Reglare tacheti Solenza/SN/Logan, pas cu pas
![]() ![]() ![]() |
Reglare tacheti Solenza/SN/Logan, pas cu pas
ovidiu87 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Attached thumbnail(s) rotita_axei_cu_came.JPG ( Size: 77.5k ) Number of downloads: 13234 DSC0275111.JPG ( Size: 207.65k ) Number of downloads: 15417 |
||
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|||
andri1940 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...hl=tacheti&st=0
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...57&hl=culbutori This post has been edited by andri1940: 16 Apr 2010, 00:44 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
psychoo |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
cilindrul 1 este langa cutia de viteze sau langa distributie? vreau sa merg sa imi reglez culbutorii (140.000km si nu au fost verificati niciodata) si doar lucrul asta mai trebuie sa il stiu sigur.
in manual nu am gasit ordinea cilindrilor... |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Numerotarea cilindrilor incepe dinspre volanta spre distributie. Scrie si pe bobina in dreptul fiecarei fise.
This post has been edited by cristio_79: 24 May 2010, 11:46 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Nu e prea in regula sa rotiti motorul de la roata dintata a arborelui cu came. Ar trebui rotit de la pinionul arborelui cotit.
|
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Am reglat si eu in urma cu o saptamana culbutorii, dupa metoda supapa evacuare deschisa la maxim. Nu e mare inginerie, se invarte motorul din roata (in viteza a patra) si se vede clar cand culbutorul de pe supapa de evacuare ajunge in punctul cel mai de jos.
Am gasit pe evacuare jocuri bune, la doua supape nici nu am mai reglat. In schimb, pe admisie, jocurile erau de trei ori mai mari decat ce zice cartea. Dupa reglaj, motorul merge mai silentios si parca trage mai frumos din ture joase. O singura "problema": acum porneste mai turat si dupa ce dau putin mai mult la demaror. Succes celor care incearca sa-si regleze culbutorii singuri, nu merita sa te duci in service pentru asa ceva, plus ca trebuie sa ai rabdare la reglaj- ceea ce multor mecanici le lipseste. This post has been edited by andri1940: 12 Sep 2010, 11:32 Attached thumbnail(s) reglaj_manual.jpg ( Size: 346.11k ) Number of downloads: 15834 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
crick |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Cati kilometri are masina?
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
A mea are 90.000km si nu mai fusesera reglati culbutorii niciodata
|
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
QUOTE(ovidiu87 @ 14 Apr 2010, 22:07) ... In cazul constatarii unei supape cu un joc prea mic sau prea mare se trece la reglarea acesteia desfacand piulita de reglaj cu o inelara de 10 apoi cu un patent micsorati/mariti jocul supapei dupa care se strange piulita la loc. ... ce dimensiune au capetele tijelor ? 5, 6 sau 7 mm ? |
--------------------
...
...
...
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
asta nu mai stiu...cred ca 6 dar nu sunt sigur
|
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#11
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
prea complicat. nu trebuie sa dai jos capacul de la distributie sub nicio forma. muncesti degeaba
0. da jos filtrul de aer. T de 10 pt cele 2 suruburi din fata, fixa sau combinata de 10 pt alea din spate. 1. scoate capacul de la tacheti, fisele de pe bujii, mufa de pe distribuitor 2. ridica masina astfel incat sa poti roti de roata din dreapta 3. baga tr 5-a 4. invarte de roata(o sa se miste motorul destul de usor...ma rog..depinde de forta ta) si cand pistonul e in compresie, reglezi jocul la culbutori(ca la dacie e si la logan. fixa sau combinata de 10, patent, lera). (ordinea este 1 ,3 , 4, 2) , pistonul 1 e cel de langa cutia de viteze. la logan la filtrul de aer si capac tacheti sunt suruburi cu cap de 8. la loganurile mai vechi si solenze cap de 10 pune capacul de la tacheti, fisele de la bujii, mufa pe distribuitor, lasa masina de pe cric, cheie si sanatate. This post has been edited by brigada_diverse: 29 Jun 2011, 20:17 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
Salut,
Multumesc, am revazut operatiunile ![]() |
--------------------
...
...
...
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
brigada_diverse - daca se scot bujiile afara o sa se invarta si motorul mai usor
This post has been edited by ovidiu87: 5 Jul 2011, 09:40 |
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
am efectuat operatiunea.
![]() ![]() multumesc, |
--------------------
...
...
...
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#15
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(ovidiu87 @ 5 Jul 2011, 09:40) asta implica mai multe. nu zic ca nu e corect, dar nu cere forta mare la tras de roata . implica sa ai cheie de bujii buna, sa stii sa strangi bujiile corespunzator(nu prea tare, nu prea incet) si daca cumva ti se rupe o bujie...ai incurcat-o). nu zic ca nu e corect, dar nu e necesar. |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
premierul_bv |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 11 December 09 ![]() |
Am si eu o rugaminte sa-mi spuneti care e pana la urma distanta la admisie si evacuare la solenza cu gpl, deoarece la relanti trepideaza si as dori sa-l reglez. Astept un raspuns de la voi, ms.
This post has been edited by premierul_bv: 1 Oct 2011, 09:26 |
--------------------
dacia
solenza
2005 confort
- bc11 juu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:20 |