Logan 1.5 dCi E5, Feature sau problema?
![]() ![]() ![]() |
Logan 1.5 dCi E5, Feature sau problema?
DMP |
![]()
Post
#421
|
||
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|||
bella |
![]()
Post
#422
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
QUOTE(bella @ 18 Jan 2012, 09:24) In week-end o sa pun si eu carton pe aprox 1/3 din radiator. Am avut o tentativa dar, din cauza frigului am renuntat sa mai mesteresc...am desfacut cele 4 suruburi din zona inchiderii capotei, suruburi care "tin" grila din fata dar se pare ca aceasta este prinsa si de bara fata asa ca am renuntat. Trebuie sa studiez cu atentie cand temperatura exterioara o va permite ca sa nu rup ceva pe acolo. QUOTE(DMP @ 19 Jan 2012, 20:30) E fara incalzire. Merci. |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
bloodem |
![]()
Post
#423
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Astazi am mers prin oras mai bine de O ORA (pe -13 grade) si tot nu am atins 4 liniute la temperatura. Consumul indicat de CB pentru ultimii 200 km ---> 7.2% (in conditiile in care merg numai cu motorul rece catre si dinspre serviciu).
![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
hora |
![]()
Post
#424
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 22 July 06 From: Brasov ![]() |
Tu tot compari cu fostul diesel de 65 de cai! Intelege ca trebuie sa-i pui carton in fata si s-o turezi ca sa vezi liniutele! Si mai intelege ca pentru distante scurte, mai ales in localitati, trebuie benzinar! Dar tu tot compari cu fostul diesel de 65 de cai!
This post has been edited by hora: 28 Jan 2012, 19:09 |
--------------------
Opel
Corsa C 1.3 cdti
2006 Ex Dacia 1310, Renault Symbol 1.4 8v
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#425
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
bloodem are dreptate, nu este normal sa nu apara la o ora de mers prin oras cele 4 liniute.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#426
|
![]() - Group: Members Posts: 22.754 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
fostul diesel avea chiar mai putine piese si functii in ecu decat asta
This post has been edited by IRONICK: 29 Jan 2012, 09:27 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bloodem |
![]()
Post
#427
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
QUOTE(hora @ 28 Jan 2012, 19:08) Tu tot compari cu fostul diesel de 65 de cai! Intelege ca trebuie sa-i pui carton in fata si s-o turezi ca sa vezi liniutele! Si mai intelege ca pentru distante scurte, mai ales in localitati, trebuie benzinar! Dar tu tot compari cu fostul diesel de 65 de cai! Ma scuzi, e adevarat, nu trebuie sa compar cu fostul Diesel pentru ca..... pentru ca.... aaa.... de ce nu ar trebui sa compar cu fostul Diesel? Nu e tot masina? Nu e tot Dacia? Nu este modelul mai vechi? Nu ar trebui ca modelul nou sa fie superior modelului vechi? Tu cand iti cumperi un PC nou, nu te astepti sa fie superior fostului PC la toate capitolele... in special la performante? Si te contrazic, daca mergi preponderent in oras, tocmai acolo Diesel-ul se face simtit (la consum in mod special)... in afara localitatii mai putin. Cat despre "turat" ca sa vad liniutele, ma scuzi dar sa o turezi tu pe -15 grade cu motorul rece, eu unul nu voi face asta. This post has been edited by bloodem: 29 Jan 2012, 09:10 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
LuluMOB |
![]()
Post
#428
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
QUOTE(bloodem @ 28 Jan 2012, 13:56) Astazi am mers prin oras mai bine de O ORA (pe -13 grade) si tot nu am atins 4 liniute la temperatura. Consumul indicat de CB pentru ultimii 200 km ---> 7.2% (in conditiile in care merg numai cu motorul rece catre si dinspre serviciu). ![]() Oricat ar fi el de economic, daca are termostat bun e imposibil sa nu ajunga la temperatura la care apar in mod normal 4 linii dupa o ora de mers prin oras. Sunt sigur ca daca puneai mana pe furtunul ce duce la radiator, era cald. Asta nu poate sa insemne decat 2 lucruri: ori un termostat 'grabit' la deschidere, ori un indicator 'intarziat' la al doilea grup de liniute. Pana nu verifici la ce temperatura ajunge apa, discutia e total inutila. Oricum, pe gerurile astea un carton pe o parte din radiator nu are ce strica. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
zanzie |
![]()
Post
#429
|
![]() Aspirant de Trabant Group: Members Posts: 1.241 Joined: 30 April 08 From: Pădure ![]() |
pune-i bre cartoane la grila, ca-i pacat de ea, uzezi prematur motorul daca nu functioneaza la temperatura optima.
![]() |
--------------------
gard viu din spini,
cu flori la poarta
si rinoceri in curte
|
|
testike |
![]()
Post
#430
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
QUOTE(bloodem @ 28 Jan 2012, 12:56) Astazi am mers prin oras mai bine de O ORA (pe -13 grade) si tot nu am atins 4 liniute la temperatura. Consumul indicat de CB pentru ultimii 200 km ---> 7.2% (in conditiile in care merg numai cu motorul rece catre si dinspre serviciu). ![]() Si de ce nu mergi cu ea la service, tinand cont ca ai si garantie? |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
cristyjas |
![]()
Post
#431
|
![]() Membru daciot Group: Members Posts: 128 Joined: 27 September 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut,eu la al meu de cand a venit iarna,nu am vazut 4 liniute pe ceas,iar consumul mediu in oras este pe la 7%.O sa ii pun si un carton sa vedem cum se comporta pt ca rau nu cred ca ii face.
This post has been edited by cristyjas: 29 Jan 2012, 20:33 |
--------------------
Dacia
Logan Prestige 2008
-1.5 DCI Ex:Dacia 1300-1973,Dacia 1310 MLS-1989,Dacia Solenza 2004
|
|
bloodem |
![]()
Post
#432
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Am fost la service. Raspunsul desi nu in mod direct, a fost de genul "asa face toate" si sa stau linistit
![]() Mi-a spus ca si daca are doar 2 linute iarna, sa nu imi fac griji ca temperatura poate sa fie oriunde intre 60 si 80+ grade, lucru care chiar nu poate dauna motorului. De asemenea mi-a spus ca el are Logan pe benzina, si nu de putine ori i s-a intamplat sa faca iarna drumuri lungi de peste 200 km fara sa ajunga la 4 linute. Mi-a spus ca pentru linistea mea, ar putea sa o puna pe tester pentru eventualele erori si sa o tureze prin parcare sa vada la ce temperaturi actioneaza diferitii senzori. In fine, m-a aburit ![]() This post has been edited by bloodem: 30 Jan 2012, 11:09 |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
LuluMOB |
![]()
Post
#433
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Aha, deci e normal chiar si la benzinar...
QUOTE(nucu68 @ 30 Jan 2012, 08:58) Un lucur pe care l-am observat de curand. Este normal ca pe un frig de -18 grade sa am patru linii la indicator dupa numai 5- 10 minute de la pornirea motorului? Adica service-ul n-are alt mijloc de-a masura temperatura apei decat liniile alea din bord? Genial! |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#434
|
![]() - Group: Members Posts: 22.754 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(bloodem @ 30 Jan 2012, 11:08) In fine, m-a aburit Pai si tu ai plecat cu explicatia asta?![]() QUOTE(LuluMOB @ 30 Jan 2012, 11:19) Adica service-ul n-are alt mijloc de-a masura temperatura apei decat liniile alea din bord? Genial! Stiu eu doua conducte metalice care frig!La 60 grade orice motor se uzeaza si consuma mai mult. This post has been edited by IRONICK: 30 Jan 2012, 11:27 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
testike |
![]()
Post
#435
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Pai te-au aburit si inca la greu.
Cum naiba sa fie normal, si inca si la benzinar? Eu am avut tot timpul 4 linii la benzinar. Cand a ramas mai mult timp pe 2 linii am schimbat termostatul si s-a rezolvat. La diesel inca nu am reusit sa ma lamuresc daca problema e termostatul sau afisajul? La mine incepea sa deschida la 79 grade , si am inteles ca 4 linii apar pe la 83 grade? Deci ar trebui schimbat termostatul? Sau ar mai putea fi si alta cauza, ceva senzor stricat? |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#436
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Sincer, desi patit cu nivelul de calitate la Dacia ma indoiesc profund ca totate termostatele sa fie defecte la dieselurile E5. Este o problema care ar tine numai de nivelul de calitate al pieselor aprovizionate si foarte putine de asamblare ca sa dai vina pe muncitorii mai putin calificati.
Eu marturisesc ca de lene nu am pus inca laptopu pe masina sa vad la cit e temperatura dupa un drum prin oras, dar suspectez o eroare de interpretare a cipului de pe ceasuri, care nu aprinde liniutele functie de nivelele de temperatura de la dieseluri diferite de motoarele pe benzina. Sunt convins ca daca intreb la service ma linistesc si aia cu incompetenta lor. |
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#437
|
![]() - Group: Members Posts: 22.754 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(evisceratum @ 30 Jan 2012, 11:41) dar suspectez o eroare de interpretare a cipului de pe ceasuri, care nu aprinde liniutele functie de nivelele de temperatura de la dieseluri diferite de motoarele pe benzina. Pai hai sa vedem. La ce temperatura functioneaza un motor pe benzina si la ce temperatura unul diesel?Producatorii se chinuie sa asigure la motoare un regim termic cat mai constant chiar si cu pompe de apa cu debit variabil. Iote si ce zice un nene de la Ford: QUOTE "[...]al treilea membru al familiei EcoBoost[...] În timpul dezvoltării sale, inginerii noștri britanici s-au concentrat pe îmbunătățirea eficienței termale și pe reducerea frecării între componentele interne mobile ale motorului, mai ales atunci când acesta se încălzește", spune Graham Hoare, directorul biroului de dezvoltare a motoarelor pe care Ford îl are la Dunton (Marea Britanie). Concluzia: lasa bah ca merge bine asa, dupa cum spun specialistii de la Dacia. This post has been edited by IRONICK: 30 Jan 2012, 14:46 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Ampt |
![]()
Post
#438
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Unii sunt producatori, altii, doar specialisti !
![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
argon |
![]()
Post
#439
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#440
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Update: am facut acum o excursie de 5 km prin oras, adica timisoara unde scot cam 20km/h medie, si la intoarcere am verificat furtunul de tur de la radiator(GMV) si e rece. Caldura berechet in masina, nu poti tine mina pe teava de tur de la calorifer incalzire habitaclu. In continuare imi e lene sa ies afara la temperaturi sub zero sa leg laptopu.
Ironick: din cite stiu eu e o diferenta cam de 10 grade intre temperatura de lucru optima la motoarele pe benzina si diesel. Dar poate stiu prost si dacia nu ne ajuta cu pavelele buclucase care se si aprind cite 2 de-odata. De ce au scos ceasu oare? Mai bine scoteau de tot si puneau un bec pentru avertizare la supraincalzire, ca acuma tot asa suntem. Sa nu aducem in discutie producatori importanti care se concentreaza pe lucruri importante si alea mai putin importante dar cu care ne intilnim zi de zi si injuram le lasa pe mina stagiarilor sau temporarilor, ca nu stiu cum sa ii numesc pe studentii care fac practica. |
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#441
|
![]() - Group: Members Posts: 22.754 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(argon @ 30 Jan 2012, 15:12) "îmbunătățirea eficienței termale și reducerea frecării între componentele interne mobile ale motorului" duce la o incalzire si mai proasta a motorului. "îmbunătățirea eficienței termale" inseamna un termostat montat cat mai aproape de blocul motor (timp de reactie mai mic) si o pompa de apa cu valva de control. "reducerea frecării între componentele interne mobile ale motorului" inseamna o prelucrare a metalului cu zecimale mai multe. This post has been edited by IRONICK: 30 Jan 2012, 20:23 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#442
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Pina se mai spune ceva interesant pe aici, pot sa va spun ca am facut un drum afara din oras de aprox 20-25km. La oprire furtunul de la radiator era cald, semn ca s-a deschis termostatul. Evident ca tot 2 pavele la temperatura am avut, de fapt din noiembrie de 5300km nu am vazut niciodata mai mult.
|
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#443
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
La 70-80 de grade ai caldura destul de buna, dar nu stiu daca motorului ii este suficient. Am schimbat si eu termostatul anul trecut, se manifesta la fel (nu mai atingeam temperatura de regim decat foarte rar). L-am dat jos, l-am pus intr-un ibric, cu un termometru alaturi, si l-am 'fiert'. Incepea sa deschida cu cateva grade mai devreme.
Apropo de rafinamente: un amic de al meu, pe un Opel Astra, are termostatul electronic. This post has been edited by LuluMOB: 31 Jan 2012, 17:22 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#444
|
![]() - Group: Members Posts: 22.754 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Unele pompe au si valve de control, alte termostate sunt izolate de caldura colectorului sau sunt montate in blocul motor.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#445
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
La Renault 9 (1.6D de acum vreo 30 de ani), termostatul era ingropat in chiulasa, daca-mi amintesc eu bine.
Oare exista masini la care pompa de apa sa fie electrica? Daca s-a facut asta la servodirectie, cred ca s-ar putea face si aici. S-ar controla mai bine fluxul si s-ar obtine si o reducere de consum. This post has been edited by LuluMOB: 31 Jan 2012, 17:49 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#446
|
![]() - Group: Members Posts: 22.754 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(LuluMOB @ 31 Jan 2012, 17:46) Oare exista masini la care pompa de apa sa fie electrica? Daca s-a facut asta la servodirectie, cred ca s-ar putea face si aici. S-ar controla mai bine fluxul si s-ar obtine si o reducere de consum. Pompe electrice exista, dezvoltate de ceva vreme. Mai ales ca apa nu poate sa preia din temperatura peste un anumit debit. Abia se implementeaza cele mecanice comandate electronic pentru debit variabil.This post has been edited by IRONICK: 31 Jan 2012, 19:11 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Ampt |
![]()
Post
#447
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Cateva consideratii despre 1,5 Dci DPF in acest peisaj autentic de iarna :
- pornire fara nici un fel de probleme (bine si masina este noua) - incalzirea in habitaclu se face in limite rezonabile (traiasca rezistentele actionate electric) - am avut proasta inspiratie sa nu curat masina de gheata instalata pe ea duminica (celebra freezing rain) si ieri am stat 45 de minute, cu motorul pornit, pana am reusit sa o curat si sa plec la munca - am avut noroc ca s-a deschis usa de la sofer, celelalte le-am deschis dupa vreo o ora si jumatate de functionare a aerotermei din masina - anvelopele Motrio isi fac treaba mai mult decat decent (multumesc pentru recomandari, IRONICK si bobo77) - consum de iarna, pe 100 de kilometri efectuati in conditii specifice de iarna, paleta cromatica, cod galben - cod portocaliu si mult alb , 10,9 litri/100 km ! ![]() - portbagajul il deschid cand se mai incalzeste afara sau daca, imi fac timp si dau o fuga pana la mall AFI Palace ! ![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#448
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Pot confirma cele de mai sus. In schimb eu imping pe aici prin timisoara zapada pe drumuri cu 12l/100km. Traiasca primaria si primaru!
Am observat ca rezistentele electrice din aeroterma sunt comandata si functie de turatie, probabil corelate cu capacitatea alternatorului, daca turez putin pe la 1500rpm se mai cupleaza o treapta. Se simte la lumina farurilor. |
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
Sir Andrew |
![]()
Post
#449
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 534 Joined: 11 December 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(bloodem @ 30 Jan 2012, 11:08) Am fost la service. Raspunsul desi nu in mod direct, a fost de genul "asa face toate" si sa stau linistit ![]() Mi-a spus ca si daca are doar 2 linute iarna, sa nu imi fac griji ca temperatura poate sa fie oriunde intre 60 si 80+ grade, lucru care chiar nu poate dauna motorului. De asemenea mi-a spus ca el are Logan pe benzina, si nu de putine ori i s-a intamplat sa faca iarna drumuri lungi de peste 200 km fara sa ajunga la 4 linute. Mi-a spus ca pentru linistea mea, ar putea sa o puna pe tester pentru eventualele erori si sa o tureze prin parcare sa vada la ce temperaturi actioneaza diferitii senzori. In fine, m-a aburit ![]() Ce vrajeala au smenarii de la reprezentanta. eu am benzinar si iti spun ca la frigurile astea am 4 linii dupa cca 15-20 min. Vreo 10 min pana mai dau zapada/gheata, plus 10 min pana la gradinita cu fiumiu am 4 linii cand plec de acolo. Auzi tu 200km cu 2 linii. Cata nesimtire sa-ti dea o astfel de explicatie. Ori sunt prosti, ori te-au prostit. This post has been edited by Sir Andrew: 7 Feb 2012, 14:31 |
--------------------
Dacia
Logan
2011/Prestige/1,6 16v
|
|
bloodem |
![]()
Post
#450
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 699 Joined: 29 December 06 From: Brasov, Romania ![]() |
Confirm si eu cele spuse de Ampt. La mine consumul de iarna e undeva la 7.5% (in mare parte din cauza stationarilor de dimineata cu motor pornit).
Intre timp am fost pana la Constanta si inapoi, pe o temperatura exterioara de -10 grade, iar de aceasta data, dupa ce am mers vreo 15-20 minute, am inceput sa o turez corespunzator (oricum am trecut de perioada rodajului). Si astfel in vreo 30 minute aveam 4 liniute la temperatura. Oricum, per total, sunt foarte multumit de comportamentul masinii, nu mai spun de cauciucurile Continental WinterContact care fac toti banii. Inca nu am intalnit strada suficient de inzapezita, incat sa raman blocat... Merge masinuta pe toate ulitele pline de nameti, unde alte masini ramaneau complet intepenite (una dintre aceste masini, un BMW Seria 3, pe drumul spre Constanta, nu s-a miscat nici impinsa de mine impreuna cu alti 5 oameni pana nu a tractat-o cineva cu alta masina). ![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Estate - Intens, 1.5 DCi 110cp, Euro 6
Iulie 2018 Crickets! Crickets! They're everywhere!!! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th July 2025 - 03:35 |