerul de care vorbesti tu,cel cu bila e supapa de descarcare a pompei de benzina.In momentul cand accelerezi o parte din benzina din pompa de spritz se intoarce inapoi in CNC,restu pleaca pe ciocul de papagal. Succes! This post has been edited by Paulorossi: 15 Apr 2011, 20:13 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
progresiunea nu intra cu clapeta inchisa , exact daca maresti diuza ai posibilitatea sa dai ralantiul mai mare, chiar cu clapeta inchisa, dar nicidecum sa scazi j de ralanti
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Adonis1 |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 February 11 ![]() |
Furtunul de la servo abia e schimbat cu coliere cu tot ,deci se exclude aer fals pe acolo.Iar garniturile de la talpa carbului sunt noi , bine stranse si verificat cu spray daca trage aer fals,deci se exclude si asta. A mai ramas diuza de verificat desi am schimbat si furtunul acela cu tot cu T-eu. Voi verifica maine si am sa revin cu un raspuns.
Multumesc pt sfat. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1996
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
bulele care ies sunt pt ca nu etanseaza bine, scoate saibele si incalzeste-lel a rosu la flacara
This post has been edited by krapcarasu: 15 Apr 2011, 20:23 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Adonis1 |
![]()
Post
#46
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 February 11 ![]() |
Nu despre ciocul de papagal e vb ci despre j cu bila din cnc si ala nu are nici o saiba.Pe acolo imi ies bule.
This post has been edited by Adonis1: 15 Apr 2011, 20:24 |
--------------------
Dacia
1310 Break
1996
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
scuze, am crezut ca pe la cioc
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Minel |
![]()
Post
#48
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Adonis1 @ 15 Apr 2011, 20:23) Nu despre ciocul de papagal e vb ci despre j cu bila din cnc si ala nu are nici o saiba.Pe acolo imi ies bule. Supapa respectiva are o gaura pe lateral pt descarcare..... cel putin cele fabricate "in timpurile bune "... untitled.JPG ( Size: 40.14k ) Number of downloads: 525 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#49
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 15 Apr 2011, 20:19) progresiunea nu intra cu clapeta inchisa , exact daca maresti diuza ai posibilitatea sa dai ralantiul mai mare, chiar cu clapeta inchisa, dar nicidecum sa scazi j de ralanti Nu inteleg la ce te referi... Eu am sugerat sa micsoreze sectiunea de trecere a diuzei pt a scadea relantiul.E clar ca e prea mult aer,de accea e subturat motorul la rece ,ca e amestecul sarac si are nevoie de amestec bogat la rece. Adonis1,aer fals poti trage pe la tot traseul de servo:capsule vacuumatice sparte,semering etansare ax servo distrus,supapa de sens servo defecta.Nu e suficient doar sa fi schimbat furtunu,de aceea am sugerat sa strangi cu patentu,sa fii sigur ca nu ai scapari. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 15 Apr 2011, 11:42) Nu poti scadea turatia din surubul de reglaj debit relanti ca ai prea mult benzen pt progresiune.De ce diuza respectiva are o anumita seectiune de trecere?Ca sa ai amestec optim pt regimul de relanti.Asa am mari-o toti la 3 mm de exemplu si am avea turatie mai mare facand posibila reducerea relantiului din reducerea sectiunii jiclerului de relanti si deci am reduce consumul de combustibil.Asa ceva nu se poate daca vrei ca masina sa-ti porneasca bine la rece avand in vedere ca la pornirea la rece iti trebuie amestec bogat. Teoria ta e plauzibila doar daca la pornirea la rece are turatia foarte joasa,motorul da sa moara si turatia creste odata cu incalzirea motorului,dar acest lucru nu a fost specificat.Atunci trebuie micsorata gaura din diuza(sau aer fals),totusi diuza cum s-a decalibrat?Jiclerul insa e posibil sa-l fi schimbat si de aici toate problemele. De accea o descriere amanunita a functionari masinii pe perioada de pornire ne poate sugera exact posibilitatea localizarii defectului. la asta ma refeream , bine ca deacuma e clar si sper sa rezolve |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Adonis1 |
![]()
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 28 February 11 ![]() |
Salut.
Am schimbat diuza cu cea veche pe care o aveam (intr-adevar are gaura mai mica), dar tot picura. Singura rezolvare pe care am gasit-o este sa desfac surubul de amestec vre-o 5-6 ture, nu 2,5-3 ture cat ar trebui. In schimb nu stiu cat o sa ma afecteze la consum. Tin sa precizez ca acum am relantiu stabil in jur de 950 rpm, problema e ca nu il pot reduce mai mult, deoarece surubul de pe clapeta de acceleratie (acel surub transversal) e desfacut la maxim (nu atinge clapeta). Voi incerca sa sugrum cu patentul furtunul de la servo ptr a vedea daca imi trage aer fals si voi reveni cu un raspuns. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1996
|
|
tiaz |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 January 11 ![]() |
Daca spui ca surubul de ralanti e desfacut la maxim si nu poti sa mai scazi turatia 100% iti trage aer fals pe la galeria de admisie si din acest motiv mersul motorului este neregulat. Primul sfat pe care ti l-as da ar fii sa verifici daca suruburile de la talpa carburatorului sunt stranse bine.
|
--------------------
Dacia
1310
1999 break
- B 47 AJU
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
QUOTE(unikat45 @ 14 Apr 2011, 15:22) O alta mica problema cu care ma laud este ca masina nu porneste la rece decat dupa ce dau mai multe sprituri.... vreo 7-8 ...asta iarna am zis ca e de la frig.. totusi s-a mai incalzit si fenomenul inca se manifesta...Banuiesc ceva jiglere infundate...problema este care din ele.. ar fi cel de benzina sau tubul emulsor... nasol e ca stiu ca la unul am o problema si nu pot sa il desfac:(( o idee ceva? |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:52 |